jaki telefon (smartfon)

Data: 2012-02-13 07:33:39
Autor: Lukasz
jaki telefon (smartfon)
Witam,
Poszukuję telefonu o następujących funkcjach:
- w miarÄ™ odporny na upadki (nie na celowe rzucanie), na ekran to i tak foliÄ™ naklejÄ™ bo u mnie siÄ™ strasznie rysuje
- synchronizacja kalendarza z googlem więc pewnie android... ale:
- mile widzianą funkcją byłoby wybieranie głosowe przez słuchawkę BT - czyli chyba jeszcze android odpada, bardzo fajnie to działało na symbianie
- wyświetlanie zadań kalendarza na ekranie głównym
- ekran może być dotykowy ale MUSI być fizyczna klawiatura
- NIE Samsung
- mile widziany wbudowany GPS, ale niekoniecznie

Lukasz

Data: 2012-02-13 08:22:53
Autor: Lukasz
jaki telefon (smartfon)
W dniu 2012-02-13 07:33, Lukasz pisze:
[...]

dodam jeszcze że telefonu nie muszę zmieniać teraz, mogę zaczekać - jeśli miałby wyjść jakiś lepszy model

Lukasz

Data: 2012-02-13 08:44:40
Autor: Chris
jaki telefon (smartfon)
Lukasz nabazgrał(a):

Witam,
Poszukuję telefonu o następujących funkcjach:
- w miarÄ™ odporny na upadki (nie na celowe rzucanie), na ekran to i tak

HTC ma metalową konstrukcję w środku więc powinien być wytrzymały, nie rzucam nim o podłogę więc nie potwierdzę:)

foliÄ™ naklejÄ™ bo u mnie siÄ™ strasznie rysuje

Polecam, ja nie założyłem i żałuję bo telefon mam wszędzie i dwie małe ryski się pojawiły.

- synchronizacja kalendarza z googlem więc pewnie android... ale

Aplikacja z marketu
:
- mile widzianą funkcją byłoby wybieranie głosowe przez słuchawkę BT - czyli chyba jeszcze android odpada, bardzo fajnie to działało na symbianie

Aplikacja z marketu, nie wiem jak inne ale ja to w HTC mam firmowo. Działąnie zależne od wytłumienia auta :)

- wyświetlanie zadań kalendarza na ekranie głównym

Aplikacja z marketu

- ekran może być dotykowy ale MUSI być fizyczna klawiatura

Wygodnie się pisze na ekranie o ile ekran ma min 4" też się tego obawiałem i kupiłem HTC Desire HD, pożądny kawałek telefonu.

- NIE Samsung

HTC ??

- mile widziany wbudowany GPS, ale niekoniecznie

Obecnie ma chyba każdy telefon.

Data: 2012-02-13 09:01:07
Autor: Lukasz
jaki telefon (smartfon)
W dniu 2012-02-13 08:44, Chris pisze:
foliÄ™ naklejÄ™ bo u mnie siÄ™ strasznie rysuje

Polecam, ja nie założyłem i żałuję bo telefon mam wszędzie i dwie małe
ryski się pojawiły.

na moim samsungu solidzie! prawie nic się nie da odczytać, porysował się w kieszeni z kluczami...

:
[...]

za 'moich czasów' w androidzie nie było wybierania głosowego, skoro już jest - spokojnie z poziomu słuchawki da się je uruchomić (w nokiach bez problemu, ale znając androida to może takie piękne nie być)
zgaduję że nazwy rozmówcy nie potrafi przeczytać w słuchawce bt (w nokii była taka funkcja- fajnie bo żeby się dowiedzieć kto dzwoni nie trzeba wyciągać telefonu.

- ekran może być dotykowy ale MUSI być fizyczna klawiatura
Wygodnie się pisze na ekranie o ile ekran ma min 4" też się tego
obawiałem i kupiłem HTC Desire HD, pożądny kawałek telefonu.

miałem dotykowca, w rękawicach nie dało się używać...

- NIE Samsung

HTC ??

może być, odrzucam tylko samsunga (czyli jakieś 50% rynku smartfonów ;P)

- mile widziany wbudowany GPS, ale niekoniecznie

Obecnie ma chyba każdy telefon.

tak sądziłem

aha! jak android to i WiFi musi mieć
To co jakiÅ› konkretny model polecicie?

