jaki rower dla...

Data: 2010-10-31 13:56:12
Autor: Titus Atomicus
jaki rower dla...
Witam,
Jaki rower (gorski) polecalibyscie dla osobnika prawie 100kg (ale atletycznego) z przeznaczeniem: las plus okazjonalnie jakies Beskidy?
Ja wymyslilem, ze Renegade 4 albo 5 od MBike (http://www.mbike-rowery.pl/xc-marathon/renegade-05.html), ale ja sie nie znam i czekam na kontroferty.
Cena maksymalna to 2000. Najchetniej mniej.
Patrzylem tez na allegro, ale tam jakos posucha.
Pozdrawiam
TA

Data: 2010-10-31 14:25:46
Autor: kunta
jaki rower dla...
On 31 Paź, 13:56, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

Ja przy wadze 135kg jeżdzę w terenie na Kellys Viper z 1994r.Na
wyprawy jeżdzę Unibike Globetrotter.

Data: 2010-10-31 14:35:13
Autor: kml
jaki rower dla...

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-798142.13561231102010news.onet.pl...
[...]

Znakomita większość tego co jest na rynku O ILE są MOCNE koła. Czy osobnik sobie coś wybrał już :)?

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2010-10-31 15:11:10
Autor: Rafał Grzelak
jaki rower dla...

[...]

moze Kross? Do 2000 da sie znalezc Level A6 V-brake.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2010-11-02 14:27:39
Autor: Titus Atomicus
jaki rower dla...
In article <MPG.273797678e92153098968a@news.gazeta.pl>,
 Rafał Grzelak <dupa@spam.com> wrote:

> [...]
> Pozdrawiam
> TA

moze Kross? Do 2000 da sie znalezc Level A6 V-brake.

A w czym ten Kross bedzie lepszy od Renegada 05?

TA

Data: 2010-11-02 14:34:05
Autor: bans
jaki rower dla...
W dniu 2010-11-02 14:27, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

ze Renegade 4 albo 5 od MBike
(http://www.mbike-rowery.pl/xc-marathon/renegade-05.html), ale ja sie

moze Kross? Do 2000 da sie znalezc Level A6 V-brake.

A w czym ten Kross bedzie lepszy od Renegada 05?

Jeśli znajdziesz rocznik 2008 to ma amortyzator Tora 318, a to już jest prawdziwy amortyzator ;)

Pozostaje kwestia, czy takowy jest ci potrzebny.

--
bans

Data: 2010-11-02 14:51:57
Autor: Titus Atomicus
jaki rower dla...
In article <iap49j$16s$1@mx1.internetia.pl>, bans <goc@o2.pl> wrote:

> A w czym ten Kross bedzie lepszy od Renegada 05?

Jeśli znajdziesz rocznik 2008 to ma amortyzator Tora 318, a to już jest prawdziwy amortyzator ;)

Pozostaje kwestia, czy takowy jest ci potrzebny.

A nie wiem.
Ja tu nie jestem strona.
A co to znaczy 'nieprawdziwy'?
I czy to oznacza ze w klasie do 2000zl amortyzatory to atrapy?
A hamulce tarczowe?

TA

Data: 2010-11-02 14:54:35
Autor: kml
jaki rower dla...

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-1CA35D.14515702112010news.onet.pl...
A nie wiem.
Ja tu nie jestem strona.
A co to znaczy 'nieprawdziwy'?
I czy to oznacza ze w klasie do 2000zl amortyzatory to atrapy?
A hamulce tarczowe?

Tora 318 ma tłumik motion control, który jest ze wszechmiar bardzo dobry. W późniejszych rocznikach zaczęli oszczędzać i wsadzali gorsze widelce. Tarcze w cenie do 2k pln będą pełnowartościowe, bez fajerwerków ale ok.

Może niech strona doprecyzuje co chce kupić.

Data: 2010-11-02 15:23:22
Autor: Titus Atomicus
jaki rower dla...
In article <iap56t$ojt$1@inews.gazeta.pl>, "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> wrote:

> [...]

Może niech strona doprecyzuje co chce kupić.

No to przeciez napisalem.
Na razie faworytem jest mbike Renegade 5 albo 4. Albo 4_disc.
Z tym, ze wlasnie o tych diskach bardzo zle w necie pisza.

