jaki sens ma lokowanie pieniędzy w SKOK-u?

Data: 2009-10-28 14:22:03
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
jaki sens ma lokowanie pieniędzy w SKOK-u?
pożyczanie, branie kredytu, owszem: droższe niż w banku,
tańsze niż w providencie, niekiedy lagodniejsze warunki
badania zdolności kredytowej.

nie rozumiem jednak ludzi którzy _płacą_ za wstąpienie
do SKOK-u, aby ten "łaskawie" zgodził sie przyjąć depozyt

owszem, rozumiem, brak kanału internetowego w większości SKOK-ów jest emerytowi obojętny bo i tak nie korzysta z netu

owszem, rozumiem, że emeryt nie pojmuje różnicy między
ubezpieczeniem wkładów skok w podmiocie powiązanym a
gwarancjami BFG - nie każdy jest ekonomistą

ale chyba każdy emeryt, człowiek mający czas i ochotę
na liczenie każdego grosika, umie sobie policzyć że
procent ze skoku pomniejszony o wpisowe daje mniejszą
korzyść od procentu z lokaty bankowej.

bo okoliczność że "ojciec inwestor kazali" chyba nie determinuje?
a jeśli determinuje to może decyzję 1 z 20 emerytów.

Data: 2009-10-28 09:50:19
Autor: Clegan
On 28 Paź, 14:22, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:

ale chyba każdy emeryt, człowiek mający czas i ochotę
na liczenie każdego grosika, umie sobie policzyć że
procent ze skoku pomniejszony o wpisowe daje mniejszą
korzyść od procentu z lokaty bankowej.
Zależy - bo jeśli przykładowo jeden ze SKOKów daje 6,2% na dziennej
przy możliwości założenia 20 takich rachunków to teraz od wysokości
kwoty zależy czy to jest bardziej czy mnie opłacalne od lokaty w
banku.

Chociaż dla mnie obecne SKOKi nie mają wiele wspólnego z XIX-wiecznymi
kasami, które zrobiły wiele pożytecznego dla Polaków.

Data: 2009-10-29 02:04:18
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
jaki sens ma lokowanie pieniędzy w SKOK-u?
> procent ze skoku pomniejszony o wpisowe daje mniejszą
> korzyść od procentu z lokaty bankowej.

Zależy - bo jeśli przykładowo jeden ze SKOKów daje 6,2% na dziennej

a jaki to skok? można poznac jego nazwę?

Data: 2009-10-29 13:37:21
Autor: kris
Użytkownik <zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl> napisał w wiadomości news:192f.0000033b.4ae8ea12newsgate.onet.pl...
> procent ze skoku pomniejszony o wpisowe daje mniejszą
> korzyść od procentu z lokaty bankowej.

Zależy - bo jeśli przykładowo jeden ze SKOKów daje 6,2% na dziennej

a jaki to skok? można poznac jego nazwę?

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=lokata+dzienna+w+skok&btnG=Szukaj+w+Google&lr=lang_pl

Krzysiek

Data: 2009-10-28 15:10:20
Autor: Tomasz Chmielewski
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl wrote:
[...]

A czy ta oplata rosnie wraz ze wzrostem depozytu?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-10-28 18:28:37
Autor: Mithos
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl pisze:
owszem, rozumiem, że emeryt nie pojmuje różnicy między
ubezpieczeniem wkładów skok w podmiocie powiązanym a
gwarancjami BFG - nie każdy jest ekonomistą

A taki jest sens, że SKOK jest poza systemem bankowym. Ma to oczywiście swoje wady ale też pewnie ma i jakieś zalety (zwłaszcza jak ktoś chce coś ukryć).

--
Mithos

Data: 2009-10-29 02:01:39
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
> [...]

A taki jest sens, że SKOK jest poza systemem bankowym. Ma to oczywiście swoje wady ale też pewnie ma i jakieś zalety (zwłaszcza jak ktoś chce coś ukryć).

dobrze zrozumiałem, że SKOK-i nie współpracują z UKS /GIIF?
a jeśli współpracują, to jak mogą być użyte do "ukrywania"?

Data: 2009-10-28 23:37:34
Autor: BK
On 29 Paź, 02:01, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:
> [...]

dobrze zrozumiałem, że SKOK-i nie współpracują z UKS /GIIF?
a jeśli współpracują, to jak mogą być użyte do "ukrywania"?

Wspolpracuja.

Data: 2009-10-28 20:10:43
Autor: Kris

Użytkownik <zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl> napisał w wiadomości news:192f.000002bb.4ae8457bnewsgate.onet.pl...
[...]

Wkład, udzial, wpisowe, płacisz raz niezależnie od ilości depozytów. Depozyty w Skokch są z reguły wyżej oprocentowane niż w bankach
Wklad udział wpisowe to ok 50-100zł w zalezności od Skoku płatne jednorazowo z czego udział i wkład jest zwracany po rezygnacji.
Avista w skoku Stefczyka to 5.2 %. Wiecej dają tylko banki "netowe".  Lokaty w bankach "stacjonarnych" to teraz ok 4% a w Skokach ponad 6 nawet.
Jak widzisz niektórzy potrafią liczyć więc korzystaja z usług Skoków.
Opłaty za prowadzenie konta w Skokach to 5-6zl(trzeba tylko powyłaczac dodatkowe ubezpieczenia itp)
Banki stacjonarne są droższe.
Pożyczki tez wyglądaja nie najgorzej jak sie nie dasz w dodatkowe ubezpieczenia wmanewrować
Itd

Kris

Data: 2009-10-28 23:43:17
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
> [...]
> korzyść od procentu z lokaty bankowej.

Wkład, udzial, wpisowe, płacisz raz niezależnie od ilości depozytów (...)

szczerze mówiąc, zakładałem jakąś promocję zwalniającą
z opłaty za wstąpienie do SKOK przy zlożeniu depozytu
i nieco sie zawiodłem że takowej nie było.

Banki stacjonarne są droższe.

przyznam że mnie to zaintrygowało. czy ktoś z grupowiczów liczył, przy jak dużym depozycje
korzyści z lokaty w SKOK-u przekroczą korzyść z lokaty
w internetowym banku? zakładam w ciemno, że przy 1.000zł jest gorzej niż w banku a przy 1.000.000zł lepiej.

