jaki rower wybra?.

Data: 2011-02-27 07:15:24
Autor: Rafał
jaki rower wybra?.
Witam jestem nowym użytkownikiem:)
Chcę kupić nowy rower. Będę chciał na nim jeździć kiedy tylko pogoda
będzie pozwalała, po asfalcie, dróżkach leśnych i czasami na długie
wycieczki. Na rower planuje wydać do 2400 zł.
Chciałbym aby rower miał przedni amortyzator, hamulce tarczowe, i
jakieś sensowne przerzutki.
Na razie namierzyłem kilka modeli :
1)   http://www.t-bike.pl/p/pl/3259/rower+kross+hexagon+v8+2011.html
: kross hexagon v8 2011
2)   http://www.rowery-cube.pl/?Rower_Cube_Analog_Disc,10897
: cube analog
3)   http://www.ambike.pl/p/pl/998/rower+giant+terrago+disc.html
: Giant terrago Disc
Proszę o doradzenie który wybrać, lub ewentualne propozycje :):)
Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

Data: 2011-02-27 16:31:22
Autor: ...::QRT::...
jaki rower wybra?.
Dnia Sun, 27 Feb 2011 07:15:24 -0800 (PST), Rafał napisał(a):

[...]

ja bym wziął tego Krossa i wymienił amortyzator na jakiś przyzwoity - np RS
recon. W 2400 może uda sie zmieścić. Dobry widelec realnie przekłada sie na dobrą trakcje roweru jak i komfort,
czego o takich cześciach jak przerzutki czy korby nie da sie powiedzieć.

Data: 2011-02-27 08:43:58
Autor: Rafał
jaki rower wybra?.
A jeśli chodzi o hamulce hydrauliczne czy są awaryjne ?

Data: 2011-02-27 18:10:28
Autor: ...::QRT::...
jaki rower wybra?.
Dnia Sun, 27 Feb 2011 08:43:58 -0800 (PST), Rafał napisał(a):

A jeśli chodzi o hamulce hydrauliczne czy są awaryjne ?

nie na tyle by przy amatorsko rekreacyjnej jeździe przy dobrej pogodzie się
tym w ogóle przejmować.

Data: 2011-02-28 13:02:15
Autor: Krzyś Cierpiętnik
jaki rower wybraÄ?.
Rafał wrote:

A jeśli chodzi o hamulce hydrauliczne czy są awaryjne ?

Prawda jest taka, że tarczówki w ogóle bywają jak wrzód na dupie,
a hydrauliczne w szczególności. Nieważne czy płacisz za serwis czy
serwisujesz sobie rower samemu, prędzej czy później będą Cię one
kosztowały więcej czasu i pieniędzy niż byś sobie tego
życzył. Zadowolony będziesz na samym początku i jak dobrze pójdzie to
"na końcu", czyli po opanowaniu wszelkich niuansów. Od użytkowników na
tych właśnie etapach usłyszysz w większości rekomendacje, reszta opisuje
tu i tam swoje problemy...

Jako średnio normalny użytkownik roweru, a nie "górski hardkor" jestem
wielkim fanem konfiguracji tarcza z przodu, v-ka z tyłu z powodów (jak
dla mnie) praktycznych i zbalansowania wszystkiego - kosztĂłw hamulcĂłw,
kosztów eksploatacji, przydatności (przedni hamulec jest hamulcem
podstawowym), hałaśliwości, usterek, upierdliwości, masy, problemów typu
mocowanie bagażnika, a nawet średniego rocznego uwalenia błotem.

--
Krzyś

Data: 2011-02-28 13:17:32
Autor: ...::QRT::...
jaki rower wybraÄ?.
Dnia Mon, 28 Feb 2011 13:02:15 +0100, Krzyś Cierpiętnik napisał(a):

Rafał wrote:

A jeśli chodzi o hamulce hydrauliczne czy są awaryjne ?

Prawda jest taka, że tarczówki w ogóle bywają jak wrzód na dupie,
a hydrauliczne w szczególności.

nieprawda - w amatorskim użytkowaniu tarczówki sa IMO bezawaryjne i
bezobsługowe. Kłopoty mogą wystąpić gdy zaczynasz jezdzić dużo i kiepskich warunkach a
gdy faktycznie dochodzia kłopoty z szybkim zużywaniem klocków czy wycieki z
zacisku - aczkolwiek jesli dużo i w kiepskich warunach jezdzi sie z v-kami
to wtedy z koli trzeba sie liczyć z częstą wyminą obręczy i przeplataniem
koła wiec koszt finansowy jest podobny... A mając tarczówkę kompletnie nie martwisz sie o to czy obręcz jest prosta
czy nie. Od kiedy kupiłem tarczówki kluczyka do centrowania uzywam tylko w
czasie wymiany szprych.
problemów typu mocowanie bagażnika,

really?
http://img707.imageshack.us/img707/8163/adapterid.jpg
:D

Data: 2011-02-28 17:03:26
Autor: Krzysiek
jaki rower wybraÄ?.
W dniu 2011-02-28 13:17, ...::QRT::... pisze:

problemĂłw typu mocowanie bagaĹźnika,

really?
http://img707.imageshack.us/img707/8163/adapterid.jpg
:D

Ya, rly :-)

Długo szukałem ramy pod koła 28", która miałaby w takim miejscu
mocowanie zacisku i nie znalazłem nic (ale przyznaję, że szukałem tylko
w przystępnych dla mnie cenach)... Dla typowych "górali" z kołami 26"
tez nie jest róşowo.

