jaki smartphone

Data: 2009-04-26 17:27:49
Autor: chomson
jaki smartphone
Prosze o porade.
Mam do wyboru kilka smartphonów i zupełnie nie mam pojęcia który kupić.
Zgodnie z zasadą im większy wybór tym większy problem, zeby się na coś zdecydować.
A więc w grę wchodzą takie telefony:
Sony Ericsson X1
HTC Touch HD
LG KM 900 Arena
Samsung Omnia
Nokia 5800
iPhone

Proszę o jakieś sensowne sugestie.
Pozdrawiam,
chomson

Data: 2009-04-26 15:42:39
Autor: Sergiusz Rozanski
jaki smartphone
Dnia 26.04.2009 chomson <zurawik@poczta.onet.pl> napisał/a:
[...]

Szklana kula ma nam powiedzieć co chcesz na nim robić?

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-26 18:59:26
Autor: chomson
jaki smartphone
A czy nie są one porównywalne?
Potrzebuje miec dostep do internetu a wiec wifi, gps, odtwarzacz mp3, dostep do
poczty no i oczywiście podstawowe funkcje telefonu.

Pozdrawiam,
chomson

> [...]
> iPhone
>
> Proszę o jakieś sensowne sugestie.

Szklana kula ma nam powiedzieć co chcesz na nim robić?

-- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-26 17:09:21
Autor: Sergiusz Rozanski
jaki smartphone
Dobrze że nie potrzebujesz dostępu do usenetu bo nie potrafisz pisać.

Data: 2009-04-26 20:24:18
Autor: chomson
jaki smartphone
Raczej oczekiwalem jakiejs konkretnej porady a nie wytykania błędów.
Jeżeli chcesz korygować ludzi to proszę zacznij uczyć dzieci w podstawówce a
jeżeli masz problemy natury emocjonalnej to zapraszam do lekarza.

Pozdrawiam i licze na normalne odpowiedzi.

Data: 2009-04-26 20:48:42
Autor: Akarm
jaki smartphone
chomson napisał(a)
[...]

Jeśli nie potrafisz się zachować, nie licz na życzliwość.
Specjalnie zostawiłem wszystko, zebyś zobaczył w całej okazałości efekt swojego postępowania.

--
      Akarm
Dialog - na pohybel! OE - wiwat!

Data: 2009-04-26 22:00:24
Autor: Waldek Godel
jaki smartphone
Dnia Sun, 26 Apr 2009 20:24:18 +0200, chomson napisał(a):

[...]

Normalną odpowiedzią jest: jeżeli oczekujesz pomocy, to chamskie zachowanie
i obrażanie grona od którego się tej pomocy oczekuje jest conajmniej głupie
i szczeniackie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-04-26 23:14:54
Autor: Songoku
jaki smartphone
Ja bym wzial Omnie, bo mozna wgrac Automape, ma Wi-Fi i wyglada ok.

Data: 2009-04-26 23:18:09
Autor: Atlantis
jaki smartphone
Songoku pisze:

Ja bym wzial Omnie, bo mozna wgrac Automape, ma Wi-Fi i wyglada ok.

Automapę można wgrać na każde urządzenie z Windows Mobile Professional. Na pewno z wymienionej listy w grę wejdzie więc jeszcze Xperia oraz Touch HD (piękny, wielki ekran ;).
Co do innych z wyjątkiem iPhone nie jestem pewien.

A WiFi dziś ma praktycznie każde szanujące się urządzenie tego rodzaju. ;)

Data: 2009-04-26 22:52:42
Autor: Szadzik
jaki smartphone
Atlantis pisze:
Songoku pisze:

[...]

Sa mam na codzień styczność od pół roku z Touch HD oraz Xperią. Ze względu na klawiaturę wolę Xperię. Do tego HD jest do sporych rozmiarów, za duży jak dla mnie.

--
I am so fast, that when I turned off the light yesterday I was in bed before the room was dark.

Data: 2009-04-27 00:31:31
Autor: cpt. Nemo
jaki smartphone

Użytkownik "chomson" <zurawik@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

Te badziewia mozesz sobie od razu darowac :)

pozdrawiam,

Data: 2009-04-27 07:19:23
Autor: Jan Strybyszewski
jaki smartphone
cpt. Nemo pisze:
[...]

O fanboj najwiekszego gniota wsrod obecnych systemow operacyjnych :)

Buhahah

Data: 2009-04-27 19:45:26
Autor: Atlantis
jaki smartphone
cpt. Nemo pisze:

iPhone

Te badziewia mozesz sobie od razu darowac :)

Badziewiem nazywasz jedyne na dobrą sprawę urządzenie mobilne mające pełny system Uniksowy? ;) Bo świętej pamięci Zaurusów chyba nie ma co liczyć. :)

Data: 2009-04-27 18:54:58
Autor: Waldek Godel
jaki smartphone
Dnia Mon, 27 Apr 2009 19:45:26 +0200, Atlantis napisał(a):

