jaki rower wybra?.

Data: 2011-02-27 17:55:19
Autor: Wojtas
jaki rower wybra?.
W dniu 2011-02-27 16:15, Rafał pisze:

Na razie namierzyłem kilka modeli :
1)   http://www.t-bike.pl/p/pl/3259/rower+kross+hexagon+v8+2011.html
: kross hexagon v8 2011
2)   http://www.rowery-cube.pl/?Rower_Cube_Analog_Disc,10897
: cube analog
3)   http://www.ambike.pl/p/pl/998/rower+giant+terrago+disc.html
: Giant terrago Disc
Proszę o doradzenie który wybrać, lub ewentualne propozycje :):)
Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

Ja z powyższych wybrałbym Cube. Heble raczej w miarę przyzwoite, rama całkiem fajna no i najważniejsze napęd na 9-tkę. Ładowanie się dzisiaj w 8 to nieporozumienie. Minus - amortyzator - sprężyna stalowa smarowana wazeliną techniczną lub czymś podobnym. Może to to być trochę niemrawe. Ale to sobie można zawsze kiedyś wymienić.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2011-02-27 18:19:02
Autor: ...::QRT::...
jaki rower wybra?.
Dnia Sun, 27 Feb 2011 17:55:19 +0100, Wojtas napisał(a):

Ja z powyższych wybrałbym Cube. Heble raczej w miarę przyzwoite, rama całkiem fajna no i najważniejsze napęd na 9-tkę.

w ogóle to nie jest ważne :)
Ładowanie się dzisiaj w  8 to nieporozumienie.

a niby czemu? sadze iż kasety czy łańcuchy na 8 będą dostępne przez
następne 15 lat ja mam 8 a jedyne co mi sie podoba w 9 to kaseta 12-36 :)

Data: 2011-02-27 18:40:35
Autor: Wojtas
jaki rower wybra?.
W dniu 2011-02-27 18:19, ...::QRT::... pisze:

Ja z powyższych wybrałbym Cube. Heble raczej w miarę przyzwoite, rama
całkiem fajna no i najważniejsze napęd na 9-tkę.

w ogóle to nie jest ważne :)

Bo?

Ładowanie się dzisiaj w  8 to nieporozumienie.

a niby czemu? sadze iż kasety czy łańcuchy na 8 będą dostępne przez
następne 15 lat

Ale jakiej grupy? Znajdź mi nowe manetki XT lub kasetę na 8. Niestety wraz z jeżdżeniem apetyt na komfort rośnie. Dlatego to bezsens stosować coś, co absolutnie w wyższych grupach dawno już wyszło.
Po wtóre 8 to mniej przełożeń, zarazem mniejszy komfort jazdy. Tak, tak - kiedyś miałem 8 i różnica jest kolosalna na korzyść 9.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2011-02-27 18:03:32
Autor: Jan Srzednicki
jaki rower wybraÄ?.
On 2011-02-27, Wojtas wrote:
[...]

To subiektywne. Ja kompletnie nie widzę sensu posiadania 9 (czy nawet 8)
biegów z tyłu w jeździe MTB.

Oczywiście widzę natomiast sens używania nowych, wygodniejszych manetek
itp., oraz sens większego zakresu kasety, ale to osobna kwestia.

Jakby były dostępne 8 rzędowe lekkie kasety na pająku alu z takim samym
zakresem, jaki mam w 9 (11/12-34), z w miarę równym stopniowaniem (czyli
megarange odpada), oraz wygodne manetki do kompletu - nie widziałbym
żadnego powodu posiadania 9 rzędów w góralu.

Dla wyjaśnienia: w kwestii jazdy po asfalcie mam skrajnie odmienne zdanie.