Byly ogladane tez Gianty Talon, Revel i nawet Terrago, ale tam osprzet jest relatywnie gorszy. No i jak mozna pakowac przerzutki Tourney do roweru za 2000zl? Obrecze tez jakies m-ki Giant.
Dalej juz nawet nie patrzylem.

TA

Data: 2010-11-02 15:41:38
Autor: kml
jaki rower dla...

Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:iap7o8$40h$1inews.gazeta.pl...
Powiem tak, ten rower musi być specyficznie zestwiony i dlatego lepiej jest go poskładać samodzielnie. Może byc i turney byleby reszta była jak należy. Tak naprawdę to żaden z tych rowerów nie ma kół dla tak ciężkiej osoby a przy kołach mających tendencję do XC będą ciałe jaja z centrowaniem etc.

Sory, pomyliłem osoby z tego wątku :( Poprzednią wiadomość anulowałem więc proszę się nie dziwić, ze odpowiadam sam sobie.

Oglądałem mbike i były ok, ale też nie miały nic takiego czym biłyby starsze modele krossa (te z lepszymi amorami) W rowerze za 2k pln można by oczekiwać czegoś ciekawszego niż XCM. Juicy 3 nie rzucają na kolana, ale działają. Zgrzytem jest (o ile ktoś śrubkuje) kupno zestawu do odpowietrzania.

Data: 2010-11-02 15:49:13
Autor: bans
jaki rower dla...
W dniu 2010-11-02 15:41, kml pisze:

by oczekiwać czegoś ciekawszego niż XCM. Juicy 3 nie rzucają na kolana,
ale działają.

Do tego w Krossie A6 z 2008 roku byly v-brake'i Avid Single Digit 7, czy bardzo wysoka półka, świetne hamulce. Czy lepiej świetne v-brake'i czy średnie tarcze, to już nie wiem - ja zamieniłem SD7 na tarczowe SLX i jeśli chodzi o siłę hamowania to nie widzę większej różnicy (serio! ale ja się nie znam ;) wzrósł za to komfort użytkowania i poprawiła się modulacja.

Piszę o jeździe po górach, do jazdy po płaskim to bym brał SD7 bez zastanowienia.

--
bans

Data: 2010-11-02 15:52:18
Autor: kml
jaki rower dla...

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:iap8mf$sv2$1mx1.internetia.pl...

Piszę o jeździe po górach, do jazdy po płaskim to bym brał SD7 bez zastanowienia.

SD są ok, ale ja nie trawie hampli obręczowych i nie chciałbym do nich wrócić. Jednakże gdyby koła były pod tarcze to czas jakiś bym sie przebujał na nich i dołożył hydrauliki bądź BB5/7 a potem hydry co by lżej z kasą było.

Data: 2010-11-02 15:58:39
Autor: bans
jaki rower dla...
W dniu 2010-11-02 15:52, kml pisze:

SD są ok, ale ja nie trawie hampli obręczowych i nie chciałbym do nich
wrócić. Jednakże gdyby koła były pod tarcze

To od razu uprzedzam - koła Krossa Level A6 rocznik 2008 nie są przystosowane do tarcz.

--
bans

Data: 2010-11-02 16:01:31
Autor: kml
jaki rower dla...
bans wrote:
[...]

Też mi się tak wydawało i dlatego, moim zdaniem, należy to od razu skorygować w chwili kupna dopłacając ewentualną różnicę.

Data: 2010-11-02 16:11:49
Autor: Titus Atomicus
jaki rower dla...
In article <iap984$4gn$1@mx1.internetia.pl>, bans <goc@o2.pl> wrote:

> [...]

> wrócić. Jednakże gdyby koła były pod tarcze

To od razu uprzedzam - koła Krossa Level A6 rocznik 2008 nie są przystosowane do tarcz.

A w tym MBike Renegade 05 sa?

TA

Data: 2010-11-03 07:44:56
Autor: bans
jaki rower dla...
W dniu 2010-11-02 16:11, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

A w tym MBike Renegade 05 sa?

Nie wiem, ze zdjęcia nie mogę rozeznać, a nazwa piast nic mi nie mówi - ale niech się wypowie ktoś bardziej kompetentny.

Gdybyś szukał Krossa z 2008 roku to możliwe, że tu jeszcze są  (możliwe, bo stronki to oni chyba nie aktualizują za często, jak ja swój kupowałem, to też ostrzegali, że jest tylko czerwony, a mieli sporo sztuk czarnych):

http://rowery.shop.pl/view/156/

Pozostaje kwestia, czy na Śląsk masz daleko...

