jaki telefon z GPS

Data: 2009-09-13 12:17:28
Autor: Adax
jaki telefon z GPS
Witam ponownie! Tym razem chciałbym się skonsultować z praktykami w sprawie telefonu  z moduem GPS. Nie musi być QWERTY, raczej z WiFi, aparat min. 2 mpx i w cenie <1000 PLN. Chodzi o to, żeby miała GPS i nie była jednak za szeroka.

Oglądałem już Nokię E66, E71, E72, N95, Samsunga SGH-i780. Co sądzicie o Nokii E71,  ew. co zamiast niej?

Data: 2009-09-13 12:43:20
Autor: gasper
jaki telefon z GPS
imo lepiej sie spisuje telefon+moduł gps niż telefon z gps wbudowanym

Data: 2009-09-13 13:35:23
Autor: Adax
jaki telefon z GPS
Użytkownik "gasper" <ni@ma.pl> napisał w wiadomości
imo lepiej sie spisuje telefon+moduł gps niż telefon z gps wbudowanym

też tak kiedyś myślałem i chciałem zakupić E51, ale po przeczytaniu wielu
opinii doszedłem do wniosku, że lepiej 2w1. Mniej miejsca zajmuje, zawsze
mam pzry sobie, w samochodzie ładowarka...

Data: 2009-09-13 15:51:03
Autor: gasper
jaki telefon z GPS
Użytkownik "Adax" <Adax_Tnij@op.pl> napisał w wiadomości news:h8ildq$5lg$2news.onet.pl...
[...]

ja uzywałem e71 a teraz e51+moduł ten nowszy z cyferką 4 i jest niebo a ziemia z sygnałem

Data: 2009-09-13 15:55:43
Autor: Adax
jaki telefon z GPS
[...]

Hmmm... czy to znaczy, że moduły GPS w Nokiach są słabe i problem z sygnałem? Bo nie brałem tego pod uwagę. Nota bena posiadam moduł Motoroli T805 SIRF STAR III i myślałem o E51, ale wielu sugeruje, że 2w1 jest extra, więc na pewno Moduły GGPS w komurkach są takie słabiutkie?

Data: 2009-09-13 16:12:50
Autor: Przemek
jaki telefon z GPS
Użytkownik "Adax" <Adax_Tnij@op.pl> napisał w wiadomości
T805 SIRF STAR III i myślałem o E51, ale wielu sugeruje, że 2w1 jest
extra,  więc na pewno Moduły GGPS w komurkach są takie słabiutkie?

2w1 ma niewątpliwą zaletę, że jak masz telefon, to nie musisz pamietać o odbiorniku. Nie raz już błogosławiłem to rozwiązanie. Oczywiście ma wadę w postaci szybko rozladowującej się baterii. Coś za coś. Zastanów się, co Ci bardziej potrzebne.
Nie wiem jak etraz z Nokiami, ale jakis czas temu trzeba bylo nieźle płacić, żeby używać map Nokii, o tym tez pomyśl.
Przem

Data: 2009-09-13 16:27:40
Autor: Błażej
jaki telefon z GPS
Dnia Sun, 13 Sep 2009 15:55:43 +0200, Adax napisał(a):

[...]

Niektóre telefony podobno mają kłopoty z sygnałem GPS. Ja słyszałem o
jednym takim modelu - N95.
Obecnie korzystam z N82 (wcześniej inne modele bez GPS), i teraz nie
wyobrażam sobie innego rozwiązania niż 2w1.
W telefonach możesz włączyć wspomaganie GPS i wtedy sygnał jest łapany w
ciągu paru sekund, niestety to kosztuje i najlepiej mieć wykupiony pakiecik
internetowy np. Simplus. Gdy byłem w Simplusie używałem wspomagania. Po
przeprowadzce do Play wyłączyłem wspomaganie i jedyną różnicę jaką
zauważyłem to taka, że dłużej łapie sygnał - max 3 minuty.
Co do stabilności sygnału, to nie widzę żadnej różnicy.
--
Pozdrawiam.
Błażej

Data: 2009-09-13 19:00:18
Autor: cpt. Nemo
jaki telefon z GPS

Użytkownik "gasper" <ni@ma.pl> napisał w wiadomości

imo lepiej sie spisuje telefon+moduł gps niż telefon z gps wbudowanym

A w praktyce jest zupelnie odwrotnie :)

pozdrawiam,

Data: 2009-09-13 15:26:09
Autor: ToMasz
jaki telefon z GPS
Adax pisze:
Witam ponownie! Tym razem chciałbym się skonsultować z praktykami w sprawie telefonu  z moduem GPS.
pytanie bumerang. odpowiedź jak rzep na psim ogonie. PO CO ten gps. To
tak jakbyś dał ogłoszenie kupie ładowarke, nie precyzujac do czego, i
czy przypadkiem nie masz na myśli Ł34

ToMasz

Data: 2009-09-13 15:39:58
Autor: Adax
jaki telefon z GPS
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@gazzeetta.pl> napisał w wiadomości
Adax pisze:
[...]

