jaki rower dla dziecka

Data: 2010-04-27 01:34:03
Autor: Titus Atomicus
jaki rower dla dziecka
Witam,
Jaki wybrac rower (prosze o konkretne modele) dla dziewczynki 7 lat, 122cm wzrostu. Budowa - srednia.
Poprzednio jedzila na 3kolowcu.

I przy okazji kilka pytan: 1. czy to prawda ze rowery dla dzieci dobiera sie wg wielkosci kol? Np. dziecko 7-10 lat - kola 20 cali. Przeciez to herezja jakas.

2. Co jaki czas zmieniacie dziecku rower?
Znajomy mnie przekonuje ze raz na 3 lata wystarczy. Ale widzialem wiele takich nieszczesliwych dzieci ujezdzajacych za duze rowery... :-(

3. Czy moze ktos ma do sprzedania rower dla rzeczonej dziewczynki (z opisu na gorze)?

TA

Data: 2010-04-27 00:55:01
Autor: tadek
jaki rower dla dziecka
On 27 Kwi, 01:34, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

najważniejsze niech przymierzy się do roweru. Ja swojej córce kiedyś
kupiłem rower w Makro marki Atala bi mi się bardzo spodobał kolor.
Rozmiar był na córkę ale geometria taka że wyglądała na nim jak "żaba"
lub jakiś inny stwór. Ogólnie rower był wyjątkowo tandetny ale
niestety uczyłem się na swoich błędach zamiast na cudzych

Data: 2010-04-27 02:30:06
Autor: AL
jaki rower dla dziecka
[...]

rower dobierasz do wzrostu i umiejetnosci dziecka

syn zaczynal od 12" - w wieku 5 lat spokojnie juz jezdzil na dwoch kolkach bez zadnych podporek, potem w wieku 6 lat dostal rower z 20" + przerzutki (ktorych nie potrafil sprawnie obsluzyc, wiec to taki bajer byl).
Od 8 roku jezdzi - do teraz (10lat) - na 24" i czuje sie na tym rowerze dobrze.
Mimo, ze jest jednym z najwyzszych dzieci w swojej klasie, to wciaz 26" to dla niego za duzy, za ciezki rower (z naciskiem na za ciezki, zwlaszcza w terenie).

2. Co jaki czas zmieniacie dziecku rower?
Znajomy mnie przekonuje ze raz na 3 lata wystarczy. Ale widzialem wiele takich nieszczesliwych dzieci ujezdzajacych za duze rowery... :-(

zmieniem wowczas jak widze, ze obecny jest juz za maly
(no chyba, ze sie wczesniej rozleci - ale przy dziecku to mala szansa - wowczas dobieralbym taki jaki w danej chwili bedzie dla niego najlepszy=najwygodniejszy).

Przejdz z dzieckiem do sklepu i posadz na roznych rowerach i sam ocen, spytaj corki, na ktorym czuje sie dobrze.

Pamietaj, ze rower ma dziecku sprawiac radosc a nie byc katorga.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-04-27 02:43:13
Autor: Titus Atomicus
jaki rower dla dziecka
In article <Titus_Atomicus-AC4BB8.01340327042010@news.onet.pl>,

I jeszcze jedno - czy do roweru z kolami 20" i przerzutka mozna zamontowac boczne kolka?

TA

Data: 2010-04-27 06:56:07
Autor: AL
jaki rower dla dziecka
In article <Titus_Atomicus-AC4BB8.01340327042010@news.onet.pl>,

I jeszcze jedno - czy do roweru z kolami 20" i przerzutka mozna zamontowac boczne kolka?

mozna, ale po co?

dziecko 7-mio letnie (i pomijam tu fakt bocznych kolek) nie wykorzysta dobrodziejstw tego urzadzenia - z obserwacji poczynan syna w tym wieku.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-04-27 13:57:41
Autor: arturbac
jaki rower dla dziecka
W dniu 2010-04-27 06:56, AL pisze:
dziecko 7-mio letnie (i pomijam tu fakt bocznych kolek) nie wykorzysta
dobrodziejstw tego urzadzenia - z obserwacji poczynan syna w tym wieku.

Dokaldnie to samo moge powiedziec.

