jaki rzutnik do cyfry?

Data: 2011-01-07 19:57:38
Autor: Adam Płaszczyca
jaki rzutnik do cyfry?
Dnia Fri, 7 Jan 2011 10:32:29 +0100, Przemek napisał(a):

Jako wynik czytania ponizszej dyskusji o Kodachromie, chialbym zapytac, jaki rzutnik trzeba nabyc aby w projekcji na ścianie pliku z aparatu cyfrowego uzyskac wyniki zblizone w kolorach do slajdu?

Dowolny rzutnik do slajdów, które naświetlisz z plików.

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     gg: 3524356

Data: 2011-01-07 21:19:11
Autor: Przemek
jaki rzutnik do cyfry?

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:c1.01.3P1w4M$JQ0mike.oldfield.org.pl...
[...]

niee, noo proszę o radę jak sobie ułatwić życie a nie utrudnić,
slajdy to ja teraz mam, chcialem ominąc problemy z rysowaniem sie błony, wywoływaniem wysylkowo, ramkowaniem i przechowywaniem tego
z jakosci technicznej fotek na slajdach jestem zadowolony
pytanie brzmi - ile trzeba wydac na projektor zeby zblizyc sie do jakosci slajdu i czy jest to wykonalne  z D700 jako body, dla przykladu

pozdr
p.

Data: 2011-01-07 23:34:24
Autor: Adam Płaszczyca
jaki rzutnik do cyfry?
Dnia Fri, 7 Jan 2011 21:19:11 +0100, Przemek napisał(a):

[...]

Nie jest. Po prostu. Weź sobie małoobrazkową Provię 100 walnij na ekran,
powiedzmy 2x2 metry i podejdź do niego. Zobacz, jakie jest ziarno :D

Data: 2011-01-08 16:38:20
Autor: Zygmunt Dariusz
jaki rzutnik do cyfry?
On Jan 7, 5:34 pm, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote:
Dnia Fri, 7 Jan 2011 21:19:11 +0100, Przemek napisa (a):

> [...]
> pytanie brzmi - ile trzeba wydac na projektor zeby zblizyc sie do jakosci
> slajdu i czy jest to wykonalne  z D700 jako body, dla przykladu

Nie jest. Po prostu. We sobie ma oobrazkow Provi 100 walnij na ekran,
powiedzmy 2x2 metry i podejd do niego. Zobacz, jakie jest ziarno :D

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P aszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2011-01-08 16:40:46
Autor: Zygmunt Dariusz
jaki rzutnik do cyfry?
wrote:
> [...]

Nie jest. Po prostu. We sobie ma oobrazkow Provi 100 walnij na ekran,
powiedzmy 2x2 metry i podejd do niego. Zobacz, jakie jest ziarno :D

Do kina tez chodzisz po to zeby podchodzic do ekranu i patrzec jakie
jest ziarno?
Ja takiego zboczenia nigdzie nie zaobserwowalem.

Data: 2011-01-09 11:23:43
Autor: Adam Płaszczyca
jaki rzutnik do cyfry?
Dnia Sat, 8 Jan 2011 16:40:46 -0800 (PST), Zygmunt Dariusz napisał(a):

[...]

Ja też nie, ale mowa o zbliżeniu się do jakości slajdu, a nie do
wystarczająco dobrej jakości dla widza.

To tak samo jak z 8 bitami na kanał w RGB. --

Data: 2011-01-09 12:03:31
Autor: Marek Wyszomirski
jaki rzutnik do cyfry?
W dniu 2011-01-09 01:40, Zygmunt Dariusz pisze:

[...]

Przy obrazie ruchomym percepcja jest zdecydowanie inna - ruch obrazu skutecznie maskuje nieostrości i ziarno. Ale - zgadzam się, ze nawet w przypadku obrazu nieruchomego oglądanie ekranu 2x2m z odległości kilkudziesięciu cm to coś pokrewnego audiofilstwu:-)
--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)

Data: 2011-01-09 13:34:00
Autor: Przemek
jaki rzutnik do cyfry?

Użytkownik "Marek Wyszomirski" <wyszomir@toya.net.pl> napisał w wiadomości news:igc4m3$7ir$2news.onet.pl...
[...]

