jaki router wifi?

Data: 2017-10-18 20:27:07
Autor: adam
jaki router wifi?
Hej
Poprzednio pytałem o andoroid box i już podjąłem decyzje, teraz chcę kupić nowy router wifi, poprzedni po 8 latach jako, że ma tylko standard g chcę wymienić na szybszy. Co polecacie? Potrzebuję niezawodność, bezobsługowość (konfiguruję i zapominam na lata) i 100Mbit. Cena jak najniższa:)
Dzięki, pozdrawiam
Adam

-- -
Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

Data: 2017-10-18 20:39:41
Autor: Irokez
jaki router wifi?
W dniu 2017-10-18 o 20:27, adam pisze:
[...]

czemu tylko 100Mbit?
Asus RT-N18U ?

--
Irokez

Data: 2017-10-19 03:35:34
Autor: Krystek
jaki router wifi?
W dniu 2017-10-18 20:44, adam pisze:
Co polecacie? Potrzebuję
niezawodność, bezobsługowość (konfiguruję i zapominam na lata) i
100Mbit. Cena jak najniższa:)

czemu tylko 100Mbit?
Asus RT-N18U ?

Poprawka, minimum 100Mbit:)

Minimum 100 to ma każdy. Od razu zainwestuj w taki co ma 1000 MBit na portach (nawet jeśli masz tylko akrty 100 MBit w komputerach).

K.

-- -
Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez
oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

A weź to wyłącz.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2017-10-19 09:48:15
Autor: ToMasz
jaki router wifi?

Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

W związku z powyższym, a także z ostatnimi doniesieniami na temat WPA2, do wifi, tylko coś takiego co ma openwrt, tomato czy coś podonego. No bo jak wirusy tępisz, to i wifi musisz miec bezpieczne
ToMasz

Data: 2017-10-19 10:32:27
Autor: Tasiorsa
jaki router wifi?
W dniu 2017-10-19 o 09:48, ToMasz pisze:
[...]
Akurat Tomato raczej sie nie doczeka latki dla WPA2. Zarowno @shibby jak i @kille72 korzystają ze skompilowanych wersji drivera WLAN i nie mają dostępu do źódeł. Dostęp mają twórcy DD-WRT,Mikrotika i tu łatki już są.

Krzysiek aka Tasiorsa

Data: 2017-10-20 09:06:51
Autor: jakson
jaki router wifi?
W związku z powyższym, a także z ostatnimi doniesieniami na temat WPA2, do wifi, tylko coś takiego co ma openwrt, tomato czy coś podonego. No bo jak wirusy tępisz, to i wifi musisz miec bezpieczne

A czym sie rozni wpa2 na oryginalnych firmware'ach od wpa2 na openwrt?

Data: 2017-10-20 09:23:44
Autor: Roman Tyczka
jaki router wifi?
On Fri, 20 Oct 2017 09:06:51 +0200, jakson wrote:

[...]

brakiem wsparcia :-)

Roman Tyczka

Data: 2017-10-20 16:06:10
Autor: ToMasz
jaki router wifi?
W dniu 20.10.2017 o 09:06, jakson pisze:
[...]

ostatnio odkryto jakieś... nazwijmy to niedociągnięcia w zabezpieczeniach wifi-wpa2, dzieki którym w pewnych warunkach można "podsłuchać" transmisje. łatka jest trywialna, ale czy producent 10letniego routera ją stworzy? Wątpię. Stąd sugerujemy sprzęt z openwrt. jak już wydawać kasę, to może dołożyć troszę i mieć pewność że ewentualne błędy zostaną poprawione przez społeczność.

ToMasz

Data: 2017-10-19 13:46:51
Autor: Roman Tyczka
jaki router wifi?
On Wed, 18 Oct 2017 20:27:07 +0200, adam wrote:

g chcę wymienić na szybszy. Co polecacie? Potrzebuję niezawodność, bezobsługowość (konfiguruję i zapominam na lata) i 100Mbit. Cena jak najniższa:)

TP-Link 1043 + Gargoyle, działa latami stabilnie jak skała

Roman Tyczka

Data: 2017-10-19 16:30:35
Autor: Krystek
jaki router wifi?
W dniu 2017-10-19 13:46, Roman Tyczka pisze:
[...]

Mój dostawca Internetu klientom przy instalacji daje router TP-Link (TL-WR740N) skonfigurowany pod sieć operatora, z domyślnie wgranym OpenWrt.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2017-10-19 16:54:19
Autor: Roman Tyczka
jaki router wifi?
On Thu, 19 Oct 2017 16:30:35 +0200, Krystek wrote:

TP-Link 1043 + Gargoyle, działa latami stabilnie jak skała

Mój dostawca Internetu klientom przy instalacji daje router TP-Link (TL-WR740N) skonfigurowany pod sieć operatora, z domyślnie wgranym OpenWrt.

I co? Sprawia problemy? Pewnie nie :-) Gargoyle też na OpenWRT stoi.

Roman Tyczka

Data: 2017-10-19 21:57:33
Autor: Poldek
jaki router wifi?
[...]

100 Mbit nie ma sensu. 1 Gbit musi być.
Proponuję stary, ale jary Netgear WNR3500L v2 i wgranie Tomato by Shibby.

Data: 2017-10-19 15:22:33
Autor: Bolko
jaki router wifi?