Żeby spradycznie wykorzystywać w samochodzie... :)
Ł34? -a co to?

Data: 2009-09-13 15:43:41
Autor: qwerty
jaki telefon z GPS
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@gazzeetta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h8iqlq$n7o$3@news.interia.pl...
Adax pisze:
Witam ponownie! Tym razem chciałbym się skonsultować z praktykami w sprawie
telefonu  z moduem GPS.
pytanie bumerang. odpowiedź jak rzep na psim ogonie. PO CO ten gps.

A do czego jest gps?

Data: 2009-09-13 16:04:31
Autor: ToMasz
jaki telefon z GPS
Adax pisze:
[...]

umożliwia ustalenie swojej pozycji. Co z nią zrobisz? zaznaczysz na
papierowej mapie szpileczką?
JA bym sie skupił na nawigacji wykorzystujacej GPS, ale jak narazie nikt
o to nie pyta. Ktoś wspomniał o naviexpercie wymagającym stałych opłat,
stałego zasiegu GSM i internetu. Czy autor wątku wie otym?
Automapa to 300zł  a telefon ma być do 1000, wiec moze darmowy trekbuddy?

Tak samo z wifi. FAjny slogan, ale proszę mi powiedzieć ( do autora) jak
ma zamiar wykorzystać wifi? bedzie siedział na kanapie i ogladał www?
fajnie ale wtedy najważniejszym parametrem bedzie wielkość ekranu, bo na
2.2 cala to szybko mu przejdzie ochota nawet na czytanie basha. Moze
Voip? tyle ze byćmoze (jeśli ma na telefonie działać automapa) to głos
poleci przez głośnik zewnętrzny...

Najłatwiej jednak doradzić: kup zewnętrzny gps. albo nokia ma fajny bo
mało prądu bierze. tak. jak nie działa....

ToMasz

Data: 2009-09-13 17:27:43
Autor: AL
jaki telefon z GPS
Adax pisze:
[...]

sa jeszcze mapy TOPO - np Garmina

[...]

WiFi w telefonie to blogoslawienstwo - telefon VoiP (zwlaszcza za grnica pozwala wiele zaoszczedzic) , w razie czego mozna przegladnac internet, maila (darmowe HotSpoty), automatycznie pobieraja sie roznego rodzaju serwisy jak HotSpot dostepny (np zdefiniowany w domu)
Kazdy nastepny telefon u mnie bedzie musial miec WiFi

Najłatwiej jednak doradzić: kup zewnętrzny gps. albo nokia ma fajny bo
mało prądu bierze. tak. jak nie działa....

uzywam E51 i zewnerzego modulu, ktorego czasem uzywam rowniez w zestawie z palmem a nawet notebookiem.
Mam tez nawi samochodowe (dedykowane) - TomTom - ale nie wezmne tego np. na rower - zamiast tego chetnie korzystam z komorki przyczepionej do ramy roweru i modulu GPS w kieszeni lub sakwie - sprawdza sie ten zestaw wysmienicie w jazdach po lasach.

Z zetawu telefon+modul GPS korzystam rowniez czasami w aucie - tez od biedy daje rade na tak malym ekraniku jak w E51, przy czym, gdybym mial zabudowany modul w telefonie to mialbym klopot - modul GPS nie odbiera mi przez solarna szybe mojego auta - sam modul musze jak najblizej umiescic bocznej szybki na podszybiu.
W innych autach bez szyby solarnej modul lezy w schowku i tez odbiera - ma funkcje samoczynnego przechodzenia w stan czuwania.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-09-13 18:36:18
Autor: Adax
jaki telefon z GPS
(...)
[...]

Wielkie dzięki, że chciało Ci się tyle pisać, bo ja podobnie myślę, tylko, zastanawiam się, czy kupić E51, czy od razu wskczyć np w E55 -2x droższy nota bene :)
To 2w1 jest kuszące, tym bardziej, że pod Symbiana można wgrać różne mapki...
Rozumiem, że nie jesteś za 2w1, ale czy nie jest kłopotliwe nosić zawsze ze sobą 2 urządzenia?