To uściśle warunki brzegowe,
ekran powiedzmy na scianie o wym 1,5x1 m ( wprzyblizeniu)
od;leglosc ogladania 3-4 m
jesli jest szansa na porownywalna jakosc to w zasadzie nie bede sie dlugo wahal,
i ziarno jak ziarno, bardziej liczy sie dla mnie kolor z uwagi na tematykę zdjeć, przede wszystkim panoramy górskie, zdjecia z wycieczke rowerowych i narciarskich , nie tylko jako reportaz ze coś gdzieś tam, ale i widok w dobrej jakosci

pozdr
p.

Data: 2011-01-09 14:08:10
Autor: JA
jaki rzutnik do cyfry?
On 2011-01-09 13:34:00 +0100, "Przemek" <egoist@vp.pl> said:

[...]

A orientacja zdjęć pionowa? Bo z 1,5x1 robi Ci się 1x0,66
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

Data: 2011-01-09 14:16:43
Autor: Marek Wyszomirski
jaki rzutnik do cyfry?
W dniu 2011-01-09 13:34, Przemek pisze:

[...]
To uściśle warunki brzegowe,
ekran powiedzmy na scianie o wym 1,5x1 m ( wprzyblizeniu)

To w przypadku telewizora ekran 67" - na dzień dzisiejszy trochę za dużo. Ceneo największe LCD wyrzuca 65" - całe dwa modele - Samsung za ponad 20kzł i Sharp za ponad 50kzł. Trochę wiecej modeli jest dostępnych w plazmowych - ale nie wiem, na ile one się sprawdzaja pzry zdjęciach. Jako ciekawostkę dodam, ze największe plazmowe można kupić nawet 103" - jest kilka modeli. Ceny... cóż... zdecydowanie nie dla biedaków - najtańszy model już za 180000zł (tak - nie pomyliłem ilości zer - sto osiemdziesiąt tysięcy).

[...]

Jeżeli kupisz telewizor z dobrą matrycą i możliwosciami powyłączania wszelkich bzdetnych polepszaczy i podłączysz go do komputera przez wejście HDMI to powinno się udać skalibrować kolory tak, ze będziesz je widział porównywalnie z w miarę przyzwoitym monitorem komputerowym.

Data: 2011-01-09 15:09:19
Autor: Przemek
jaki rzutnik do cyfry?

Użytkownik "Marek Wyszomirski" <wyszomir@toya.net.pl> napisał w wiadomości news:igccfs$200$1news.onet.pl...
[...]

nie jestem zwolennikiem telewizorow, bardziej widzi mi sie rzutnik, ot taki kaprys :)
telewizor zajmuje za duzo miejsca i sporo energi pobiera + komp to robi sie klikaset watów
rzutnik chyba jest mniej energochlonny , do tego amly i poreczny
20 kpln za super wypas to za duzo, ale 5-6 tys jeszcze daloby sie zniejsc
na razie chyba pozostane przy slajdach, ew. jakis lepszy kompakt cyfrowy jako dodatek

p.

Data: 2011-01-09 16:10:35
Autor: Marek Wyszomirski
jaki rzutnik do cyfry?
W dniu 2011-01-09 15:09, Przemek pisze:

[...]
nie jestem zwolennikiem telewizorow, bardziej widzi mi sie rzutnik, ot
taki kaprys :)

Prawda jest taka, ze we współczesnych rzutnikach cyfrowych przy porównywalnym koszcie znacznie trudniej o dobry kolor.

telewizor zajmuje za duzo miejsca i sporo energi pobiera + komp to robi
sie klikaset watów

Zgadza się. Z telewizorami LED jest trochę lepiej, ale nadal z komputerem co najmniej ze 200 może 300W średniego poboru mocy trzeba liczyć.

rzutnik chyba jest mniej energochlonny,

Nie sprawdzałem - ale teżlampa projekcyjna dużo ciągnie... Może byc porównywalnie z telewizorem -a komputer też nadal potzrebujesz...

  , do tego amly i poreczny

To fakt - od telewizora znacznie łatwiejszy w transporcie. I chyba mniej wrażliwy na uszkodzenia mechaniczne.

20 kpln za super wypas to za duzo, ale 5-6 tys jeszcze daloby sie zniejsc
na razie chyba pozostane przy slajdach, ew. jakis lepszy kompakt cyfrowy
jako dodatek

Zawsze można jeszcze naświetlać slajdy analogowe z plików. Trochę drogo, ale jakość bardzo OK - znacznie lepsza niż z tanich rzutników cyfrowych