jaki rower dla dziecka

Data: 2010-04-27 07:03:17
Autor: PeJot
jaki rower dla dziecka
Witam,
Jaki wybrac rower (prosze o konkretne modele) dla dziewczynki 7 lat, 122cm wzrostu. Budowa - srednia.
Poprzednio jedzila na 3kolowcu.

I przy okazji kilka pytan: 1. czy to prawda ze rowery dla dzieci dobiera sie wg wielkosci kol? Np. dziecko 7-10 lat - kola 20 cali. Przeciez to herezja jakas.

I tak i nie. Jeśli dziecko nie odbiega budową od statystyki, to można tak przyjąć. Ale istnieje sporo konstrukcji na kołach 24" a nawet 26" z bardzo niską i krótką ramą ( tzw komunijniaki ). Moja córka ma 8 lat, ale jest mocno wyrosnięta i ma rower na kołach 24" na których wygląda zupełnie normalnie. Ale już powoli rozglądam się za kompaktową ramą na koła 26".

2. Co jaki czas zmieniacie dziecku rower?
Znajomy mnie przekonuje ze raz na 3 lata wystarczy.

Znów statystyka, zależy od tego jak dziecko rośnie. Jeśli tempo wzrostu nie odbiega od normy to mniej więcej tak.

Co do kół 20" i kółek bocznych: w zwykłych rowerach (torpedo) widuje się takie rozwiązania. Ale wątpię aby bez kombinowania nadawały się one do rowerów z przerzutkami. Z resztą w tym wieku kółka boczne to obciach na całe podwórko, lepszy będzie kij ( bez marchewki ) z tatusiem na drugim końcu.
--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-04-27 08:51:43
Autor: ikov
jaki rower dla dziecka
[...]
Ja też nauczyłem się jeździć dopiero w wieku 6 lub 7 lat (z kija) i podobno byłem bardzo oporny na naukę, a jak się skończyło? Na szczęście to od czasu, gdy nauczyłem się jeździć, wciąż tą umiejętność wykorzystuję, czego nie można powiedzieć o wielu rzeczach wyniesionych ze szkół. A kółka to chyba 20" były (Salto II), ale wybór rowerów był z lekka mniejszy (koniec lat '80).

jaki rower dla dziecka