jaki smartphone? htc magic? touch pro? touch hd? inny ?

Data: 2009-07-21 12:38:13
Autor: razor
jaki smartphone? htc magic? touch pro? touch hd? inny ?
Witam.

Szukam telefonu dla siebie, który oprócz dzwonienia umożliwi wygodne używanie
internetu (np. na wyjeździe) - sprawdzenie pogody, email, serwisy
informacyjne, ale też łatwo dało się go podłączyć do notebooka i używać przez
niego połączenie internetowe.

Teraz miałem LG KS20 i telefon oczywiście wyglądał dobrze, ale chodził
strasznie wolno, do tego wieczne problemy (a wręcz niemożność) połączenia się
z internetem przez niego przy użyciu bluetooth (wiecznie informacja że telefon
jest już używany itp. :/ )

Jakie większe i mniejsze różnice są pomiędzy htc magic, touch pro, touch hd ?
magic ma androida, ponoć jest trochę szybszy niż WM6.1 - jak z dostępnością
aplikacji? jak przeglądarka? obsługuje dobrze WWW ? (np. new.meteo.pl - tu
część przeglądarek miała problem z comboboxem z miastami - nie dało się wybrać
miasta)
a jak się do niego ma HTC Touch PRO lub Touch HD ?

pozdr,
razor

Data: 2009-07-21 13:50:48
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 21 Jul 2009 12:38:13 +0000 (UTC), razor napisał(a):

[...]

Magic ma nowy system operacyjny który się dopiero rozwija. Zapowiada się
nieźle, ale może za kilka lat. Z tego też powodu jest dosyć mało oprogramowania, a to co jest, nie daje
jakiegoś istotnego wyboru. Np. nie ma wciąż programu nawigacyjnego z prawdziwego zdarzenia, są jakieś
namiastki i zapowiedzi, ale nie wiadomo kiedy to będzie dostępne.
Przychodzi z obsługą www i maila, ale w zasadzie masz tylko to co
dostaniesz w paczce.

Touch Pro i Touch HD to urządzenia z Windows Mobile, które ma swoje wady,
ale w zasadzie niespecjalnie ma konkurencję jeżeli chodzi o dostepne
oprogramowanie - samych przeglądarek www jest prawie 10 sztuk do wyboru
Nie jest tak przecudnie wyglądający jak konkurencja, ale z drugiej strony
dostępne oprogramowanie pozwala dowolnie modyfikować wygląd sporej częsci
systemu.
Obydwa mają też niezłe wsparcie ze strony forum xda-developers.com które
zapewnia dostęp do różnyc trików i update'ów systemu długo po zaprzestaniu
sprzedaży urządzeń

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-07-21 19:57:51
Autor: R.M.
Waldek Godel wrote:
Magic ma nowy system operacyjny który się dopiero rozwija. Zapowiada się
nieźle, ale może za kilka lat. Z tego też powodu jest dosyć mało oprogramowania, a to co jest, nie daje
jakiegoś istotnego wyboru.

nie prawda, wszystkie aplikacje j2me dzialaja na androidzie, a jest ich bardzo duzo ...

Data: 2009-07-21 19:53:00
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 21 Jul 2009 19:57:51 +0200, R.M. napisał(a):

nie prawda, wszystkie aplikacje j2me dzialaja na androidzie, a jest ich bardzo duzo ...

tak, owszem, są tacy co uzywają wynalazków w Javie, szanujemy ich...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-07-22 07:07:28
Autor: razor
R.M. <fowerem@gmail.com> napisał(a):
Waldek Godel wrote:
> Magic ma nowy system operacyjny ktĂłry siÄ&#65533; dopiero rozwija. Zapowiada siÄ&#65533;
> nieĹşle, ale moĹźe za kilka lat. > Z tego teĹź powodu jest dosyÄ&#65533; maĹ&#65533;o oprogramowania, a to co jest, nie daje
> jakiegoĹ&#65533; istotnego wyboru. nie prawda, wszystkie aplikacje j2me dzialaja na androidzie, a jest ich bardzo duzo ...

no właśnie chyba głównym językiem programowania na Androida jest Java?

Data: 2009-07-22 08:31:17
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 22 Jul 2009 07:07:28 +0000 (UTC), razor napisał(a):

no właśnie chyba głównym językiem programowania na Androida jest Java?