Z drugiej strony można pokombinować z różnymi dystansami i dłuższymi
śrubami, ale na takie dziwne konstrukcje bałbym się położyć te 20kg
obciążenia i pojechać z tym na tygodniową wycieczkę.

--
Pozdrawiam,
Krzysiek

Data: 2011-02-28 13:26:30
Autor: kml
jaki rower wybraÄ?.

Użytkownik "Krzyś Cierpiętnik" <blah@blah.invalid> napisał w wiadomości news:87tyfomkoo.fsfblah.invalid...
Rafał wrote:

[...]

Zabobon. Tak bylo kilka LAT temu. W tej chwili nie ma już takich problemów. Nawet ostatnio temat uszczelek do zacisku się wyklarował. Niuasnów użytkowania jest mało a podstawowe to nie odwarcać roweru do góry nogami i wkładać blokadę klocków w czasie wyjmowania koła. Wszystko.

[...]

Jeździłem tak i wolę mieć 2xtarcze i całe obręcze niż oszczędzić na kupnie a potem płacić za obręcz przelot etc. Dla osób mało jeżdzących i unikajacych złych warunkuch V-ki spokojnie starczą, ale uważam że osoba która naprawdę ma ochotę pojeździć po górach porządnie wczesniej czy później skończy na tarczach.

http://endurorider.pl
24/02/2011 ANTI chainreactioncycsles.com?

Data: 2011-02-27 17:55:19
Autor: Wojtas
jaki rower wybra?.
W dniu 2011-02-27 16:15, Rafał pisze:

[...]

Ja z powyższych wybrałbym Cube. Heble raczej w miarę przyzwoite, rama całkiem fajna no i najważniejsze napęd na 9-tkę. Ładowanie się dzisiaj w 8 to nieporozumienie. Minus - amortyzator - sprężyna stalowa smarowana wazeliną techniczną lub czymś podobnym. Może to to być trochę niemrawe. Ale to sobie można zawsze kiedyś wymienić.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2011-02-27 18:19:02
Autor: ...::QRT::...
jaki rower wybra?.
Dnia Sun, 27 Feb 2011 17:55:19 +0100, Wojtas napisał(a):

Ja z powyższych wybrałbym Cube. Heble raczej w miarę przyzwoite, rama całkiem fajna no i najważniejsze napęd na 9-tkę.

w ogóle to nie jest ważne :)
Ładowanie się dzisiaj w  8 to nieporozumienie.

a niby czemu? sadze iż kasety czy łańcuchy na 8 będą dostępne przez
następne 15 lat ja mam 8 a jedyne co mi sie podoba w 9 to kaseta 12-36 :)

Data: 2011-02-27 18:40:35
Autor: Wojtas
jaki rower wybra?.
W dniu 2011-02-27 18:19, ...::QRT::... pisze:

Ja z powyższych wybrałbym Cube. Heble raczej w miarę przyzwoite, rama
całkiem fajna no i najważniejsze napęd na 9-tkę.

w ogóle to nie jest ważne :)

Bo?

Ładowanie się dzisiaj w  8 to nieporozumienie.

a niby czemu? sadze iż kasety czy łańcuchy na 8 będą dostępne przez
następne 15 lat

Ale jakiej grupy? Znajdź mi nowe manetki XT lub kasetę na 8. Niestety wraz z jeżdżeniem apetyt na komfort rośnie. Dlatego to bezsens stosować coś, co absolutnie w wyższych grupach dawno już wyszło.
Po wtóre 8 to mniej przełożeń, zarazem mniejszy komfort jazdy. Tak, tak - kiedyś miałem 8 i różnica jest kolosalna na korzyść 9.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2011-02-27 18:03:32
Autor: Jan Srzednicki
jaki rower wybraÄ?.
On 2011-02-27, Wojtas wrote:
[...]

To subiektywne. Ja kompletnie nie widzę sensu posiadania 9 (czy nawet 8)
biegów z tyłu w jeździe MTB.

Oczywiście widzę natomiast sens używania nowych, wygodniejszych manetek
itp., oraz sens większego zakresu kasety, ale to osobna kwestia.

Jakby były dostępne 8 rzędowe lekkie kasety na pająku alu z takim samym
zakresem, jaki mam w 9 (11/12-34), z w miarę równym stopniowaniem (czyli
megarange odpada), oraz wygodne manetki do kompletu - nie widziałbym
żadnego powodu posiadania 9 rzędów w góralu.

Dla wyjaśnienia: w kwestii jazdy po asfalcie mam skrajnie odmienne zdanie.