Data: 2009-09-13 18:44:06
Autor: AL
jaki telefon z GPS
Adax pisze:
(...)
[...]

czasami zaluje, ze nie mam GPS'a w telefonie - ale to bardzo rzadko.

Jesli masz mozliwosc wyboru - wez np. e52 - bateria z tego co w opisie na glowe bije ta z e51, przy czym zawsze mozesz korzystac z zewnetrznego GPS'a (jesli juz taki masz), lub od biedy z wbudowanego - zaleznie od sytuacji i potrzeb :)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-09-13 19:05:53
Autor: cpt. Nemo
jaki telefon z GPS

Użytkownik "Adax" <Adax_Tnij@op.pl> napisał w wiadomości
(...)

To 2w1 jest kuszące, tym bardziej, że pod Symbiana można wgrać różne
mapki...

Pod symbiana to tak za duzo to sobie mapek nie powgrywasz a juz nie
mowie o funkcjach ktore oferuje windowsowy OziExplorer gdzie kalibrujesz
normalana mape papierowa i juz ja masz w nawigacji :)
Czasem nad wyraz przydatne.

pozdrawiam,

Data: 2009-09-13 20:35:31
Autor: ToMasz
jaki telefon z GPS
cpt. Nemo pisze:
[...]

Etam panie Nemo. Powgywają mapki jakie bedą chcieli, GPsm też będą
mieli, ale ze to zero związku - trudno sie mówi. OStatecznie zostaną z
google maps, sciagnietym po gprsie, za masakryczne pieniądze i bedą na
to to czekać 40 minut, bo sygnał w górach bedzie na granicy zasiegu.
Potem bedzie połajanka jakie te baterie są słabe...
Ech te ludzie...

ToMasz

Data: 2009-09-13 21:02:50
Autor: Błażej
jaki telefon z GPS
Dnia Sun, 13 Sep 2009 19:05:53 +0200, cpt. Nemo napisał(a):

[...]

A ile to tych map potrzeba w telefonie aby się nie zgubić w terenie?
Nawigacje samochodowe wystarczą powiedzmy 2, a co do programów typu
OziExplorer to jeśli się nie mylę, to na symbiana są też co najmniej 2
podobne aplikacje (nazw niestety nie pamiętam, bo mnie ten temat nie
interesuje), do których można wgrać zeskanowaną mapę i sobie ją
skalibrować.
Więc, nie ma co tak narzekać na tego Symbiana.

Data: 2009-09-13 22:11:59
Autor: cpt. Nemo
jaki telefon z GPS

Użytkownik "Błażej" <blazej_wad@icpnet.pl> napisał w wiadomości

A ile to tych map potrzeba w telefonie aby się nie zgubić w terenie?
Zadnej bo do tego i papierowa mapa wystarczy :)
Ale z nawigacja wielokrotnie szybciej i elastyczniej i nie to zeby sie
nie zgubic ale zeby trafic tam gdzie sie chce najszybciej, najkrocej
albo najwygodniej :)

Nawigacje samochodowe wystarczą powiedzmy 2,
Starcza i jedna jeno aby porzadna, tylko ze na Polske na Symbiana nie za
bardzo jest wybor.

a co do programów typu
OziExplorer to jeśli się nie mylę, to na symbiana są też co najmniej 2
podobne aplikacje

Podobne to nie koniecznie takie same i nie koniecznie mapy skalowane
nawzajem pasuja i nie koniecznie te same mapy w kompie i na telefonie -
ja tam bym sie nie zamienil na symbianowy telefon :)

Pozdrawiam,

Data: 2009-09-13 23:11:54
Autor: Błażej
jaki telefon z GPS
Dnia Sun, 13 Sep 2009 22:11:59 +0200, cpt. Nemo napisał(a):

Nawigacje samochodowe wystarczą powiedzmy 2,
Starcza i jedna jeno aby porzadna, tylko ze na Polske na Symbiana nie za
bardzo jest wybor.

Na Polskę na Symbiana mamy wybór. Proszę, mamy Garmina i Sygica, reszta też
ujdzie.
I na  WM jest wybór pomiędzy nieśmiertelną i "najlepszą" Automapą a resztą.

[...]