100 Mbit nie ma sensu. 1 Gbit musi być.
Proponuję stary, ale jary Netgear WNR3500L v2 i wgranie Tomato by Shibby.

i z obsługą jumbo frame koniecznie :) a na poważnie to ja bym powiedział że standard AC ma sens.
sam w mieszkaniu kułem podłogę żeby kabel pod NAS-a puścić żeby było szybciej
ale jak przychodzi co do czego  i tak wole po wifi pchać zdjęcia czy filmy bo mi się z kablami nie chce już bawić

Data: 2017-10-20 13:12:51
Autor: Poldek
jaki router wifi?
W dniu 2017-10-20 o 00:22, Bolko pisze:

100 Mbit nie ma sensu. 1 Gbit musi być.
Proponuję stary, ale jary Netgear WNR3500L v2 i wgranie Tomato by Shibby.

i z obsługą jumbo frame koniecznie :)

Może być, chociaż u siebie nie zauważyłem różnicy na plus, a raczej przy włączonych jf transfer na minus.

a na poważnie to ja bym powiedział że standard AC ma sens.

Pod warunkiem, że urządzenia po odbydwu stronach mają AC, a nie tylko router AC, a komputery zwykłe N300 na 2.4 GHz :-)

[...]

Zupełnie odwrotnie niż u mnie. Przez WiFi tylko smartfony się łączą. Komputery, NASy, playery sieciowe itp. mają wetkniętą wtyczkę gigabit i jest spokój. Mieszkam w bloku. Ostatnio - odkąd UPC masowo wprowadziło urządzenia z 5GHz, to nawet na 5GHz muszę co chwilę bawić się z dobieraniem kanału, żeby jakoś w miarę działało. Na 2.4 GHz to już od lat można sobie najwyżej maila odebrać/wysłać, bo pasmo jest tak zaśmiecone, że nic więcej nie ma sensu na WiFi, szkoda nerw. No i po co niepotrzebnie się dodatkowo napromieniowywać, jeśli kablem idzie szybciej i zawsze stabilnie.

Data: 2017-10-20 13:16:42
Autor: ń
jaki router wifi?
U mnie to już nawet mysz wifi przestaje działać z 3-4 metrów.
Z kolei 5GHz słabo przez murowane ściany przechodzi.

-- -- -

Data: 2017-10-23 11:44:50
Autor: jakson
jaki router wifi?
Ostatnio - odkąd UPC masowo wprowadziło urządzenia z 5GHz

....i Orange i inni tez wprowadzili 5GHz, i tak jak piszesz - 5GHz jest juz zasmiecone :(

Data: 2017-10-24 03:59:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jaki router wifi?

"adam" os86ds$v43$1@node1.news.atman.pl

100Mbit. Cena jak najniższa

Do setki najtaniej chyba możesz wziąć to:

    http://www.netis-systems.com/Home/detail/id/50.html

za 26,99 pln w Auchan na 2.4 GHz. Jak już inni
napisali -- 5 GHz zapchane ;) niemiłosiernie
a na 2.4 GHz śmiga u mnie aż miło od lat.

-=-
 .-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- .
 | Do większych szybkości WiFi weź Gb/s w miedzi!!! |
 '-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- '
-=-

TPlink dla 300 Mb/s w WiFi daje 100 Mb/s w miedzi.
Tenda daje już Gb/s w miedzi razem z PoE...

Mam jedną domową (wewnętrzną, indoorową) Tendę
(n150 Mb/s na 2.4 GHz) która sprawuje się
doskonale od lat, ale:

 - nie mogę ustawić inaczej niż 192.6.x.x
   z rozsądną maską
 - ,,panel sterowania'' jest makabryczny

Mam też 5 TPlinków (g54 Mb/s na 2.4 GHz) w WiFi,
które ze dwa razy w roku trzeba restartować, by
poprawnie pracowały.

-=-

IMO teraz trzeba celować w ac430Mb/s na db.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-10-24 04:14:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jaki router wifi?

"Eneuel Leszek Ciszewski" osm74r$kid$1@node1.news.atman.pl

- nie mogę ustawić inaczej niż 192.6.x.x
+ - nie mogę ustawić inaczej niż 192.x.x.x

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-10-24 19:31:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jaki router wifi?

"Eneuel Leszek Ciszewski" osm74r$kid$1@node1.news.atman.pl

Do setki najtaniej chyba możesz wziąć to:

   http://www.netis-systems.com/Home/detail/id/50.html

Oczywiście (?) to zły link.

Poprawniejszy:

+    http://www.netis-systems.com/Home/detail/id/37.html

za 26,99 pln w Auchan na 2.4 GHz. Jak już inni
napisali -- 5 GHz zapchane ;) niemiłosiernie
a na 2.4 GHz śmiga u mnie aż miło od lat.

Oczywiście, bo miało być 2.4 GHz i niska szybkość...

Kiedyś linki sprawdzałem przed posłaniem postu na
grupę, ale teraz (pod VBoxem) sprawdzanie jest
zbyt czasochłonne, dlatego nie sprawdzam.

-=-

WF2411E
150 Mb/s na 2.4 GHz
Taniocha, bo przestarzałe rozwiązanie...

Obecnie tanie (nowe) laptopy są zaopatrywane w WiFi ac
dające 433 Mb/s czy jakoś podobnie... (na oko nieco
więcej niż połowa szybkości miedzianego USB2)

Miedziane Gb/s są stosowane od początku przełomu stuleci.

-=-

Post zaś miał na celu zauważenie bezczelności typu:

 - na miedzi 100 Mb/s
 - na WiFi 300 Mb/s lub lepiej

Choć 300 Mb/s nie da w rzeczywistości 300 Mb/s -- potrzeba
Gb/s w miedzi, by WiFi 300 Mb/s miało sens. Tymczasem bywa
i tak, że WiFi ac (są tu różne szybkości) współpracuje
z miedzianymi RJotami 100 Mb/s. :)

BTW ac -- są różne szybkości, podobnie jak z n. :)

BTW 5 GHz -- jeśli komuś za ciasno w tej częstotliwości, to
chyba ten ktoś ma problemy inne ;) niż nadmiar nadajników.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

jaki router wifi?