Lukasz

Data: 2012-02-13 09:40:06
Autor: Chris
jaki telefon (smartfon)
Lukasz nabazgrał(a):

[...]

Mi też przez klucze, mam ryski po 1-2 mm więc tragedi nie ma ale i tak założyłem folię, szkoda że pół roku nosiłem bez :)

[...]

Miałem Nokię N95 (leży gdzieś jeszcze w szufladzie) i nie wiedzę różnicy w działaniu :) za to wygodniej mi się obsługuje tel. w aucie właśnie dzięki dużemu dotykowemu ekranowu, tel jest przyczepiony na holderku do szyby.

[...]

żaden dotykowiec nie działa w rękawiczkach.

- NIE Samsung
HTC ??
może być, odrzucam tylko samsunga (czyli jakieś 50% rynku smartfonów ;P)

hehe   ja też chcialem być orginalny :)

- mile widziany wbudowany GPS, ale niekoniecznie
Obecnie ma chyba każdy telefon.
tak sądziłem
aha! jak android to i WiFi musi mieć
To co jakiÅ› konkretny model polecicie?

HTC Desire Z chyba tylko jeśli upierasz się na klawiaturę choć wolał bym coś z większym ekranem. Też chciałem brać z klawiaturą ze względu na przyzwyczajenie ale jak zacząłem używać dotykowca only to nie żałuję, wolę większy ekran niż mikro klawisze.

Data: 2012-02-13 10:38:28
Autor: AL
jaki telefon (smartfon)
W dniu 2012-02-13 09:40, Chris pisze:
Lukasz nabazgrał(a):

[...]
siÄ™ w kieszeni z kluczami...

[...]

market: VoiceCallerID
razem z sentyzatorem mowy Ivona czyta ladnie po polsku wszystkie nazwiska (+ mozliwosc konfiguracji czestotliwosci, glosnosci (np.dost.do istniejacych profili) jak i wstawek dod. komunikatow poprzedzajacych)

[...]

jak ma ekran pojemnosciowy to tak.
z ekranem oporowym (tanie modele tel.) - da sie :)

Ewentualnie pozostaje sprawienie sobie specjalnych rekawiczek lub .... obsluga nosem ;)

[...]

mam - polecam - ale.... wydawalo mi sie, ze chciales raczej z normalna klawiatura. To moze HTC ChaCha ?
DesireZ ma chowana klawiature qwerty i nie jest lekki (metalowa obudowa + dod.klawiatura).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-02-13 10:50:57
Autor: Chris
jaki telefon (smartfon)
AL nabazgrał(a):

market: VoiceCallerID

Pobrałem wersje free

razem z sentyzatorem mowy Ivona czyta ladnie po polsku wszystkie nazwiska (+ mozliwosc konfiguracji czestotliwosci, glosnosci (np.dost.do istniejacych profili) jak i wstawek dod. komunikatow poprzedzajacych)

Jaka wersja bo sÄ… dwie :)

Data: 2012-02-13 11:29:35
Autor: AL
jaki telefon (smartfon)
W dniu 2012-02-13 10:50, Chris pisze:
AL nabazgrał(a):

[...]

nawet nie wiedzialem, ze sa dwie - od roku jest chyba wersja beta Ivony (osobno syntezator, osobno glosy) i jak zauwazylem wciaz jest na tym etapie (producent wciaz przesuwa zakonczenie terminu fazy beta) - ale dziala poprawnie.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-02-13 11:31:23
Autor: Chris
jaki telefon (smartfon)
AL nabazgrał(a):

[...]

IVONA Maja Polski beta
IVONA Text-to-Speech HQ

I co wybrać :_)

Data: 2012-02-13 11:48:05
Autor: ToMasz
jaki telefon (smartfon)

IVONA Maja Polski beta
IVONA Text-to-Speech HQ

I co wybrać :_)

obydwa! Poważnie przeczytaj co jest napisane w maktecie, bo to chwilę trzeba poustawiać. jedno to głos, drugie to program ivona
ToMasz

Data: 2012-02-13 11:48:30
Autor: Chris
jaki telefon (smartfon)
ToMasz nabazgrał(a):

[...]