Data: 2009-10-28 23:44:40
Autor: BK
On 28 Paź, 20:10, "Kris" <kszysztofcWY...@wp.pl> wrote:

Avista w skoku Stefczyka to 5.2 %. Wiecej dają tylko banki "netowe".

Tylko co z tego skoro statystycznie rzecz biorac klienci SKOK sa
biedniejsi od klientow banku?

Ale zakladamy, ze Kowalski majacy srednia krajowa pensji trzyma na
takim ror ok 2000 zl na oplaty/wydatki/rachunki. Zarobi na tym jakies
6-7 zl miesiecznie?

Wiecej faktycznie trudno dostac w bankach - no moze na KO Polbanku czy
w Eurobanku [a nie w bankach "netowych" bo taki jest jeden - mBank i
nie ma wysokich %].

Jak widzisz niektórzy potrafią liczyć więc korzystaja z usług Skoków.

Jak widzisz niebardzo.

Opłaty za prowadzenie konta w Skokach to 5-6zl(trzeba tylko powyłaczac
dodatkowe ubezpieczenia itp)

Bo skoro na tym koncie zarabiam jakies 6 zl miesiecznie - i tyle
korzystanie z tego konta kosztuje to wychodze na 0, gdzie tu zysk?

I zaden SKOK nie daje takich bonusow jak: bezplatne bankomaty czy
bezplatne przelewy.

Banki stacjonarne są droższe.

Alior? Nordea? Polbank? Eurobank?

Mam wrazenie, ze w zadnym z nich konto nie kosztuje 5-6 zl. A i maja
ciekawe bonusy w tych swoich rorach.

SKOK sa ekonomicznie nieoplacalne z jednej prostej przyczyny.
Zapomnialy, ze sa powolane do pomagania czlonkom i zajmuja sie
zarabianiem kasy [przynosza zyski!]. Prawidlowo zbilansowany SKOK
powinien wychodzic na 0. Dlaczego? Bo taka jego rola zeby jedynie
pokrywac koszty swojej dzialanosci i organicznego rozwoju.

Jesli SKOK zarabia kase i bawi sie w biznes to znaczy, ze zapomnial co
to jest SKOK.

Zdecydowanie bardziej w malych miejscowosciach oplacaja sie Banki
Spoldzielcze, ktore w przeciwienstwie do SKOK, nie wymagaja oplacenia
wpisowego/udzialu i skladki.

Data: 2009-10-29 11:12:48
Autor: zlotowinfo
jaki sens ma lokowanie pieniędzy w SKOK-u?
Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:90956151-9dd5-4b7d-8ad1-455a534df85bp35g2000yqh.googlegroups.com...

Mi na myśl nigdy nie przyszło, by nawet zajrzeć do SKOKu.
Śmieszne to ich wpisowe.

--
http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

Data: 2009-10-29 11:26:51
Autor: RobertS
[...]

i otóż to! SKOKi to nie organizacje nastawione na zysk...chcą się jednak upodabniać do banków, którymi przecież nie są, natomiast w czasie dekoniunktury od banków się odcinają...wszystko zależy od tego, z której strony wieje wiatr

Zdecydowanie bardziej w malych miejscowosciach oplacaja sie Banki
Spoldzielcze, ktore w przeciwienstwie do SKOK, nie wymagaja oplacenia
wpisowego/udzialu i skladki.

wpisowy? udział? ok. gdyby cały zysk był rozdysponowywany na członków to rozumiem...

poza tym chyba można się ze SKOKu wypisać? w takim wypadku wpisowe tudzież inna składka powinna być zwracana, słyszałem że bywają z tym problemy i SKOKi niechętnie oddają ww. wpłaty

RobertS

Data: 2009-10-29 12:18:39
Autor: kris
[...]

Przyjmijmy dla uproszczenia że wkład udział i wpisowe to 100zł(z czego i tak wkład i udział jest zwracany ale przyjmijmy te 100zł)
Z reuły oprocentowanie lokat terminow2ych jest o min 1% wyzsze w Skokach od lokat w bankach "stacjonarnych"
Czyli juz przy depozycie 10000zł zwraca się koszt wpisowego udziału i wkładu

Opłaty za prowadzenie konta w Skokach to 5-6zl(trzeba tylko powyłaczac
dodatkowe ubezpieczenia itp)

Opłaty za konta w bankach stacjonarnych sa wyzsze jak 5-6zł
5,2% to rachunek avista, rachunek Ror to ok 1%
Za avista nie ma opłaty

I zaden SKOK nie daje takich bonusow jak: bezplatne bankomaty czy
bezplatne przelewy.

Mylisz sie. Skok Stefczyka- Wypłaty z bankomatów sieci SKOK24(chyba z 300bankomatów w Polsce) są darmowe. Przelewy przez internet darmowe, powiadamianie smsami o saldzie, wpływach wypływach z konta, końcu lokaty itp tez darmowe

Banki stacjonarne są droższe.

Alior? Nordea? Polbank? Eurobank?
Mam wrazenie, ze w zadnym z nich konto nie kosztuje 5-6 zl. A i maja
ciekawe bonusy w tych swoich rorach.

W większych miastach ok masz racje. W mniejszych miejscowościach albo ich nie ma(tych banków) albo sa to franszyzny bez obsługi kasowej)

[...]

A co to obchodzi przeciętnego Kowalskiego. Jeśli ma wyżej oprocentowana lokatę, łatwiej dostępną pożyczke itp i to tylko to go interesuje

Zdecydowanie bardziej w malych miejscowosciach oplacaja sie Banki
Spoldzielcze, ktore w przeciwienstwie do SKOK, nie wymagaja oplacenia
wpisowego/udzialu i skladki.

Klient ma wybór i wolną wole.
Właśnie przeczytałem że w tym roku liczba członków Skok przekroczy 2mln osób.

Krzysiek

Data: 2009-10-29 04:45:32
Autor: BK
jaki sens ma lokowanie pieniędzy w SKOK-u?
On Oct 29, 12:18 pm, "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8...@poczta.onet.pl>
wrote:

Klient ma wybór i wolną wole.
Właśnie przeczytałem że w tym roku liczba członków Skok przekroczy 2mln
osób.

Tylko o czym to swiadczy? ;-) Popularnosc SKOK nie swiadczy o ich
jakosci. Malo kiedy popularnosc jest wyznacznikiem jakosci.