Data: 2010-04-27 14:43:15
Autor: Titus Atomicus
jaki rower dla dziecka
In article <hr5qp7$2d5$1@inews.gazeta.pl>, AL <adam@skads.tam> wrote:

> mozna, ale po co?

dziecko 7-mio letnie (i pomijam tu fakt bocznych kolek) nie wykorzysta dobrodziejstw tego urzadzenia - z obserwacji poczynan syna w tym wieku.

Znaczy - bocznych kolek czy przerzutki?

TA

Data: 2010-04-27 14:54:59
Autor: AL
jaki rower dla dziecka
[...]

przerzutki

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-04-27 04:07:09
Autor: jpogoda
jaki rower dla dziecka
[...]

IMHO raczej 7-9 lat, ale to zalezy jak Ci dzieciak bedzie rosl. Moj
syn ma 8,5 roku, wzrost 131cm wiec raczej niski wzgledem przecietnej w
tym wieku i rower na 20-calowych kolach jest na niego _jeszcze_ dobry,
ale w przyszlym sezonie na pewno bedzie juz za maly. Z kolei moja cora
juz od 7 roku zycia ujezdzala rower na 24-calowych kolach. Wiec nie ma
reguly.

2. Co jaki czas zmieniacie dziecku rower?
Znajomy mnie przekonuje ze raz na 3 lata wystarczy. Ale widzialem wiele
takich nieszczesliwych dzieci ujezdzajacych za duze rowery... :-(

IMHO co 2-3 lata. No ale nie kazdego na to stac. Jednak kupowanie na
wyrost czesto sie msci.

3. Czy moze ktos ma do sprzedania rower dla rzeczonej dziewczynki (z
opisu na gorze)?

Jesli chodzi o konkterny model dla dziewczynki, to zdecydowanie
polecam Giant Taffy 125 FS (niekoniecznie z tegorocznej kolekcji):
http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/taffy.125.fs/4731/39360/

Podobny rower ma moj syn. Pojazd jest bardzo dobrze wykonany i wart
swojej ceny.

Pozdrawiam,

--
Jarek Pogoda

Data: 2010-04-27 16:14:59
Autor: Pawel Ratajczak
jaki rower dla dziecka
W dniu 2010-04-27 13:07, jpogoda pisze:
Jesli chodzi o konkterny model dla dziewczynki, to zdecydowanie
polecam Giant Taffy 125 FS (niekoniecznie z tegorocznej kolekcji):
http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/taffy.125.fs/4731/39360/

Moja córka ma Giant Puddinga i jak widzę ten ma ten sam problem - rama
przy tylnym widelcu uniemoĹźliwia proste i stabilne zamocowanie tzw.
kija, który będzie koledze potrzebny, bo jak pisał córka z 3-kołowca się
będzie przesiadać.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-05-07 19:17:23
Autor: tms
jaki rower dla dziecka
On 2010-04-27 16:14, Pawel Ratajczak wrote:
[...]

Dostępne są w sprzedaży "kije" z uchwytem na sztycę. Dość wygodne i do zastosowania na każdym rowerze. Jedyny warunek to siodełko podniesione na tyle by się zmieścił zacisk owego "kija".

Pozdro
TS

Data: 2010-04-27 07:03:17
Autor: PeJot
jaki rower dla dziecka
[...]

I tak i nie. Jeśli dziecko nie odbiega budową od statystyki, to można tak przyjąć. Ale istnieje sporo konstrukcji na kołach 24" a nawet 26" z bardzo niską i krótką ramą ( tzw komunijniaki ). Moja córka ma 8 lat, ale jest mocno wyrosnięta i ma rower na kołach 24" na których wygląda zupełnie normalnie. Ale już powoli rozglądam się za kompaktową ramą na koła 26".

2. Co jaki czas zmieniacie dziecku rower?
Znajomy mnie przekonuje ze raz na 3 lata wystarczy.

Znów statystyka, zależy od tego jak dziecko rośnie. Jeśli tempo wzrostu nie odbiega od normy to mniej więcej tak.