Tak, to jest Java, ale trzeba nie mieć kompletnie pojęcia o czym się pisze,
żeby napisać, że wszystkie działaja. Aplikacje napisane bez Androidowego
SDK nie będą miały  dostępu w zasadzie do niczego - czujnika położenia,
GPS, funkcji telefonu.
Oprócz tego nie pojawią się w oficjalnym repozytorium, co oznacza, że nie
będa dostępne dla większości użytkowników, a tylko tych, którzy zhakują
własny telefon (i najprawdopodobniej pozbawią się gwarancji)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-07-22 10:07:20
Autor: Jan Strybyszewski
Waldek Godel pisze:
[...]

Owszem i nei ma w tym nic dziwnego ...

Oprócz tego nie pojawią się w oficjalnym repozytorium, co oznacza, że nie
będa dostępne dla większości użytkowników, a tylko tych, którzy zhakują
własny telefon (i najprawdopodobniej pozbawią się gwarancji)

To akurat nie problem... Na Androidzie zdejmuje sie ograniczenie aplikacji "only Market" jednym klikiem w menu , bez hackowania.

Data: 2009-07-22 11:22:54
Autor: R.M.
Waldek Godel wrote:
[...]

SDK nie będą miały  dostępu w zasadzie do niczego - czujnika połoĹźenia,

http://www.netmite.com/android/

czujnik ruchu jest, nad GPS pracuja

Data: 2009-07-22 10:42:16
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 22 Jul 2009 11:22:54 +0200, R.M. napisał(a):

http://www.netmite.com/android/

czujnik ruchu jest, nad GPS pracuja

Gratulacje, nie ma to jak sięganie lewą ręką do prawej kieszeni. To jest po
prostu chore, że ktoś rzeźbi w Callais zamiast wziąć darmowe SDK i napisać
to w tej samej Javie tak, jak to powinno być zrobione.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-07-22 11:51:34
Autor: Jan Strybyszewski
Waldek Godel pisze:
[...]

Alez spokojnie to jest konwerter z tego co widze po dzialaniu czyli na szybko pozwala uruchamiac i konwertowac "w locie" "jar" na ".apk" bezposrednio w telefonie

Data: 2009-07-22 10:05:19
Autor: Jan Strybyszewski
Waldek Godel wrote:
[...]

Owszem ale kod zródłowy wymaga konwersji i adaptacji
by chodził na Dalviku. Więc owszem to Java ale "inna".

Zasadniczo jest jakiś tam konwerter .jar na Androidowe aplikacje ale powiedzmy szczerze działa to do bani na dodatek nie obsługuje zapewne trackbala i dotyku wiec konwersja jest niepotrzebna.

Dalvik i sandboxowe uruchamianie aplikacji daje jednak stabilnosc
wielozadaniowosci i w miare jasne zasady dla developerow niezależne od sprzetu a bardziej od wersji OS.   Jest to dosyc dobra koncepcja
gdy programuje sie pod "OS" a nie pod sprzet jak czasami w wypadku WM gdzie obslugiwane sa rozdzielczosci od 240x320 po 800x480 i 2,6 cala po 4,1 cala gdzie UI musi byc rozne dla roznych urzadzen

Data: 2009-07-21 14:42:10
Autor: Jan Strybyszewski
razor pisze:
[...]

Zaden Android nie pozwala na uzywanie jako modemy bezposrednio z pudelka. Da sie to jednak zrobic "nieco inaczej"

[...]

Magic i Hero sa na Androidzie to zuplnie inny swiat niz WM... bez watpienia lepszy do internetu

pozdr,
razor

Data: 2009-07-22 08:14:47
Autor: razor
Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> napisał(a):
razor pisze:
> [...]

Zaden Android nie pozwala na uzywanie jako modemy bezposrednio z pudelka. Da sie to jednak zrobic "nieco inaczej"

możesz napisać coś więcej? htc magic mogę mieć w dobrej cenie (porównując do
touchy, więc być może jego będę brał)
duże to modyfikacje? grożą utratą gwarancji itp. ?

pozdr,
razor

Data: 2009-07-22 10:36:46
Autor: Jan Strybyszewski
[...]