Data: 2011-02-27 10:10:45
Autor: Rafał
jaki rower wybra?.
a już się tak zapytam na czym polega zakres np: 9 rzędowa kaseta
(12-34)

Data: 2011-02-28 07:17:16
Autor: ...::QRT::...
jaki rower wybra?.
Dnia Sun, 27 Feb 2011 10:10:45 -0800 (PST), Rafał napisał(a):

a już się tak zapytam na czym polega zakres np: 9 rzędowa kaseta
(12-34)

na liczbie zębatek w kasecie i ilości ząbków. Czyli w tym wypadku bedzie 9
zębatek, najmniejsza ma 11 ząbków najwieksza 34. Dla Ciebie jest to aktualnie kompletnie bez znaczenia bo stopniowanie
kasety to tylko i wyłącznie kwestia preferencji - jak już pojezdzisz troche
to dopiero wtedy zorientujasz sie jakich przelożeń używasz czesciej jakich
rzadziej, jakich ci brakuje i w zwiazku z tym jakie kasaty bardziej ci
odpowiadają.

Data: 2011-02-27 19:05:24
Autor: ...::QRT::...
jaki rower wybra?.
Dnia Sun, 27 Feb 2011 18:40:35 +0100, Wojtas napisał(a):

[...]

bo dla mnie nie jest i tyle.
Ładowanie się dzisiaj w  8 to nieporozumienie.

a niby czemu? sadze iż kasety czy łańcuchy na 8 będą dostępne przez
następne 15 lat

Ale jakiej grupy? Znajdź mi nowe manetki XT lub kasetę na 8.

LX moze być? http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_manetka-sl-r440_(GR)-SHIMANO.html?PT=53111328&PZTA=8&HNT=T&PD=&WSZDZ=T
http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_kaseta-deore-lx-cs-hg70-i8_CSHG70I8128_GR-SHIMANO.html?PT=53165233&PZTA=8&HNT=T&PD=&WSZDZ=T

Niestety  wraz z jeżdżeniem apetyt na komfort rośnie.

na kasety? nigdy nawet nie rozważałem zakupu kasety xt :)

Po wtóre 8 to mniej przełożeń, zarazem mniejszy komfort jazdy. Tak, tak - kiedyś miałem 8 i różnica jest kolosalna na korzyść 9.

no patrz. Ja regularnie uzywam roweru z 7 i jakoś daje rade. Czasami też
jeżdżę na 9 (rower mojej żony) i jakoś tej kolosalnej różnicy nie
dostrzegam. Ale jesli mowa o kolosanych różnicach to IMO tak własnie jest miedzy
przyzwoitym widelcem a czymś takim jak suntour za 150 zeta - dlatego lepiej
kupić od razu dobry widelec a osprzęt upgradować w miarę zużycia niż kupić
rower z dobrym osprzętem a męczyć sie z czymś co nie działa i ma luzy.

Data: 2011-02-27 19:14:19
Autor: Wojtas
jaki rower wybra?.
W dniu 2011-02-27 19:05, ...::QRT::... pisze:

Bo?

bo dla mnie nie jest i tyle.

Bardzo rzeczowo.

Ale jakiej grupy? Znajdź mi nowe manetki XT lub kasetę na 8.

LX moze być?
http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_manetka-sl-r440_(GR)-SHIMANO.html?PT=53111328&PZTA=8&HNT=T&PD=&WSZDZ=T

Nie może być. LX to ta sama konstrukcja co Deore. Między LX a XT w tym wypadku są lata świetlne.

Niestety  wraz z jeżdżeniem apetyt na komfort rośnie.

na kasety? nigdy nawet nie rozważałem zakupu kasety xt :)

Choćby waga niższa i zapewne większa wytrzymałość. Pisałem jednak głównie o manetkach, bo tu czuć ogromną różnicę.

[...]

Zależy jak i gdzie. Przyznaję, że w rowerze MTB na szosie i drodze szutrowej różnic nie ma. W terenie (tym cięższym) widzę ewidentnie większy komfort.

[...]

Nie wiem czy da się kupić dobry widelec za 400 PLN. No chyba, że jakiegoś używanego bombowca.

rower z dobrym osprzętem a męczyć sie z czymś co nie działa i ma luzy.

Upgradować ale tylko w ramach jednej grupy?

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2011-02-27 19:30:23
Autor: ...::QRT::...
jaki rower wybra?.
Dnia Sun, 27 Feb 2011 19:14:19 +0100, Wojtas napisał(a):

7
[...]

hmm mi slr440 działa już 6 lat i jest ok.
[...]

no - milej sie klika. Podstawą komfortu zmiany przełożeń to dobre, czyste linki i pancerze oraz
wyregulowana przerzutka.
[...]

kross kosztuje 1700. A wiec nie 400 a 700. Za tyle to da sie kupić nowego
recona. A to już całkiem fajny i lekki widelec.
rower z dobrym osprzętem a męczyć sie z czymś co nie działa i ma luzy.

Upgradować ale tylko w ramach jednej grupy?

w czasie wymiany kasety i łańcucha zawsze mozna zawsze sobie dokupić prawą
manetkę. Upgrade napędu z 8 rzędowego na 9 przy takiej okazji to naprawde
nie jest znaczący koszt - jakieś 55 zeta. Taniej niż łańcuch. Z resztą manetki XT na 9 już pewnie też nie długą będą na rynku :D

Data: 2011-02-27 21:08:51
Autor: ToMasz
jaki rower wybra?.
[...]

