jaki tablet (system) + lokalna kopia danych

Data: 2012-04-24 08:44:57
Autor: kompek
jaki tablet (system) + lokalna kopia danych
Hej!

Jaki tablet (bardziej chodzi o wybor systemu ipad/android/cos innego niz konkretny model) byscie polecili i dlaczego (w szczegolnosci gosciowi, ktory przez kilkanascie lat uzywal palmOS - moze ktos ma podobne doswiadczenia z przesiadka)?

Czy ktorys umozliwia lokalne tworzenie kopii danych (i najlepiej jeszcze jej lokalna edycje przez aplikacje zainstalowana na pececie - przynajmniej takie rzeczy jak kontakty, notatki itp)? Najlepiej bez instalowania jakis dziwacznych hackow z netu.

Dzieki

Data: 2012-04-24 09:52:05
Autor: AL
W dniu 2012-04-24 08:44, kompek pisze:
[...]

czy ponad 10 lat uzywania palmtopow z PalmOS - wystarczy?
(w zeszlym roku pozegnalem mojego TH55)

Po zbadnaiu rynku (rowniez organoleptycznie) - pozostala niestety jedyna opcja: android (jako zamiennik dla PalmOS).
Na poczatku sa pewne zgrzyty - trzeba sie przyzwyczaic (brakuje najbardziej lekkosci organizera PalmOs'a i PalmDesktopa - choc sa programy synchronizujace androida z PalmDesktopem)

[...]

'hacki' to sie skonczyly jak przestalem uzywac PalmOS ;)

sam system moze nie - ale jesli wesprzez go poprzez zewnetrzna aplikacje z marketu (platna lub darmowa), to juz mozesz przebierac w opcjach:
- kopia bezpieczenstwa: lokalne lub sieciowe (ustawienia i programy)
   uzywam BackupPro (wczesniej Titanium)
- synchfronizacja z komputerem (nie liczac narzedzi Googla): uzywam MyPhoneExplorer (taki odpowiednik PalmDesktopa) (mozesz tu oczywiscie wybrac Outlooka jesli wolisz).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-04-24 10:58:12
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 24 Apr 2012 08:44:57 +0200, kompek napisał(a):

[...]

iOS robi automatycznie backupy w iTunes oraz synchronizuje
kontakty/kalendarze/zadania z systemem.
Android domyślnie się nie łączy wcale, ale bez specjalnego hackowania są
programy które to robią - MyPhoneExplorer oraz niektóre programy
producentów - HTC, Samsung
To samo zapewne będzie robił tablet z Windows 8, już dziś Microsoft jest
bardziej chętny do szpiegowania niż nawet google (np. bez zalogowania się
do konta Microsoft - online) aplikacja Kalendarz nawet się nie uruchomi.
Pewnie dlatego, że jest wersją webową a nie ostatecznym programem, ale
zawsze niesmak zostaje.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"kazdy fotograf ci powie ze przedmioty  na jasnym tle wychodza zawsze na

Data: 2012-04-24 12:42:04
Autor: Chris
jaki tablet (system) + lokalna kopia danych
Waldek Godel nabazgrał(a):

[...]

Pierdolisz kolego .... google robi to automatycznie i zapisuje na serwerach .... jak nie wiesz to nie pierdol...

Data: 2012-04-24 11:47:25
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 24 Apr 2012 12:42:04 +0200, Chris napisał(a):

Pierdolisz kolego .... google robi to automatycznie i zapisuje na serwerach ... jak nie wiesz to nie pierdol...

Już ci się kiedyś pytano, czy to jest oficjalny sposób komunikacji
korporacyjnej w Action S.A. ?
Jeżeli tak, to odzywaj się tak do swojego szefa, np jak dostaniesz opieprz
za to, że pyta o jabłka, a ty o gruszkach odpowiadasz (co właśnie teraz
zrobiłeś)

Tutaj, jeżeli nie zauważyłeś, jest usenet i obowiązują ogólnie przyjęte
zasady kultury, byłoby miło, jakbyś się do niej dostosował i zaprzestał
prezentowania swojej burackiej osobowości.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
" pewne osoby w panstwie nie moga oddawac plaszcza do pralnii." - Paweł

Data: 2012-04-24 12:51:44
Autor: Chris
[...]

Użekłą mnie twoja historia ... przygarnij kropka ....

Tutaj, jeżeli nie zauważyłeś, jest usenet i obowiązują ogólnie przyjęte
zasady kultury, byłoby miło, jakbyś się do niej dostosował i zaprzestał
prezentowania swojej burackiej osobowości.

bla bla bla .... tak samo jak obowiązuje nie kłamanie i nie fałszowanie informacji ... nie znasz się to nie wypowiadaj się i nie kłam publicznie.

Data: 2012-04-24 11:53:19
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 24 Apr 2012 12:51:44 +0200, Chris napisał(a):

bla bla bla .... tak samo jak obowiązuje nie kłamanie i nie fałszowanie informacji ... nie znasz się to nie wypowiadaj się i nie kłam publicznie.

Spróbujesz kiedyś i nam opowiesz o nowych doznaniach?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"O duren kolina, no to teraz mamy przechlapane" - Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2012-04-24 12:56:30
Autor: Chris
[...]

Masz problemy emocjonalne ? polecam iść do lekarza .. a teraz żegnam .

Data: 2012-04-24 12:00:04
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 24 Apr 2012 12:56:30 +0200, Chris napisał(a):

Masz problemy emocjonalne ? polecam iść do lekarza .. a teraz żegnam .

Szkoda, bo myślałem, że inteligencja jednak się przebije i jeszcze raz
przeczytasz topic, tym razem ze zrozumieniem. Z naciskiem na trzecie słowo
od końca.
Ale widocznie jest za bardzo zastraszona agresją i brakiem kindersztuby,
więc siedzi cicho w najgłębszym kąciku, nieużywana.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Android dotarł do sciany..... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2012-04-24 13:10:05
Autor: Chris
[...]

