jaki tuner?

Data: 2011-01-11 18:13:43
Autor: pyton
jaki tuner?
Jaki tuner mo¿ecie poleciæ do cyfry? Chce sobie kupiæ co¶ na Allegro, podobno Fergusony s± ok?
Zale¿y mi na HD i HDMI. Bud¿et 250-300z³
Warto co¶ takiego?
http://allegro.pl/tuner-dekoder-ferguson-ariva-100-e-hd-lan-usb-1479-i1394020001.html

Data: 2011-01-11 11:56:43
Autor: Jakub Sobczak
jaki tuner?
On 11 Sty, 18:13, "pyton" <p...@on.no> wrote:
[...]

Waha³em siê miêdzy Ariv± a Opticum. Mam x403p i, mimo ¿e jest dro¿szy,
jestem zadowolony: http://allegro.pl/opticum-hd-x403p-x-403p-x403-hdmi-gratis-i1409167684.html

Z tego co s³ysza³em, Arivy s± gorsze i nie s± to udane modele (ponoæ
100 szczególnie), ale jest to tylko zas³yszana opinia. No i opticum ma
usb z ty³u a nie z przodu!

Data: 2011-01-11 21:49:44
Autor: pawell32
jaki tuner?
W dniu 11.01.2011 20:56, Jakub Sobczak pisze:

Z tego co s³ysza³em, Arivy s± gorsze i nie s± to udane modele (ponoæ
100 szczególnie),

rzecz wzglêdna. ariva jest chyba najmniej udanym odbiornikiem
fergusona jaki znam.
opticum przede wszystkim jest wolny, ale ogólnie
dzia³a dobrze i jakbym mia³ wybraæ miêdzy tymi dwoma
to opticum.
na ferdka jest wiêcej softu.

  ale jest to tylko zas³yszana opinia. No i opticum ma
usb z ty³u a nie z przodu!

to fakt, z usb dali plame.

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2011-01-12 10:40:42
Autor: Robert_J
jaki tuner?
No i opticum ma
usb z ty³u a nie z przodu!

A dlaczego uwa¿asz USB z przodu za wadê? Ja akurat cieszê siê ¿e mój ma USB z przodu bo czêsto pod³±czam tam dysk :-). Optymalnym rozwi±zaniem by³yby dwa wej¶cia, jedno z ty³u i jedno z przodu...

Data: 2011-01-12 17:32:14
Autor: sat_diver
jaki tuner?
Nastał dzień 2011-01-12 10:40, Robert_J donosi, że:
Optymalnym rozwiÄ…zaniem
byłyby dwa wejścia, jedno z tyłu i jedno z przodu...
Tak ma np. Opticum 8000 2CICX, w mojej opinii jeden z bardziej udanych tunerów w swojej kategorii cenowej, niestety SD.

Data: 2011-01-12 12:10:23
Autor: adresss
jaki tuner?
On Tue, 11 Jan 2011 11:56:43 -0800 (PST), Jakub Sobczak
<sopel1000@gmail.com> wrote:

No i opticum ma
usb z ty³u a nie z przodu!

a powinien byc z tylu dla dysku a z przodu pod pedrive

A moze Ariva 200 bo ma jeszcze slot pod modul CAM - nCAM, Polsat i
inne, a 100 tylko czytnik.

a moze poszukasz sobie tunery combo pod sat i naziemna. Sa takowe,
wtedy z naziemnej tez moglbys ew. ogladac.

--
ThinkXtra

Data: 2011-01-12 06:58:55
Autor: sat_diver
jaki tuner?
Nastał dzień 2011-01-11 18:13, pyton donosi, że:
Jaki tuner możecie polecić do cyfry? Chce sobie kupić coś na Allegro,
podobno Fergusony sÄ… ok?
Zależy mi na HD i HDMI. Budżet 250-300zł
Jak Ci nie zależy na wodotryskach to może warto rozważyć OPTIBOX HD.
Po zmianie oprogramowania obsługuje karty C+, a nawet bezproblemowo splittery:
http://allegro.pl/optibox-hd-2ci-cx-wyprzedaz-i1403684243.html

Data: 2011-01-12 15:31:56
Autor: pyton
jaki tuner?
Użytkownik "sat_diver" <satdiver@satdiver.info> napisał w wiadomości news:igjfv1$ulu$1news.onet.pl...
[...]