Wy panowie nie dostrzegacie jednej rzeczy. Dla WAS to może różnica czy
macie "wrzucone" 11 czy 12 ząbków z tyłu. ale dla 99.9999% społeczeństwa
to NIEODCZUWALNE! w sensie masz jeden rower "twardo"zablokowany na 12
ząbków i drugi na 11.
Proszę wiec o jedno. Osobom które kupują rower, i tak nei bardzo wiedzą
w jakim celu  i jak mocno go będą wykorzystywały, nie namawiajcie do
zakupu "9tki" na bank - prędzej czy później- im sie cos zepsuje w
napędzie i 7, albo 8, będzie znacznie taniej kupić. nawet za 15 lat. bo
6stki sie dalej produkuje.
ToMasz

Data: 2011-02-27 22:09:20
Autor: Wojtas
jaki rower wybra?.
W dniu 2011-02-27 21:08, ToMasz pisze:

[...]

W tym konkretnym wypadku to chyba tak nie jest. Skoro mają być tarcze itp., to chyba ten rower do podróży po bułki do sklepu nie będzie służył.
Mówię to także ze swojego doświadczenia. Sam zacząłem od Gianta za 1600 PLN. Apetyt wraz z użytkowaniem rośnie.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2011-02-27 13:21:29
Autor: Rafał
jaki rower wybra?.
A co powiecie o roweże GT
Ten jest przeceniony sporo :):)
http://rower.com.pl/-p-274187.html

Data: 2011-02-27 22:33:27
Autor: kml
jaki rower wybra?.

Użytkownik "Rafał" <r_kulik92@wp.pl> napisał w wiadomości news:d69e3e67-916b-4f11-92e5-1076ae465ee0g11g2000vbq.googlegroups.com...
A co powiecie o roweże GT
Ten jest przeceniony sporo :):)
http://rower.com.pl/-p-274187.html
===

Pytaj o takie typy gdzie masz potwierdzoną dostępność i rozmiarówkę bo oferta sklepów często nie odpowiada faktycznemu zaopatrzeniu.

Data: 2011-02-28 16:28:52
Autor: amrac
jaki rower wybra?.
W dniu 27.02.2011 22:21, Rafał pisze:
A co powiecie o roweże GT
Ten jest przeceniony sporo :):)
http://rower.com.pl/-p-274187.html

Do bani widelec.

Data: 2011-02-27 19:21:52
Autor: Ignac
jaki rower wybra?.

Ja regularnie uzywam roweru z 7 i jakoś daje rade.

 Zauważyłem taką prawidłowośc że jeden łańcuch zajeżdza się
 maksymalnie na 7 zębatkach...przy wiekszej ilości zębatek trzeba
 niedojechaną kasetę po prostu wyrzucić oczywiście wraz z łańcuchem.
 Potwierdzam słusznośc wyboru 7...jeżeli oczywiście sie dużo jeżdzi.
  Ignac --

Data: 2011-02-28 06:57:15
Autor: PeJot
jaki rower wybraÄ?.
W dniu 2011-02-27 19:05, ...::QRT::... pisze:

LX moze być?
http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_manetka-sl-r440_(GR)-SHIMANO.html?PT=53111328&PZTA=8&HNT=T&PD=&WSZDZ=T

Shimano-Polska ma to na stanie. Ciekawe czy to popłuczyny magazynowe, czy bieżąca produkcja.

Nie wiem jak dziś, ale kiedyś między LX a XT była spora różnica w trwałości.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-28 11:07:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jaki rower wybra?.
....::QRT::..., Sun, 27 Feb 2011 19:05:24 +0100, pl.rec.rowery:
na kasety? nigdy nawet nie rozważałem zakupu kasety xt :)

Ja trochę offtopicznie, ale co tam: ja rozważałem zakup kasety 105, ale
stanęło na... Ultegrze. Ku mojemu zaskoczeniu. Ale ponownie: kwestia
upodobań odnośnie przełożeń. --
Pozdrowienia,

Data: 2011-02-28 11:31:59
Autor: ...::QRT::...
jaki rower wybra?.
Dnia Mon, 28 Feb 2011 11:07:39 +0100, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

[...]

no tak - ale czlowiek zaczynający przygodę z rowerem takich upodobań nie ma
bo tak naprawde nawet nie wie jak i gdzie bedzie jezdził i nie ma co mu
mieszać w głowie. Na razie pisze o wycieczkach, lesie, asfalcie czy szutrach ale wiadmomo iż
moze sie skończyć równie dobrze na szosie, jak i na topieniu fula enduro w
błocie. Albo przebiegach po 300 km rocznie z tendencją malejącą :)

Data: 2011-02-28 16:26:24
Autor: amrac
jaki rower wybra?.
W dniu 27.02.2011 19:05, ...::QRT::... pisze:
[...]

Zdecydowanie popieram. Sam swego czasu kupiłem właśnie taki rower. Aktualnie została z niego rama. Amortyzator (niestety) wymieniłem dopiero w zeszłym roku a trzeba było chyba od tego zacząć, choć nie, lepiej zacząć od hamulców (aktualnie mam V + ceramika ale to dyskusja na inny wieczór).

Data: 2011-02-27 19:48:59
Autor: kml
jaki rower wybra?.

Użytkownik "Wojtas" <wojtas@!#NOSPAM#!rubikon.pl> napisał w wiadomości news:ike2as$ean$1inews.gazeta.pl...

[...]