Ciekawe ile z tych blisko 2 mln klientow SKOK wie, ze jako klienci
SKOK nie posiadaja ochrony konsumenckiej i mozna wobec nich stosowac
klauzule zabronione, a UOKiK nie ma "wladzy" nad SKOK'ami [tyle sie
mowi o nadzorze KNF, a wszystkim unika rzecz rownie istotna czyli
UOKIK/SOKIK i klauzule zabronione].

Powaznie trudno mi dostrzegac plusy korzystania z instytucji, ktora
udaje bank z ta roznica, ze w relacjach z nia nie jestem konsumentem,
musze ponosic oplaty z tytulu samego faktu bycia klientem [wpis,
udzial - niezaleznie od tego czy on jest zwracany czy nie, bo
zwracanie moze trwac], instytucja ta nie jest w zaden sposob
niezaleznie nadzorowana/kontrolowana czy audytowana... i dzieki temu
mam dostac np. 1% wiecej na lokacie, co sprawa ze lokata ta moze byc
oplacalna juz od 10 000 zl. Tylko ile z tych 2 milionow klientow SKOK
ma takie lokaty? Klienci majacy duze wolne srodki i duza swiadomosc
rynku po prostu wybieraja nowoczesniejsze i bardziej elastyczne banki.
Dodatkowo cenia sobie mozliwosc korzystania np. z lokat bez potrzeby
zakladania innych "relacji". Dlatego na rynku lokat duza popularnoscia
ciesza sie takie akcje jak Open Finance czy swego czasu pocztowy
killer. I to jest jednak przyszlosc bo "na rynek" wchodza nowe
pokolenia ceniace sobie nowoczesnosc, innowacje i elastycznosc.
Klientow chetnych na wizyty w oddzialach, placenie wpisow itp. bedzie
coraz mniej :)

Data: 2009-10-29 13:17:24
Autor: kris

wrote:
[...]

To nie wymysł samych Skoków. To reguluje  ustawa o spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych+ Prawo Spółdzielcze

ma takie lokaty? Klienci majacy duze wolne srodki i duza swiadomosc
rynku po prostu wybieraja nowoczesniejsze i bardziej elastyczne banki.

Zacytuje Ciebie: "Tylko ile z tych ... klientow ..ma takie lokaty?"

Dodatkowo cenia sobie mozliwosc korzystania np. z lokat bez potrzeby
zakladania innych "relacji".

Tylko że coraz wiecej banków robi właśnie w ten sposób. "Wyzsze oprocentowanie pod warunkiem...."- założenia ROR itp.
Sprzedaż wiązana i tyle. Świadomy klient może tego uniknac zarówno w Skok jak i w bankach

Dlatego na rynku lokat duza popularnoscia
ciesza sie takie akcje jak Open Finance czy swego czasu pocztowy
killer.

Popularnością to te akcje cieszyły sie na tej m. in grupie. Ale czy przyrost depozytów w wyniku tych akcji był powalajacy
Zresztą zacytuje znowu Twoje słowa: "Popularnosc .... nie swiadczy o ich jakosci"

[...]

I Skoki to też zauważyły i nie zostają w tyle: nowoczesne e-konto, pożyczki i lokaty zakładane przez net, lokaty antybelkowe,  nowoczesne centrum rozliczeniowe kart, duża własna sieć bankomatów,  specjana oferta dla młodych(karty, konto) itp.

Krzysiek

Data: 2009-10-29 05:52:05
Autor: BK
On Oct 29, 1:17 pm, "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Tylko problem SKOK'ow jest taki, ze zauwazaja to za pozno [podobnie
jak czesc BS'ow].

Ich niedostepnosc [koniecznosc zostania czlonkiem] tez nie pomaga. I
jak juz mowilem:
- brak ochrony praw konsumenckicj
- brak nadzoru
- brak niezaleznych gwarancji

Sama w sobie idea SKOK jest bardzo, bardzo dobra. Ale moim zdaniem
doskonale realizuja je glownie Banki Spoldzielcze. Skoki z powyzszych
wzgledow sprawdzaja sie gorzej. Zwlaszcza, ze ktos probuje z SKOK'ow
robic biznes...

Zuplenie dla mnie niepojete jest wydzielenie SKOK'ow z systemu
bankowego. SKOKi to nic innego jak Banki Spoldziecze - i to, i to
dziala w formie spoldzielni. i to, i to wykonuje czynnosci bankowe. i
to, i to ma sluzyc pomocy lokalnym spolecznosciom - nie ma zas byc
biznesem.

Nie pojmuje czemu podzielono, w sposob inny - czesto uprzywilejowany -
traktujac SKOK'i.

IMO wyjdzie jest jedno: Kase Krajowa SKOK przeksztalcic w bank
zrzeszjacy, skok'i w bs'y i zamknac rodzial pod tyltulem "skok".

Data: 2009-10-29 14:23:45
Autor: kris

Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:5ffdf6a6-2b88-4325-b66e-42433cd6051bv30g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Lepiej pózno niz wcale;)))

Ich niedostepnosc [koniecznosc zostania czlonkiem] tez nie pomaga. I

2mln osób to nie przeszkadzało. Ludzie potrafią liczyć- szczególnie depozytariusze i jak im sie to opłaci to ponoszą te koszty

jak juz mowilem:
- brak ochrony praw konsumenckicj
- brak nadzoru
- brak niezaleznych gwarancji

Ale to juz chyba nie wina Skoków że tak jest.
Potrzebna jest zmiana niektórych ustaw i tyle
Tylko zmienić mądrze aby nie wylać dziecka z kąpielą

[...]

Z tym systemem bankowym to jest tak że nikomu nie zależy na tym aby Skoki były do niego włączone.
Banki obudziły się z ręką w nocniku i teraz robią lament.,
A same wcześniej nie były zainteresowane obsługą tej grupy klientów która obsługuja Skoki.
Rynek się bankom skurczył to spojrzały w kierunku tego segmentu i robią larum.
A wcale nie maja lepszej oferty(mówie tu np o szybkich pożyczkach gotówkowych, RORach, lokatach terminowych)

Nie pojmuje czemu podzielono, w sposob inny - czesto uprzywilejowany -
traktujac SKOK'i.

Jakie przywileje masz na myśli?

