jaki rower wybra?.

Data: 2011-02-27 16:31:22
Autor: ...::QRT::...
jaki rower wybra?.
Dnia Sun, 27 Feb 2011 07:15:24 -0800 (PST), Rafa³ napisa³(a):

Witam jestem nowym u¿ytkownikiem:)
Chcê kupiæ nowy rower. Bêdê chcia³ na nim je¼dziæ kiedy tylko pogoda
bêdzie pozwala³a, po asfalcie, dró¿kach le¶nych i czasami na d³ugie
wycieczki. Na rower planuje wydaæ do 2400 z³.
Chcia³bym aby rower mia³ przedni amortyzator, hamulce tarczowe, i
jakie¶ sensowne przerzutki.
Na razie namierzy³em kilka modeli :
1)   http://www.t-bike.pl/p/pl/3259/rower+kross+hexagon+v8+2011.html
: kross hexagon v8 2011

ja bym wzi±³ tego Krossa i wymieni³ amortyzator na jaki¶ przyzwoity - np RS
recon. W 2400 mo¿e uda sie zmie¶ciæ. Dobry widelec realnie przek³ada sie na dobr± trakcje roweru jak i komfort,
czego o takich cze¶ciach jak przerzutki czy korby nie da sie powiedzieæ.

Data: 2011-02-27 08:43:58
Autor: Rafa³
jaki rower wybra?.
A je¶li chodzi o hamulce hydrauliczne czy s± awaryjne ?

Data: 2011-02-27 18:10:28
Autor: ...::QRT::...
jaki rower wybra?.
Dnia Sun, 27 Feb 2011 08:43:58 -0800 (PST), Rafa³ napisa³(a):

A je¶li chodzi o hamulce hydrauliczne czy s± awaryjne ?

nie na tyle by przy amatorsko rekreacyjnej je¼dzie przy dobrej pogodzie siê
tym w ogóle przejmowaæ.

Data: 2011-02-28 13:02:15
Autor: Krzyś Cierpiętnik
jaki rower wybraÄ?.
Rafał wrote:

A jeśli chodzi o hamulce hydrauliczne czy są awaryjne ?

Prawda jest taka, że tarczówki w ogóle bywają jak wrzód na dupie,
a hydrauliczne w szczególności. Nieważne czy płacisz za serwis czy
serwisujesz sobie rower samemu, prędzej czy później będą Cię one
kosztowały więcej czasu i pieniędzy niż byś sobie tego
życzył. Zadowolony będziesz na samym początku i jak dobrze pójdzie to
"na końcu", czyli po opanowaniu wszelkich niuansów. Od użytkowników na
tych właśnie etapach usłyszysz w większości rekomendacje, reszta opisuje
tu i tam swoje problemy...

Jako średnio normalny użytkownik roweru, a nie "górski hardkor" jestem
wielkim fanem konfiguracji tarcza z przodu, v-ka z tyłu z powodów (jak
dla mnie) praktycznych i zbalansowania wszystkiego - kosztów hamulców,
kosztów eksploatacji, przydatności (przedni hamulec jest hamulcem
podstawowym), hałaśliwości, usterek, upierdliwości, masy, problemów typu
mocowanie bagażnika, a nawet średniego rocznego uwalenia błotem.

--
KrzyÅ›

Data: 2011-02-28 13:17:32
Autor: ...::QRT::...
jaki rower wybraÄ?.
Dnia Mon, 28 Feb 2011 13:02:15 +0100, Krzy¶ Cierpiêtnik napisa³(a):

Rafa³ wrote:

A je¶li chodzi o hamulce hydrauliczne czy s± awaryjne ?

Prawda jest taka, ¿e tarczówki w ogóle bywaj± jak wrzód na dupie,
a hydrauliczne w szczególno¶ci.

nieprawda - w amatorskim u¿ytkowaniu tarczówki sa IMO bezawaryjne i
bezobs³ugowe. K³opoty mog± wyst±piæ gdy zaczynasz jezdziæ du¿o i kiepskich warunkach a
gdy faktycznie dochodzia k³opoty z szybkim zu¿ywaniem klocków czy wycieki z
zacisku - aczkolwiek jesli du¿o i w kiepskich warunach jezdzi sie z v-kami
to wtedy z koli trzeba sie liczyæ z czêst± wymin± obrêczy i przeplataniem
ko³a wiec koszt finansowy jest podobny... A maj±c tarczówkê kompletnie nie martwisz sie o to czy obrêcz jest prosta
czy nie. Od kiedy kupi³em tarczówki kluczyka do centrowania uzywam tylko w
czasie wymiany szprych.
problemów typu mocowanie baga¿nika,

really?
http://img707.imageshack.us/img707/8163/adapterid.jpg
:D

Data: 2011-02-28 17:03:26
Autor: Krzysiek
jaki rower wybraÄ?.
W dniu 2011-02-28 13:17, ...::QRT::... pisze:

problemów typu mocowanie bagażnika,

really?
http://img707.imageshack.us/img707/8163/adapterid.jpg
:D

Ya, rly :-)

Długo szukałem ramy pod koła 28", która miałaby w takim miejscu
mocowanie zacisku i nie znalazłem nic (ale przyznaję, że szukałem tylko
w przystępnych dla mnie cenach)... Dla typowych "górali" z kołami 26"
tez nie jest różowo.

Z drugiej strony można pokombinować z różnymi dystansami i dłuższymi
śrubami, ale na takie dziwne konstrukcje bałbym się położyć te 20kg
obciążenia i pojechać z tym na tygodniową wycieczkę.

--
Pozdrawiam,
Krzysiek

Data: 2011-02-28 13:26:30
Autor: kml
jaki rower wybraÄ?.

Użytkownik "Krzyś Cierpiętnik" <blah@blah.invalid> napisał w wiadomości news:87tyfomkoo.fsfblah.invalid...
Rafał wrote:

[...]

Zabobon. Tak bylo kilka LAT temu. W tej chwili nie ma już takich problemów. Nawet ostatnio temat uszczelek do zacisku się wyklarował. Niuasnów użytkowania jest mało a podstawowe to nie odwarcać roweru do góry nogami i wkładać blokadę klocków w czasie wyjmowania koła. Wszystko.

[...]

Jeździłem tak i wolę mieć 2xtarcze i całe obręcze niż oszczędzić na kupnie a potem płacić za obręcz przelot etc. Dla osób mało jeżdzących i unikajacych złych warunkuch V-ki spokojnie starczą, ale uważam że osoba która naprawdę ma ochotę pojeździć po górach porządnie wczesniej czy później skończy na tarczach.

http://endurorider.pl
24/02/2011 ANTI chainreactioncycsles.com?

jaki rower wybra?.