jaki rowe kupić

Data: 2011-03-27 00:50:15
Autor: janek
jaki rowe kupić
witam
poradcie bo jestem zagubiony, chcę kupic dobry rower , ale wygodny do jazdy po lesie , bez wyscigów , i innych ekstremalnych rzeczy , ma byc dobrze amortyzowany ,  na grubych oponach , w łodzi w manufakturze widziałem giant sedona za 1549 zł , co o nim sądzicie , lub inny

pozdr, l

Data: 2011-03-27 11:08:09
Autor: Kapsel
jaki rowe kupić
Sun, 27 Mar 2011 00:50:15 +0100, janek napisał(a):

[...]

Kup Unibike Evolution.

Proszę Państwa - oficjalnie ogłaszam nadejście wiosny! :))

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2011-03-27 13:11:34
Autor: Tomasso
jaki rowe kupić
Użytkownik "Kapsel" napisał:

Proszę Państwa - oficjalnie ogłaszam nadejście wiosny! :))

Tak, w Krakowie spadł śnieg.

Data: 2011-03-27 14:14:32
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
jaki rowe kupić
Tomasso pisze:
Użytkownik "Kapsel" napisał:

Proszę Państwa - oficjalnie ogłaszam nadejście wiosny! :))

Tak, w Krakowie spadł śnieg.

Nie dramatyzuj, masz oponę zimową z kolcami ;-)

A w Wawie słoneczko, suchutko, koło 8 stopni i 90km szosowania zaliczone. Ale 2 tyg. temu było totalnie wiosennie i 112km przy kilkunastu stopniach.

Seco

Ps. Co z tym browarem za Twoją pomoc z oponami?

Data: 2011-03-27 18:32:25
Autor: Kapsel
jaki rowe kupić
Sun, 27 Mar 2011 14:14:32 +0200, Bartosz 'Seco' Suchecki napisał(a):

Tomasso pisze:
Użytkownik "Kapsel" napisał:

[...]

Właśnie. Na Śląsku też wczoraj jakieś dziwy, grad, śnieg, inne kataklizmy,
ale dziś nawet Bartosza przegoniłem bo ja dziś całe 95km ;)

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2011-03-27 21:37:14
Autor: janek
jaki rowe kupić
toż to odpowiedż nie na temat

Data: 2011-03-27 19:53:04
Autor: Krees
jaki rowe kupić
janek <xx4e@wp.pl> napisał(a):
toż to odpowiedż nie na temat

Welcome to the precel... ;)

PS Odpowiadając, pisz POD cytowanym tekstem.

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2011-03-27 22:50:05
Autor: Kapsel
jaki rowe kupić
Sun, 27 Mar 2011 21:37:14 +0200, janek napisał(a):

toż to odpowiedż nie na temat
 Na tym polega Usenet :) Czasem (często?) w toku dyskusji wydzielają się
osobne wątki, nie musisz ich czytać, ale przyjmij, że one sobie są ;)

Żeby zaś nie było znów nie na temat - ten Unibike jako znany i lubiany na
preclu optymalny cenowo model powinien spełnić przedstawione oczekiwania.
Ale zastanawiam się znów, czy Tobie nie jest potrzebny rower crossowy
zamiast klasycznego górskiego..? W takim sobie lesie, to za dużo amortyzator nie popracuje, geometria też
nie ta, koła nieduże, opony jak w traktorze... przemyśl, czy na pewno tego
potrzebujesz, bo w lekkim terenie więcej przyjemności powinien dać Ci jakiś
cross. --
Kapsel
  http://kapselek.net
  kapsel(malpka)op.pl

Data: 2011-03-27 16:42:37
Autor: mihau
jaki rowe kupić
On Mar 27, 10:50 pm, Kapsel <kapsulskiWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:

W takim sobie lesie, to za du o amortyzator nie popracuje,

Popracuje po drodze do lasu, na polskich nawierzchniach.

--
mihau

Data: 2011-03-28 06:18:57
Autor: ...::QRT::...
jaki rowe kupić
Dnia Sun, 27 Mar 2011 16:42:37 -0700 (PDT), mihau napisał(a):

On Mar 27, 10:50 pm, Kapsel <kapsulskiWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:

W takim sobie lesie, to za du o amortyzator nie popracuje,

Popracuje po drodze do lasu, na polskich nawierzchniach.

nie popracuje bo rowerze w tej cenie nia ma amortyzatora ino marna atrapa.