Przy rowerze dla nowego użyszkodnika 8 czy 9 nie ma takiego znaczenia jak reszta a w szczególności amortyzator. Kaseta alivio 8sp jest naprawdę ok i jeszcze dłuuugo będzie ją można kupić. Ciężka? No i co z tego - nikt nie będzie na tym bił rekordów w jeździe na czas. Kiedy zajdzie potrzeba to po prostu zmini napęd na 9 czy 10 czy CH G W ile z tyłu i po kłopocie.

Od lat jeżdzę na 8sp i do tej pory nie znalazłem sensownego uzasadnienia do przejścia na 9 biegowy napęd i wątpię żebym mi się to zmieniło. Geometryczna ilość przełożeń nie jest tak istotna jak zestopniowanie i po sobie stwierdzam iż z 3x8 udaje się ta sztuka bardzo dobrze.

Data: 2011-02-27 20:03:24
Autor: kml
jaki rower wybra?.
Rafał wrote:
[...]

Nie kupuj specyfikacją tylko przymierz się w sklepie, wybierz to co Ci podpasuje najbardziej a potem udaj się konkurencji co by wyszukać odpowiednik. Kwota o jakiej mówisz to całkiem konkretne pieniądze jednak aby rower miał tarcze to cierpi na tym amortyzator, który jest nie za dobry w w/w
Ja bym szukał roweru, który ma koła pod tarcze ale nie ma tarcz a lepszy widelec. W ciągu jednego lata nie zabijesz obręczy i jakoś się przemęczysz :)

Do firm dodaj jeszcze Mbike, RENEGADE 0.6 jest nieco droższy, ale to jest oficjalna cena więc powinno się dać coś urwać. Jeżeli koła mają adaptery do tarcz to kupno tarczówek nie będzie problemem z czasem.

Teraz jest czas lepszych cen, ale rozmiary są dosyć zawężone więc trzeba włożyć sporo wysiłku w zakup konkretnego roweru w danym rozmiarze, ale dla chcącego nic trudnego :P

Jeżeli nie znajdziesz nic satysfakcjonującego to może warto zrobić tabęlkę w exelu i sprawdzić ile wyniesie złożenie roweru samodzielnie. Taka opcja pozwala Ci w pełnik kontrolować na czym przyoszczędzisz. Sensowna rama+lepszy widelec a potem reszta gratów. W tej chwili ceny gotowych kół są naprawde niskie i pomimo tego, że to nie jest towar pierwszych lotów to na pierwsze lato spokojnie starczą :)

Data: 2011-02-27 21:47:42
Autor: Fabian
jaki rower wybra?.
[...]
troszke więcej ale moim zdaniem warto

http://unibike.pl/freeway.html

Data: 2011-02-28 08:24:21
Autor: Piotr
jaki rower wybra?.
[...]
Po co Ci tarczówki ?
Ludzie jeżdżą w ciężkim terenie na V. W tamtym roku gość na Vkach został vice mistrzem Polski w XC.

Data: 2011-02-28 08:36:46
Autor: kml
jaki rower wybra?.

Użytkownik "Piotr" <q@q.com> napisał w wiadomości news:ikfihr$m7f$1inews.gazeta.pl...

Po co Ci tarczówki ?
Ludzie jeżdżą w ciężkim terenie na V. W tamtym roku gość na Vkach został vice mistrzem Polski w XC.

Ta, zapewne został mistrzem "bo miał V-ki zamiast tarczówek". V-ki w naprawdę ciężki teren to nie jest optymalne rozwiązanie no chyba, że ktoś mieszka w Kaliforni :)

Data: 2011-02-28 08:42:48
Autor: Piotr
jaki rower wybra?.
W dniu 2011-02-28 08:36, kml pisze:

[...]

Pewnie, tylko V-ki sa tańsze i lżejsze. Poza tym gość napisał "po asfalcie, dróżkach leśnych i czasami na długie
wycieczki" to nie jest ciężki teren :)

Data: 2011-02-28 08:48:00
Autor: kml
jaki rower wybra?.

Użytkownik "Piotr" <q@q.com> napisał w wiadomości news:ikfjkd$pqj$1inews.gazeta.pl...

Pewnie, tylko V-ki sa tańsze i lżejsze. Poza tym gość napisał "po asfalcie, dróżkach leśnych i czasami na długie
wycieczki" to nie jest ciężki teren :)

Owszem to prawda w kwestii ceny i wagi :) Ja stawiałbym na stwierdzenie, że typ hamulców jest nieważny tak długo jak koła _mają adaptery do przykręcenia tarcz_ a rama mocowanie hamulca. Z resztą pisałem o tym wyżej :)

Data: 2011-02-28 08:52:35
Autor: bans
jaki rower wybra?.
W dniu 2011-02-28 08:36, kml pisze:

V-ki w
naprawdę ciężki teren to nie jest optymalne rozwiązanie no chyba, że
ktoś mieszka w Kaliforni :)

Wiemy, wiemy, ty to nawet na jazdę do sklepu po bułki doradzasz fulla ;)

--
bans

Data: 2011-02-28 09:09:35
Autor: kml
jaki rower wybra?.

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:ikfk7l$rcj$2inews.gazeta.pl...
[...]

Zapomniałeś mnie zacytować w tej kwestii bans.

