jaki tryb HD dla sportu ?

Data: 2009-10-23 19:50:35
Autor: vari
jaki tryb HD dla sportu ?
Ponieważ od dłuższego czasu mieliśmy TV HD, postanowiliśmy u naszego operatora satelitarnego wydzierżawić odbiornik PVR HD.
Podłączyłem do do telewizora przewodek HDMI i wykupiśmy jeden kanał HD co było wymogiem dla wydzierzawienia odbiornika.
Jako, że rodzina interesuje się sportem to wybraliśmy Eurosport HD.
Dziś oglądałem ten program kilka razy w ciągu dnia i widziałem że był material HD ale były chyba też upscalowane transmisje.
Ale nie w tym rzecz.
Otóż odbiornik można ustawić w dwa tryby na złączu HDMI: 720p i 1080i.
Czym się różnią to wiem ale moje pytanie brzmi: które z tych ustawień będzie lepsze z punktu widzenia transmisji sportowych ?
Na razie nie widzę istostnych różnic w czasie transmisji programu HD.
W obu trybach czasem występują artefakty wokół szybkich ruchów np zawodnika.
Nie są tak bardzo widoczne jak na przykład na niemieckim DVB-T (który odbieram z pwodu bliskości granicy - tam wiadomo emisja SD ale artefakty są kolosalne. Przy nich nasza nalogowa NAZIEMNA TV wygląda duzo lepiej, zwłaszcza na solidmej antenie którą posiadam).
Nie wiem więc jak ustawić odbiornik. Czy w tryb 720p czy 1080i. Nie jest dostępny tryb 1080p co podobno dopiero jest prawdziwym HD jak twierdzą niektórzy.
Ja oczywiście widzę różnicę pomiędzy HD puszczonym przez HDMI a tym samym programem puszczonym przez Eurozłącze (wtedy SD) ale muszę przyznać, że różnica nie jest powalająca.
Największy efekt jest podczs siedzenia blisko ekranu (wzrok już nie ten - z dala to dla mnie i mój stary CRT wygląda tak samo). Ale trudno sidzieć blisko przy 52 calowym telewiorze a już oglądanie meczu tenisa wydaje mi się tu masochizmem grożącym urazem kręgów szyjnych. :P
Skoro jednak rodzina chce mieć Sport w HD to postanowiłem zapytać osoby znające się na tym lepiej ode mnie któy z dwu dostępnych trybów wybrać.
vari

Data: 2009-10-23 21:25:25
Autor: sensei
jaki tryb HD dla sportu ?
Użytkownik "vari" <varicap@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hbsr09$oev$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

formalnie w sportowych lepiej wychodzi 720p bo ma 50 ramek na sekunde ale Eurosport HD zdaje sie nadaje 1080i i najlepiej ustawic na to co nadawca emituje czyli 1080i.

Data: 2009-10-24 06:35:28
Autor: JanKo
jaki tryb HD dla sportu ?
Agent vari nadaje:
Na razie nie widzę istostnych różnic w czasie transmisji

Skoro nie widać różnicy to co za różnica?

Data: 2009-10-24 10:03:11
Autor: vari
jaki tryb HD dla sportu ?

Użytkownik "JanKo" <bez@maila.tu> napisał w wiadomości news:hbu061$2sd$1inews.gazeta.pl...
Agent vari nadaje:
Na razie nie widzę istostnych różnic w czasie transmisji

Skoro nie widać różnicy to co za różnica?

NA RAZIE.
Wiesz...na mistrzostwach w bilardzie to rudno cos ocenić.
Potem ja wyjadę a rodzina nie bedzie umiała przełączyć.... Wolę raz ustawić JAK NALEŻY.
vari

Data: 2009-10-24 12:47:07
Autor: BaX
jaki tryb HD dla sportu ?

NA RAZIE.
Wiesz...na mistrzostwach w bilardzie to rudno cos ocenić.
Potem ja wyjadę a rodzina nie bedzie umiała przełączyć.... Wolę raz ustawić JAK NALEŻY.

EU ma /miało/ w opisie czy dana relacja leci w 1080 czy nie.

jaki tryb HD dla sportu ?