Data: 2011-03-28 04:19:16
Autor: mihau
jaki rowe kupić
On Mar 28, 6:18 am, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote:

nie popracuje bo rowerze w tej cenie nia ma amortyzatora ino marna atrapa..

Ta atrapa też pracuje, przynajmniej do pierwszego deszczu, bo lubi
zapchać się błotem i wypełnić wodą. No ale w epoce ram aluminiowych
nawet takie coś jest przydatne - zawsze trochę mniej wali po łapach.

--
mihau

Data: 2011-03-28 09:14:39
Autor: Wojtek Sobociński
jaki rowe kupić
W dniu 2011-03-28 06:18, ...::QRT::... pisze:
[...]

Otóż to!

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-03-28 10:30:57
Autor: Kapsel
jaki rowe kupić
Mon, 28 Mar 2011 09:14:39 +0200, Wojtek Sobociński napisał(a):

[...]

Wspomniany przeze mnie Unibike, w wersji 2010 ponoć ma już jakiś olejowy
amortyzator, więc chyba nie jest tak źle?

Poza tym w rowerze crossowym też jest amortyzacja, może nie tak
spektakularna, ale myślę że dobrze dobrana może wpłynąć na komfort dłoni.

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2011-03-28 11:02:04
Autor: biodarek
jaki rowe kupić
Kapsel pisze:
Wspomniany przeze mnie Unibike, w wersji 2010 ponoć ma już jakiś olejowy
amortyzator, więc chyba nie jest tak źle?

Olej to nie wszystko. Mój crossowy RST Neon jak i Suntour w Levelu A4 córki działają beznadziejnie, a oba mają tłumiki olejowe. To co je wyróżnia, to zamknięty kartridż olejowy. A cały ruch ślizgowy wspomagany jest smarem stałym -> większe tarcie. Do tego producenci wstawiają sprężyny amortyzujące przeznaczone raczej dla osób >100kg. Wiadomo - zbyt miękka sprężyna przy ciężkim jeźdźcu, to uszkodzenie amortyzatora. Lekki rowerzysta i tak nie uszkodzi widelca.
Podejrzewam, że dlatego właśnie wstawiane są zbyt twarde sprężyny.

Poza tym w rowerze crossowym też jest amortyzacja, może nie tak
spektakularna, ale myślę że dobrze dobrana może wpłynąć na komfort dłoni.

Nie wiem jak z wymianą sprężyn. Czy w ogóle są takie dostępne do rowerów crossowych. Ale kiedy miałem Suntoura z zamkniętym kartridżem olejowym i sprężyną powietrzną, to mogłem właśnie dobrze dopasować widelec do swojej wagi i potrzeb. I byłem zadowolony :)  dopóki nie padł kartridż i widelec już tylko na złom.

--
biodarek

Data: 2011-03-28 12:49:03
Autor: Jan Srzednicki
jaki rowe kupić
On 2011-03-28, biodarek wrote:
Kapsel pisze:
[...]

A wiesz o tym, że dość niedawno Fox, a wcześniej RS, zrezygnowały już z
otwartej kąpieli? ;)

Data: 2011-03-28 15:13:00
Autor: biodarek
jaki rowe kupić
Jan Srzednicki pisze:
On 2011-03-28, biodarek wrote:
Kapsel pisze:
[...]

Że Fox, to wiem. Tłumik zamknięty chyba o nazwie FIT. Mniej oleju potrzeba i przez to cały amortyzator jest lżejszy. Pytanie jak z trwałością i serwisowaniem. Wielu ma wątpliwości czy brać widelec z FIT czy też ze "starym" tłumikiem.
W RS nie wiem. Pewnie też w modelach typu World Cup. Czyli tam, gdzie ważny każdy gram, a nie trwałość.

To chyba tak, jakby montować do zwykłych samochodów amortyzatory przeznaczone do WRC.

A to, że amortyzatory z zamkniętym tłumikiem są produkowane nie znaczy, że z pozostałych modeli i RS i Fox zrezygnowali :)

--
biodarek

Data: 2011-03-28 10:43:11
Autor: biodarek
jaki rowe kupić
Wojtek Sobociński pisze:
[...]