Z resztą w temacie fulli zawsze miałeś dużo do napisania i tak mamy pierwsze przymiarki opisane tutaj http://tiny.pl/hdxlt gdzie podniecenie wizją roweru z pełnym zawieszeniem ustępuje miejsca frustracji oraz zakładanym dramatycznym kosztom utrzymania takiego piekielnego sprzętu aby po chwili znów dać się ponieść tej wizjii http://tiny.pl/hdxlg i przy okazji "skalibrować plonkownicę".

Data: 2011-02-28 13:00:33
Autor: bans
jaki rower wybra?.
W dniu 2011-02-28 09:09, kml pisze:

Z resztą w temacie fulli zawsze miałeś dużo do napisania i tak mamy
[ciach]
przy okazji "skalibrować plonkownicę".

Cieszę się złośliwie, że stałem się ważnym człowiekiem w twoim życiu :)

A przy okazji, zamykając sprawę fulla - wielu ciekawych teorii kilku nawiedzeńców z tej grupy nie podziela spora grupka ludzi, których znam w realu i którzy naprawdę jeżdżą.

Aha, kilku z nich opuściło tę grupę kilka lat temu, i w odpowiedzi na moje pytanie "Dlaczego?" machają tylko ręką...

--
bans

Data: 2011-02-28 13:22:49
Autor: kml
jaki rower wybra?.
Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:ikg2oj$o4g$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ta, stałeś kilkoma linijkami bełkotu.

A przy okazji, zamykając sprawę fulla - wielu ciekawych teorii kilku nawiedzeńców z tej grupy nie podziela spora grupka ludzi, których znam w realu i którzy naprawdę jeżdżą.

Jako osoba nie mająca żadnego doświadczenia z FS i tak polegasz na tym co usłyszałeś więc podpieranie sie osobami co naprawdę jeżdzą to jest koronny argument. Dziwnym trafem, pomimo różnic poglądowych, preclowicze często mówią jednym głosem w wielu sprawach. Z resztą po tylu latach siedzenia w usenecie nie jest dla mnie problemem odsianie sensownej wypowiedzi od bełkotu.

Aha, kilku z nich opuściło tę grupę kilka lat temu, i w odpowiedzi na moje pytanie "Dlaczego?" machają tylko ręką...

Ja z kolei kojarzę jednego takiego co zadebiutował kilka lat temu pisząc taki wątek http://tiny.pl/hcpjr a jakiś czas później wypłynął na preclu uważając się za pełnowartościowego rowerzystę i grupowicza. Szkoda tylko, że nie idą za tym żadnego konkretne wypowiedzi albo cenne uwagi tylko jakieś nieudolne przytyki.

Osobiście to nadal uważam precla za klasę premium pośród polskich "for" etc.

Data: 2011-03-03 14:10:42
Autor: Coaster
jaki rower wybra?.
On 2/28/11 1:22 PM, kml wrote:
po tylu latach siedzenia w usenecie nie jest dla mnie problemem odsianie
sensownej wypowiedzi od bełkotu

Musze Cie zmartwic - ta umiejetnosc nie jest bezposrednio zwiazana z iloscia lat 'wysiedzianych' w Usenecie. :-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-02-28 15:40:17
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jaki rower wybra?.
bans, Mon, 28 Feb 2011 13:00:33 +0100, pl.rec.rowery:
których znam w realu i którzy naprawdę jeżdżą.

Nie wolffuj.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-02-28 11:11:52
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jaki rower wybra?.
Piotr, Mon, 28 Feb 2011 08:24:21 +0100, pl.rec.rowery:
Ludzie jeżdżą w ciężkim terenie na V.

Ja mam taką uwagę, że jak uszkodzić koło i z V-kami możesz mieć problem. A
na krzywym kole z hamulcem tarczowym dalej pojedziesz bez problemów.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-02-28 14:12:02
Autor: Piotr
jaki rower wybra?.
[...]

Nie wątpliwie tarczówki są lepsze od V.
Wadą tarczówek jest cena lub waga. Lekkie tarczówki to wydatek 1k-1.5k zł.
Sam mam tarczówki - Avid Juicy Ultimate.
Do rekreacyjnej jazdy w rowerze za 2500zl polecam V-ki :)

Data: 2011-02-28 15:00:45
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jaki rower wybra?.
Piotr, Mon, 28 Feb 2011 14:12:02 +0100, pl.rec.rowery:
[...]

No właśnie, tutaj kwestia tego, co kogo kręci. Jak ktoś chce anorektyczny
rower to V-ki będą, oczywiście lepsze. ;-)

Do rekreacyjnej jazdy w rowerze za 2500zl polecam V-ki :)

Zależy jeszcze jak kto definiuje rekreację i jak to przekłada się na
kilometry. Weźmy takiego zygę, dla niego rekreacją jest deha - stosunkowo
mało, ale ostrych kilometrów.
Ale do tego to by się grupa pl.rec.rowery.advocacy ;-)

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-02-28 15:06:24
Autor: cytawa
jaki rower wybra?.
W dniu 2011-02-28 14:12,

Nie wątpliwie tarczówki są lepsze od V.

Czyli lepsze sa czy gorsze? ;)

Wadą tarczówek jest cena lub waga. Lekkie tarczówki to wydatek 1k-1.5k zł.

