jaki silnik V90...

Data: 2011-11-13 01:59:20
Autor: franc
jaki silnik V90...
witam,
Do pewnego amatorskiego inżynierskiego przedsięwzięcia szukam układu
korbowód - tłoki - cylindry + karter (skrzynia korbowa) - bez głowicy
i osprzętu, z używanego silnika motocyklowego wg poniższych kryteriów:
- silnik V90, czterosów, najlepiej chłodzony cieczą
- pojemność 800 i więcej
- bloki cylindrów odejmowane od korpusu
- oba korbowody podłączone do tego samego wykorbienia wału
- rozrusznik elektryczny
- dostępność części na rynku wtórnym
- prostota konstrukcji (żadne tam ceramiczne tuleje itp)

Założenia te spełnia np suzuki SV650 - oprócz pojemności :(

Data: 2011-11-13 11:06:04
Autor: doomin13
jaki silnik V90...
VTR1000 ?

doomin13
smc660
vtr1000

Data: 2011-11-13 02:38:25
Autor: franc
jaki silnik V90...
W tym silniku cylindry to jeden odlew z korpusem silnika? tak widać na
zdjęciach w necie, ale chyba się mylę

On 13 Lis, 11:06, "doomin13" <doomi...@go2.pl> wrote:
VTR1000 ?

doomin13
smc660
vtr1000

Data: 2011-11-13 13:17:39
Autor: doomin13
jaki silnik V90...
tak, sa razem z karterem :)
umknal mi ten warunek

pozdr,
doomin13
smc660
vtr1000

Data: 2011-11-13 11:36:52
Autor: Gr4N4c1K
jaki silnik V90...
Dnia 13-11-2011 o 11:06:04 doomin13 <doomin13@go2.pl> napisał(a):

VTR1000 ?

doomin13
smc660
vtr1000

odpada... cylindry razem z karterem...

szczerze to sam niewiem co by pasowało z Japonii do tych założeń....  tl1000? z tych silników co znam to albo odejmowane cylindry albo v 90st. a  co w pomarańczy albo u makaronów?

pozdrawiam

Data: 2011-11-13 13:17:46
Autor: Ivam
jaki silnik V90...
Użytkownik "franc"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ec6cc119-14d4-4a94-91db-679234e95bbf@d17g2000yql.googlegroups.com...
- silnik V90, czterosów, najlepiej chłodzony cieczą

Musi byc V'ka? Nie moze byc R2 odpowidnio wykorbione? Np. TDM'ka?

--
pzdr:
Ivam

Data: 2011-11-13 12:20:38
Autor: AZ
jaki silnik V90...
On 2011-11-13, Ivam <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm> wrote:
- silnik V90, czterosów, najlepiej chłodzony cieczą

Musi byc V'ka? Nie moze byc R2 odpowidnio wykorbione? Np. TDM'ka?

A TDM-ka ma korby na jednym wykorbieniu? A taki warunek tez byl.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-13 14:59:46
Autor: Ivam
jaki silnik V90...
UĹźytkownik "AZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j9ocml$5cq$1@node2.news.atman.pl...
A TDM-ka ma korby na jednym wykorbieniu? A taki warunek tez byl.

No fakt - umklo mi.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2011-11-13 06:12:27
Autor: franc
jaki silnik V90...
On 13 Lis, 14:59, "Ivam" <filipz_WYTNIJ...@poczta.fm> wrote:
Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomości grup

> A TDM-ka ma korby na jednym wykorbieniu? A taki warunek tez byl.

No fakt - umklo mi.

--
pzdr:
Ivam

silnik nie musi działać, zależy mi na układzie wał-korby-tłoki
cylindry bez głowic - do silnika Stirlinga.

Tak, TL1000 to chyba to o co mi chodzi, ale jeszcze szukam.

Data: 2011-11-15 10:05:46
Autor: Kopyt
jaki silnik V90...
Czesc!

Użytkownik "franc" <jlaurans@o2.pl> napisał
Tak, TL1000 to chyba to o co mi chodzi, ale jeszcze szukam.