To teraz weż od kogoś pożycz coś z googlem/androidem  wejdź w zakłądkę kontakty i masz opcję wyślij na kartę SD i masz po problemie bo podpinając tel do komutera masz zapisane kontakty. Jest też inny sposób np. poprzez Exchange ActiveSync gdzie możesz sobie synchronizować Pocztę/Kontakty/Kalendarz/Zadania  chyba o to chodzi ... nic nie trzeba hackować tylko ruszyć głową.

Data: 2012-04-24 12:20:00
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 24 Apr 2012 13:10:05 +0200, Chris napisał(a):

[...]

to wy tam w Action nie odrózniacie synchronizacji od backupu? To jak wy tam
biedaki sprzedajecie rzeczy do tego i tego?

Exchange ActiveSync gdzie możesz sobie synchronizować

tak, świetny pomysł - postaw sobie serwer Exchange, żeby Chris mógł mieć
rację, nawet jak jej nie ma.

Pocztę/Kontakty/Kalendarz/Zadania  chyba o to chodzi ... nic nie trzeba hackować tylko ruszyć głową.

A już miałem nadzieję, że starczy ci cohones do przyznania się do błędu.
Ale jestem naiwny.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Zadna korporacja w Polsce nie ma kilkadziesiat serwerów. " - Paweł "robbo"

Data: 2012-04-24 13:33:09
Autor: Chris
[...]

Mając wszystko w pliku jest to forma backupu ale co ty tam wiesz ....

Exchange ActiveSync gdzie możesz sobie synchronizować
tak, świetny pomysł - postaw sobie serwer Exchange, żeby Chris mógł mieć
rację, nawet jak jej nie ma.

A gdzieś było napisane jaka ma być forma ?? czytać nie potrafisz jak widzę ....

Pocztę/Kontakty/Kalendarz/Zadania  chyba o to chodzi ... nic nie trzeba
hackować tylko ruszyć głową.
A już miałem nadzieję, że starczy ci cohones do przyznania się do błędu.
Ale jestem naiwny.

No warto żebyś przyznał się że nie masz racji ... ale trudnio szkoda klawiatury na trola takiego jak ty więc witaj w KF-ie ... papa

Data: 2012-04-24 13:48:54
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
jaki tablet (system) + lokalna kopia danych
Dnia 2012-04-24, o godz. 13:10:05
"Chris" <spam@spam.net> napisał(a):

[...]

Tu nie do końca. Nie każde urządzenie z Androidem ma obsługę Exchange o
czym dość boleśnie przekonało się paru moich userów. I nie zależy to od
wersji systemu czy producenta a raczej od konkretnego modelu urządzenia.

Zdrówko

Data: 2012-04-24 12:51:53
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 24 Apr 2012 13:48:54 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

Tu nie do końca. Nie każde urządzenie z Androidem ma obsługę Exchange o
czym dość boleśnie przekonało się paru moich userów. I nie zależy to od
wersji systemu czy producenta a raczej od konkretnego modelu urządzenia.

Starsze wersje systemu oraz zazwyczaj modele "by Google"
W tabletach to już kompletna ruletka.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"G1 za 49zł to chyba dobry pomysl.  Tak tez i pomyslalem i kupilem a co" -

Data: 2012-04-24 14:35:05
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
jaki tablet (system) + lokalna kopia danych
Dnia 2012-04-24, o godz. 12:51:53
Waldek Godel <nospam@youreholdingitwrong.org> napisał(a):

> [...]

> konkretnego modelu urządzenia.

Starsze wersje systemu oraz zazwyczaj modele "by Google"

@ egzemplarze HTC Wildfire z 2.2 od dwóch różnych krajowych operatorów.
jeden miała obsługę Exchange a drugi nie. ZTCP wykastrowany był chyba z
Orange ale głowy nie dam.

Zdrówko

Data: 2012-04-24 13:57:58
Autor: Chris
jaki tablet (system) + lokalna kopia danych
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

[...]

Jeśli tak to sorry, z tymi urządzeniami co miałem do czynienia nie było problemu.

Najprostrzym sposobem jest @gmail i potem zgranie tego lokalnie na dysk, zależy jaki typ backupu ktoś chce robić ..

Data: 2012-04-24 14:11:12
Autor: kompek
[...]

myslalem o troche innym backupie - nie chodzi o zapis samych kontaktow czy smsow, ale wszystkiego co jest na tablecie - np. pozniej kiedy kupuje drugie urzadzenie, odtwarzam backup i mam wszystko tak jak na oryginale (np. w razie zgubienia urzadzenia, uszkodzenia itd.)

stary palm os cos takiego wlasnie zapewnial i robil to lokalnie (jakos przechowywanie tego w chmurze do mnie nie przemawia)

Data: 2012-04-24 13:15:01
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 24 Apr 2012 14:11:12 +0200, kompek napisał(a):

[...]

Dokładnie coś takiego robi iOS.
Android sam z siebie tego nie robi, ale uzyskasz to przy pomocy
oprogramowania z Marketu (Play... tfu, co za durna nazwa).
Przy czym łatwo uzyskasz backup na kartę pamięci (jeżeli urządzenie akurat
przypadkowo ją ma) albo w chmurze, do lokalnego peceta musisz jeszcze
porzeźbić, żeby się:
a. karta/pamięć storage automatycznie przełączała w tryb USB storage
(ustawienie w opcjach)
b. pecet automatycznie synchronizował folder z USB storage (z urządzenia)
do siebie. Ustawienie folderu aktówka być może pomoże, choć bywa
chimeryczne.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Za jednym smartphonem z Androidem nie stloi zaden zysk dla google" - Paweł

Data: 2012-04-24 22:51:46
Autor: kompek
[...]

juz zrzucenie na karte byloby satysfakcjonujace, czy na karte zrzucane sa tez wszystkie zainstalowane aplikacje wraz z ustawieniami?

