jaki rower wybra?.

Data: 2011-02-28 08:24:21
Autor: Piotr
jaki rower wybra?.
W dniu 2011-02-27 16:15, Rafał pisze:
Będę chciał na nim jeĽdzić kiedy tylko pogoda
będzie pozwalała, po asfalcie, dróżkach le¶nych i czasami na długie
wycieczki
Chciałbym aby rower miał przedni amortyzator, hamulce tarczowe, i
jakie¶ sensowne przerzutki.
Po co Ci tarczówki ?
Ludzie jeżdż± w ciężkim terenie na V. W tamtym roku go¶ć na Vkach został vice mistrzem Polski w XC.

Data: 2011-02-28 08:36:46
Autor: kml
jaki rower wybra?.

Użytkownik "Piotr" <q@q.com> napisał w wiadomo¶ci news:ikfihr$m7f$1inews.gazeta.pl...

Po co Ci tarczówki ?
Ludzie jeżdż± w ciężkim terenie na V. W tamtym roku go¶ć na Vkach został vice mistrzem Polski w XC.

Ta, zapewne został mistrzem "bo miał V-ki zamiast tarczówek". V-ki w naprawdę ciężki teren to nie jest optymalne rozwi±zanie no chyba, że kto¶ mieszka w Kaliforni :)

http://endurorider.pl
24/02/2011 ANTI chainreactioncycsles.com?

Data: 2011-02-28 08:42:48
Autor: Piotr
jaki rower wybra?.
W dniu 2011-02-28 08:36, kml pisze:

[...]

Pewnie, tylko V-ki sa tańsze i lżejsze. Poza tym go¶ć napisał "po asfalcie, dróżkach le¶nych i czasami na długie
wycieczki" to nie jest ciężki teren :)

Data: 2011-02-28 08:48:00
Autor: kml
jaki rower wybra?.

Użytkownik "Piotr" <q@q.com> napisał w wiadomo¶ci news:ikfjkd$pqj$1inews.gazeta.pl...

Pewnie, tylko V-ki sa tańsze i lżejsze. Poza tym go¶ć napisał "po asfalcie, dróżkach le¶nych i czasami na długie
wycieczki" to nie jest ciężki teren :)

Owszem to prawda w kwestii ceny i wagi :) Ja stawiałbym na stwierdzenie, że typ hamulców jest nieważny tak długo jak koła _maj± adaptery do przykręcenia tarcz_ a rama mocowanie hamulca. Z reszt± pisałem o tym wyżej :)

Data: 2011-02-28 08:52:35
Autor: bans
jaki rower wybra?.
W dniu 2011-02-28 08:36, kml pisze:

V-ki w
naprawdę ciężki teren to nie jest optymalne rozwi±zanie no chyba, że
kto¶ mieszka w Kaliforni :)

Wiemy, wiemy, ty to nawet na jazdę do sklepu po bułki doradzasz fulla ;)

--
bans

Data: 2011-02-28 09:09:35
Autor: kml
jaki rower wybra?.

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ikfk7l$rcj$2inews.gazeta.pl...
[...]

Zapomniałe¶ mnie zacytować w tej kwestii bans.

Z reszt± w temacie fulli zawsze miałe¶ dużo do napisania i tak mamy pierwsze przymiarki opisane tutaj http://tiny.pl/hdxlt gdzie podniecenie wizj± roweru z pełnym zawieszeniem ustępuje miejsca frustracji oraz zakładanym dramatycznym kosztom utrzymania takiego piekielnego sprzętu aby po chwili znów dać się ponie¶ć tej wizjii http://tiny.pl/hdxlg i przy okazji "skalibrować plonkownicę".

Data: 2011-02-28 13:00:33
Autor: bans
jaki rower wybra?.
W dniu 2011-02-28 09:09, kml pisze:

Z reszt± w temacie fulli zawsze miałe¶ dużo do napisania i tak mamy
[ciach]
przy okazji "skalibrować plonkownicę".