To popatrz jeszcze na serce z SV1000(S). Z fiszek
http://www.cmsnl.com/suzuki-sv1000-s-usa_model16250/partslist/ wychodzi, ze
cylindry sa zdejmowalne. A o to -- jak rozumiem -- chodzi. Pozostale
wymagania spelnione z nadmiarem. Duza SV-la nie trzyma ceny, nie jest
specjalnie kultowa. Przyjrzyj jej sie.

Z ciekawosci -- co budujesz?

Pozdro
Pawel (SVSZ i SC33'98)

Data: 2011-11-15 17:07:04
Autor: Monster
jaki silnik V90...
W dniu 2011-11-15 10:05, Kopyt pisze:

Z ciekawosci -- co budujesz?
Silnik Stirlinga gdzieś stało.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2011-11-13 15:19:38
Autor: Jasio
jaki silnik V90...
Ivam <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm> napisała rzekomo
Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j9ocml$5cq$1@node2.news.atman.pl...
A TDM-ka ma korby na jednym wykorbieniu? A taki warunek tez byl.
No fakt - umklo mi.

A propos utrudnień w wykorbieniach.

Był sobie facet który zbudował V8 (no, jest w trakcie) na dwóch wykorbieniach. A wcześniej 125ccm R4 na jednym wykorbieniu.(co za dźwięk!):

http://thekneeslider.com/archives/2010/10/14/ducati-elenore-v8-update/

http://www.youtube.com/watch?v=7E6KglXPmTs&feature=player_embedded

Problemem przy tych wszystkich układach dźwigni zapewne będzie smarowanie.

--
Jasio
etz vfr

Data: 2011-11-13 06:29:06
Autor: franc
jaki silnik V90...

By sobie facet kt ry zbudowa V8 (no, jest w trakcie) na dw ch
wykorbieniach.

silniki gwiazdowe w samolotach też są na jednym wykorbieniu,
generalizując...

Data: 2011-11-13 16:43:54
Autor: Jasio
jaki silnik V90...
franc <jlaurans@o2.pl> napisała rzekomo
silniki gwiazdowe w samolotach też są na jednym wykorbieniu,
generalizując...

Raczej odwracając sytuację.

W linku, który wysłałem był zastosowany system symetrycznych ramion łączący w pary tłoki w sąsiednich cylindrach..
Ciężko mi to wytłumaczyć bez obrazka..

Data: 2011-11-13 18:41:52
Autor: AZ
jaki silnik V90...
On 2011-11-13, Jasio <bylystudent@gazeta.pl> wrote:

A propos utrudnieĂą w wykorbieniach.

ByÂł sobie facet ktĂłry zbudowaÂł V8 (no, jest w trakcie) na dwĂłch wykorbieniach. A wczeÂśniej 125ccm R4 na jednym wykorbieniu.(co za dÂźwiĂŞk!):

http://thekneeslider.com/archives/2010/10/14/ducati-elenore-v8-update/

http://www.youtube.com/watch?v=7E6KglXPmTs&feature=player_embedded

Problemem przy tych wszystkich ukÂładach dÂźwigni zapewne bĂŞdzie smarowanie.

Jakie sa zalety takiego rozwiazania? Czy to po prostu taka fanaberia -
ze sie da?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-13 20:11:56
Autor: Kuczu
jaki silnik V90...
W dniu 2011-11-13 19:41, AZ pisze:

Jakie sa zalety takiego rozwiazania? Czy to po prostu taka fanaberia -
ze sie da?

Pewnie dlatego. Silnik ma tez swoje zalety, na przyklad bardzo kompaktowy wal korbowy, mala skrzynie korbowa, niska mase elementow wirujacych. Ale reszte widze slabo, zwlascza na styku tloki-dzwignia miedzytlokowa i korbowod. Tam jest tyle swozni i dzwigni ze silnik robi sie troche zbyt skomplikowany aby byc niezawodny i trwaly. Obawiam sie rowniez iz straty energii z tlokow zewnetrznych beda wieksze niz na tlokach wewnetrznych wiec silnik nie bedzie obciazony rownomiernie.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2011-11-13 13:42:28
Autor: Kuczu
jaki silnik V90...
W dniu 2011-11-13 13:17, Ivam pisze:
Użytkownik "franc" napisał w wiadomości grup

- silnik V90, czterosów, najlepiej chłodzony cieczą

Musi byc V'ka? Nie moze byc R2 odpowidnio wykorbione? Np. TDM'ka?