IMO wyjdzie jest jedno: Kase Krajowa SKOK przeksztalcic w bank
zrzeszjacy, skok'i w bs'y i zamknac rodzial pod tyltulem "skok"

Ja uważam że to żadne rozwiązanie.
Uważam ze na naszym rynku jest miejsce również dla Skoków
Ich odpowiedniki działaja z powodzeniem w innych krajach to mogą i unas..
A politycy powinni nie przeszkadzać.

P.S
Wygrzebane w sieci:
http://mkaczmarczyk.bblog.pl/wpis,skok;po;kredyt,22063.html
W wiekszości zgadzam się z autorem.

Krzysiek

Data: 2009-10-29 06:39:28
Autor: BK
On Oct 29, 2:23 pm, "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "BK" <bkapuscin...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:5ffdf6a6-2b88-4325-b66e-42433cd6051bv30g2000yqm.googlegroups.com...
> [...]

> młodych(karty, konto) itp.
>Tylko problem SKOK'ow jest taki, ze zauwazaja to za pozno [podobnie

Lepiej pózno niz wcale;)))

>Ich niedostepnosc [koniecznosc zostania czlonkiem] tez nie pomaga. I

2mln osób to nie przeszkadzało. Ludzie potrafią liczyć- szczególnie
depozytariusze i jak im sie to opłaci to ponoszą te koszty

I ponownie - czy to aby napewno jest to te 2 miliony spoleczenstwa,
ktore potrafi liczyc?

Nie zebym sie czepial ale statystyka nie klamie - klienci SKOK to
ludzie niezamozni, mieszkancy malych miasteczek. Czesciej jednak
pozyczkowi jak depozytowi.

Podpierasz sie argumentem 2 mln klientow SKOK - ale dla mnie to zaden
argument. Gdyby to bylo 2 mln klientow z segmetu personal/private
banking. Klientow nadplynnych, zarabiajacych 2 X srednia krajowa i
wiecej. To bylby to jakis argument.

Ale to juz chyba nie wina Skoków że tak jest.

Poniekad tak. Skoki ksztaltowaly uregulowania prawne, na podstawie
ktorych obecnie dzialaja.

Z tym systemem bankowym to jest tak że nikomu nie zależy na tym aby Skoki
były do niego włączone.

Mi zalezy :)

Banki obudziły się z ręką w nocniku i teraz robią lament.,

Banki nie robia lamentu i nie obudzily sie z reka nocniku. Najwiekszy
lament robia politycy - bo SKOK sa powiazane z opcja X i poza kontrola
panstwa. To sie nie podoba opcjom X,Y,Z.

Wiekszosc klientow SKOK to klienci, ktorymi banki sa srednio
zainteresowane.

Chyba, ze mowimy o bankach z segmentu consumer finance - ale to jednak
mniejszosc.

A same wcześniej nie były zainteresowane obsługą tej grupy klientów która
obsługuja Skoki.

I pewnie dalej nie sa.

Rynek się bankom skurczył to spojrzały w kierunku tego segmentu i robią
larum.

E tam. Rynek sie nie kurczy. Dalej ok 40 % naszych rodakow nie ma
konta w banku.

A wcale nie maja lepszej oferty(mówie tu np o szybkich pożyczkach
gotówkowych, RORach, lokatach terminowych)

Daj spokoj oferta bankow bije na glowe oferte skok'ow w kazdym
segmencie.

SKOK'i nie konkuruja z bankami cena i jakoscia - konkuruja np. lepsza
ocena zdolnosci kredytowej.

Klienci SKOK nie wybieraja przeciez kas z uwagi na ich tania i
uniwersalna oferte. Banki sa tansze i nie wymagaja wpisowych/udzialow
czy wkladow [co z tego, ze wklad moze byc zwrotny skoro trzeba 100 zl
zaplacic na "wejdziu" - jak po tygodniu bede chcial odejsc to moge
nawet rok czekac na zwrot - zalezy od statutu spoldzielni].

Czasami wyzszy % na lokatach nie pokrywa strat zwiazanych z wysokimi
kosztami "bycia" klientem SKOK.

Nie zapominajmy, ze w SKOK'ach wystepuja takze miesieczne skladki
czlonkowskie.

Jakie przywileje masz na myśli?

Brak wielu obciazen administracyjno-prawnych. Banki sa zmuszone do
utrzymywania rezerw w NBP, oplacania kosztow funkcjonowania nadzoru
bankowego, placenia skladek na BFG itp. itd.

>IMO wyjdzie jest jedno: Kase Krajowa SKOK przeksztalcic w bank
>zrzeszjacy, skok'i w bs'y i zamknac rodzial pod tyltulem "skok"

Ja uważam że to żadne rozwiązanie.

Gdyz? Skoro nie ma roznicy miedzy SKOK'iem i BS'em to po cholere dwa
takie same byty? Logika i racjonalizm funkcjonowania panstwa wymaga
zeby dwa jednakowe podmioty sprowadzic do jednego.

Uważam ze na naszym rynku jest miejsce również dla Skoków
Ich odpowiedniki działaja z powodzeniem w innych krajach to mogą i unas..

Wiesz, ze w wielu innych krajach SKOK = Bank spoldzielczy? Tzn. nie ma
formy banku spoldzielczego tylko forma kasy.

W wiekszosci krajow kasy sa po prostu bankami spoldzielczymi. Takimi
jak nasze BS'y.

Komu i do czego jest wiec ten sztyczny i nielogiczny podzial na banki
spoldzielcze i kasy w Polsce? :)

Data: 2009-10-29 09:31:01
Autor: Clegan
On 29 Paź, 14:39, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

Komu i do czego jest wiec ten sztyczny i nielogiczny podzial na banki
spoldzielcze i kasy w Polsce? :)
Generalnie to się zagalopowałeś, przesadziłeś i miejscami napisałeś
nieprawdę.
1. dla SKOKów inaczej ustala się zobowiązania podatkowe ponieważ
przykładowo SKOKi w mniejszym zakresie niż banki mogą wliczać w koszty
uzyskania przychodu rezerwy na zobowiązania;
2. Kasa Krajowa (!) SKOK owszem zarejestrowała spółki w Luksemburgu
ale dla: ubezpieczeń, mediów, firmy turystycznej i informatycznej,
natomiast same SKOKi płacą podatki w Polsce;
3. oferta depozytowa (bo kredyty mnie nie interesują) wielu SKOKów
jest lepsza niż banków nawet uwzględniając opłaty.