THX ..

Data: 2012-02-13 11:13:18
Autor: Lukasz
jaki telefon (smartfon)
W dniu 2012-02-13 10:38, AL pisze:
mam - polecam - ale.... wydawalo mi sie, ze chciales raczej z normalna
klawiatura. To moze HTC ChaCha ?
DesireZ ma chowana klawiature qwerty i nie jest lekki (metalowa obudowa
+ dod.klawiatura).

a jak z pracą tych telefonów - szybko chodzą, nie wieszają się? bateria przy non stop włączonym 3G/gprs i kilkunastu (może troszkę więcej?) minutach rozmów dziennie wystarcza na cały dzień? :)

Lukasz

Data: 2012-02-13 11:27:38
Autor: AL
jaki telefon (smartfon)
W dniu 2012-02-13 11:13, Lukasz pisze:
[...]

same z siebie nie.
ale jak jakiegos smiecia z marketu zainsalujesz - to moze byc.
Najgorzej potem takiego smiecia znalezc, ktory te zawieszki powoduje (mialem aplikacje do monitorowania ilosci zuzytych danych via gprs - nie pamietam juz nazwy, ale pamietam, ze telefon potrafil zrobic restart, co jest wkurzajace.  Zastapilem ja na aplikacje MyDataManager i od tego czasu jest spokoj)

bateria
przy non stop włączonym 3G/gprs i kilkunastu (może troszkę więcej?)
minutach rozmów dziennie wystarcza na cały dzień? :)

przy uzywaniu glownie jako telefon (ok 1 godzina rozmow dziennie + okresowe sprawdzenie poczty, jakis informacji w sieci, etc - DesireZ potrafi dociagnac do 3 pelnych dni).
Natomiast jesli masz ciagle wlaczony WiFi, dodatkowo jakies streamingi z ipli, tvnplayera czy youtuba, gps on - przygotuj sie, ze codziennie bedziesz ladowal (ale na caly dzien powinno wystarczyc, przy zalozeniu, ze nie puszczasz tych filmikow non stop i masz jeszcze jakies inne zajecie) :)
Najczesciej laduje co drugi dzien (choc bywaja dni, ze i codziennie trzeba).  W razie czego zawsze mam gdzies w torbie dod. battery packa na wszelka ewentualnosc (w ciagu roku moze z dwa razy zdazylo mi sie po niego siegnac - ale to glownie z mojej winy, gdyz zapomnialem wczesniej doladowac baterii).
W kazdym razie tragedii nie ma - ale, jesli wczesniej ladowales telefon raz na tydzien - to mozesz byc na poczatku zdziwiony (niemile) - ale cos za cos. :/.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-02-13 19:55:20
Autor: Lukasz
jaki telefon (smartfon)
W dniu 2012-02-13 11:27, AL pisze:
[...]

wifi to raczej wieczorami w domu, non stop natomiast połączenie z internetem i odbieranie maili, czasem oglądnięcie załącznika pdf / doc z tegoż maila (teraz udaje mi się to na malutkim ekraniku Solida - ale nie muszę czytać tych załączników w całości, wyszukuję w nich 3 ciągi znaków które są zawsze w tym samym miejscu kartki a4)

W kazdym razie tragedii nie ma - ale, jesli wczesniej ladowales telefon
raz na tydzien - to mozesz byc na poczatku zdziwiony (niemile) - ale cos
za cos. :/.

w sumie to nie wiem co ile ładuję, ale chyba 2x w tygodniu, przy czym co godzinę automatycznie synchronizuję pocztę, poza tym ładowarka samochodowa to konieczność (ale wkurzałbym się jakbym musiał ją codziennie używać..)

Lukasz

Data: 2012-02-14 08:25:24
Autor: Lukasz
jaki telefon (smartfon)
W dniu 2012-02-13 09:40, Chris pisze:
Lukasz nabazgrał(a):
HTC Desire Z chyba tylko jeśli upierasz się na klawiaturę choć wolał bym
coś z większym ekranem.