--
bans

Data: 2010-11-05 14:34:31
Autor: Titus Atomicus
jaki rower dla...
In article <iar0me$mk4$1@mx1.internetia.pl>, bans <goc@o2.pl> wrote:

http://rowery.shop.pl/view/156/

Pozostaje kwestia, czy na Śląsk masz daleko...

Troszke daleko.

TA

Data: 2010-10-31 16:14:31
Autor: Piotr Nikodem Miesiączek
jaki rower dla...

<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> schrieb im Newsbeitrag news:Titus_Atomicus-798142.13561231102010news.onet.pl...
[...]
To sobie pozwolę się dołączyc do pytania. Tyle, że ja ważę 160kg, ale nogi dają radę. Jakiego roweru zsukać aby wytrzymał? Mieszkam w płaskim terenie,

Andy

Data: 2010-10-31 21:13:15
Autor: kml
jaki rower dla...

Użytkownik "Piotr Nikodem Miesiączek" <watra.jol@bluewin.ch> napisał w wiadomości news:iak14q$jnk$1news01.versatel.de...

To sobie pozwolę się dołączyc do pytania. Tyle, że ja ważę 160kg, ale nogi dają radę. Jakiego roweru zsukać aby wytrzymał? Mieszkam w płaskim terenie,

MTB, bardzo mocne koła i komponenty z zakresu DH. Rama sztywna mająca migrację w kierunku DS czyli dużo wzmocnień i grubościenne rury.

Data: 2010-10-31 21:15:53
Autor: Wojek
jaki rower dla...
kml pisze:
MTB, bardzo mocne koła i komponenty z zakresu DH. Rama sztywna mająca migrację w kierunku DS czyli dużo wzmocnień i grubościenne rury.

Instrukcja do MTB (XC) marki CUBE podaje max 95kg na jeźdźca, czyli raczej sprzęt do XC odpada.
Ale coś na czym lekki człowiek może zaliczyć dropa z 1,5m powinno spokojnie wystarczyć.

pozdr.
w.

Data: 2010-10-31 21:53:55
Autor: kml
jaki rower dla...

Użytkownik "Wojek" <wojek@wywal.to> napisał w wiadomości news:iakipp$au0$1z-news.wcss.wroc.pl...
kml pisze:
[...]

XC to wylajtowane MTB :) Rama niecieniowana np Merida i będzie ok. Nie sądzę, że od razu pojawi się czynnik katowania roweru więc na początek powinno być dobrze. Największy ból to odpowiednio mocne koła i tutaj myślałbym o widelcu z osią 20mm do dirtu np jakieś duro DJ powinno być odpowiednio sztywne dla takiej wagi.

Data: 2010-10-31 21:39:28
Autor: Yogi\(n\)
jaki rower dla...
[...]

Taki wytrzymuje bez problemu ponad 140 (czyli ja i około 20 kilogramowe dziecko z fotelikiem)
http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=kellys+axis
Teren różny, ale głównie bezdroża, bez skakania i innych cudów.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2010-11-01 00:20:39
Autor: Wojtek Sobociński
jaki rower dla...
W dniu 2010-10-31 16:14, Piotr Nikodem Miesiączek pisze:

[...]

Specialized P1 ale chyba nie w budżecie autora...

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2010-11-01 00:33:18
Autor: Jacek_P
jaki rower dla...
Wojtek Sobociński napisal:
Specialized P1 ale chyba nie w budĹźecie autora...

Hm, oferta:

http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/1258/Specialized.P1.All.Mountain.Disc/

przeskakuje jego próg o 159 zł :)

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-11-01 06:34:45
Autor: kml
jaki rower dla...

Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:ial1se$8dt$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Wojtek Sobociński napisal:
Specialized P1 ale chyba nie w budĹźecie autora...

Hm, oferta:

http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/1258/Specialized.P1.All.Mountain.Disc/

przeskakuje jego próg o 159 zł :)

Zakładając, że katalog nie ma cen wyssanych z palca jak to często bywa w takich publikacjach....

Data: 2010-11-01 11:45:23
Autor: Wojtek Sobociński
jaki rower dla...

Wojtek Sobociński napisal:
[...]

Ja to bym uderzył do Airbike na Ken 49 i zapytał czy jeszcze jest P1 i w jakiej cenie - jest bardzo dawno po sezonie.

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

jaki rower dla...