jaki rower wyprawowy

Data: 2011-07-04 15:50:49
Autor: mariusz

Data: 2011-07-04 09:35:21
Autor: MichuP

Data: 2011-07-04 16:33:14
Autor: Titus Atomicus
jaki rower wyprawowy
In article <iusgfp$18b$1@inews.gazeta.pl>,
 "mariusz" <mariusz@ziomek.pl> wrote:

szukam roweru wyprawowego. Kryteria:
- rama i widelec cr-mo,
- koła 28",
- hamulce tarczowe mechaniczne.

Może ktoś coś polecić?

Z gotowym to chyba bedzie trudno. Trzeba skladac.
Tylko, ze bym sobie te tarczowki odpuscil, za to zainwestowal w piaste Rohloffa. I 26" to wcale nie jest zly pomysl (choc ja jezdze na 28").

Z gotowych, ale zupelnie nie w twoim typie podoba mi sie Globetroter, stad:
http://unibike.pl/trekking.html
I jeszcze Pamir, na na kolach 26"
http://unibike.pl/land.html
Ale tu juz sporo do wymiany.

TA

Data: 2011-07-04 17:21:46
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jaki rower wyprawowy
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world, Mon, 04 Jul 2011 16:33:14 +0200,
pl.rec.rowery:
Tylko, ze bym sobie te tarczowki odpuscil,

Albowiem nigdy nie miałeś z nimi do czynienia i uważasz, że są do dupy.
Bardzo dobra podpowiedź dla kogoś, kto wie czego chce.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-07-04 22:08:17
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
jaki rower wyprawowy
Tylko, ze bym sobie te tarczowki odpuscil,
Albowiem nigdy nie miałeś z nimi do czynienia i uważasz, że są do dupy.
Bardzo dobra podpowiedź dla kogoś, kto wie czego chce.

za to ja mialem i podzielam zdanie TA

--
  Grzegorz Baltazar Kajdrowicz http://www.rower.orbit.pl
o__,  -"Szukaj swojej Przygody!  A gdy juz znajdziesz

Data: 2011-07-04 23:17:36
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jaki rower wyprawowy
Grzegorz Baltazar Kajdrowicz, Mon, 04 Jul 2011 22:08:17 +0200,
pl.rec.rowery:
Tylko, ze bym sobie te tarczowki odpuscil,
Albowiem nigdy nie miałeś z nimi do czynienia i uważasz, że są do dupy.
Bardzo dobra podpowiedź dla kogoś, kto wie czego chce.

za to ja mialem i podzielam zdanie TA

Zatem ciekawość mną powoduje: jaki miałeś sprzęt hamujący? Bo ja mojego
Avida BB7 nie oddam za nic w świecie, absolutnie nie ma porównania do Vek.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-07-05 11:55:14
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
jaki rower wyprawowy

Zatem ciekawość mną powoduje: jaki miałeś sprzęt hamujący? Bo ja mojego
Avida BB7 nie oddam za nic w świecie, absolutnie nie ma porównania do Vek.

1. tluczenie sie tarczy, a wydawala sie prosta
2. szybkie zuzycie klockow po jezdzie w deszczu i dlugich zjazdach
3. przy dlugim zjezdzie klocki sie spalily.
4. trwalosc klocow. - teraz mam vki i przerobione klocki z canti pod vki. i z tego jestem wreszcie zadowolony.

Data: 2011-07-05 15:11:33
Autor: kamil/Endurorider.pl
jaki rower wyprawowy

Użytkownik "Grzegorz Baltazar Kajdrowicz" <podroznik100@wp.pl> napisał w wiadomości news:iuun21

1. tluczenie sie tarczy, a wydawala sie prosta

vs rozcentrowane koło o ocieranie klocków o obręcz co mnie doprowadza do obłędu.

2. szybkie zuzycie klockow po jezdzie w deszczu i dlugich zjazdach

zły dobór klocków według mnie. Objawy o których piszesz dotyczą klocków organicznych.

3. przy dlugim zjezdzie klocki sie spalily.

jak wyżej czyli powinny być metaliczne plus kwestia jakiej wielkości była tarcza.

4. trwalosc klocow. - teraz mam vki i przerobione klocki z canti pod vki. i z tego jestem wreszcie zadowolony.

jak wyżej. Klocki metaliczne są rozwiązaniem tej kwestii.

Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy natomiast efekt końcowy to przede wszystkim dobór odpowiednich komponentów pod konkretne przeznaczenie.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-07-07 15:29:55
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
jaki rower wyprawowy
W dniu 2011-07-05 15:11, kamil/Endurorider.pl pisze:
Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy natomiast efekt końcowy to
przede wszystkim dobór odpowiednich komponentów pod konkretne
przeznaczenie.

no i kazdy uzywa tego, co ma sprawdzone i nie ma do tego zastrzezen.
ja sprawdzilem tarcze i mam zastrzezenia, sprawdzilem vki i nie mam zastrzezen.
i przy vkach zostane. chyba ze cos znowu mnie tknie :)

Data: 2011-07-07 16:27:27
Autor: kamil/Endurorider.pl
jaki rower wyprawowy

Użytkownik "Grzegorz Baltazar Kajdrowicz" <podroznik100@wp.pl> napisał w wiadomości news:iv4cci$3s2$1inews.gazeta.pl...
[...]

Spróbuj, teraz hamulce hydrauliczne są naprawdę ok :)

Data: 2011-07-07 21:46:23
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jaki rower wyprawowy
kamil/Endurorider.pl, Thu, 7 Jul 2011 16:27:27 +0200, pl.rec.rowery:
Spróbuj, teraz hamulce hydrauliczne są naprawdę ok :)

Z tym, że jak hamulec hydrauliczny rozwalisz w ciemnej dupie to jesteś w
dupie i to ciemnej (rozpieprzysz, jakimś cudem, przewód. Na przykład). A w
przypadku mechanika wystarczy w zupełności kawałek pancerza i linki.
Dodatkowa sprawa to transport hydraulika - trzeba uważać, gdy masz
wyciągnięte koło. A z mechanikiem nie ma tego problemu.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-07-08 08:52:28
Autor: kamil/Endurorider.pl
jaki rower wyprawowy

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:1nk7hsa482iyn.dlgpedaluje.ile.moze...
[...]

Rzecz jasna masz rację w przypadku takiego uszkodzenia, ale od 2005 roku ani razu nie urwałem przewodu :) Z transportem nie popadajmy w przesadę, wkładasz blokadę pomiędzy klocki oraz gumkę na klamkę co by była lekko zaciśnięta i po sprawie.

Każdy kij ma dwa końce ;)

Data: 2011-07-06 12:28:12
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jaki rower wyprawowy
Grzegorz Baltazar Kajdrowicz, Tue, 05 Jul 2011 11:55:14 +0200,
[...]

Przez wzgląd na to, że tarcza rzadziej ma styczność z podłożem, trochę
trudniej ją uszkodzić. A na uszkodzonej obręczy nie pohamujesz.

2. szybkie zuzycie klockow po jezdzie w deszczu i dlugich zjazdach

Po nabyciu BB7 pytałem zygę, jak długo wytrzymują mu klocki w dehówce.
Odpowiedział, że odkąd ma (używane!) zaciski BB7 to jeszcze nie zmieniał
klocków.

3. przy dlugim zjezdzie klocki sie spalily.

Metaliczne?

4. trwalosc klocow. - teraz mam vki i przerobione klocki z canti pod vki. i z tego jestem wreszcie zadowolony.

Metaliczne?
I podstawowa sprawa, którą skrzętnie pominąłeś: jaki miałeś zacisk, jaką
tarczę?

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-07-07 15:32:03
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
jaki rower wyprawowy
Metaliczne?
I podstawowa sprawa, którą skrzętnie pominąłeś: jaki miałeś zacisk, jaką
tarczę?

to bylo w 2004 - najwyzszy wowczas model grimeci.
wiem wiem, zaraz powiecie, ze to starocie i teraz sa nowe i super hiper.
ja jednak obstaje przy swoim i poki co nie zmieniam na tarcze.
pomimo, ze nie twierdze, ze nie macie racji.

Data: 2011-07-07 16:28:46
Autor: kamil/Endurorider.pl
jaki rower wyprawowy

Użytkownik "Grzegorz Baltazar Kajdrowicz" <podroznik100@wp.pl> napisał w wiadomości news:iv4cgi$3s2$2inews.gazeta.pl...

[...]

Na nasze i Twoje szczęście obecne hamulce nie mają nic wspólnego z tym co wtedy oferowała Grimeca ;) Super hiper to za dużo powiedziane, ale są naprawdę dobre.