Dlatego napisałem, że podobne, bo nie znam OziExplorera, a tymi podobnymi
na Symbiana się bawiłem 2 dni i stwierdziłem, że są mi nie potrzebne.
A ja jakoś na WM bym się nie zamienił. Ale to pewnie kwestia
przyzwyczajenia i wolnego wyboru.
Najważniejsze, że jest wybór i każdy może sobie wybrać coś dla siebie.
Denerwuje mnie tylko, jak ktoś pisze, że na Symbiana to nie ma programów do
tego, albo tamtego, bo ma klapy od Bila na oczach i świata poza WM nie
widzi.

Data: 2009-09-14 07:54:13
Autor: ToMasz
jaki telefon z GPS

Denerwuje mnie tylko, jak ktoś pisze, że na Symbiana to nie ma programów do
tego, albo tamtego, bo ma klapy od Bila na oczach i świata poza WM nie
widzi.

mnie natomiast denerwują osoby (ich pytania) chcące wydać ok 1000zł na
sprzęt do nawigacji, nie rozumiejąc różnicy pomiedzy GPSem a nawigacją.
Ale najbardzie mnie irytuje gdy w takim momencie ktoś im odpowiada: kup
nokie, albo KAisera, ja mam i dobrze działa...
ToMasz

Data: 2009-09-14 00:42:34
Autor: Janeo
jaki telefon z GPS
On 14 Wrz, 07:54, ToMasz <twit...@gazzeetta.pl> wrote:
> [...]

Ale najbardzie mnie irytuje gdy w takim momencie ktoś im odpowiada: kup
nokie, albo KAisera, ja mam i dobrze działa...

Dalatego nawet nie zabrałem głosu w tej głupiej dyskusji, a autor
przeniósł temat na pl.rec.gps
Pozdr. - Janeo
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-09-13 23:16:05
Autor: AL
jaki telefon z GPS
cpt. Nemo pisze:
[...]

o - a jakiez to lepsze mapy masz na WM niz na symnbiana ?

Tylko nie mow za AM :)

a ja bym tam w zyciu nie chcial telefonu z WM ;)
(na palmie mam dalej PalmOS i jest mi z tym dobrze)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-09-13 17:15:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jaki telefon z GPS

"qwerty" h8isub$2mi$1@achot.icm.edu.pl

A do czego jest gps?

Zapamiętuję współrzędne położenia samochodu na parkingu.
Po wyjściu ze sklepu nie będę przeszukiwał po omacku... ;)

GR ;)

Data: 2009-09-13 17:28:39
Autor: AL
jaki telefon z GPS
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

"qwerty" h8isub$2mi$1@achot.icm.edu.pl

A do czego jest gps?

Zapamiętuję współrzędne położenia samochodu na parkingu.
Po wyjściu ze sklepu nie będę przeszukiwał po omacku... ;)

a zebys wiedzial, ze tak czasami robie w obcym mi miescie :)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-09-13 18:03:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jaki telefon z GPS

Użytkownik "AL" h8j333$ddr$2@inews.gazeta.pl

A do czego jest gps?

Zapamiętuję współrzędne położenia samochodu na parkingu.
Po wyjściu ze sklepu nie będę przeszukiwał po omacku... ;)

a zebys wiedzial, ze tak czasami robie w obcym mi miescie :)

Po co w obcym? Ja w swoim przez jakiś czas po otworzeniu galerii
nie mogę się połapać gdzie co jest. Kiedyś zostawiłem samochód
przy torach kolejowych i niewiele brakowało, a bym minął się z nim,
wracając. Lazłem w jedną stronę około godziny, więc pogubiłem się
i w czasie, i w [jednowymiarowej] ,,przestrzeni'', :) a samochód
stał pod nasypem, więc nie widziałem go z góry, z torów. :)

BTW -- Sowieci mieli zacięcie w budowaniu torów kolejowych... :)

Data: 2009-09-13 15:52:07
Autor: Adax
jaki telefon z GPS
(...)
Proponuję Nokię E52 lub E55. Dosyć długo trzyma bateria, nie trzeba
nosić ze  soba elektrowni! Mam E52 z NaviExpert'em i jestem b. zadowolony.
TaPik

No E55  nie brałem pod uwagę, ale po sparwdzeniu na www widzę, że można się zmieścić w 1 tys PLN :)
Czy E55 ma tylko jeszcze lepszą baterię od E52 i jest mniejsza oraz mniej waży i  ma pseudo QWERTY? Czy są jeszce jakieś różnice?

jaki telefon z GPS