Co do kół 20" i kółek bocznych: w zwykłych rowerach (torpedo) widuje się takie rozwiązania. Ale wątpię aby bez kombinowania nadawały się one do rowerów z przerzutkami. Z resztą w tym wieku kółka boczne to obciach na całe podwórko, lepszy będzie kij ( bez marchewki ) z tatusiem na drugim końcu.
--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-04-27 08:51:43
Autor: ikov
jaki rower dla dziecka
[...]
Ja też nauczyłem się jeździć dopiero w wieku 6 lub 7 lat (z kija) i podobno byłem bardzo oporny na naukę, a jak się skończyło? Na szczęście to od czasu, gdy nauczyłem się jeździć, wciąż tą umiejętność wykorzystuję, czego nie można powiedzieć o wielu rzeczach wyniesionych ze szkół. A kółka to chyba 20" były (Salto II), ale wybór rowerów był z lekka mniejszy (koniec lat '80).

Data: 2010-04-27 13:33:27
Autor: arturbac
jaki rower dla dziecka
W dniu 2010-04-27 01:34, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Witam,
Jaki wybrac rower (prosze o konkretne modele) dla dziewczynki 7 lat,

Od chyba 6 roku do 8 roku syn jezdzil na bmx 20"
Teraz 9 lat przesiadl sie "na syk" na 24".
Godzine cwiczyl zatrzymywanie, zsiadanie i ruszanie aby zaczelo mu to
jakos wychodzic. Z przrzutkami nadal ma problemy ale jakos lapie.
Tak wiec do 20" nie ma sensu kupowac roweru z przerzutkami w 24" warto
juz rozpoczac nauke.

Data: 2010-04-27 14:03:08
Autor: PeJot
jaki rower dla dziecka
arturbac pisze:

Tak wiec do 20" nie ma sensu kupowac roweru z przerzutkami

Przy 20" przerzutki zewnętrzne mają najczęściej 5 lub 6 biegów, inaczej są kłopoty z przednią zębatką. Dla dziecka wygodne są przerzutki wewnętrzne, nawet najprostsze, 3 biegowe, ale rowerów z tą przerzutką praktycznie nie ma w katalogach.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-04-27 14:42:05
Autor: Titus Atomicus
jaki rower dla dziecka
In article <hr6jpr$ikn$1@news.onet.pl>, PeJot <Pejot@o2.pl> wrote:

 Dla dziecka wygodne są przerzutki wewnętrzne, nawet najprostsze, 3 biegowe, ale rowerów z tą przerzutką praktycznie nie ma w katalogach.

Cos tam jest. Np u Krossa.

TA

Data: 2010-04-27 20:20:21
Autor: ToMasz
jaki rower dla dziecka
[...]

potwierdzam. wygodna rama, "Y"albo damka, możliwość regulacji kierownicy
w pionie, i odchylenia w przód ( jak dziecko urośnie) i piasta 3 biegowa
z hamulcem - to jest 100% dobry rower. (nawet jak koło z piastą 3b
trzeba kupić osobno). zero szpanu, zero głupich nawyków.

ToMasz

Data: 2010-04-27 14:45:10
Autor: Titus Atomicus
jaki rower dla dziecka
Witam,
Wciaz nie rozumiem, dlaczego tak wazna jest wielkosc kolek, a nie ramy...
TA

Data: 2010-04-27 14:57:37
Autor: PeJot
jaki rower dla dziecka
Witam,
Wciaz nie rozumiem, dlaczego tak wazna jest wielkosc kolek, a nie ramy...

Bo przy kołach 24-26" możesz mieć ramy w sporym rozrzucie wielkości, także dla dzieci.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-04-27 15:06:44
Autor: Titus Atomicus
jaki rower dla dziecka
In article <hr6n01$v5l$1@news.onet.pl>, PeJot <Pejot@o2.pl> wrote:

> Witam,
> Wciaz nie rozumiem, dlaczego tak wazna jest wielkosc kolek, a nie ramy...

Bo przy kołach 24-26" możesz mieć ramy w sporym rozrzucie wielkości, także dla dzieci.

A przy kolach mniejeszych niz 24 sa ramy tylko w jednym rozmiarze?

TA

Data: 2010-04-28 06:50:20
Autor: PeJot
jaki rower dla dziecka
[...]

Raczej tak.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-05-07 23:07:29
Autor: ToMasz
jaki rower dla dziecka
[...]

nie. ale jak Ci dziecko "wyrasta" z 12 calowego rowera to wiesz co jest
probleme? obite kolana. obite kolana od rury kierownicy. wtedy patrzysz
na inne dzieci na 12stkach i myślisz jakie one mają fajne kierownice
typu "wigry fasion" a ja głupi uparłem sie na góralika.....