Nie tylko to jest wada. Zakladasz milczaco, ze wszyscy chca jezdzic na nowoczesnych rowerach przystosowanych do tarczowek. Ponadto zabojcze dla klockow jest zaoliwienie. Dla normalnych hamulcow nie tak bardzo.

Z cala pewnoscia tarczowki sa lepsze w kolartwie blotnym.

Jan Cytawa

Data: 2011-02-28 15:39:19
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jaki rower wybra?.
cytawa, Mon, 28 Feb 2011 15:06:24 +0100, pl.rec.rowery:
Z cala pewnoscia tarczowki sa lepsze w kolartwie blotnym.

Z całą pewnością jesteś w błędzie.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-02-28 15:47:33
Autor: ...::QRT::...
jaki rower wybra?.
Dnia Mon, 28 Feb 2011 15:39:19 +0100, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

cytawa, Mon, 28 Feb 2011 15:06:24 +0100, pl.rec.rowery:
Z cala pewnoscia tarczowki sa lepsze w kolartwie blotnym.

Z całą pewnością jesteś w błędzie.

nie - nie jest. Z całą pewnością tarczówki sa lepsze w kolarstwie błotnym to - oczywista
oczywistość. W innych dziedzinach też sa lepsze ale tutaj zdania mogą (i
są) być podzielone i mowy jak na razie o „całkowitej pewności” nie ma.

Data: 2011-02-28 21:18:18
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jaki rower wybra?.
....::QRT::..., Mon, 28 Feb 2011 15:47:33 +0100, pl.rec.rowery:
[...]

Ale bierzesz pod uwagę V-ki i obręcze ceramiczne, czy zniknąłeś je z rynku?

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-03-01 19:29:28
Autor: ...::QRT::...
jaki rower wybra?.
Dnia Mon, 28 Feb 2011 21:18:18 +0100, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

[...]

zasadniczo bez mojej wiekszej pomocy same sie prawie całkowicie zniknęły z
rynku

Data: 2011-03-04 13:36:38
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jaki rower wybra?.
....::QRT::..., Tue, 1 Mar 2011 19:29:28 +0100, pl.rec.rowery:
[...]

Co nie znaczy, że ich nie ma, a tym bardziej, że długodystansowo tarcze są
od nich lepsze.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-02-28 22:12:26
Autor: MadMan
jaki rower wybra?.
Dnia Mon, 28 Feb 2011 15:47:33 +0100, ...::QRT::... napisał(a):

Z całą pewnością tarczówki sa lepsze w kolarstwie błotnym

Ale w kolarstwie błotnym długodystansowym już nie sądzę :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-03-01 07:49:56
Autor: kml
jaki rower wybra?.

Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:12ka4vhuk6r1t$.dlgrower.power.pl...
Dnia Mon, 28 Feb 2011 15:47:33 +0100, ...::QRT::... napisał(a):

Z całą pewnością tarczówki sa lepsze w kolarstwie błotnym

Ale w kolarstwie błotnym długodystansowym już nie sądzę :)

Wątpie czy zwykłe (nie ceramiczne) obręczówki lepiej poradzą sobie z błotem niż tarczówki :)

Data: 2011-03-01 08:25:27
Autor: MadMan
jaki rower wybra?.
Dnia Tue, 1 Mar 2011 07:49:56 +0100, kml napisał(a):

Wątpie czy zwykłe (nie ceramiczne) obręczówki lepiej poradzą sobie z błotem niż tarczówki :)

Ceramiczne obręcze to koszt porównywalny do tarczówek, zatem porównanie
średnio trafione. Porównujmy w jednej klasie, a tutaj ceramiki wypadają
lepiej niż tarcze. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-03-01 08:31:04
Autor: kml
jaki rower wybra?.

Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:1ouvvnz6aby7t$.dlgrower.power.pl...
[...]

Dobra, olewamy ceramikę: ja uważam, że tarczówki są lepsze w błocie, klocki metaliczne :)

Data: 2011-03-01 08:52:39
Autor: cytawa
jaki rower wybra?.
MadMan pisze:

Z całą pewnością tarczówki sa lepsze w kolarstwie błotnym

Ale w kolarstwie błotnym długodystansowym już nie sądzę :)

Bylem kiedys kibicem na wyscigu GP w Baligrodzie, dokad zawiozlem swoich mlodszych kolegow. Impreza byla w deszcz. Wiekszosc zawodnikow wycofala sie po 3 okrazeniu glownie z powodu braku hamulcow. A byly to czasy przedtarczowe. Kolega z owczesnej polskiej czolowki (zajal miejsce w pierwszej 10ce) konczyl wyscig juz bez hamulcow, mimo kilkukrotnego stawania do regulacji i posiadania najlepszego sprzetu.
Wygrywali ci co mieli na trasie ekipe techniczna i mozliwosc wymiany roweru na nowy (czysty).

Nie powiem. Mialem mocno mieszane odczucia co do sensu takiego kolarstwa.

Jan Cytawa

Data: 2011-03-01 10:45:04
Autor: PeJot
jaki rower wybraÄ?.
W dniu 2011-03-01 08:52, cytawa pisze:

[...]