Data: 2012-04-25 09:10:58
Autor: Chris
jaki tablet (system) + lokalna kopia danych
kompek nabazgrał(a):

MyBackupPro  robi pełny backup danych.

Data: 2012-04-25 09:25:19
Autor: kompek
jaki tablet (system) + lokalna kopia danych
dzieki za wszystkie odpowiedzi

jeszcze jedno pytanko - z tego co wiem, jakbym kupil ipada, to nie  ma problemu z dokumentami worda/excela - mozna to otworzyc, edytowac, zapisac itd.

jak jest z androidem (mysle glownie o jakims samsung galaxy tab, ale jeszcze nie wiem ktory - wolalbym 7" bo mniejszy i tanszy, ale nie wiem, czy tak maly ekran bedzie wygodny)

Data: 2012-04-25 09:41:06
Autor: Chris
[...]

7" jest za mały i zazwyczaj występuje pod postacią "biedronki" z własnego doświarczenia polecam Galaxy Tab 7300 z matrycą 8.9"  albo Sony S z matrycą 9.4" zaleta to profil obudowy i trzyma się go nadzwyczaj wygodnie.

Data: 2012-04-25 09:56:25
Autor: kompek
[...]

co znaczy "biedronki"?

Data: 2012-04-25 10:01:32
Autor: Chris
[...]

Taki za 400-600 zł bezmarkowy z małą rozdziałką jak na tablet 800x480.

Wpisz w googlu "tablet biedronka"  :)

Data: 2012-04-25 10:08:04
Autor: kompek
W dniu 2012-04-25 10:01, Chris pisze:
[...]

samsung tez ma taki model P-1000 albo P-1010

Data: 2012-04-25 10:15:43
Autor: atm
On 2012-04-25 10:08, kompek wrote:
[...]

Najlepiej przetestuj w np MM. Wg mnie tablet 7" jest jak zaba na rozdrozu. Za duzy na telefon, zbyt maly na normalny tablet.
Tak czy siak bedziesz go nosil w torbie a nie w kieszeni wiec wielkosc samego urzadzenia (niekieszeniowosc) nie bedzie juz tak istotna.

Data: 2012-04-25 10:21:15
Autor: kakmar
Dnia 25.04.2012 atm <_@vp.pl> napisał/a:

[...]

To zależy co komu pasuje, jak położę na ~12" laptopie ~10" tablet,
choćby przysłowiowego ipada, to niewiele tego laptopa wystaje.
Jak na tym ipadzie położę 7" tablet to wystaje mniej więcej połowa.
Ale jak ktoś targa laptop 17" i telefon 5" to racja 7" bez sensu.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-04-25 14:37:50
Autor: AL
W dniu 2012-04-25 10:15, atm pisze:
On 2012-04-25 10:08, kompek wrote:
[...]

jesli tablet uzywac jako cos mobilnego a nie jak "gazeta w fotelu" lub polozony na stole - to IMHO 10" jest za duze by trzymac w jednej rece.

7" idealnie miesci sie w jednej dloni, wchodzi do kieszeni bojowek lub wiekszej kieszeni marynarki (jesli ma byc mobilny i ni lubumy nosic toreb).

Na rozdrozu to sa telefony z ekranem 5" - za duzy na telefon, za maly na tablet :)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-04-28 02:12:24
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "atm" <_@vp.pl> napisał w wiadomości news:jn8brj$v0q$1node2.news.atman.pl...

Tak czy siak bedziesz go nosil w torbie a nie w kieszeni

Czemu ?
Ja nosze czesto w kieszeni.

Nemo

Data: 2012-04-25 13:27:57
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
jaki tablet (system) + lokalna kopia danych
Dnia 2012-04-25, o godz. 10:08:04
kompek <kompek@sorry.pl> napisał(a):

> [...]
> 800x480.
>
> Wpisz w googlu "tablet biedronka" :)

samsung tez ma taki model P-1000 albo P-1010

Samsung Galaxy Tab P1000 ma rozdzielczość 1024x600.

Zdrówko

Data: 2012-04-28 02:11:18
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "kompek" <kompek@sorry.pl> napisał w wiadomości news:jn8bd3$hhs$1inews.gazeta.pl...

samsung tez ma taki model P-1000 albo P-1010

W Polsce raczej tylko warto kupic P1000 bo ma 3G i wspolpracuje z bezplatnym Aero2.
Nowy jest caly czas drogi, ale uzywany mozna dostac za 700-800 zlotych.

Nemo

Data: 2012-04-25 13:29:07
Autor: Chris
[...]

http://gruper.pl/x.php/1,19338/Cala-Polska-Trak-tablet-Trak-tPad-7070-wraz-z-przesylka.html

Tu masz tablet ala "biedronka"

Data: 2012-04-25 13:26:12
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
jaki tablet (system) + lokalna kopia danych
Dnia 2012-04-25, o godz. 09:41:06
> [...]

własnego doświarczenia polecam Galaxy Tab 7300 z matrycą 8.9"  albo
Sony S z matrycą 9.4" zaleta to profil obudowy i trzyma się go

Galaxy Tab P1000 czyli 7 cali jest w sam raz. Akurat w pionie bardzo
dobrze trzyma się go w jednej ręce obsługując drugą jak telefon. Większe
są już za duże. Fajne jest to że ten model jest 3G i co ważne nie jest
wykastrowany z telefonu. Czyli albo w trybie głośnomówiącym albo po BT
jest to także pełnoprawny telefon. Większość pozostałych tabletów 3G
używa tylko do transmisji danych.