Data: 2011-02-27 10:10:45
Autor: Rafał
jaki rower wybra?.
a już się tak zapytam na czym polega zakres np: 9 rzędowa kaseta
(12-34)

Data: 2011-02-28 07:17:16
Autor: ...::QRT::...
jaki rower wybra?.
Dnia Sun, 27 Feb 2011 10:10:45 -0800 (PST), Rafał napisał(a):

a już się tak zapytam na czym polega zakres np: 9 rzędowa kaseta
(12-34)

na liczbie zębatek w kasecie i ilości ząbków. Czyli w tym wypadku bedzie 9
zębatek, najmniejsza ma 11 ząbków najwieksza 34. Dla Ciebie jest to aktualnie kompletnie bez znaczenia bo stopniowanie
kasety to tylko i wyłącznie kwestia preferencji - jak już pojezdzisz troche
to dopiero wtedy zorientujasz sie jakich przelożeń używasz czesciej jakich
rzadziej, jakich ci brakuje i w zwiazku z tym jakie kasaty bardziej ci
odpowiadają.

Data: 2011-02-27 19:05:24
Autor: ...::QRT::...
jaki rower wybra?.
Dnia Sun, 27 Feb 2011 18:40:35 +0100, Wojtas napisał(a):

[...]

bo dla mnie nie jest i tyle.
Ładowanie się dzisiaj w  8 to nieporozumienie.

a niby czemu? sadze iż kasety czy łańcuchy na 8 będą dostępne przez
następne 15 lat

Ale jakiej grupy? Znajdź mi nowe manetki XT lub kasetę na 8.

LX moze być? http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_manetka-sl-r440_(GR)-SHIMANO.html?PT=53111328&PZTA=8&HNT=T&PD=&WSZDZ=T
http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_kaseta-deore-lx-cs-hg70-i8_CSHG70I8128_GR-SHIMANO.html?PT=53165233&PZTA=8&HNT=T&PD=&WSZDZ=T

Niestety  wraz z jeżdżeniem apetyt na komfort rośnie.

na kasety? nigdy nawet nie rozważałem zakupu kasety xt :)

Po wtóre 8 to mniej przełożeń, zarazem mniejszy komfort jazdy. Tak, tak - kiedyś miałem 8 i różnica jest kolosalna na korzyść 9.

no patrz. Ja regularnie uzywam roweru z 7 i jakoś daje rade. Czasami też
jeżdżę na 9 (rower mojej żony) i jakoś tej kolosalnej różnicy nie
dostrzegam. Ale jesli mowa o kolosanych różnicach to IMO tak własnie jest miedzy
przyzwoitym widelcem a czymś takim jak suntour za 150 zeta - dlatego lepiej
kupić od razu dobry widelec a osprzęt upgradować w miarę zużycia niż kupić
rower z dobrym osprzętem a męczyć sie z czymś co nie działa i ma luzy.

Data: 2011-02-27 19:14:19
Autor: Wojtas
jaki rower wybra?.
W dniu 2011-02-27 19:05, ...::QRT::... pisze:

Bo?

bo dla mnie nie jest i tyle.

Bardzo rzeczowo.

Ale jakiej grupy? Znajdź mi nowe manetki XT lub kasetę na 8.

LX moze być?
http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_manetka-sl-r440_(GR)-SHIMANO.html?PT=53111328&PZTA=8&HNT=T&PD=&WSZDZ=T

Nie może być. LX to ta sama konstrukcja co Deore. Między LX a XT w tym wypadku są lata świetlne.

Niestety  wraz z jeżdżeniem apetyt na komfort rośnie.

na kasety? nigdy nawet nie rozważałem zakupu kasety xt :)

Choćby waga niższa i zapewne większa wytrzymałość. Pisałem jednak głównie o manetkach, bo tu czuć ogromną różnicę.

[...]

Zależy jak i gdzie. Przyznaję, że w rowerze MTB na szosie i drodze szutrowej różnic nie ma. W terenie (tym cięższym) widzę ewidentnie większy komfort.

[...]