Cieszę się zło¶liwie, że stałem się ważnym człowiekiem w twoim życiu :)

A przy okazji, zamykaj±c sprawę fulla - wielu ciekawych teorii kilku nawiedzeńców z tej grupy nie podziela spora grupka ludzi, których znam w realu i którzy naprawdę jeżdż±.

Aha, kilku z nich opu¶ciło tę grupę kilka lat temu, i w odpowiedzi na moje pytanie "Dlaczego?" machaj± tylko ręk±...

--
bans

Data: 2011-02-28 13:22:49
Autor: kml
jaki rower wybra?.
Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ikg2oj$o4g$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ta, stałe¶ kilkoma linijkami bełkotu.

A przy okazji, zamykaj±c sprawę fulla - wielu ciekawych teorii kilku nawiedzeńców z tej grupy nie podziela spora grupka ludzi, których znam w realu i którzy naprawdę jeżdż±.

Jako osoba nie maj±ca żadnego do¶wiadczenia z FS i tak polegasz na tym co usłyszałe¶ więc podpieranie sie osobami co naprawdę jeżdz± to jest koronny argument. Dziwnym trafem, pomimo różnic pogl±dowych, preclowicze często mówi± jednym głosem w wielu sprawach. Z reszt± po tylu latach siedzenia w usenecie nie jest dla mnie problemem odsianie sensownej wypowiedzi od bełkotu.

Aha, kilku z nich opu¶ciło tę grupę kilka lat temu, i w odpowiedzi na moje pytanie "Dlaczego?" machaj± tylko ręk±...

Ja z kolei kojarzę jednego takiego co zadebiutował kilka lat temu pisz±c taki w±tek http://tiny.pl/hcpjr a jaki¶ czas póĽniej wypłyn±ł na preclu uważaj±c się za pełnowarto¶ciowego rowerzystę i grupowicza. Szkoda tylko, że nie id± za tym żadnego konkretne wypowiedzi albo cenne uwagi tylko jakie¶ nieudolne przytyki.

Osobi¶cie to nadal uważam precla za klasę premium po¶ród polskich "for" etc.

Data: 2011-03-03 14:10:42
Autor: Coaster
jaki rower wybra?.
On 2/28/11 1:22 PM, kml wrote:
po tylu latach siedzenia w usenecie nie jest dla mnie problemem odsianie
sensownej wypowiedzi od bełkotu

Musze Cie zmartwic - ta umiejetnosc nie jest bezposrednio zwiazana z iloscia lat 'wysiedzianych' w Usenecie. :-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-02-28 15:40:17
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jaki rower wybra?.
bans, Mon, 28 Feb 2011 13:00:33 +0100, pl.rec.rowery:
których znam w realu i którzy naprawdę jeżdż±.

Nie wolffuj.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2011-02-28 11:11:52
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jaki rower wybra?.
Piotr, Mon, 28 Feb 2011 08:24:21 +0100, pl.rec.rowery:
Ludzie jeżdż± w ciężkim terenie na V.

Ja mam tak± uwagę, że jak uszkodzić koło i z V-kami możesz mieć problem. A
na krzywym kole z hamulcem tarczowym dalej pojedziesz bez problemów.

Data: 2011-02-28 14:12:02
Autor: Piotr
jaki rower wybra?.
[...]

Nie w±tpliwie tarczówki s± lepsze od V.
Wad± tarczówek jest cena lub waga. Lekkie tarczówki to wydatek 1k-1.5k zł.
Sam mam tarczówki - Avid Juicy Ultimate.
Do rekreacyjnej jazdy w rowerze za 2500zl polecam V-ki :)

Data: 2011-02-28 15:00:45
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jaki rower wybra?.
Piotr, Mon, 28 Feb 2011 14:12:02 +0100, pl.rec.rowery:
[...]