Większe tablety to już obsługa w poziomie bo nie da rady wygodnie
trzymać je w jednej ręce i klepać/wskazywać drugą. Jak się siedzi to
nie ma problemu, jak się stoi to już jest to niewygodne.

Co do Ipada i reszty to warto zwrócić uwagę że iPad ma ekran 3:4 a
reszt ma zwykle panoramy. iPad to brak flash-a co bywa uciążliwe bo
wiele stron ma w ten sposób zrobione np. oferty czy biuletyny on-line. Zdrówko

Data: 2012-04-25 13:02:02
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 25 Apr 2012 13:26:12 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

[...]

Kwestia priorytetów - nie jest wykastrowany z telefonu, bo to jest
przerośnięty telefon. Ma oprogramowanie telefonu i aplikacje telefonu. A
jak na telefon, to jest olbrzymi hebel - już lepiej kupić Note.

Sensem tabletu jest to, że aplikacje rozsądnie wykorzystują powierzchnię
ekranu - a zdecydowana większość androidowych programów tego nie potrafi.
Jak ma mi pokazywać to samo co na telefonie, to ja już wolę telefon.

Data: 2012-04-25 14:44:26
Autor: AL
W dniu 2012-04-25 14:02, Waldek Godel pisze:
[...]

dlatego tez sa aplikacje w dwoch wersjach: tablet i telefon - czesto pisze to w uwagach lub w samej nazwie programu.

Fakt nie ma ich duzo, ale sa.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-04-25 13:53:47
Autor: Waldek Godel
jaki tablet (system) + lokalna kopia danych
Dnia Wed, 25 Apr 2012 14:44:26 +0200, AL napisał(a):

Fakt nie ma ich duzo, ale sa.

Weź mnie nie rozśmieszaj. Kilkaset ledwie aplikacji, z czego połowa to gry,
połowa pozostałej połowy, to aplikacje do pierdzenia i podobne.
Zostaje może ze 100, w porywach 200 użytecznych, a raczej "użytecznych"
programów.  Bo brakuje tych najbardziej elementarnych.

Już nawet jego świątobliwość Timkuk się z tego naśmiewał:
http://events.apple.com.edgesuite.net/123pibhargjknawdconwecown/event/index.html
(między 21:25 a 22:40)
I wiesz co? Miał rację. I to jest bardzo smutne, jak to nie z Apple się
śmieją, tylko Apple się śmieje z innych i ma rację. Z tym badziewiastym
sprzętem wygrywają z innymi. Niestety. Co komu po świetnym sprzęcie bez oprogramowania? (przynajmniej
przyzwoitego)
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam

Data: 2012-04-25 22:02:52
Autor: kakmar
Dnia 25.04.2012 Waldek Godel <nospam@youreholdingitwrong.org> napisał/a:
[...]

Zostaje moĹźe ze 100, w porywach 200 uĹźytecznych, a raczej "uĹźytecznych"
programĂłw.  Bo brakuje tych najbardziej elementarnych.

Zaraz, jakich programów Ci brakuje, poważnie pytam. Co chciałbyś robić za pomocą tabletu, a jest to utrudnione przez niedopasowanie do takiego powiedzmy Tab P1000, czy innego IdeaPad A1, czyli 7" i 1024X600.
Największą wadą obecnych popularnych tabletów jest to że nie można na nich wygodnie rysować/szkicować, ale to sprzęt do zabawy, nie do pracy.

Już nawet jego świątobliwość Timkuk się z tego naśmiewał:
http://events.apple.com.edgesuite.net/123pibhargjknawdconwecown/event/index.html
(między 21:25 a 22:40)

Proszę, nie chce mi się.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-04-25 23:10:45
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 25 Apr 2012 22:02:52 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

[...]

Każdy jeden program jaki używam/używałbym. Oczekuję, że będzie dostosowany
do pracy na tablecie. Dostosowany, to nie znaczy tylko, że się uruchomi.

Już nawet jego świątobliwość Timkuk się z tego naśmiewał:
http://events.apple.com.edgesuite.net/123pibhargjknawdconwecown/event/index.html
(między 21:25 a 22:40)

Proszę, nie chce mi się.

Warto - poważnie. Masz podane czasy - nie musisz całości bełkotu oglądać,
przesuń sobie, to ledwie niecałe 1,5 minuty. Zobaczysz co to znaczy
niedostosowanie do tabletu. Przez te 1,5 minuty Timkuk mówi samą prawdę. Co
zresztą widać na ekranie jak byk.
Pokazano m.in. aplikację twittera. Jak to jest, że tej samej firmie na
jedną platformę się chce zrobić to porządnie, a na inną nicholery? Ja tego
nie rozumiem i nie zrozumiem.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł

Data: 2012-04-26 13:48:04
Autor: kakmar
[...]

Tak sobie przypominam, gry, filmy, youtube, przeglądarka (w tym vimeo i southparkstudios), mapy, czytnik pdf, itp, działają dobrze.

[...]

OK, apka twittera jest do dupy bo na połowie ekranu nie wyświetla linkowanej strony, mimo że na ipadzie wygląda jak wklejona w photoshopie, brak łamania tekstu. A to drugie to co to jest? Yell? Ale Yell jest raczej żółty, no to może yelp, tak to to. Może się mylę ale apek o podobnej funkcjonalności są kilogramy, zaczynając od google maps, w dodatku Gmaps działa tutaj a te dwie
nie. Nadal też nie wiem czy developerzy nie robią dobrych apek na androidowe tablety, czy tylko da się znaleźć, kilka apek gdzie wersja na ipada będzie sporo lepsza, a ta na androida to kopia z telefonu.
Nie używam na co dzień tabletu, nie widzę dla niego zastosowania, zwłaszcza
do pracy. To co sporadycznie się zdarza nie jest jakoś upierdliwe. Wierzę że
dla kogoś marna apka twittera (czy inna) to problem, ale nie zamieniłbym możliwości obejrzenia southparku (czy wielu innych ułatwień) na lepszą apkę,
taką czy inną, na ipadzie. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-04-26 15:08:30
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 26 Apr 2012 13:48:04 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

[...]