Tak wiec w rowerach dziecięcych ważne są zupełnie inne parametry. Tym
bardziej ze w klasie "300"zł nikt nie podaje rozmiaru ramy.

ToMasz

PS przychodi klient, do sklepu i chce górala 19cali. super. przymierzył
sie i pyta czy mozna wysunąć siedzenie - tak. czy mozna dać wspornik
kierownicy 10cm dłuższy- tak!
Pytanie: jaką wielkość ramy ma po zmianach jego rower. 19? tak odpowiedź
oczywista:  dalej 19 cali. tylko co z tego jak pozmieniał punkty styku z
rowerem i mogą być równe 21 calowemu rowerowi?

Data: 2010-04-27 14:57:47
Autor: MichałG
jaki rower dla dziecka
Witam,
Wciaz nie rozumiem, dlaczego tak wazna jest wielkosc kolek, a nie ramy...
TA
bo na rower jakoś  trzeba sie wdrapać..... ;) ;)

Michał

Data: 2010-04-27 15:08:04
Autor: Titus Atomicus
jaki rower dla dziecka
In article <hr6n0b$vj4$1@news.onet.pl>, MichałG <grodmich@wp.pl> wrote:

> Witam,
> Wciaz nie rozumiem, dlaczego tak wazna jest wielkosc kolek, a nie ramy...
> TA
bo na rower jakoś  trzeba sie wdrapać..... ;) ;)

Czyli masz wiekszy problem z wdrapaniem sie na trekkinga niz na mtb?

TA

Data: 2010-04-27 15:20:11
Autor: arturbac
jaki rower dla dziecka
W dniu 2010-04-27 15:08, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Syn na full suspension mtb z kolkami 24" na styk daje rade przelozyc
noge nad siodelkiem

Data: 2010-04-27 16:07:49
Autor: Titus Atomicus
jaki rower dla dziecka
In article <hr6oae$pj6$1@news.task.gda.pl>,
 arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> wrote:

Syn na full suspension mtb z kolkami 24" na styk daje rade przelozyc
noge nad siodelkiem

No i?
Jakiego wzrostu jest syn? JAka jest wielkosc ramy? Co ma do tego wielkosc kolek?

TA

Data: 2010-04-27 16:14:07
Autor: arturbac
jaki rower dla dziecka
W dniu 2010-04-27 16:07, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Zastanów się jaki wpływ ma promień koła względem widełek ramy z prozdu i
tyłu na wysokość siodła oraz na jaka wysokość ustawia się siodło
wzgledem korby.
Wielkość ramy ma tu małe znaczenie jeśli zamierzasz wsiadać na rower
przekładając nogę nad siodełkiem.

Chciałem Ci pomuc jak dla mnie możesz kupowac swoim dzieciom 28".

Data: 2010-04-27 17:01:09
Autor: Titus Atomicus
jaki rower dla dziecka
In article <hr6rfi$uca$1@news.task.gda.pl>,
> [...]

przekładając nogę nad siodełkiem.

Chciałem Ci pomuc jak dla mnie możesz kupowac swoim dzieciom 28".

Ojej, nie obrazaj sie.
Ja po prostu nie rozumiem tej zaleznosci pomiedzy wzrostem/wiekiem dziecka a wielkoscia kol.

TA

Data: 2010-04-27 17:22:16
Autor: arturbac
jaki rower dla dziecka
W dniu 2010-04-27 17:01, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Ja po prostu nie rozumiem tej zaleznosci pomiedzy wzrostem/wiekiem dziecka a wielkoscia kol.

   _          x
 /   \
 \ _ /___________________

x - siodelko
a - korba
o srodek kola
_ - poziom gruntu

mięzy o a _ masz r (promień koła 1/2 R )
między a i x  masz odleglosc wynikajaca z odleglosci biodra od stopy

tak wiec wysokosc x wzgledem _ zalezy od
a) promienia kół
b) gemetrii ramy - w małym stopniu
c) wysokości osobnika uzytkujacego

Data: 2010-04-27 17:56:45
Autor: Titus Atomicus
jaki rower dla dziecka
In article <hr6vfc$8i2$1@news.task.gda.pl>,
> [...]

między a i x  masz odleglosc wynikajaca z odleglosci biodra od stopy

tak wiec wysokosc x wzgledem _ zalezy od

To dlaczego ja, osobnik o wzroscie 182 czuje sie komfortowo na rowerach o kolach zarowno 20, 26 jak i 28 cali?