Co prawda uważam że SKOKi ze spółdzielczością nie mają wiele
wspólnego, tym niemniej nie mogę zrozumieć co one komu przeszkadzają ?
Więcej kontroli i więcej regulacji to jest recepta na zdrową
gospodarkę ?

Data: 2009-10-29 12:09:05
Autor: BK
On 29 Paź, 17:31, Clegan <cleg...@gmail.com> wrote:
> [...]

przykładowo SKOKi w mniejszym zakresie niż banki mogą wliczać w koszty
uzyskania przychodu rezerwy na zobowiązania;

A ja o zobowiazaniach podatkowych nic nie pisalem. Gdzie wiec sie
zagolopowalem, przesadzilem i napisalem nieprawde?

2. Kasa Krajowa (!) SKOK owszem zarejestrowała spółki w Luksemburgu
ale dla: ubezpieczeń, mediów, firmy turystycznej i informatycznej,
natomiast same SKOKi płacą podatki w Polsce;

Natomias poszczegolne SKOK' nie maja mozliwosci wyboru np. firmy
ubezpieczeniowej czy firmy informatycznej. Musza korzystac z tych
nalezacych do KK, tych zarejestrowanych w Luksemburgu. Rozumiem, ze
SKOK placi podatki w Polsce - ale skoro kazdy SKOK zmuszony jest
korzystac z uslug wskazanych przez KK spolek nalezacych do KK i
wyprowadzonych do Luskemburga to czym to jest jesli nie
transferowaniem zyskow systemu SKOK za granice?

Dlaczego SKOK nie moze ubezpieczyc swoich kredytow np. w PZU i tym
samym nakrecac polskiej gospodarki bo PZU placi podatki i dywidende w
kraju?

Dlaczego SKOK nie moze wybrac dowolnej firmy? :)

3. oferta depozytowa (bo kredyty mnie nie interesują) wielu SKOKów
jest lepsza niż banków nawet uwzględniając opłaty.

Roznie bywa ;-) Ale oki to juz kwestia szukania dobrej lokaty to
roznie bywa.

Co prawda uważam że SKOKi ze spółdzielczością nie mają wiele
wspólnego,

Dokladnie o to chodzi. Ja tam osobiscie jestem wielkim fanem
spoldzielczosci i osobiscie wkurza mnie "wycieranie geby" ta idea
przez SKOK'i.

tym niemniej nie mogę zrozumieć co one komu przeszkadzają ?

Argument jeden masz wyzej - skoro to nie spoldzielczosc tylko biznes
to po co cokolwiek udawac?

Drugi argument to dla mnie "mnozenie bytow ponad potrzebe" - skoro w
zalozeniach co do celu i zasad funkcjonowania SKOK'i nie roznia sie od
bankow spoldzielczych to po co utrzymywanie dwoch rownoleglych
systemow? Z racjonalnego punktu widzenia jest to bez sensu :)

Więcej kontroli i więcej regulacji to jest recepta na zdrową
gospodarkę ?

Nie absolutnie nie ale wszystko kwestia jak na to popatrzec. Z jednej
strony problem ze SKOK'ami jest taki, ze nie maja nadzoru niezaleznego
[KNF? UOKIK?], z drugiej strony taki, ze sa poddane permamentnej
kontroli i regulacjom waskiej grupy [KK] przez co np. sa zmuszone do
korzystania tylko z uslug wskazanych firm. Maja prowadzic swoja
dzialanosc zgodnie z polityka KK.

Kopernik probowal walczyc o niezaleznosc i do jakiego cyrku doszlo.

Data: 2009-10-29 16:41:45
Autor: Clegan
On 29 Paź, 20:09, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

A ja o zobowiazaniach podatkowych nic nie pisalem. Gdzie wiec sie
zagolopowalem, przesadzilem i napisalem nieprawde?
"Skoro nie ma roznicy miedzy SKOK'iem i BS'em to po cholere dwa
takie same byty"
Różnice między bankami a SKOKami są jak widać.

[...]
Teraz to ja się zapytam: gdzieś napisałem nieprawdę ?

> tym niemniej nie mogę zrozumieć co one komu przeszkadzają ?

Argument jeden masz wyzej - skoro to nie spoldzielczosc tylko biznes
to po co cokolwiek udawac?
Ale w czym problem ?

Drugi argument to dla mnie "mnozenie bytow ponad potrzebe"
To tak jakby powiedzieć, że istnienie różnych typów spółek to mnożenie
bytów ponad potrzebę.
Zarówno bs-y jak i SKOKi mają swoje rynki na których działają. Skoro
tak to nie widzę sensu rozważań czy te instytucje są potrzebne czy
nie. To konsument winien mieć ostatni głos czy firma jest na rynku
potrzebna czy też nie, a nie urzędnik.

Nie absolutnie nie ale wszystko kwestia jak na to popatrzec. Z jednej
strony problem ze SKOK'ami jest taki, ze nie maja nadzoru niezaleznego
[KNF? UOKIK?],
No to co z tego ? KNF ma kontrolować wszystko na rynku - a po kiego ?
Czy wujka Staśka, który często gęsto pożycza znajomym parę groszy do 1-
go też chciałbyś poddać niezależnej kontroli KNF i UOKiKu ? W czymś to
pomoże ?
Social lending i Providenta też poddamy kontroli KNF ?
Nadzór powoduje większe koszty działalności - a te przerzuca się na
klientów. Jak ktoś chce nosić swoje pieniądze do SKOKu to niech sobie
nosi - mnie to nie przeszkadza. Jak ktoś nie chce mieć z tą instytucją
nic wspólnego to też mnie to nie przeszkadza.
Zrównanie SKOKów z BS-ami będzie miało jeszcze jeden skutek: w razie
problemów SKOKu będzie się go ratowało tak jak banki - czyli koniec
końców z cudzych (pewnie moich i Twoich) pieniędzy. Jestem wrednym
wolnorynkowcem i wolę, żeby SKOKi ratowały się za swoje (takiej
sytuacji oczywiście im nie życzę).

kontroli i regulacjom waskiej grupy [KK] przez co np. sa zmuszone do
korzystania tylko z uslug wskazanych firm. Maja prowadzic swoja
dzialanosc zgodnie z polityka KK.
Z jednym się zgodzę: SKOKi powinny mieć większą samodzielność w
prowadzeniu działalności gospodarczej. I w ogóle nie powinno się tam
używać słowa "spółdzielczość" skoro działa ta instytucja dla zysku.