Nieważne które - ważne, że tak wygląda większość aplikacji na tabletach
Androidowych. Po prostu marnują większość powierzchni ekranu.

Nadal też nie wiem czy developerzy nie robią dobrych apek na androidowe tablety, czy tylko da się znaleźć, kilka apek gdzie wersja na ipada będzie sporo lepsza, a ta na androida to kopia z telefonu.

Wygląda, że nie robią. Może większość z nich stwierdza, że nie warto, 87%
gospodyń z Gdańska i tak nie zauważy różnicy, więc się im wciśnie wersje z
telefonów. Zwłaszcza, że Market i tak starannie zlikwidował kategorię
"zoptymalizowane dla tabletów", żeby było ciężko policzyć obecne tam
programy i umrzeć ze śmiechu.

[...]

Wciąż nie rozumiesz. Skup się, to nie jest skomplikowane zdanie: "jeżeli
program na tablecie ma wyglądać tak samo jak na telefonie, to na cholerę ci
tablet???"
Nie poddawaj się, w końcu dasz radę.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"

Data: 2012-04-27 09:28:43
Autor: kakmar
Dnia 26.04.2012 Waldek Godel <nospam@youreholdingitwrong.org> napisał/a:

Nieważne które - ważne, że tak wygląda większość aplikacji na tabletach
Androidowych. Po prostu marnują większość powierzchni ekranu.

Na razie mamy 2, sam podaję więcej przykładów że są aplikacje z których wygodniej korzysta się na tablecie.

[...]

Waldek, jeśli apki których potrzebujesz, jak te twittera i yelpa są takie same jak na telefonie i nie ma korzyści z większego ekranu to rozumiem Twoje niezadowolenie. Jednak jeśli ktoś korzysta z innych aplikacji, choćby
przeglądarki czy map, to tablet może być znacznie wygodniejszy od telefonu.

[...]

Całkowicie skupiony piszę do Ciebie w nadziei że też się skupisz.
Tablet służy do szeroko pojętej rozrywki, znacznie wygodniej za jego pomocą oglądać zdjęcia, filmy, mapy, strony WWW, pdf i inne niż na ekranie telefonu. Podobnie wygodniej jest grać w Złe ptaki w kosmosie, szachy
czy My Piano. Po to właśnie mam zamiar kupić drugi tablet, bo pierwszy się zużył, znaczy się wziął i popękał.

Zgadzam się jednak, że jeśli ktoś ma zamiar używać na tablecie jakichś
aplikacji, które wyglądają tak samo jak na telefonie, który pewnie już ma
i nie oferują jak ten przykładowy twitter więcej treści na ekranie, tylko więcej pustego miejsca, to zakup tabletu jest nieuzasadniony.

Sprzęt i oprogramowanie kupuję zwykle do jakichś zastosowań czy potrzeb.
Jeśli nie spełnia podstawowych oczekiwań to nie kupuję, szukam innych rozwiązań. Kiedyś zdarzyło mi się przejechać na bajkach producentów
i teraz zwracam szczególną uwagę na to czy kupuję to czego oczekuję, a nie
tylko tak się wydaje.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-04-27 10:55:36
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 27 Apr 2012 09:28:43 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

Na razie mamy 2, sam podaję więcej przykładów że są aplikacje z których wygodniej korzysta się na tablecie.

w zasadzie każdy program którego ktoś używa: klient poczty, klient usenet
itp.
Dla porównania, klient usenetu na androidzie:
https://lh6.ggpht.com/LRV2iLR9HbQ7y5PKO-FkHexvl0A5JA4ojZL4qf-7AEBqYRMdcFywCE7FGYQdQgCiJyY
(to z telefonu, ale na tablecie wygląda identycznie, tylko trochę więcej
tekstu się mieści)
na iOS:
http://a4.mzstatic.com/us/r1000/090/Purple/v4/32/cc/b9/32ccb9d6-9b37-c5a0-157b-ce7782713523/mzl.nkaxteiu.480x480-75.jpg
Jest różnica, prawda?

[...]

No ale wymieniłeś na razie aplikacje które są w urządzeniu świeżo wyjętym z
pudełka. Od sprzętu za taką forsę oczekuje się czegoś więcej, prawda?
Owszem, to się stopniowo poprawia, bo dochodzą nowe aplikacje, które są
odpowiednio dostosowane. Ale strasznie wolno to idzie.

[...]

No widzisz. Da się ;-)
I teraz skup się ponownie - typowy Jan Kowalski... wrrróć, Hans Schmidt
albo John Doe dochodzą, że warto by mieć tablet, bo mamy XXI wiek, wszyscy
mają już i nie wypada nie mieć, oprócz tego dzieciaki okupują peceta i nie
ma jak przejrzeć swoich trzech maili o wydłużeniu penisa na tydzień.
Idzie sobie do sklepu. W bazylice kościoła jedynego objawionego ogryzka
zrobią mu prawie loda, pokażą, nauczą, a oprogramowanie wygląda cholernie
dobrze. Teraz konkurencja - tu już trzeba iść do jakiegoś marketu typu
Idiot Markt, gdzie leży 10 różnych typów (czym to się do cholery
różni?!?!?!) a oprogramowanie? hmm... bleeeeeee....
I myślisz, że będzie się zastanawiał, co jest naprawdę lepsze? Ani sekundy.