Jest kilka mozliwosci
a) uzyskanie roota i wgranie aplikacji do thetheringu slabo

b) uzyc softu o nazwie PDANet na kablu USB

Przeczytaj dotyczy G1 ale mysle ze PDANet bedzie dzialac
http://www.androidal.pl/pdanet-tethering-g1-jako-modem/767

To debugowanie wlacza sie na "normalnym" systemie w Ustawieniach.
Co ciekawe mozna tez uzyc Androida jako "karty wifi"

Wada PDANet to 29USD lub bezplatnie jesli uzywasz http tylko

Data: 2009-07-22 10:47:28
Autor: Jan Strybyszewski
Jan Strybyszewski pisze:

Wada PDANet to 29USD lub bezplatnie jesli uzywasz http tylko

Oto i wynik sprzed chwili na G1 po USB z PDANet

Twoja srednia predkosc podczas pobierania:

1.62 Mbps

Czas pobierania pliku: 5.061sec

Pobieranie 207.19 KB/sec. z naszego serwera .

Twoje IP: 213.158.196.70
inet20909nb-2.nat.umts.dynamic.eranet.pl
Twoja przegladarka
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.0.11) Gecko/2009060215 Firefox/3.0.11

Data: 2009-07-23 11:28:52
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości

Magic i Hero sa na Androidzie to zuplnie inny swiat niz WM... bez
watpienia lepszy do internetu

Do internetu to i owszem :)
Ale Magic jest tak wielki i nieporeczny, ze jako telefon z PDA chyba sie
nie sprawdzi, nie mowiac juz o braku kompatybilnosci z biurowym
oprogramowaniem wiec dla biznesu tez przydatnosc watpliwa.

pozdrawiam, leszek

Data: 2009-07-23 15:33:56
Autor: Jan Strybyszewski
cpt. Nemo pisze:
[...]

Halo jaki to miales ostatnio sen ?
A moj Admin mowi ze Touchdown jako klient exchange na androida bije wszystkie appsy pod WM do tego celu.

102x51x11.5 110g  HTC Diamond ekran 2,8cala
115x63x12 147g HTC Touch HD

108x53x14 117g HTC Diamond 2 z WM  ekran 3,2 cala
113x55x13.6 118.5g  HTC Magic  ekran 3,2 cala

No kolosana roznica, jak sie ma lufcik w Diamondzie typu 2,8 cala
to i nie dziwota ze miniejszy.  A Diamond 2 ma wyswietlacz 3,2 cale i jest odetyczny z Magicem. Wiec nie wal smutow

Data: 2009-07-28 10:46:47
Autor: cpt. Nemo

No kolosana roznica, jak sie ma lufcik w Diamondzie typu 2,8 cala
to i nie dziwota ze miniejszy.  A Diamond 2 ma wyswietlacz 3,2 cale i
jest odetyczny z Magicem. Wiec nie wal smutow

Identyczny i dla tego do dupy :)
Za duzy po prostu.

pozdrawiam,

Data: 2009-07-28 10:48:35
Autor: Jan Strybyszewski
cpt. Nemo pisze:
[...]

Jak sie wycina to z sensem moze by tak.  Mowiles o klockowatych Androidach ktore MAJA IDETYCZNE wymiary np z Diamondem 2 ktory ma taki sam ekran.

I prosze nie pisz o malych HTC z "lufcikiem"  bo Nokia 1600 tez jest mniejsza.

Data: 2009-07-28 11:15:13
Autor: cpt. Nemo

Jak sie wycina to z sensem moze by tak.  Mowiles o klockowatych
Androidach ktore MAJA IDETYCZNE wymiary np z Diamondem 2 ktory ma taki
sam ekran.

Diamond 2 jest rownie klockowaty jak Androidy wiec nie rozumiem o co Ci
chodzi ?
Mi telefon musi sie miescic w kieszonce od koszulki do pozostalych celow
uzywam netbooka jesli pragne wiekszego ekranu :)
Ani nie mam ani nie zamierzam miec Diamonda 2 z tej samej przyczyny (
jesli chodzi o rozmiary ) jak i Magica, pomijajac juz kompletnie dla
mnie nieprzydatne obecne oprogramowanie magica :)

pozdrawiam,

Data: 2009-07-29 07:19:43
Autor: Jan Strybyszewski
cpt. Nemo pisze:
[...]