Data: 2009-10-29 13:09:57
Autor: xbartx
Dnia Thu, 29 Oct 2009 13:17:24 +0100, kris napisał(a):

ma takie lokaty? Klienci majacy duze wolne srodki i duza swiadomosc
rynku po prostu wybieraja nowoczesniejsze i bardziej elastyczne banki.

Zacytuje Ciebie: "Tylko ile z tych ... klientow ..ma takie lokaty?"

Porównaj stan depozytów banki vs skoki i będziesz wiedział gdzie są owi klienci.

Popularnością to te akcje cieszyły sie na tej m. in grupie. Ale czy
przyrost depozytów w wyniku tych akcji był powalajacy Zresztą zacytuje
znowu Twoje słowa: "Popularnosc .... nie swiadczy o ich jakosci"

Dlaczego lokaty killer i teraz OF są popularne na tej grupie? Bo można je założyć nie ruszając się z domu (jeżeli mamy tylko dostęp do internetu i konto z dostępem przez www). Można to w pewnym sensie podpiąć pod jakość, bo nie widzę innej między lokatą na 5% w skoku a banku.

I Skoki to też zauważyły i nie zostają w tyle: nowoczesne e-konto,
poĹźyczki i lokaty zakładane przez net, lokaty antybelkowe,  nowoczesne
centrum rozliczeniowe kart, duĹźa własna sieć bankomatĂłw,  specjana
oferta dla młodych(karty, konto) itp.

Istnieją jeszcze w niektórych zakładach "kasy pracownicze" czy jak to się tam nazywa. Członkowie wpłacają składkę i co pewnie czas mogą pożyczyć większą sumę bez procentu a w razie potrzeby wypisać się i odebrać uzbierany kapitał również bez procentów. To jest idea jaka powinna przyświecać skokom a nie rola pseudo banków, które za bardzo, za nic, nie odpowiadających, bo się u tego czy tamtego polityka załatwiło co trzeba :/

--
xbartx

Data: 2009-10-29 15:00:33
Autor: kris

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:hcc475$k5m$7inews.gazeta.pl...
[...]

Ok jest to segmentacja klientĂłw rzecz jak najbardziej oczywista

[...]

Tylko ze grupa ta nie ma żadnej reprezentantywności.
Pisze tu kilkadziesiat osób, z dostępem do netu więc możliwość założenia lokaty przez net to atut.
Dla przeciętnego Kowalskiego możliwość załozenie lokaty tylko przez net to wada.

>Można to w pewnym sensie podpiąć pod jakość,
bo nie widzę innej między lokatą na 5% w skoku a banku.
Ale lokata rĂłczna progresywna np:
Millenium 4,56%
Skok 5,87%
Oprocentowanie średnie za 12 miesiecy
Tu już róznice widać

Krzysiek

Data: 2009-10-29 07:06:27
Autor: BK
jaki sens ma lokowanie pieniędzy w SKOK-u?
On Oct 29, 3:00 pm, "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8...@poczta.onet.pl> wrote:

Ale lokata róczna progresywna np:
Millenium 4,56%
Skok 5,87%
Oprocentowanie średnie za 12 miesiecy
Tu już róznice widać

I lokata roczna w BOS [bank polski, z polskim kapitalem] 7% :)

Data: 2009-10-29 15:30:58
Autor: kris

Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:c475e6b1-e2ed-43de-aae8-979eccb1a6b5v36g2000yqv.googlegroups.com...
[...]

Oprocentowanie ok tylko z dostępnością gorzej. Porównywałem SKOK z Millenium bo Millenium jest w prawie każdym mieście w Polsce, oddziały Skoku równiez. A BOŚ?
Najbliższy oddział w moim przypadku to 50km.
Więc porównanie nie bardzo.

Krzysiek

Data: 2009-10-29 07:44:08
Autor: BK
On Oct 29, 3:30 pm, "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "BK" <bkapuscin...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:c475e6b1-e2ed-43de-aae8-979eccb1a6b5v36g2000yqv.googlegroups.com...
> [...]

A BOŚ?
Najbliższy oddział w moim przypadku to 50km.

Porownywales SKOK z Milenium bo w tym porownaniu SKOK wypadal lepiej.
SKOK ma trzy razy wiecej placowek niz Mille wiec porownanie "z
czapy". :)

Dostepnosc SKOK w terenach wiejskich i malych miasteczek mozna
porownac jedynie z Pocztowym i PKO BP :) W terenach "wielkomiejskich"
daleko im do wiekszosci komercyjnych bankow.

Wiec jesli cos porownac to jakims kryterium, ktore ma w takich
okolicznosciach sens :)

Data: 2009-10-29 15:55:52
Autor: kris

Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:f967dd22-78a0-4bda-b741-c9de6ef1ca55p35g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Dobra doprecyzuje. 5,87% to Skokstefczyka(ok 400oddziałów w Polsce). Millenium ma podobna ilość oddziałów.
Tak na szybkiego wybrałem aby porównywalne było i w miarę uczciwe.

Dostepnosc SKOK w terenach wiejskich i malych miasteczek mozna
porownac jedynie z Pocztowym i PKO BP :) W terenach "wielkomiejskich"
daleko im do wiekszosci komercyjnych bankow.

Na terenach wiejskich Skoki sa prawie niedostępne.
Tam tylko pocztowy
W mniejszychy, wiekszych i dużych miastach skoki sa juz widoczne i to nawet w reprezentatywnych punktach.

Wiec jesli cos porownac to jakims kryterium, ktore ma w takich
okolicznosciach sens :)

Dlatego wybrałem Skokstefczyka i Mille

Krzysiek

Data: 2009-10-29 14:35:16
Autor: xbartx
Dnia Thu, 29 Oct 2009 15:30:58 +0100, kris napisał(a):

[...]

Porównujesz wyrywkowo, na dodatek to co jest w zasięgu Twojego miejsca zamieszkania a wnioski wysnuwasz co do całego kraju - gdzie tu jakakolwiek logika?

--
xbartx

Data: 2009-10-29 15:48:24
Autor: kris

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:hcc974$k5m$8inews.gazeta.pl...
[...]