A jak się zastanowi już nad sprzętem, bo jest geekiem, to co zobaczy?
Galaxy tab też nie ma czytnika kart pamięci, Asus Transformer dał ciała z
GPS i daje klientom zewnętrzne odbiorniki (ale tylko w USA), reszta w
zasadzie się nie liczy.
I później wychodzi takie coś:
http://assets.fiercemarkets.com/files/mobilecontent/fierceimages/tablet_chart_big.jpg
smutne. To naprawdę nikomu dobrze nie wróży. Jedyną nadzieją jest Windows 8, ale jak zwykle jest ale - programy z
normalnych Windows na tym nie pójdą, będa musiały być przekompilowane na
Arm-a. Więc przez długi czas szału nie będzie.  A jak ludzie się zorientują, że Microsoft obecnie szpieguje userów jeszcze
bardziej niż google, to może nigdy nie być.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2012-04-28 02:20:17
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@youreholdingitwrong.org> napisał w wiadomości news:xpw7vty2duax.dlglepper.institute.com...

Galaxy tab też nie ma czytnika kart pamięci,

P1000 ma, jak najbardziej :)

Nemo

Data: 2012-04-28 10:40:26
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 28 Apr 2012 02:20:17 +0200, cpt. Nemo napisał(a):

Galaxy tab też nie ma czytnika kart pamięci,

P1000 ma, jak najbardziej :)

Miałem na myśli ten co jest tabletem (czyli 10.1 albo ostatecznie 8.9) a
nie spuchniętym telefonem ;-)
Przecież to nawet rozdzielczość ma mniejszą niż aktualne telefony. Z
prostych kryteriów technicznych wychodzi, że Note jest znacznie lepszym
tabletem niż P1000

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Szkoda ze zaden windows mobile nie odtworzy zdjecia z cyfrowki ... - Paweł

Data: 2012-04-28 12:34:54
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@youreholdingitwrong.org> napisał w wiadomości news:1vli3s2wwvcf9.dlglepper.institute.com...

Miałem na myśli ten co jest tabletem (czyli 10.1 albo ostatecznie 8.9) a
nie spuchniętym telefonem ;-)

No ale przy wielkich tabletach tracimy wygodna mobilnosc.
A spuchniety telefon to dla mnie Note wlasnie. Za maly na tablet za duzy na telefon

Przecież to nawet rozdzielczość ma mniejszą niż aktualne telefony.

1024x600 to nie jest zla rozdzielczosc dla 7 calowego ekranu. Bez trudu, czytelnie miesci sie na nim ekran zwyklego komputera przy zdalnym pulpicie.

prostych kryteriów technicznych wychodzi, że Note jest znacznie lepszym
tabletem niż P1000

Ale nie z praktyki.
Mialem okazje pouzywac obu, do mojej pracy P1000 zdecydowanie lepszy a 10-calowe za duze, w tych rozmiarach to juz wole netbooka :)

Data: 2012-04-28 11:38:57
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 28 Apr 2012 12:34:54 +0200, cpt. Nemo napisał(a):

No ale przy wielkich tabletach tracimy wygodna mobilnosc.

jest wygodniejsza niż netbooka

1024x600 to nie jest zla rozdzielczosc dla 7 calowego ekranu. Bez trudu, czytelnie miesci sie na nim ekran zwyklego komputera przy zdalnym pulpicie.

Ale gorsza niż Note. Note + ewentualnie okulary będzie i tak mobilniejszy
niż P1000. I jeszcze zadzwonić się da :-)

10-calowe za duze, w tych rozmiarach to juz wole netbooka :)

Ale netbook jest wciąż 2-3 razy cięższy i krócej pracuje na baterii (z
pewnymi wyjątkami)

Data: 2012-04-28 12:55:06
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@youreholdingitwrong.org> napisał w wiadomości news:16l0qu1319jm0$.dlglepper.institute.com...
Dnia Sat, 28 Apr 2012 12:34:54 +0200, cpt. Nemo napisał(a):

No ale przy wielkich tabletach tracimy wygodna mobilnosc.

jest wygodniejsza niż netbooka

Niewiele, ale za to funkcjonalnosc sporo mniejsza :)

Note + ewentualnie okulary będzie i tak mobilniejszy
niż P1000. I jeszcze zadzwonić się da :-)

Z P1000 tez sie da :)
On ma nawet mikrofon na takiej wysokosci dluzszego boku ze po przylozeniu glosnikow w okolice ucha, mikrofon jest w okolicach ust :)

10-calowe za duze, w tych rozmiarach to juz wole netbooka :)

Ale netbook jest wciąż 2-3 razy cięższy i krócej pracuje na baterii (z
pewnymi wyjątkami)

Zgoda, ale natbooka mam i gdyby to tylko bylo problemem nie kupowal bym taba.
Tym bardziej ze dobry Tab jest niestety drozszy od netbooka a funkcjonalnosc ma zazwyczaj mniejsza.

Nemo

Data: 2012-04-25 13:31:49
Autor: Chris
[...]

Tylko tyle że P1000 kosztuje prawie tyle samo co większy i nowocześniejszy 7300 ...

Większe tablety to już obsługa w poziomie bo nie da rady wygodnie
trzymać je w jednej ręce i klepać/wskazywać drugą. Jak się siedzi to
nie ma problemu, jak się stoi to już jest to niewygodne.

Akurat ja głównie obsługiwałem w pionie dla tego SONY  jest mi poręczniejszy ... Samsungi jakieś takie cienkie i śliskie :)

Co do Ipada i reszty to warto zwrócić uwagę że iPad ma ekran 3:4 a
reszt ma zwykle panoramy. iPad to brak flash-a co bywa uciążliwe bo
wiele stron ma w ten sposób zrobione np. oferty czy biuletyny on-line.

Przykład: kalkulatory składek ubezpieczeniowych ...