Zapomniałem o jeszcze jednej ważnej funkcji: latarka ! telefon musi ją mieć.
Przyjmując że zrezygnowałbym jednak z klawiatury, jaki model warto wybrać? W zasadzie każdy ma to samo, jeden będzie szybszy, drugi może być wolniejszy, w zasadzie chodzi o wytrzymałość. Dostępu do fejsbuków, nków itp nie potrzebuję, za to obraz wyższej rozdzielczości chętnie bym wyświetlił (monitoring CCTV, IP)

Lukasz

Data: 2012-02-14 09:28:29
Autor: AL
jaki telefon (smartfon)
W dniu 2012-02-14 08:25, Lukasz pisze:
[...]

DesireZ - ma 0 i to b.dobra (trojstopniowa regulacja mocy swiecenia nawet :)

[...]

co do monitoringu (uzywam): to tu ograniczniem jest raczej rozdzielczosc kamery a nie ekranu telefonu :)

A wybor telefonu: poczytaj nt danych technicznych  i przejdz sie gdzies, gdzie takie telefony sa w wiekszej kupie i pomacaj sam.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-02-14 13:58:41
Autor: Lukasz
jaki telefon (smartfon)
W dniu 2012-02-14 09:28, AL pisze:

co do monitoringu (uzywam): to tu ograniczniem jest raczej rozdzielczosc
kamery a nie ekranu telefonu :)

przy kamerach analogowych tak, przy megapikselowych to już telefon chyba ma co robić - choć tu też raczej producenci myślą i na smartfona nie idzie pełna rozdzielczość (bo przy fullHD czy 2x tyle - 4MPix mógłby być spory problem) a tylko tyle ile w danym momencie jest wykorzystywane

A wybor telefonu: poczytaj nt danych technicznych i przejdz sie gdzies,
gdzie takie telefony sa w wiekszej kupie i pomacaj sam.

tutaj pytam od strony technicznej, tego jak się sprawuje dany telefon nie da się wymacać czy sprawdzić w 5 minut (bateria, wytrzymałość na upadki, szybkość pracy, zwiechy czy inne problemy)

Lukasz

Data: 2012-02-14 14:49:59
Autor: AL
jaki telefon (smartfon)
W dniu 2012-02-14 13:58, Lukasz pisze:
[...]

masz kamere zewnetrzna do monitoringu (np.domu) i masz ja w fullHD?
Respekt z mojej strony :)

A wybor telefonu: poczytaj nt danych technicznych i przejdz sie gdzies,
gdzie takie telefony sa w wiekszej kupie i pomacaj sam.

tutaj pytam od strony technicznej, tego jak siÄ™ sprawuje dany telefon
nie da się wymacać czy sprawdzić w 5 minut (bateria, wytrzymałość na
upadki, szybkość pracy, zwiechy czy inne problemy)

  no tak - ale czasami tu pisza sami flustraci - wiec i ocena moze byc mylaca dla Ciebie ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-02-14 15:24:45
Autor: Lukasz
jaki telefon (smartfon)
W dniu 2012-02-14 14:49, AL pisze:
masz kamere zewnetrzna do monitoringu (np.domu) i masz ja w fullHD?
Respekt z mojej strony :)

jako że niedawno się przeprowadziłem to jeszcze monitoringu u siebie nie mam, ale 1,3MPix z oświetlaczem już jest w podobnej cenie co dobry analog, rejestrator na razie droższy niż do analogów ale pewnie niedługo to się zmieni...
a kamerami zajmuję się zawodowo, stąd coraz bardziej odczuwam konieczność kupowania nowych zabawek do testowania. Niestety jak wiadomo szewc bez butów chodzi, tak i u siebie ciężko mi się zabrać do pracy ;)
Instalować to zdarzy się i 4MPix, a prezesi lubią się pochwalić jaki fajny podgląd mają na pracowników :)

Lukasz

Data: 2012-02-15 06:24:30
Autor: Lukasz
jaki telefon - Xperia Active?
[...]

przeglądając strony trafiłem na Xperie Active, niestety niewiele jest jej testów (te co widziałem to wyglądają jakby ktoś ten tel miał przez 5 minut w ręce w salonie, a resztę recenzji przepisał z danych producenta..) w zasadzie najbardziej mnie interesuje ile ten telefon wytrzymuje na baterii, bo z parametrów wynika że powinien chodzić płynnie. Wnętrze to chyba to samo co Xperia mini, więc może użytkownicy tego się wypowiedzą?