No wła¶nie, tutaj kwestia tego, co kogo kręci. Jak kto¶ chce anorektyczny
rower to V-ki będ±, oczywi¶cie lepsze. ;-)

Do rekreacyjnej jazdy w rowerze za 2500zl polecam V-ki :)

Zależy jeszcze jak kto definiuje rekreację i jak to przekłada się na
kilometry. WeĽmy takiego zygę, dla niego rekreacj± jest deha - stosunkowo
mało, ale ostrych kilometrów.
Ale do tego to by się grupa pl.rec.rowery.advocacy ;-)

Data: 2011-02-28 15:06:24
Autor: cytawa
jaki rower wybra?.
W dniu 2011-02-28 14:12,

Nie w±tpliwie tarczówki s± lepsze od V.

Czyli lepsze sa czy gorsze? ;)

Wad± tarczówek jest cena lub waga. Lekkie tarczówki to wydatek 1k-1.5k zł.

Nie tylko to jest wada. Zakladasz milczaco, ze wszyscy chca jezdzic na nowoczesnych rowerach przystosowanych do tarczowek. Ponadto zabojcze dla klockow jest zaoliwienie. Dla normalnych hamulcow nie tak bardzo.

Z cala pewnoscia tarczowki sa lepsze w kolartwie blotnym.

Jan Cytawa

Data: 2011-02-28 15:39:19
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jaki rower wybra?.
cytawa, Mon, 28 Feb 2011 15:06:24 +0100, pl.rec.rowery:
Z cala pewnoscia tarczowki sa lepsze w kolartwie blotnym.

Z cał± pewno¶ci± jeste¶ w błędzie.

Data: 2011-02-28 15:47:33
Autor: ...::QRT::...
jaki rower wybra?.
Dnia Mon, 28 Feb 2011 15:39:19 +0100, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

cytawa, Mon, 28 Feb 2011 15:06:24 +0100, pl.rec.rowery:
Z cala pewnoscia tarczowki sa lepsze w kolartwie blotnym.

Z całą pewnością jesteś w błędzie.

nie - nie jest. Z całą pewnością tarczówki sa lepsze w kolarstwie błotnym to - oczywista
oczywistość. W innych dziedzinach też sa lepsze ale tutaj zdania mogą (i
są) być podzielone i mowy jak na razie o „całkowitej pewności” nie ma.

Data: 2011-02-28 21:18:18
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jaki rower wybra?.
....::QRT::..., Mon, 28 Feb 2011 15:47:33 +0100, pl.rec.rowery:
[...]

Ale bierzesz pod uwagę V-ki i obręcze ceramiczne, czy zniknąłeś je z rynku?

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarczÄ….

Data: 2011-03-01 19:29:28
Autor: ...::QRT::...
jaki rower wybra?.
Dnia Mon, 28 Feb 2011 21:18:18 +0100, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

[...]

zasadniczo bez mojej wiekszej pomocy same sie prawie całkowicie zniknęły z
rynku

Data: 2011-03-04 13:36:38
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jaki rower wybra?.
....::QRT::..., Tue, 1 Mar 2011 19:29:28 +0100, pl.rec.rowery:
[...]

Co nie znaczy, że ich nie ma, a tym bardziej, że długodystansowo tarcze są
od nich lepsze.

Data: 2011-02-28 22:12:26
Autor: MadMan
jaki rower wybra?.
Dnia Mon, 28 Feb 2011 15:47:33 +0100, ...::QRT::... napisał(a):

Z cał± pewno¶ci± tarczówki sa lepsze w kolarstwie błotnym

Ale w kolarstwie błotnym długodystansowym już nie s±dzę :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-03-01 07:49:56
Autor: kml
jaki rower wybra?.

Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:12ka4vhuk6r1t$.dlgrower.power.pl...
Dnia Mon, 28 Feb 2011 15:47:33 +0100, ...::QRT::... napisał(a):

Z cał± pewno¶ci± tarczówki sa lepsze w kolarstwie błotnym

Ale w kolarstwie błotnym długodystansowym już nie s±dzę :)

W±tpie czy zwykłe (nie ceramiczne) obręczówki lepiej poradz± sobie z błotem niż tarczówki :)

Data: 2011-03-01 08:25:27
Autor: MadMan
jaki rower wybra?.
Dnia Tue, 1 Mar 2011 07:49:56 +0100, kml napisał(a):

W±tpie czy zwykłe (nie ceramiczne) obręczówki lepiej poradz± sobie z błotem niż tarczówki :)

Ceramiczne obręcze to koszt porównywalny do tarczówek, zatem porównanie
¶rednio trafione. Porównujmy w jednej klasie, a tutaj ceramiki wypadaj±
lepiej niż tarcze. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-03-01 08:31:04
Autor: kml
jaki rower wybra?.

Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1ouvvnz6aby7t$.dlgrower.power.pl...
[...]

Dobra, olewamy ceramikę: ja uważam, że tarczówki s± lepsze w błocie, klocki metaliczne :)

Data: 2011-03-01 08:52:39
Autor: cytawa
jaki rower wybra?.
MadMan pisze:

Z cał± pewno¶ci± tarczówki sa lepsze w kolarstwie błotnym

Ale w kolarstwie błotnym długodystansowym już nie s±dzę :)

Bylem kiedys kibicem na wyscigu GP w Baligrodzie, dokad zawiozlem swoich mlodszych kolegow. Impreza byla w deszcz. Wiekszosc zawodnikow wycofala sie po 3 okrazeniu glownie z powodu braku hamulcow. A byly to czasy przedtarczowe. Kolega z owczesnej polskiej czolowki (zajal miejsce w pierwszej 10ce) konczyl wyscig juz bez hamulcow, mimo kilkukrotnego stawania do regulacji i posiadania najlepszego sprzetu.
Wygrywali ci co mieli na trasie ekipe techniczna i mozliwosc wymiany roweru na nowy (czysty).

Nie powiem. Mialem mocno mieszane odczucia co do sensu takiego kolarstwa.

Jan Cytawa

Data: 2011-03-01 10:45:04
Autor: PeJot
jaki rower wybraÄ?.
W dniu 2011-03-01 08:52, cytawa pisze:

[...]

Niekoniecznie musi być deszcz na okrÄ…gĹ‚o, wystarczy dzieĹ„ - dwa wczeĹ›niej ulewa i  fajna trasa MTB zamienia siÄ™ w bajoro. Część wycofuje siÄ™ z wyĹ›cigu, a ci, ktĂłrzy mogÄ…, wymieniajÄ… po drodze klocki - w v-kach z szufladkami jest to szybka i nieskomplikowana operacja.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-03-01 16:04:53
Autor: kml
jaki rower wybraÄ?.

Użytkownik "PeJot" <PeJot@02.pl> napisał w wiadomości news:ikif71$ifl$1inews.gazeta.pl...

[...]

Kiedyś miałem XTR szufladkowe i po jednym, długim, dosyć błotnistym zjeździe znikneły. Były wytarte równo z szufladką ;) Swoją drogą, skoro już wspominamy ten temat to uważam, te klocki za nejlepsze jakie miałem http://endurorider.pl/testy/hamulce/klocki-hamulcowe/klocki-obreczowe/klocki-hamulcowe-corratec/ dobrze brały, nie wycierały się zbyt szybko. Były naprawdę ok.

Data: 2011-03-02 07:06:24
Autor: PeJot
jaki rower wybraÄ?.
W dniu 2011-03-01 16:04, kml pisze:

[...]

Jeśli już robimy ranking, to za najgorsze uważam oryginalne Shimano XT - słabe na sucho i mokro, szybko dewastują obręcz. Za całkiem znośne uważam szare BBB, ale już ich w ofercie Harfy nie widzę. Owszem, w trudnych warunkach znikały niemal w oczach, ale nie dewastowały felgi.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-03-01 21:38:20
Autor: biodarek
jaki rower wybraÄ?.
PeJot pisze:
[...]