Data: 2012-04-25 14:41:45
Autor: AL
W dniu 2012-04-25 13:31, Chris pisze:
[...]

bo soniaka trzyma sie jak ksiazke za grzbiet (zgrubienie)

Samsungi jakieś takie cienkie i śliskie :)

dlatego 7" jest idealny, jesli to ma byc 'mobilny' tablet

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-04-26 09:03:04
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
jaki tablet (system) + lokalna kopia danych
Dnia 2012-04-25, o godz. 13:31:49
"Chris" <spam@spam.net> napisał(a):

Tylko tyle że P1000 kosztuje prawie tyle samo co większy i
nowocześniejszy 7300 ...

Rok temu nie było P7300 :-P

Akurat ja głównie obsługiwałem w pionie dla tego SONY  jest mi
poręczniejszy .. Samsungi jakieś takie cienkie i śliskie :)

Pokrowiec i się nie ślizga. Przy okazji zabezpiecza mechanicznie - nie
muszę się martwić że w plecaku jakiś kabelek cze pendrak zarysuje ekran.

Przykład: kalkulatory składek ubezpieczeniowych ...

nie tylk0 - ostatnio chciałem w supermarkecie budowlanym pokazać
obsłudze czego szukam z ich gazetce reklamowej i zonk. Katalog we flashu
a iPad tego nie obsługuje.

Zdrówko

Data: 2012-04-25 13:39:10
Autor: Chris
jaki tablet (system) + lokalna kopia danych
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

Galaxy Tab P1000 czyli 7 cali jest w sam raz. Akurat w pionie bardzo

Zapomniałem że P1000 to stary model który nie ma już chyba żadnego wsparcia ze strony Samsunga ...

Data: 2012-04-25 13:03:44
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 25 Apr 2012 13:39:10 +0200, Chris napisał(a):

Zapomniałem że P1000 to stary model który nie ma już chyba żadnego wsparcia ze strony Samsunga ...

Ot, fachowiec, znów zabłysnął.
No ale trzeba byc wyrozumiałym, handluje marchewką, to nie można od niego
wymagać wiedzy. Jakby tak komputeram handlował, to byłoby zupełnie inaczej.

Data: 2012-04-25 14:42:43
Autor: AL
W dniu 2012-04-25 13:39, Chris pisze:
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

Galaxy Tab P1000 czyli 7 cali jest w sam raz. Akurat w pionie bardzo

Zapomniałem że P1000 to stary model który nie ma już chyba żadnego
wsparcia ze strony Samsunga ...

ma, samsung wolno dziala ale dziala.
Ale support Sumsunga odpowiada b.szybko na pytania i problemy ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-04-26 09:04:00
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
jaki tablet (system) + lokalna kopia danych
Dnia 2012-04-25, o godz. 13:39:10
> [...]

> Galaxy Tab P1000 czyli 7 cali jest w sam raz. Akurat w pionie bardzo

Zapomniałem że P1000 to stary model który nie ma już chyba żadnego

? Niedawny oficjalny upgrade do 2.3.6 to brak wsparcia? ;-)

Zdrówko

Data: 2012-04-28 02:08:40
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "Chris" <spam@spam.net> napisał w wiadomości news:jn89qk$ddq$1inews.gazeta.pl...

7" jest za mały i zazwyczaj występuje pod postacią "biedronki" z własnego doświarczenia polecam Galaxy Tab 7300 z matrycą 8.9"  albo Sony S z matrycą 9.4" zaleta to profil obudowy i trzyma się go nadzwyczaj wygodnie.

Ja z kolei nie wyobrazam sobie wozenia z soba tak wielkiego pudla :)
Tylko Galaxy Tab 7 cali - polaczenie wygody z mobilnoscia, wchodzi do przecietnej wewnetrznej kieszeni marynarki czy kurtki.:)
Czyli nie da sie dawac tak kategorycznych porad, bo to zalezy od tego co ktos chce osiagnac. Oczywiscie nalezy kupowac najlepsze urzadzenie na jakie nas stac i tu bym polecil nawet uzywane z najwyzszej polki niz najnowsza chinska tanioche.

Nemo

Data: 2012-04-28 10:42:41
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 28 Apr 2012 02:08:40 +0200, cpt. Nemo napisał(a):

Ja z kolei nie wyobrazam sobie wozenia z soba tak wielkiego pudla :)
Tylko Galaxy Tab 7 cali - polaczenie wygody z mobilnoscia, wchodzi do przecietnej wewnetrznej kieszeni marynarki czy kurtki.:)

No dobrze, ale tablety zostały pomyślane jako lżejsze i bardziej mobilne
wersje netbooków i laptopów. Do tego 7 cali to za mało. Zwłaszcza z tak
małą rozdzielczością jak w P1000. Jak już pisałem, lepszy od niego jako "mały" tablet jest Note. I do
przeciętnej kieszeni wchodzi jeszcze lepiej. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Paweł "robbo" Kamiński aka
Jan Strybyszewski

Data: 2012-04-28 12:46:00
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@youreholdingitwrong.org> napisał w wiadomości news:1l5fq19uc2ani.dlglepper.institute.com...

Jak już pisałem, lepszy od niego jako "mały" tablet jest Note. I do
przeciętnej kieszeni wchodzi jeszcze lepiej.

No niestety tu sie nie moge zgodzic, za maly ekran zebym mogl wygodnie ogladac pulpit zdalnego komputera.
Ja do zdalnego zarzadzania miedzy innymi serwerami zdecydowanie wole 7 cali. Oczywiscie na 10 calowym jest jeszcze wygodniej, ale latem poruszam sie motocyklem, Tab P1000 w kieszeni, 10 calowy musialbym wozic w torbie :)
Tak ze jeszcze raz :
Wielkosc Taba warto dostosowac do pracy i warunkow w jakich ma byc uzywany bo jego podstawowa zaleta, w moim przypadku, jest wlasnie przyzwoita mobilnosc polaczona z wystarczajaca czytelnoscia.
Akurat aplikacje ktore sa mi potrzebne uzywaja calego ekranu P1000 wiec nie mam powodu do narzekan, telefon mial zdecydowanie za maly ekran.
Warto pomyslec o jeszcze jednej rzeczy, przy okreslonej specyfice zastosowan.
Czasem musze cos popisac, w tym wypadku umieszczam Taba w pokrowcu z wbudowana klawiatura BT i mam w miare wygodny subnetbook na ktorym moge dosc rozsadnie pisac, przy mniejszym ekranie moje oczy maja problem, przy wiekszym ekranie urzadzenie wraz z klawiatura juz sie robi sporawe jak na moje potrzeby.