Nie wiem czy da się kupić dobry widelec za 400 PLN. No chyba, że jakiegoś używanego bombowca.

rower z dobrym osprzętem a męczyć sie z czymś co nie działa i ma luzy.

Upgradować ale tylko w ramach jednej grupy?

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2011-02-27 19:30:23
Autor: ...::QRT::...
jaki rower wybra?.
Dnia Sun, 27 Feb 2011 19:14:19 +0100, Wojtas napisał(a):

7
[...]

hmm mi slr440 działa już 6 lat i jest ok.
[...]

no - milej sie klika. Podstawą komfortu zmiany przełożeń to dobre, czyste linki i pancerze oraz
wyregulowana przerzutka.
[...]

kross kosztuje 1700. A wiec nie 400 a 700. Za tyle to da sie kupić nowego
recona. A to już całkiem fajny i lekki widelec.
rower z dobrym osprzętem a męczyć sie z czymś co nie działa i ma luzy.

Upgradować ale tylko w ramach jednej grupy?

w czasie wymiany kasety i łańcucha zawsze mozna zawsze sobie dokupić prawą
manetkę. Upgrade napędu z 8 rzędowego na 9 przy takiej okazji to naprawde
nie jest znaczący koszt - jakieś 55 zeta. Taniej niż łańcuch. Z resztą manetki XT na 9 już pewnie też nie długą będą na rynku :D

Data: 2011-02-27 21:08:51
Autor: ToMasz
jaki rower wybra?.
[...]

Wy panowie nie dostrzegacie jednej rzeczy. Dla WAS to może różnica czy
macie "wrzucone" 11 czy 12 ząbków z tyłu. ale dla 99.9999% społeczeństwa
to NIEODCZUWALNE! w sensie masz jeden rower "twardo"zablokowany na 12
ząbków i drugi na 11.
Proszę wiec o jedno. Osobom które kupują rower, i tak nei bardzo wiedzą
w jakim celu  i jak mocno go będą wykorzystywały, nie namawiajcie do
zakupu "9tki" na bank - prędzej czy później- im sie cos zepsuje w
napędzie i 7, albo 8, będzie znacznie taniej kupić. nawet za 15 lat. bo
6stki sie dalej produkuje.
ToMasz

Data: 2011-02-27 22:09:20
Autor: Wojtas
jaki rower wybra?.
W dniu 2011-02-27 21:08, ToMasz pisze:

[...]

W tym konkretnym wypadku to chyba tak nie jest. Skoro mają być tarcze itp., to chyba ten rower do podróży po bułki do sklepu nie będzie służył.
Mówię to także ze swojego doświadczenia. Sam zacząłem od Gianta za 1600 PLN. Apetyt wraz z użytkowaniem rośnie.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2011-02-27 13:21:29
Autor: Rafał
jaki rower wybra?.
A co powiecie o roweże GT
Ten jest przeceniony sporo :):)
http://rower.com.pl/-p-274187.html

Data: 2011-02-27 22:33:27
Autor: kml
jaki rower wybra?.

Użytkownik "Rafał" <r_kulik92@wp.pl> napisał w wiadomości news:d69e3e67-916b-4f11-92e5-1076ae465ee0g11g2000vbq.googlegroups.com...
A co powiecie o roweże GT
Ten jest przeceniony sporo :):)
http://rower.com.pl/-p-274187.html
===

Pytaj o takie typy gdzie masz potwierdzoną dostępność i rozmiarówkę bo oferta sklepów często nie odpowiada faktycznemu zaopatrzeniu.

http://endurorider.pl
24/02/2011 ANTI chainreactioncycsles.com?

Data: 2011-02-28 16:28:52
Autor: amrac
jaki rower wybra?.
W dniu 27.02.2011 22:21, Rafał pisze:
A co powiecie o roweże GT
Ten jest przeceniony sporo :):)
http://rower.com.pl/-p-274187.html

Do bani widelec.

Data: 2011-02-27 19:21:52
Autor: Ignac
jaki rower wybra?.