Niekoniecznie musi być deszcz na okrągło, wystarczy dzień - dwa wcześniej ulewa i  fajna trasa MTB zamienia się w bajoro. Część wycofuje się z wyścigu, a ci, ktĂłrzy mogą, wymieniają po drodze klocki - w v-kach z szufladkami jest to szybka i nieskomplikowana operacja.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-03-01 16:04:53
Autor: kml
jaki rower wybraÄ?.

Użytkownik "PeJot" <PeJot@02.pl> napisał w wiadomości news:ikif71$ifl$1inews.gazeta.pl...

[...]

Kiedyś miałem XTR szufladkowe i po jednym, długim, dosyć błotnistym zjeździe znikneły. Były wytarte równo z szufladką ;) Swoją drogą, skoro już wspominamy ten temat to uważam, te klocki za nejlepsze jakie miałem http://endurorider.pl/testy/hamulce/klocki-hamulcowe/klocki-obreczowe/klocki-hamulcowe-corratec/ dobrze brały, nie wycierały się zbyt szybko. Były naprawdę ok.

Data: 2011-03-02 07:06:24
Autor: PeJot
jaki rower wybraÄ?.
W dniu 2011-03-01 16:04, kml pisze:

[...]

Jeśli już robimy ranking, to za najgorsze uważam oryginalne Shimano XT - słabe na sucho i mokro, szybko dewastują obręcz. Za całkiem znośne uważam szare BBB, ale już ich w ofercie Harfy nie widzę. Owszem, w trudnych warunkach znikały niemal w oczach, ale nie dewastowały felgi.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-03-01 21:38:20
Autor: biodarek
jaki rower wybraÄ?.
PeJot pisze:
[...]

Jak słyszę o maratonie w błocie, to zaraz przypomina mi się Norwegia:
2 przykłady:
http://www.youtube.com/watch?v=dSxPzKdLy5s
http://www.youtube.com/watch?v=rGDuLgy4UeQ

A do jazdy o jakiej pisze założyciel wątku zapewne wystarczyłyby V-ki, ale... wybierając lepszą ramę i naprawdę działający amortyzator, to poprzez brak piwotów i tak jesteśmy skazani na tarcze. Można sobie gdybać co lepsze i tyle. Przy konfrontacji z tym co mamy na rynku - praktycznie nie ma wyboru.

--
biodarek

Data: 2011-03-02 08:51:25
Autor: cytawa
jaki rower wybraÄ?.
biodarek pisze:

Jak słyszę o maratonie w błocie, to zaraz przypomina mi się Norwegia:

http://www.youtube.com/watch?v=dSxPzKdLy5s

W tych warunkach to najlepsza byla by dryfkotwa.

Naprawde nie widze idei aby udowadniac swoja wyzszosc w tych warunkach.

Jan Cytawa

Data: 2011-03-02 17:17:27
Autor: biodarek
jaki rower wybraÄ?.
cytawa pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=dSxPzKdLy5s

W tych warunkach to najlepsza byla by dryfkotwa.

Naprawde nie widze idei aby udowadniac swoja wyzszosc w tych warunkach.

Trzeba brać pod uwagę, że nie jest to obraz całego maratonu. Wiadomo, że z kamerą ustawia się tylko w "najciekawszych" miejscach.

--
biodarek

Data: 2011-03-02 09:29:37
Autor: ...::QRT::...
jaki rower wybraÄ?.
Dnia Tue, 01 Mar 2011 21:38:20 +0100, biodarek napisał(a):

PeJot pisze:
W dniu 2011-03-01 08:52, cytawa pisze:

Wygrywali ci co mieli na trasie ekipe techniczna i mozliwosc wymiany
roweru na nowy (czysty).

Nie powiem. Mialem mocno mieszane odczucia co do sensu takiego kolarstwa.

Niekoniecznie musi być deszcz na okrągło, wystarczy dzień - dwa wcześniej ulewa i  fajna trasa MTB zamienia się w bajoro. Część wycofuje się z wyścigu, a ci, którzy mogą, wymieniają po drodze klocki - w v-kach z szufladkami jest to szybka i nieskomplikowana operacja.

Jak słyszę o maratonie w błocie, to zaraz przypomina mi się Norwegia:
2 przykłady:
http://www.youtube.com/watch?v=dSxPzKdLy5s
http://www.youtube.com/watch?v=rGDuLgy4UeQ

a to? http://fishki.net/comment.php?id=31808

pozwole sobie przypomnieć bo kiedyś już było ale tarcze im nic nie pomogły
:)

Data: 2011-03-02 17:21:22
Autor: biodarek
jaki rower wybra?.
....::QRT::... pisze:
a to? http://fishki.net/comment.php?id=31808

Noooo. To jest.
Chyba najlepsza technika, to rower na kolana i ślizg na 4 literach.
Najważniejsze - pampers z dobrą kulturą pracy. Łykający kamienie ;-)

pozwole sobie przypomnieć bo kiedyś już było ale tarcze im nic nie pomogły
:)

Mi kiedyś brakowało tarcz:
https://picasaweb.google.com/rafallubicz/ToruUnisAw30112008#5274704388923147554
https://picasaweb.google.com/rafallubicz/ToruUnisAw30112008#5274704398634589714
Pomiędzy V-kami nie zmieści się dużo błota :)

--
biodarek

jaki rower wybra?.