Twin z pojedynczym wykorbieniem ?? Niby jak?

Data: 2011-11-13 22:54:52
Autor: Wojtek Sobociński
jaki silnik V90...
Kuczu wrote:

W dniu 2011-11-13 13:17, Ivam pisze:
> Użytkownik "franc" napisał w wiadomości grup

> Musi byc V'ka? Nie moze byc R2 odpowidnio wykorbione? Np. TDM'ka?

Twin z pojedynczym wykorbieniem ?? Niby jak?

Normalnie :). Każda XTZa tak ma i wszystkie jeżdżą :D
Wrzucę fotę wału, niech się tylko picasa zainstaluje do końca...

--
Wojtek Sobociński
Raz na rowerze raz na motorze

Data: 2011-11-13 23:40:35
Autor: Wojtek Sobociński
jaki silnik V90...
Wojtek Sobociński wrote:

Kuczu wrote:

> Normalnie :). Każda XTZa tak ma i wszystkie jeżdżą :D
Wrzucę fotę wału, niech się tylko picasa zainstaluje do końca...

http://tnij.org/n7mj

Wał od XTZ (nieostre ale widać)

Data: 2011-11-13 23:12:28
Autor: AZ
jaki silnik V90...
On 2011-11-13, Wojtek Sobociński <sobos6@gazeta.pl> wrote:

Normalnie :). Każda XTZa tak ma i wszystkie jeżdżą :D
Wrzucę fotę wału, niech się tylko picasa zainstaluje do końca...

http://tnij.org/n7mj

Wał od XTZ (nieostre ale widać)

Te ale gdzie tu masz pojedyncze wykorbienie?? W V masz 2 korby na jednym
wykorbieniu a nie dwa wykorbienia w jednej linii.

Tu masz wal od VTR
http://i.ebayimg.com/12/!BqO1WsQBWk~$(KGrHqEOKj0EuZRriyW+BLu37-6,2g~~_35.JPG
--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-14 00:40:52
Autor: Wojtek Sobociński
jaki silnik V90...

On 2011-11-13, Wojtek Sobociński <sobos6@gazeta.pl> wrote:

> http://tnij.org/n7mj
>
> Wał od XTZ (nieostre ale widać)

Te ale gdzie tu masz pojedyncze wykorbienie?? W V masz 2 korby na jednym
wykorbieniu a nie dwa wykorbienia w jednej linii.

Nie zrozumiałem pytania :) Myślałem że chodzi o jedną linię.
Nie widziałem jeszcze takiego wału.

Data: 2011-11-14 06:16:53
Autor: Kuczu
jaki silnik V90...
W dniu 2011-11-14 00:12, AZ pisze:

http://tnij.org/n7mj

Wał od XTZ (nieostre ale widać)

Te ale gdzie tu masz pojedyncze wykorbienie?? W V masz 2 korby na jednym
wykorbieniu a nie dwa wykorbienia w jednej linii.

No ja tez od poczatku rozumialem ze oba korbowody maja byc na jednym czopie.

Data: 2011-11-13 13:49:02
Autor: Gr4N4c1K
jaki silnik V90...
Dnia 13-11-2011 o 10:59:20 franc <jlaurans@o2.pl> napisał(a):

[...]

jednak tl1000s

http://www.cmsnl.com/suzuki-tl1000-1999-rx_model14134/partslist/

ale czy silnik w jednym kawałku i działający dostaniesz to niewiem.... albo  sie kto zabił albo wypad na buty :)

pozdrawiam

ps: a sv1000 albo dl1000 to nie bliźniacze silniki TL'a?

Data: 2011-11-14 20:57:10
Autor: Kuba
jaki silnik V90...
W dniu 2011-11-13 10:59, franc pisze:
[...]

Nie jestem tego pewien ale zdaje mi się, że silniki w v-stromach odziedziczone właśnie po sv650 są takie same pod względem budowy, więc wydaje mi się że możesz się zastanowić nad Suzuki DL1000.

jaki silnik V90...