Ja regularnie uzywam roweru z 7 i jakoś daje rade.

 Zauważyłem taką prawidłowośc że jeden łańcuch zajeżdza się
 maksymalnie na 7 zębatkach...przy wiekszej ilości zębatek trzeba
 niedojechaną kasetę po prostu wyrzucić oczywiście wraz z łańcuchem.
 Potwierdzam słusznośc wyboru 7...jeżeli oczywiście sie dużo jeżdzi.
  Ignac --

Data: 2011-02-28 06:57:15
Autor: PeJot
jaki rower wybraÄ?.
W dniu 2011-02-27 19:05, ...::QRT::... pisze:

LX moze być?
http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_manetka-sl-r440_(GR)-SHIMANO.html?PT=53111328&PZTA=8&HNT=T&PD=&WSZDZ=T

Shimano-Polska ma to na stanie. Ciekawe czy to popłuczyny magazynowe, czy bieżąca produkcja.

Nie wiem jak dziś, ale kiedyś między LX a XT była spora różnica w trwałości.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-28 11:07:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jaki rower wybra?.
....::QRT::..., Sun, 27 Feb 2011 19:05:24 +0100, pl.rec.rowery:
na kasety? nigdy nawet nie rozważałem zakupu kasety xt :)

Ja trochę offtopicznie, ale co tam: ja rozważałem zakup kasety 105, ale
stanęło na... Ultegrze. Ku mojemu zaskoczeniu. Ale ponownie: kwestia
upodobań odnośnie przełożeń. --
Pozdrowienia,

Data: 2011-02-28 11:31:59
Autor: ...::QRT::...
jaki rower wybra?.
Dnia Mon, 28 Feb 2011 11:07:39 +0100, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

[...]

no tak - ale czlowiek zaczynający przygodę z rowerem takich upodobań nie ma
bo tak naprawde nawet nie wie jak i gdzie bedzie jezdził i nie ma co mu
mieszać w głowie. Na razie pisze o wycieczkach, lesie, asfalcie czy szutrach ale wiadmomo iż
moze sie skończyć równie dobrze na szosie, jak i na topieniu fula enduro w
błocie. Albo przebiegach po 300 km rocznie z tendencją malejącą :)

Data: 2011-02-28 16:26:24
Autor: amrac
jaki rower wybra?.
W dniu 27.02.2011 19:05, ...::QRT::... pisze:
[...]

Zdecydowanie popieram. Sam swego czasu kupiłem właśnie taki rower. Aktualnie została z niego rama. Amortyzator (niestety) wymieniłem dopiero w zeszłym roku a trzeba było chyba od tego zacząć, choć nie, lepiej zacząć od hamulców (aktualnie mam V + ceramika ale to dyskusja na inny wieczór).

Data: 2011-02-27 19:48:59
Autor: kml
jaki rower wybra?.

Użytkownik "Wojtas" <wojtas@!#NOSPAM#!rubikon.pl> napisał w wiadomości news:ike2as$ean$1inews.gazeta.pl...

[...]

Przy rowerze dla nowego użyszkodnika 8 czy 9 nie ma takiego znaczenia jak reszta a w szczególności amortyzator. Kaseta alivio 8sp jest naprawdę ok i jeszcze dłuuugo będzie ją można kupić. Ciężka? No i co z tego - nikt nie będzie na tym bił rekordów w jeździe na czas. Kiedy zajdzie potrzeba to po prostu zmini napęd na 9 czy 10 czy CH G W ile z tyłu i po kłopocie.

Od lat jeżdzę na 8sp i do tej pory nie znalazłem sensownego uzasadnienia do przejścia na 9 biegowy napęd i wątpię żebym mi się to zmieniło. Geometryczna ilość przełożeń nie jest tak istotna jak zestopniowanie i po sobie stwierdzam iż z 3x8 udaje się ta sztuka bardzo dobrze.