Porównując do "prawdziwych" amortyzatorów, to rzeczywiście atrapa. Ale tak sobie myślę, że kiedy niepodziewanie przednie koło wpadnie w dziurę, to jednak może ochronić nadgarstki lub zapobiec wywrotce. Niedawno wstawiłem do roweru crossowego taki najtańszy amortyzator. Dobrze, że wybrałem model z blokadą, bo nie dość, że leniwie pracuje, to jeszcze pompuje przy jeździe na stojąco.
No i całe życie myślałem, że RST oznacza: "Ratuj Swoją Twarz", a to jednak "Rapid Suspension Technology". Technologia ;D

--
biodarek

Data: 2011-03-28 09:14:14
Autor: Wojtek Sobociński
jaki rowe kupić
W dniu 2011-03-27 22:50, Kapsel pisze:
Żeby zaś nie było znów nie na temat - ten Unibike jako znany i lubiany na
preclu

Nie przez wszystkich :/

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-03-28 10:32:13
Autor: Kapsel
jaki rowe kupić
Mon, 28 Mar 2011 09:14:14 +0200, Wojtek Sobociński napisał(a):

Żeby zaś nie było znów nie na temat - ten Unibike jako znany i lubiany na
preclu

Nie przez wszystkich :/

No, dla porządku, to ja go tylko na wystawie gdzieś widziałem, nigdy nie
miałem okazji ujeżdżać.
Ale relacja cena/wartość była zazwyczaj dość korzystna na tle konkurencji,
więc gdybym miał kupować taniego "góraka" to pewnie by padło na unibike.

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2011-04-01 20:38:16
Autor: janek
jaki rowe kupić
Dzieki chyba masz racje

Data: 2011-03-28 12:04:52
Autor: Tomasso
jaki rowe kupić
Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" napisał:

Nie dramatyzuj, masz oponę zimową z kolcami ;-)

Nie dramatyzuję, co prawda doszedłem już do wprawy i oponę przednią zmieniam w 8 minut z napompowaniem, a tylne koło zmieniam w całości z zimowego na letnie i vice versa, ale strasznie mi się nic nie chce.

W związku z tym w sobotę rower odpoczywał.

Ps. Co z tym browarem za Twoją pomoc z oponami?

Nie spieszy się - przy okazji zrobimy.

Data: 2011-03-28 13:18:00
Autor: Piotr
jaki rowe kupić
W dniu 2011-03-27 00:50, janek pisze:
witam
poradcie bo jestem zagubiony, chcę kupic dobry rower [..]
widziałem giant sedona za 1549 zł
Albo dobry, albo tani, zdecyduj sie :)

Data: 2011-03-28 14:49:40
Autor: AL
jaki rowe kupić
W dniu 2011-03-28 13:18, Piotr pisze:
W dniu 2011-03-27 00:50, janek pisze:
witam
poradcie bo jestem zagubiony, chcę kupic dobry rower [..]
widziałem giant sedona za 1549 zł
Albo dobry, albo tani, zdecyduj sie :)

cena jaka dysponuje kupujacy - zakladajacy ten watek jest wystarczajaca, by kupic dobry rower do jego wymagan
(inaczej nie zadawalby takiego pytania, wiec Twoja odpowiedz jest co najmniej zlosliwa ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-03-28 11:45:20
Autor: Jacek G.
jaki rowe kupić
On 28 Mar, 14:49, AL <a...@skads.tam> wrote:
W dniu 2011-03-28 13:18, Piotr pisze:> W dniu 2011-03-27 00:50, janek pisze:
> [...]

by kupic dobry rower do jego wymagan
(inaczej nie zadawalby takiego pytania, wiec Twoja odpowiedz jest co
Dokładnie tak. Do lekkich wycieczek terenowych nie jest potrzebna
maszyna, która została zaprojektowana na sportową jazdę w ciężkim
terenie, kosztująca kilka tysięcy zł. W cenie do 1500 można właśnie
kupić dobry rower do takich zastosowań o jakich pisał autor wątku. Sam
używam w taki właśnie sposób (no może ciut ambitniej) tej klasy
sprzętu od 7 lat i bardzo dobrze się sprawdza. A jaką firmę i jaki
model wybrać, to już kwestia szczegółowych porównań osprzętu, gustu i
dopasowania w praktyce geometrii, wielkości ramy itp. Nie czuję się na
siłach, aby doradzić - musiałby znów robić "doktorat". Co do decyzji -
góral czy kros - miałem wcześniej kros'a na 28'' gdyż zakładałem, że i
tak większość tras to będą asfalty, mniej teren. Okazało się, że teren
zdarzał się coraz częściej i coraz ambitniejszy i ten typ roweru
powodował ograniczenia. Korzystając z faktu kradzieży roweru - kolejny
to był już góral.
--
Jacek G.

jaki rowe kupić