Topowy WM przeciez ?  Tak wiem muzealny Kaiser byl wiekszy

Data: 2009-07-29 12:06:04
Autor: cpt. Nemo

Topowy WM przeciez ?  Tak wiem muzealny Kaiser byl wiekszy

Ja nie wiem czemu Ty sie dziwnie opierasz na jakichs glupotach
marketingowych jak jakis wozniakowiec ?
Co to znaczy "topowy" dla kogo topowy i na jakiej podstawie i kto tak
orzekl ?
Marketoid jakis ? A co ja amerykanin jestem zebym sie zdaniem
marketoidow sugerowal ?
Dla moich celow jak na razie to topowy jest HTC Artemis :) bo cienki,
lekki i niewielki oraz robi to co ja potrzebuje :)

pozdrawiam,

Data: 2009-07-29 11:32:12
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 29 Jul 2009 12:06:04 +0200, cpt. Nemo napisał(a):

Dla moich celow jak na razie to topowy jest HTC Artemis :) bo cienki,
lekki i niewielki oraz robi to co ja potrzebuje :)

Hero jest cieńszy i węższy oraz tylko parę milimetrów wyższy - to tak gwoli
ścisłości, żebyś się nie stoczył na szambowy poziom trolla, z którym
rozmawiasz.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-07-29 14:10:47
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości

Hero jest cieńszy i węższy oraz tylko parę milimetrów wyższy - to tak
gwoli
ścisłości, żebyś się nie stoczył na szambowy poziom trolla, z którym
rozmawiasz.

A jak z wydajnoscia i ekonomia pracy na baterii ? Bo ekran rozumiem ze
ma taki sam jak Artemis ?
Pytam na podstawie przesluchow iz te nowe szybkie procki sa w wielu
sprawach gorzej dzialajace /mniej wydajne/ od tych OMAP850 i czy
wreszcie wyniesli na zewnatrz slot kart pamieci ?
Bo, w zasadzie to mi czterech rzeczy brakuje :
1. Slot kart pamieci z zewnetrznym dostepem.
2. Silikonowy pokrowiec z klapka chroniaca ekran
/ mam doskonaly na Artemisa, ale klapki jak w HP nie wymyslili :( /
3. Pojemniejszej baterii bo pracujace WiFi, BT i Oziexplorer zjadaja ja
dosc intensywnie, choc majac druga w kieszeni da sie spokojnie pracowac
:)
4. Takiego ekranu jak w jednym z Garminow, w sloneczny dzien bez zadnego
podswietlenia dziala wysmienicie a w nocy tez porzadnie z
podswietleniem.

Blizej zajme sie poszukiwaniem kolejnego telefonu pozna jesienia lub
zima. Tak ze nie analizuje zbyt dokladnie nowosci, choc jak zobaczylem i
wzialem do reki Magic`a to mnie przerazil rozmiarami :), no a jak sie
dowiedzialem na czym dziala to przestalem sie nim dalej interesowac.
Hero nie ogladalem jeszcze, a Diamond mnie odrzucil swoja obudowa.
Niewatpliwie zaczna sie moje pytania o wady i zalety nowych HTC ale to z
koncem roku raczej.
Ja traktuje telefon jako urzadzenie ktore pracuje dla mnie i robi to to
akurat jest mi potrzebne, od poltora roku robi to Artemis i robi
wystarczajaco dobrze i bardzo mi sie przydaje to krecone koleczko z
ktorego zdaje sie rezygnuja w nowszych modelach :(
Zawsze jeszcze zostaje wariant ze bede czekal z artemisem az sie cos
przydatnego dla mnie pojawi :)

Pozdrawiam i dzieki za uwage, Leszek

Data: 2009-07-29 13:17:47
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 29 Jul 2009 14:10:47 +0200, cpt. Nemo napisał(a):

A jak z wydajnoscia i ekonomia pracy na baterii ? Bo ekran rozumiem ze
ma taki sam jak Artemis ?

Wydajność jest kilkakrotnie wyższa na czym cierpi czar pracy aku. Miliony
much chciały pareset megaherców więcej to mają.

1. Slot kart pamieci z zewnetrznym dostepem.

jak najbardziej jest, w większości urządzeń obecnie, za wyjątkiem tych w
których slotu nie ma wcale (jak Diamond)

2. Silikonowy pokrowiec z klapka chroniaca ekran
/ mam doskonaly na Artemisa, ale klapki jak w HP nie wymyslili :( /

rynek akcesoriów jest bardzo duży, z pewnością coś znajdziesz.

3. Pojemniejszej baterii bo pracujace WiFi, BT i Oziexplorer zjadaja ja
dosc intensywnie, choc majac druga w kieszeni da sie spokojnie pracowac
:)

patrz wyżej

4. Takiego ekranu jak w jednym z Garminow, w sloneczny dzien bez zadnego
podswietlenia dziala wysmienicie a w nocy tez porzadnie z
podswietleniem.

