jaki rower - niesmiertelne pytanie

Data: 2011-06-21 12:21:58
Autor: whitey
jaki rower - niesmiertelne pytanie
witam

jaesli ktos z dobrego serca moze doradzic jakis rower, bylbym wdzieczny
brat 185cm okolo 85-90kg
potrzebuje rower na miasto i wycieczki (czasami po szutrach)
na 28'' sensownych kolach, z hamulcami v-brake (bez amora by sie przydalo)
w miare tani, pojezdzi troche i sie wykrystalizuje o co mu dokladnie chodzi
bede wdzieczny za podpowiedzi

--
whitey

Data: 2011-06-21 15:57:29
Autor: Coaster
On 6/21/11 1:21 PM, whitey wrote:
[...]

Na szutry i miasto, sensowne kola 28, bez amora, w UK pewnie podobny sie znajdzie z a nieduze pieniadze (marki na http://genetics.mgh.harvard.edu/hanczyc/engbike.html) tyle ze ma U-brake... ;-)
http://www.bicicletasantigas.com.br/arquivos/portal/galeria/m54.htm

Zartuje ale nie do konca - jezdzilem na takim 'angliku' i jedzie sie nim jak Rollsem. Najdluzsza trasa ponad 100 km ' za zamachem'. Oczywiscie nie 'po gorach' - zeby nie 'zaKorbilo' ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-21 18:03:17
Autor: whitey
On 21/06/11 14:57, Coaster wrote:

Na szutry i miasto, sensowne kola 28, bez amora, w UK pewnie podobny sie
znajdzie z a nieduze pieniadze (marki na

nie trafiles brat nie wybiera sie do uk, raczej w pl bedzie sie krecil
na tym rowerze ;-)

--
whitey

Data: 2011-06-27 14:19:46
Autor: Coaster
On 6/21/11 7:03 PM, whitey wrote:
[...]

W Polsce tez sie sprawdzi - ja na podobnym roadsterze jezdzilem z przyjemnoscia kikanascie lat. Jedynym problemem byly opony ale teraz nie jest problemem dostanie rozmiaru 28 x 1 1/2 (635 mm). ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-22 07:43:09
Autor: Ryszard Mikke
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):
On 6/21/11 1:21 PM, whitey wrote:
> [...]

Zartuje ale nie do konca - jezdzilem na takim 'angliku' i jedzie sie nim jak Rollsem. Najdluzsza trasa ponad 100 km ' za zamachem'. Oczywiscie nie 'po gorach' - zeby nie 'zaKorbilo' ;-)

No tak, ale tam sie jezdzi lewa strona i do Polski trzeba rower przerabiac...

NMSP,
rmikke

Data: 2011-06-29 14:50:59
Autor: Coaster

On 6/21/11 1:21 PM, whitey wrote:
[...]

Sluzbiscie, masz calkowita racje - taki rower ma hamulce zamocowane odwrotnie niz jest to u nas przyjete (lewy w miejscu prawego a prawy w miejscu lewego) a ze wzgledu na to, ze sa to 'rod brakes' - hamulce pretowe na stale zamocowane - nie ma mozliwosci zamiany klamek/kabli bo ani klamek ani kabli tam nie ma :-)
http://tinyurl.com/rodbrejki-ciegla
http://tinyurl.com/rodbrejkowe-nibyklamki
But - who cares? Johnkelly? ;-)

PS. Jezeli rowerek zostal wyprodukowany przed 1971 to jest juz zabytkiem techniki ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-21 17:27:25
Autor: piotrpo
whitey <whiteyzusnetu@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Wszyscy piszą gdzie będą jeździć, a nie "jak"
Dla jednego rower na miasto to holender, dla innego ostre koło, a dla jeszcze innego podrasowany góral, czy szosówka - wszystko zależy od tego jak szybko, w jakim stanie chce się być na końcu trasy itd.
Mój ideał na miasto to np. Cannondale Bad Boy, z braku kasy jeżdżę na góralu z założonymi Kojakami i za nic nie zamienił bym tego na holendra, czy inny taki wynalazek.
Domyślam się jednak, że w tym przypadku jakiś cross by się sprawdził. Jeżeli jakiś średnio-przyzwoity (z blokadą w manetce) amortyzator się zmieści w budżecie, to polecam.

Data: 2011-06-21 19:41:59
Autor: ToMasz
whitey pisze:
[...]

http://infobot.pl/r/1ZvR

waga 13.7kg wer z błot/bagaż/lamp-14.2kg
w polsce za 750zł. dystrybutor"tora-zajdel"
ToMasz

jaki rower - niesmiertelne pytanie