Nemo

Data: 2012-04-28 11:51:22
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 28 Apr 2012 12:46:00 +0200, cpt. Nemo napisał(a):

[...]

Jeszcze raz - okulary powiększające + Note będą w sumie mniejsze niż P1000
i pozwolą zobaczyć więcej. Samo napompowanie pikseli nie powoduje, że
będziesz widzieć więcej.
[...]

nie wyobrażam sobie wygodnej klawiatury rozmiaru 7", malutkie klawiatury
wcale nie są istotnie wygodniejsze niż klawiatury ekranowe. Wygodne są
właśnie do dziesięciocalowych - zobacz choćby Asusa Transformera. To jest
wygodna klawiatura. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
"i zrozumiesz iz BT to takie chodzenie pieszo na drugi koniec miasta po
bułki" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2012-04-28 12:59:13
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@youreholdingitwrong.org> napisał w wiadomości news:1ph6r7ypridq0.dlglepper.institute.com...

nie wyobrażam sobie wygodnej klawiatury rozmiaru 7", malutkie klawiatury
wcale nie są istotnie wygodniejsze niż klawiatury ekranowe.

Nie pisalem o komforcie, tylko o wzglednej wygodzie :)
W wiekszosci zastosowan, kiedy moge, zamiast pisac na BT czy ekranowej klawiaturze po prostu dyktuje Samsungowi tekst i on nadzpodziewanie dobrze daje rade :)

Nemo

Data: 2012-05-04 11:36:16
Autor: AL
W dniu 2012-04-28 11:42, Waldek Godel pisze:
[...]

no chyba nie miales porownania.
5" to takie nie wiadomo-co: na telefon za duzo, na tablet za malo.

7" w P1000/P1010 jest jak najbardziej wystarczajace jak na tablet.
10" tablet powoduje, ze staje sie to urzadzenie juz bardziej stacjonarnym niz przenosnym - kiepsko sie to trzyma w jednej rece - nawet lezac w lozku sie gorzej obsluguje niz 7", ktorego trzymasz w jednej rece jak ksiazeczke.
(mam GalaxyTaba 7", mialem rowniez 10.1")

S.G.Note akurat ze wzgl. na digitizer jest dedykowany pewej grupie uzytkownikow, dla ktorych telefon 4" to ciut za malo do zastosowan. A mysle, ze pewnie byl to tez jakis test ze strony Samsunga wprowadzajac taki typ ekranu na rynek (ale jak widac sie przyjal i inni producenci rowniez sie sklaniaja ku tego typu ekranom a i wiekszym rowniez).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-04-29 11:05:19
Autor: jadryś
W dniu 2012-04-28 02:08, cpt. Nemo pisze:
Oczywiscie nalezy kupowac najlepsze urzadzenie na jakie nas stac i tu bym polecil nawet uzywane z najwyzszej polki niz najnowsza chinska tanioche. Nemo

Co rozumiesz przez określenie "taniocha"?  Lepiej coś z drugiej ręki z wysoką rozdzielczością niż nową np. Mantę?

Data: 2012-04-25 14:35:08
Autor: AL
W dniu 2012-04-25 09:25, kompek pisze:
[...]

mam GalaxyTab 7" - dla mnie wystarczajacy.
Kupowalem kuzynowi GalaxyTab'a 10", wiec tydzien mialem go do dyspozycji - jak dla mnie za duzy i wymagal trzymania go w dwoch rekach.

Ale jak kto woli i jakie ma preferencje :)

Z dokumentami Office'a pod Androidem nie ma najmniejszego problemu.
Od lat uzywam pakietu DocumentToGo, a z telefonem otrzymalem QuickOffice'a - i tez dziala z natywnymi formatami MS Office.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-04-29 11:00:05
Autor: jadryś
W dniu 2012-04-25 14:35, AL pisze:

mam GalaxyTab 7" - dla mnie wystarczajacy.

I chyba dla każdego, kto tablet traktuje jako urządzenie mobilne. Siódemka to optimum.

Data: 2012-04-24 14:30:38
Autor: Chris
[...]

MyBackup PRO chyba będzie najlepszy (cena ok 15-20 zł o ile pamiętam)

Co do innych to wystarczy w Google Play (market)  wpisać  backup i będziesz miał tonę softu do wyboru.

Data: 2012-04-24 16:46:04
Autor: AL
jaki tablet (system) + lokalna kopia danych
W dniu 2012-04-24 14:30, Chris pisze:
kompek nabazgrał(a):

[...]

dokladnie i to polecilem w pierwszej odpowiedzi.
Wole nawet MyBackupPro od TitaniumBackup (ktorego uzywalem wczesniej ale wymagal roota, MyBackup nie wymaga).

U mnie MyBackupPro dziala i na tablecie i na telefonie.
Synchronizacja backupu (same ustawienia i kontakty, osobno programy) zarowno na serwerze firmy jak i lokalnie na karte SD.

Backup mozna ustawic przez scheduler z opcja, co ma sie backupowac oraz
--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-04-25 09:12:19
Autor: Chris
jaki tablet (system) + lokalna kopia danych
AL nabazgrał(a):

[...]

Odnosiłem się do tego bo autor dał małą zmyłkę w poście :) "przynajmniej takie rzeczy jak kontakty, notatki itp)?"