Jak słyszę o maratonie w błocie, to zaraz przypomina mi się Norwegia:
2 przykłady:
http://www.youtube.com/watch?v=dSxPzKdLy5s
http://www.youtube.com/watch?v=rGDuLgy4UeQ

A do jazdy o jakiej pisze założyciel wątku zapewne wystarczyłyby V-ki, ale... wybierając lepszą ramę i naprawdę działający amortyzator, to poprzez brak piwotów i tak jesteśmy skazani na tarcze. Można sobie gdybać co lepsze i tyle. Przy konfrontacji z tym co mamy na rynku - praktycznie nie ma wyboru.

--
biodarek

Data: 2011-03-02 08:51:25
Autor: cytawa
jaki rower wybraÄ?.
biodarek pisze:

Jak słyszę o maratonie w błocie, to zaraz przypomina mi się Norwegia:

http://www.youtube.com/watch?v=dSxPzKdLy5s

W tych warunkach to najlepsza byla by dryfkotwa.

Naprawde nie widze idei aby udowadniac swoja wyzszosc w tych warunkach.

Jan Cytawa

Data: 2011-03-02 17:17:27
Autor: biodarek
jaki rower wybraÄ?.
cytawa pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=dSxPzKdLy5s

W tych warunkach to najlepsza byla by dryfkotwa.

Naprawde nie widze idei aby udowadniac swoja wyzszosc w tych warunkach.

Trzeba brać pod uwagę, że nie jest to obraz całego maratonu. Wiadomo, że z kamerą ustawia się tylko w "najciekawszych" miejscach.

--
biodarek

Data: 2011-03-02 09:29:37
Autor: ...::QRT::...
jaki rower wybraÄ?.
Dnia Tue, 01 Mar 2011 21:38:20 +0100, biodarek napisał(a):

PeJot pisze:
W dniu 2011-03-01 08:52, cytawa pisze:

Wygrywali ci co mieli na trasie ekipe techniczna i mozliwosc wymiany
roweru na nowy (czysty).

Nie powiem. Mialem mocno mieszane odczucia co do sensu takiego kolarstwa.

Niekoniecznie musi być deszcz na okr±gło, wystarczy dzień - dwa wcze¶niej ulewa i  fajna trasa MTB zamienia się w bajoro. Czę¶ć wycofuje się z wy¶cigu, a ci, którzy mog±, wymieniaj± po drodze klocki - w v-kach z szufladkami jest to szybka i nieskomplikowana operacja.

Jak słyszę o maratonie w błocie, to zaraz przypomina mi się Norwegia:
2 przykłady:
http://www.youtube.com/watch?v=dSxPzKdLy5s
http://www.youtube.com/watch?v=rGDuLgy4UeQ

a to? http://fishki.net/comment.php?id=31808

pozwole sobie przypomnieć bo kiedy¶ już było ale tarcze im nic nie pomogły
:)

Data: 2011-03-02 17:21:22
Autor: biodarek
jaki rower wybra?.
....::QRT::... pisze:
a to? http://fishki.net/comment.php?id=31808

Noooo. To jest.
Chyba najlepsza technika, to rower na kolana i ¶lizg na 4 literach.
Najważniejsze - pampers z dobr± kultur± pracy. Łykaj±cy kamienie ;-)

pozwole sobie przypomnieć bo kiedy¶ już było ale tarcze im nic nie pomogły
:)

Mi kiedy¶ brakowało tarcz:
https://picasaweb.google.com/rafallubicz/ToruUnisAw30112008#5274704388923147554
https://picasaweb.google.com/rafallubicz/ToruUnisAw30112008#5274704398634589714
Pomiędzy V-kami nie zmie¶ci się dużo błota :)

--
biodarek

jaki rower wybra?.