Ja porĂłwnuje wyrywkowo?
Specjalnie porĂłwnałem Millenium ze Skokiem. Millenium wybrałem bo ma stosunkowo najwyĹźej oprocentowane depozyty z bankĂłw ogĂłlnodostępnych. Podoban dostepność oddziałów  itp.
Mogłem porównać Skok z PKOSA ilub z PKOBP ale wtedy zarzucono by mi ze wybrałem banki z najgorszą oferta depozytową.
Porównałem dwie instytucje o podobnej dostępności dla przeciętnego "szarego" obywatela.
Bez sensu jest właśnie porównywanie depozytów w skokach z Openfinace czy BOŚ np.
Dla niektórych bywalców tej grupy nie jest problemem założenie lokaty via net w banku polskim czy zagranicznym nawet. niestety nie jestesmy grupa reprezentatywna do porównań.

Krzysiek

Data: 2009-10-29 15:55:37
Autor: glaukonWYTNIJTO
jaki sens ma lokowanie pieni�dzy w SKOK-u?
 Millenium wybraĹ&#65533;em bo ma
stosunkowo najwyĹźej oprocentowane depozyty z bankĂłw ogĂłlnodostÄ&#65533;pnych.

Podaj przykład :)

Data: 2009-10-29 16:29:45
Autor: glaukonWYTNIJTO
jaki sens ma lokowanie pieni�dzy w SKOK-u?

> Millenium wybraĹ&#65533;em bo ma
>
> Podaj przykład :)

czego?

Wysoko oprocentowanej lokaty w Mille.

Data: 2009-10-29 21:15:25
Autor: Valdi.Pavlack
jaki sens ma lokowanie pieni�dzy w SKOK-u?
<glaukonWYTNIJTO@op.pl> news:192f.00000396.4ae9b4e9newsgate.onet.pl

> czego?

Wysoko oprocentowanej lokaty w Mille.

Glaukonie!
Dla jednego 3% w skali roku będzie dużo, dla drugiego mało. % na depozycie
to rzecz względna. :)

Data: 2009-10-29 17:02:37
Autor: Krzysztof Halasa
jaki sens ma lokowanie pieniędzy w SKOK-u?
"kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> writes:

Millenium wybrałem bo ma
stosunkowo najwyżej oprocentowane depozyty z banków ogólnodostępnych.

To jakis zart chyba.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-30 09:03:47
Autor: kris

Użytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisał w wiadomości news:m3eiom5gte.fsfintrepid.localdomain...
"kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> writes:

Millenium wybrałem bo ma
stosunkowo najwyżej oprocentowane depozyty z banków ogólnodostępnych.

To jakis zart chyba.

Ok to podaj przykład innego banku reprezentatywnego do mojego porównania.
Tylko nie pisz OpenFinanse, NobleBank, BOS bo są to banki z małą ilościa oddziałow czyli niedostępne dla ogółu w praktyce.

Krzysiek

Data: 2009-10-30 16:29:49
Autor: Valdi.Pavlack
jaki sens ma lokowanie pieni ędzy w SKOK-u?
"kris" news:hce6l3$109$1news.onet.pl

Ok to podaj przykład innego banku reprezentatywnego do mojego porównania.
Tylko nie pisz OpenFinanse, NobleBank, BOS bo są to banki z małą ilościa
oddziałow czyli niedostępne dla ogółu w praktyce.

Open Finance nie jest bankiem - jest pośrednikiem.
A jeżeli chcesz korzystać z oferty Noble oddział Ci nie jest do szczęścia
potrzebny.

Data: 2009-11-02 09:33:03
Autor: kris

Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:hcevel$bo6$1news.interia.pl...
[...]

Był to skrót myslowy oczywiście.

A jeżeli chcesz korzystać z oferty Noble oddział Ci nie jest do szczęścia
potrzebny.

Czytałeś co pisałem?
Porównujemy instytucje dostępne dla każdego. A większość drobnych depozytariuszy jednak z kanałów elektronicznych nie korzysta.

Krzysiek

Data: 2009-10-29 14:30:25
Autor: sTav
jaki sens ma lokowanie pieniędzy w SKOK-u?
"cyngle"-"zadaniowcy" z PO wspierają sejmowe wysiłki rządu na przechwycenie kontroli nad SKOK'ami.
- Stąd ta obecna seria postów na grupie o SKOK'ach i ich rzekomej nieopłacalności, pazernosci, zapóźnieniu rozwojowym no i ogolnie są beeee, jakieś takie moherowe itp...

Zwróćcie uwagę, że dyskusje nad SKOK'ami i ich rzekomymi wadami zawsze na grupie pojawiaja sie wtedy, jak jakiś rząd próbuje zawłaszczyć ten jeszcze w miarę niezależny od struktur centralnych obszar samorzadności oparty w całości na kapitale krajowym i nie wyprowadzajacy zysków na zewnątrz!

Data: 2009-10-29 06:52:05
Autor: BK
On Oct 29, 2:30 pm, "sTav" <marm...@beztego.o2.pl> wrote:
oparty w całości na kapitale krajowym i nie wyprowadzajacy zysków na
zewnątrz!

I dlatego spolki KK SKOK to spolki zarejestrowane w... Luksemburgu?

Jedna z najwiekszych sciem jakie sa sprzedawane przez SKOK'i. My
jestesmy krajowi, Polscy  - a banki to zachodni lichwiarze.

Tylko jest w tym troche falszu.

Skok'i tez wprowadzily "optymalizacje" zyskow lokujac swoja grupe
kapitalowa w Luksemburgu. Wiec transeferuja kase za granice i tam
placa podatki.

Banki tez sa Polskie - blisko 600 bankow w polsce z czego ponad 500 to
polskie banki spoldzielcze, bez spolek w Luksemburgu :) Do tego PKO
BP, BOS, BGK, WBG, MBR, BPS, GETIN, Noble - polskie banki i kazdy
wiekszy jak SKOK'i :)

Data: 2009-10-29 06:52:49
Autor: BK
On Oct 29, 2:52 pm, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

[...]

I o Pocztowym zapomnialem :)

Data: 2009-10-30 02:03:15
Autor: Strachu S.
jaki sens ma lokowanie pieniędzy w SKOK-u?
kris:

Skok Stefczyka- Wypłaty z bankomatów sieci SKOK24(chyba z 300bankomatów w Polsce)

300 bankomatów.
Nonono.