Lukasz

Data: 2012-02-21 11:40:13
Autor: Skrypëk
jaki telefon (smartfon)
AL <adam@skads.tam> wrote:
[...]

Co to sÄ… flustraci? Czy to coÅ› z lustracjÄ…?

Data: 2012-02-21 12:32:35
Autor: AL
jaki telefon (smartfon)
W dniu 2012-02-21 11:40, Skrypëk pisze:
AL <adam@skads.tam> wrote:
[...]

spójrz w lustro - odpowiedź zobaczysz naocznie

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-02-13 11:11:41
Autor: to
jaki telefon (smartfon)
begin Lukasz
Poszukuję telefonu o następujących funkcjach: - w miarę odporny na
upadki (nie na celowe rzucanie), na ekran to i tak foliÄ™ naklejÄ™ bo u
mnie się strasznie rysuje - synchronizacja kalendarza z googlem więc
[...]

Ja proponuję E7, o ile nie przeszkadza Ci aparat z EDoF (szczerze mówiąc moim zdaniem to rozwiązanie ma swoje zalety). Ekran się nie rysuje, lepszej fizycznej klawiatury qwerty nigdzie nie znajdziesz, odporny na upadki (mój kilka razy już leciał, w tym raz z prawie 2 metrów na terakotę w garażu i nadal działa). Ma Symbiana, ale Tobie nie powinno to przeszkadzać.

Data: 2012-02-14 06:54:40
Autor: phungus
jaki telefon (smartfon)
to <to_usenet@interia.pl> napisa³(a):
[...]

Hej,

Przy³acze sie i podpytam, czy E7 posiada funkcjonalnosc latarki i jak w ogole
z wykonaniem telefonu (jakosc palstikow, spasowanie - trzeszczenie, rozsuwanie
itp...)

Pozdro,
ph.

Data: 2012-02-14 10:30:52
Autor: phungus
jaki telefon (smartfon)
phungus <phungus.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa³(a):

Hej,

Przy³acze sie i podpytam, czy E7 posiada funkcjonalnosc latarki

Czesciowo sam sobie odpowiem:
http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_E7-00_UG_pl.pdf
Latarka jest opisana na stronie 13 :-)

Ciekawe, czy to dobry fon ?

--
Pozdro,
ph.

Data: 2012-02-14 11:50:08
Autor: atm
jaki telefon (smartfon)
On 2012-02-14 11:30, phungus wrote:
[...]

W sieci jest od groma testow tego telefonu.
http://pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=19996:recenzja-nokia-e7&catid=33:sprzet&Itemid=89

Data: 2012-02-14 14:15:54
Autor: to
jaki telefon (smartfon)
begin phungus
Przyłacze sie i podpytam, czy E7 posiada funkcjonalnosc latarki

Jak się ściągnie aplikacje ze sklepu, to posiada.

i jak w
ogole z wykonaniem telefonu (jakosc palstikow, spasowanie -
trzeszczenie, rozsuwanie itp...)

Jakość rewelacyjna, nic nie trzeszczy, po paru miesiącach użytkowania zero luzów, klawiatura bardzo wygodna (można postawić telefon na stole i pisać 4 palcami). Czarna obudowa stosunkowo łatwo się rysuje (czy może raczej bardzo te rysy widać), teraz brałbym raczej srebrną, mniej będzie ryski widać.

Ogólnie z telefonu jestem bardzo zadowolony, a zasadniczo wybierałem go praktycznie wśród wszystkich (bo praktycznie wszystkie mam za złotówkę). Wady to jak wspomniałem dość widoczne rysy na czarnej obudowie i w jakimś sensie EDoF. Aczkolwiek co do EDoF, to mam mieszane uczucia, bo z jednej strony irytuje trochę mało wyraźny obraz przy "skanowaniu" dokumentów, a z drugiej przy robieniu normalnych zdjęć brak AF jest raczej zaletą, bo zdjęcie można zrobić bardzo szybko, a zdjęcia po ciemku wychodzą generalnie lepiej (bo AF się nie myli).

jaki telefon (smartfon)