Co wiecej, widziales ludzi na tradycyjnych bicyklach (pewnie jakies 100 cali srednicy) i oni tez do wielkoludow nie nalezeli.

TA

Data: 2010-05-07 23:12:46
Autor: ToMasz
jaki rower dla dziecka

[...]

JEśli zrobisz sobie fotografie z boku na tych 3 rowerch, i zaznaczysz
siodło, MK i rurę kierownicy czerwonymi kropami, po nałożeniu ich na
siebie, kropki będą mniej wiecej w podobnej odległości. jak masz małe
koła to musisz mieć dłuższą rurę podsiodłową...

ja mam 180cm i w tym roku przesiadłem sie z 16 cali na 20. Ale to jest
moje prywatne nieszkodliwe zboczenie.
ToMasz

Data: 2010-04-27 17:53:26
Autor: MichałG
jaki rower dla dziecka
[...]

dokładnie.... ja nie - jestem w maiarę wyrosniety...(185) ale córka ( a ma nieco >160cm) może zatrzymac sie i zsiąść na moim treku tylko przez 'przechylenie'. Niezbyt to bezpieczne. Te słynne 4 palce nad rurką do krocza są jednak istotne....
fakt... może być rower 28' i rama typu damka czy składak lub inny jednorurowiec.... jak tam wolisz. Ale tak jak niektórzy wyglądają na goralach jak na rowerze z młodszego brata, to tu będzie wygladać jak pożyczony od starszego.... ;)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-04-27 18:40:02
Autor: Titus Atomicus
jaki rower dla dziecka
In article <hr719m$ule$1@news.onet.pl>, MichałG <grodmich@wp.pl> wrote:

dokładnie.... ja nie - jestem w maiarę wyrosniety...(185) ale córka ( a ma nieco >160cm) może zatrzymac sie i zsiąść na moim treku tylko przez 'przechylenie'. Niezbyt to bezpieczne. Te słynne 4 palce nad rurką do krocza są jednak istotne....

Ale mowisz o rowerze z rama 20 cali pewnie.
Wiec to jest czysta demagogia.
Rower dziecinny ma pewnie rame 12 cali.

[...]

j.w.

TA

Data: 2010-04-27 16:28:56
Autor: Pawel Ratajczak
jaki rower dla dziecka
W dniu 2010-04-27 01:34, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Jaki wybrac rower (prosze o konkretne modele) dla dziewczynki 7 lat, 122cm wzrostu. Budowa - srednia.
Poprzednio jedzila na 3kolowcu.

Z uwag jakie się tu znalazły od kolegów ja zaakcentuję samopoczucie dziecka.

Ja mam 3 dzieci, córka 7, córka 5 oraz syn 3,5.
Córka 5 jest bardzo tkliwa, wrażliwa, płaczliwa itp. nawet raz dostała
ksywkę "księżniczka 7 nieszczęść".
Od ubiegłego roku starsza dostała rower Tommy na 20" a średnia
wspomnianego w innej odpowiedzi tegoż wątku Giant Puddinga na kołach 16"
oczywiście + podpórki. Jeździła na nim strasznie wolno z wielkim
przerażeniem. W tym roku od teściowej z działki przywieźliśmy jakiś
noname 12", założyłem podpórki z myślą o synu, który rozkręca się do
maxa obrotów pedałami na 3-kołowcu.
Ale dosiadła się do niego córka 5lat, zachowywała się jak w niebo
wzięta, rower oczywiście raczej za mały dla niej, ale dostarcza jej
wiele radości a do tego nie widziałem jej jeżdżącej tak szybko na rowerze.

Tak więc normy normami a reakcje dzieciaka swoją drogą.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-04-27 18:19:12
Autor: robertcb
jaki rower dla dziecka
Witam,
Jaki wybrac rower (prosze o konkretne modele) dla dziewczynki 7 lat, 122cm wzrostu. Budowa - srednia.
Poprzednio jedzila na 3kolowcu.

Wigry 3 będzie w sam raz.

--

jaki rower dla dziecka