Strachu S.

Data: 2009-10-30 09:07:07
Autor: kris
jaki sens ma lokowanie pieniędzy w SKOK-u?

Użytkownik "Strachu S." <satoot@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:hcdhh3$q01$1inews.gazeta.pl...
kris:

Skok Stefczyka- Wypłaty z bankomatów sieci SKOK24(chyba z
300bankomatów w Polsce)

300 bankomatów.
Nonono.
300 bankomatów to wcale nie tak mało jak na rok istnienia sieci. Cash4you ma 500bankomatów np
Euronet ma 2000 ale sieć buduje od 15 lat

Krzysiek

Data: 2009-11-04 15:30:23
Autor: kris

Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hce6rc$1mv$1news.onet.pl...
[...]

Korekta SKOK24 ma w swojej sieci łącznie ponad 800 bankomatów

Krzysiek

Data: 2009-10-29 14:33:14
Autor: sTav
jaki sens ma lokowanie pieniędzy w SKOK-u?

Zdecydowanie bardziej w malych miejscowosciach oplacaja sie Banki
Spoldzielcze, ktore w przeciwienstwie do SKOK, nie wymagaja oplacenia
wpisowego/udzialu i skladki.

OD 1989 r upadło w Polsce 138 banków (w tym 132 - spółdzielcze!)

Ani jeden SKOK nie upadł (jak dotąd).

Data: 2009-10-29 06:46:47
Autor: BK
On Oct 29, 2:33 pm, "sTav" <marm...@beztego.o2.pl> wrote:
> [...]
> wpisowego/udzialu i skladki.

OD 1989 r upadło w Polsce 138 banków (w tym 132 - spółdzielcze!)

I czego to Twoim zdaniem dowodzi?

Odwracajac statystyke: 99% aktywow to banki komercyjne i spoldzielcze,
1 % to SKOK. Wowczas dane o upadaniu nie wygladaja juz tak zle...
skoro SKOK'i w tym okresie stanowily mniej jak 1% sektora :)))))

Rownie dobrze mozna powiedziec, ze od 1989 w Polsce umarlo 78 tysiecy
Kowalskich, a zaden Kuciapolongowski.

I kolejna rzecz - SKOK'i nie upadaja, ale ich liczba sie zmnieszja.
Moze gdyby byly bankami to by padly, a tak sa wchlaniane przez inne
SKOK'i.

Data: 2009-10-29 15:39:03
Autor: kris

Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:a9a6e3cb-0981-45d1-9a4e-c35d62ed624137g2000yqm.googlegroups.com...
On Oct 29, 2:33 pm, "sTav" <marm...@beztego.o2.pl> wrote:
Rownie dobrze mozna powiedziec, ze od 1989 w Polsce umarlo 78 tysiecy
Kowalskich, a zaden Kuciapolongowski.

Porównanie powyższe nie bardzo odzwierciedla to o czym piszemy.

Jeśli wśród działajacych w Polsce kilkuset banków upada 138(cytuje za poprzednikiem danych nie weryfikowałem) a w śród działajacych kilkudziesięciu Skoków nie upada żaden to o czymś swiadczy. Moim zdaniem ich wewnętrzny system nadzoru i działa lepiej.
Tabelka:
http://www.skok.pl/?FzCeUhe1mIRG-ALd-xK44dAWja5ln70ki2Y82sW4iXg=;VB18174AE9A8

I kolejna rzecz - SKOK'i nie upadaja, ale ich liczba sie zmnieszja.
Moze gdyby byly bankami to by padly, a tak sa wchlaniane przez inne
SKOK'i.

To tym lepiej chyba że same potrafią radzić sobie z problemami bez wyciągania ręki po pomoc Państwa.

Krzysiek

Data: 2009-10-29 07:53:29
Autor: BK
On Oct 29, 3:39 pm, "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8...@poczta.onet.pl> wrote:

To tym lepiej chyba że same potrafią radzić sobie z problemami bez
wyciągania ręki po pomoc Państwa.

I ponownie - co to za porownanie.

Rownie dobrze mozna powiedziec, ze w problemu PZPN angazuja sie media,
rzad, dziennikarze i spoleczenstwo, a Polski Zwiazek Zawodnikow i
Trenerwo Picipolo Neoklasycznego Na Male Bramki radzi sobie samo ze
swoimi problemami.

Nie ta skala, nie te problemy, nie ta liczba ludzi nimi dotknietych.

Banki w Polsce istnieja nieporownywalnie dłuzej niz SKOK'i [majace
maks 20 lat], maja nieporownywalnie wiecej pracownikow/klientow/
aktywow. Maja nieporownywalnie wieksze znaczenie dla kraju i
gospodarki.

Data: 2009-10-29 16:02:30
Autor: kris

Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:4cadb1b5-bdab-456c-ac3f-b8146366da53g23g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

I czego to dowodzi? Że skoki trzeba zamienic w banki? Po co? Dlaczego?
Po co psuć coś co dział w  miare dobrze i stabilnie.
Wg. mnie jest miejsce i dla banków i dla Skoków.

Krzysiek

Data: 2009-10-29 15:28:59
Autor: kowtow
jaki sens ma lokowanie pieniędzy w SKOK-u?
Co Nacieliśmy się na wpisowe i teraz pomstujemy na cały Swiat ?

Data: 2009-10-29 16:13:38
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
jaki sens ma lokowanie pieniędzy w SKOK-u?
Co Nacieliśmy się na wpisowe

nie, nie wpłaciłem wpisowego,

i teraz pomstujemy na cały Swiat ?

nie, po prostu pytam.

załozenie: nie zjadłem wszystkich rozumów

wniosek: inni mogą wiedzieć więcej niż ja

skutek: chcę przedyskutować czy moja decyzja
tymczasowa aby depozyt zanieść do banku a nie do SKOK-u, jest uzasadniona ekonomicznie

i jak to bywa na usenecie, część wątku jest merytoryczna
i pojawiają się argumenty ekonomiczne za i przeciw

a część ideologiczna ("cyngle" PO, "rzekome wady" SKOK, itp.
aż dziw że dotąd nikt nic nie napisał o artykułach sanitarnych
do urządzania publicznego szaletu, nazywanych pisuarami :P )

--

jaki sens ma lokowanie pieniędzy w SKOK-u?