Bo garmin z definicji jest urządzeniem oudoorowym. Ale cierpi na tym jakość
obrazu, której to oczekują odbiorcy

[...]

Magic jest taki sobie. G1 to próbny balon czy ludzie w ogóle to będą
chcieli i co w zasadzie trzeba zrobić, żeby to w ogóle działało. Po ponad
pół roku eksperymentów na ludziach poprawili co najbardziej wstydliwe błędy
w postaci poprawki cupcake. Niemniej wciąż to nie jest takie jak powinno.
Magic jest lepszy, ale to wciąż nie jest to.
W końcu HTC przyszedł im z pomocą i zrobił Sense, co powoduje, że wreszcie
Androida da się jakoś używać

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-07-29 14:44:29
Autor: cpt. Nemo

> [...]

Miliony
much chciały pareset megaherców więcej to mają.

Acha :(
No to, w sumie, widze ze pewnie Artemis jeszcze na dlugo zostanie dla
mnie topowym modelem HTC.
Z jenej strony to dobrze z drugiej myslalem o czyms nieco dluzej
dzialajacym i z tym zewnetrznym slotem kart SD, ale widocznie producenci
zmierzaja w innym kierunku i robi sie nam nie po drodze.
Jest tez plus tego wszystkiego :) po prostu najwyzej na mnie nie zarobia
:)

pozdrawiam, leszek

Data: 2009-07-29 18:16:11
Autor: Piotr KUCHARSKI
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
[...]

E, bez przesady. Sense to tylko ładniejszy interfejs, ale nie jest to
jakoś do życia konieczne.

p.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal

Data: 2009-07-29 19:24:48
Autor: Waldek Godel
Dnia 29 Jul 2009 18:16:11 GMT, Piotr KUCHARSKI napisał(a):

E, bez przesady. Sense to tylko ładniejszy interfejs, ale nie jest to
jakoś do życia konieczne.

Ładniejszy i sporo bardziej funkcjonalny

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Chinski inzynier popelnil samobojstwo po tym gdy zgubil jeden z 16

Data: 2009-07-23 15:34:51
Autor: Jan Strybyszewski
cpt. Nemo pisze:
[...]

O kurcze faktycznie 1 gram ciezszy i 2mm dluzszy od Diamonda 2 buhahahhaha no ale Diamond jest smukly fajny i wyrywa laski ...

Data: 2009-07-28 10:48:25
Autor: cpt. Nemo

O kurcze faktycznie 1 gram ciezszy i 2mm dluzszy od Diamonda 2
buhahahhaha no ale Diamond jest smukly fajny i wyrywa laski ...

A ja pisalem ze Diamond mi pasuje ?
Diamond 2 jest juz wogole do dupy bo za wielki do kieszeni koszuli :)

pozdrawiam,

Data: 2009-07-28 10:48:54
Autor: Jan Strybyszewski
cpt. Nemo pisze:
[...]

Nokia 1600 bedzie w sam raz...

Data: 2009-07-28 11:30:55
Autor: cpt. Nemo

> A ja pisalem ze Diamond mi pasuje ?
> Diamond 2 jest juz wogole do dupy bo za wielki do kieszeni koszuli
:)

Nokia 1600 bedzie w sam raz...

Zadna Nokia nie bedzie w sam raz bo to, do moich celow, ubogie telefony
, daruj ale Nokie mnie kompletnie nie pasuja.

pozdrawiam,

Data: 2009-07-23 09:09:04
Autor: razor
jaki smartphone? htc magic? touch pro? touch hd? inny ?

no i mam - HTC Magic.

fajnie leży w dłoni, wygląda solidnie i elegancko (to chyba całkowite
przeciwieństwo G1 :) )

Data: 2009-07-23 10:18:54
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 23 Jul 2009 09:09:04 +0000 (UTC), razor napisał(a):

no i mam - HTC Magic.

fajnie leży w dłoni, wygląda solidnie i elegancko (to chyba całkowite
przeciwieństwo G1 :) )

Hero jest jeszcze ładniejszy.. No ale sami mówili półgębkiem że G1 to
prototyp do testów na żywych organizmach.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

jaki smartphone? htc magic? touch pro? touch hd? inny ?