Badziewiem nazywasz jedyne na dobrą sprawę urządzenie mobilne mające pełny system Uniksowy? ;) Bo świętej pamięci Zaurusów chyba nie ma co liczyć. :)

No.. jest to kliniczny dowód, że system to jeszcze nie wszystko.
Oprócz tego to nie jest prawda - Android też jest pełnym Linuxem

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-04-27 20:09:25
Autor: Atlantis
jaki smartphone
Waldek Godel pisze:

No.. jest to kliniczny dowód, że system to jeszcze nie wszystko.
Oprócz tego to nie jest prawda - Android też jest pełnym Linuxem

Nie do końca. Pełny Linux gdzieś tam siedzi, na nim działa JVM obsługująca dopiero system dostępny dla użytkownika. Coś a'la Blackberry, pomijając tego Linuksa na dnie. ;)

Data: 2009-04-27 19:14:51
Autor: Waldek Godel
jaki smartphone
Dnia Mon, 27 Apr 2009 20:09:25 +0200, Atlantis napisał(a):

Nie do końca. Pełny Linux gdzieś tam siedzi, na nim działa JVM obsługująca dopiero system dostępny dla użytkownika.

Czyli identycznie jak w standardowym iPhone prosto ze sklepu.

Zarówno w iPhone jak i w Androidzie używając odpowiednich narzędzi można
bez problemu dostać się do czystego Linuxa.

Aha - jest już też trzeci zawodnik z pełnym Linuxem - nadchodzący Palm Pre.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-04-27 21:35:55
Autor: Atlantis
jaki smartphone
Waldek Godel pisze:

Czyli identycznie jak w standardowym iPhone prosto ze sklepu.

Nie do końca. Jest różnica między uniksowym MacOS X w edycji iPhone, z fikuśnym GUI na wierzchu, a Androidem - gdzie niewidzialny dla użytkownika Linuks siedzi pod spodem obsługując JVM, na którym działa właściwy system zbudowany w Javie...

Zarówno w iPhone jak i w Androidzie używając odpowiednich narzędzi można
bez problemu dostać się do czystego Linuxa.

To komuś się ta sztuka w Androidzie już udała?

Aha - jest już też trzeci zawodnik z pełnym Linuxem - nadchodzący Palm Pre.

Jestem ciekaw jak im to wyjdzie - w przypadku PDA zaczynałem od PalmOSa i muszę przyznać, że ten system nie został wcale zabity przez przestarzałe rozwiązania - nawet brak multitaskingu tak nie bolał. Zabił go brak nowszego oprogramowania (przeglądarka pokroju Opery, nawigacja etc.)
Natomiast cieszy mnie to, że system ma mieć opcję instalacji emulatora zapewniając kompatybilność ze starymi aplikacjami. Życzyłbym sobie tylko, żeby to działało w tle odpalając prc jak normalne programy (bez otwierania ich tak, jak otwiera się dokumenty). Przecież AFAIK oryginalny PalmOS też miał jakiś komponent pracujący w tle, który zapewniał w podobny sposób emulowaną kompatybilność z softem napisanym w czasach, gdy palmy pracowały pod prockami Motorola Dragonball, a nie ARM. ;)

Data: 2009-04-27 20:57:09
Autor: Waldek Godel
jaki smartphone
Dnia Mon, 27 Apr 2009 21:35:55 +0200, Atlantis napisał(a):

To komuś się ta sztuka w Androidzie już udała?

tak, były stosowne newsy, choć oczywiście w niszowych serwisach.
Problem w tym, że jak wyłączysz javove GUI to pozostaje konsola...
Jak ktoś wyknuje jakieś natywne międzymordzie i w dodatku będzie ono ładne
i szybkie, to Androidy będą sie sprzedawały jak ciepłe bułeczki.

[...]

Na dniach - oczywiście nie mam na myśli mitycznej wersji GSM która będzie..
kiedyś. Ale europejscy operatorzy już coś szykują, więc może nie jest aż
tak mityczna.

[...]

to były sztuczki programistyczne, zresztą trochę podobne do tych które są w
iPhone (bo tam też nie ma prawdziwej wielozadaniowości), tyle że mniej
zaawansowane.
W iPhone dopiero soft 3.0 da systemowe wsparcie dla czegoś co będzie
wyglądało jak wielozadaniowość.
Aha - nie wiem czy wiesz, że ten cały WebOS jest identyczną maszyną Javy
pracującą na linuxie. Identyczną jak Android.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-04-28 08:47:41
Autor: Pete
jaki smartphone
Waldek Godel pisze:
[...]

Linux
Is
Not
UniX

--
Pete

Data: 2009-04-28 22:11:11
Autor: Atlantis
jaki smartphone
Pete pisze:

Linux
Is
Not
UniX

Czy przypadkiem Linus swego czasu nie zanegował takiego tłumaczenia nazwy systemu? To GNU miało nie być Uniksem.... :)
Zresztą i tak niewiele to zmienia - są to (jeszcze po doliczeniu MacOS X) systemu uniksowe pod względem filozofii użytkowania i elementarnych założeń.

jaki smartphone