Gdybyś wtedy miał shimano to stawiam na to, że nie miałbyś tak negatywnych doświadczeń :)

Data: 2011-07-04 17:22:36
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jaki rower wyprawowy
mariusz, Mon, 04 Jul 2011 15:50:49 +0200, pl.rec.rowery:
szukam roweru wyprawowego. Kryteria:
- rama i widelec cr-mo,
- koła 28",
- hamulce tarczowe mechaniczne.

Wątpię, żeby znalazł się rower ze sztywnym, stalowym widelcem. Uderzaj do
Biobike, jak z nimi jakiś czas temu gadałem, to za widelec chcieli stówę.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-07-04 19:15:25
Autor: ToMasz
jaki rower wyprawowy
mariusz pisze:
Witam,

szukam roweru wyprawowego. Kryteria:
- rama i widelec cr-mo,
- koła 28",
- hamulce tarczowe mechaniczne.

niemodne,  będzie problem. AJ to bym Ci polecił kupić uĹźywkę, (moongosa
takiego chyba kiedyś miałem) na vbrakach, a za resztę kupić coś co Ci
sprawi wiecej radości.
Co co negatywnych opinni o tanich tarczĂłwkach - chyba jeden z
przedpiśców ma racje. jak sklep gwarantuje ze tarcza jest prosta (np
shimano) i ma na stanie klocki - mozesz sie zastanowić. jak sprzedawca
deklaruje ze jak tarcza będzie krzywa to odeślesz - idziesz w
niekończące sie wysyłki.

ToMasz

Data: 2011-07-04 22:11:29
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
jaki rower wyprawowy
W dniu 2011-07-04 19:15, ToMasz pisze:
  jak sprzedawca
deklaruje ze jak tarcza będzie krzywa to odeślesz - idziesz w
niekończące sie wysyłki.

a jak tarcza bedzie prosta, ale wykrzywi sie podczas np. transportu Grata pociagiem, samolotem, czy gdzie indziej to co wtedy?
Vki, canti dostaniesz w zasadzie wszedzie, tarcz, zwlaszcza zaawansowanych tylko w wielkiej cywilizacji za spora kase.

jesli juz koniecznie tarcze, to rama i widelec z piwotami.

Data: 2011-07-05 15:13:31
Autor: kamil/Endurorider.pl
jaki rower wyprawowy

Użytkownik "Grzegorz Baltazar Kajdrowicz" <podroznik100@wp.pl> napisał w wiadomości news:iut6ph$ccm$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tarcza jest mocowana na 6 śrubek więc dla osób, które się boją zawsze istnieje możliwość odkręcenia. Poza tym tarcze można prostować z dobrym skutkiem. Nie popadajmy w skrajności.

Data: 2011-07-06 13:39:26
Autor: mariusz
jaki rower wyprawowy
Koledzy,

dzięki za zainteresowanie tematem i odpowiedzi.
Jak widzę, nie będzie to łatwa (ani tania) sprawa.
Składania chciałem uniknąć (pewnie wychodzi znacząco
drożej), ewentualnie kupić coś do lekkiej modyfikacji.

Pozdrawiam
Mariusz

Data: 2011-07-07 18:14:03
Autor: Krees
jaki rower wyprawowy
mariusz <mariusz@ziomek.pl> napisał(a):
Witam,

[...]

Salsa Fargo. Moje małe marzenie :).

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2011-07-07 20:39:43
Autor: Marcin Hyła
jaki rower wyprawowy
On 2011-07-04 15:50, mariusz wrote:
Witam,

szukam roweru wyprawowego. Kryteria:
- rama i widelec cr-mo,
- koła 28",
- hamulce tarczowe mechaniczne.

Stalówka to w tej chwili z rzeczy które _szukałem_ i znalazłem - tylko rama karate monkey http://surlybikes.com/frames/karate_monkey_frame/ - ale chyba na wyprawy za krótka, import ze stanów - albo któryś z VSF-ów trekingowych www.fahrradmanufaktur.de - ale tu żaden nie ma tarczówek. VSF-y możesz kupić przez www.rockmachine-germany.de (nie znam niemieckiego ale i tak kupiłem, w dodatku robiąc im przelew z góry ;-)

Nie chcę się wtrążalać w przekonania, ale w archiwum precla masz dyskusje o sensie tarczówek w rowerach wyprawowych. Ja zostałem przy fałkach :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerĂłw http://www.rowery.org.pl

jaki rower wyprawowy