Nie znam się na tym jeszcze, chcę podłączyć i ma działać. Ta zmiana oprogramowania to jak wgrywanie biosu do kompa, czy coś bardziej skomplikowanego?

Data: 2011-01-12 15:36:41
Autor: Cavallino
jaki tuner?
Użytkownik "pyton" <pyt@on.no> napisał w wiadomości news:igke13$vo7$1usenet.news.interia.pl...
[...]

To weź sprzęt od Cyfry.
Z każdym innym trzeba trochę pracy i wiedzy, jak nie od początku to może później.

Ta zmiana oprogramowania to jak wgrywanie biosu do kompa, czy coÅ› bardziej skomplikowanego?

Różnie, zależy od tunera.
Trzeba mieć soft na kompie, kabel do połączenia, cierpliwość jak się nie uda.
A w innych można aktualizować przez sat (przynajmniej kiedyś było można).

Data: 2011-01-12 16:40:45
Autor: pyton
jaki tuner?
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d2dbc76$0$2445$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tam trzeba płacić co miesiąc, a lepiej mieć na własność

[...]

Przez sat? Ciekawe. Jak to działa, że trafi tylko do tego konkretnego tunera? :)
A przez kabel to widze że tam jest COM, a już mało który komputer ma to złącze, a laptopy szczególnie

Data: 2011-01-12 17:30:11
Autor: sat_diver
jaki tuner?
Nastał dzień 2011-01-12 16:40, pyton donosi, że:
A w innych można aktualizować przez sat (przynajmniej kiedyś było można).
Przez sat? Ciekawe. Jak to działa, że trafi tylko do tego konkretnego
tunera? :)
OTA - opcja w menu, wskazanie TP na określonym satelicie i aktualizacja.
A przez kabel to widze że tam jest COM, a już mało który komputer ma to
złącze, a laptopy szczególnie
IstniejÄ… interfejsy USB<->COM

Data: 2011-01-12 17:32:00
Autor: Cavallino
jaki tuner?
[...]

Niekoniecznie.
Czasem dają za 1 zł.

a lepiej mieć na własność

Zwłaszcza jak Ci padnie po burzy, albo przestaje odbierać po operator coś zmienił w uprawnieniach, to wtedy masz swoje lepiej.

A w innych można aktualizować przez sat (przynajmniej kiedyś było można).

Przez sat? Ciekawe. Jak to działa, że trafi tylko do tego konkretnego tunera? :)

Producent musi utrzymywać extra transponder dla swoich tunerów.

A przez kabel to widze że tam jest COM

Com, albo już częściej usb.

Data: 2011-01-12 17:28:35
Autor: sat_diver
jaki tuner?
Nastał dzień 2011-01-12 15:31, pyton donosi, że:
[...]

Kilka kliknięć, program jest na stronie globo, potrzebny kabel null-modem (kilka złotych w sklepie komputerowym/sat)

Data: 2011-01-14 14:25:25
Autor: Piotr
jaki tuner?
Tunery Opticum i Globo na oryginalnym oprogramowaniu nie obs³uguj± C+ i konieczne jest wgranie alternatywnego softu. Podobno przy awarii sprzêtu z takim softem odmawiaj± naprawy gwarancyjnej.

Data: 2011-01-14 15:58:45
Autor: sat_diver
jaki tuner?
Nastał dzień 2011-01-14 14:25, Piotr donosi, że:
Tunery Opticum i Globo na oryginalnym oprogramowaniu nie obs�uguj� C+ i
konieczne jest wgranie alternatywnego softu. Podobno przy awarii sprz�tu z
takim softem odmawiaj� naprawy gwarancyjnej.

Prawda - na szczęście są "małoawaryjne" :)

Data: 2011-01-15 00:17:44
Autor: pyton
jaki tuner?
U¿ytkownik "Piotr" <piotr_bo@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:igpis4$f4f$1news.task.gda.pl...
Tunery Opticum i Globo na oryginalnym oprogramowaniu nie obs³uguj± C+ i konieczne jest wgranie alternatywnego softu. Podobno przy awarii sprzêtu z takim softem odmawiaj± naprawy gwarancyjnej.

Czemu nie obs³uguj±? Myslalem ze t± kartê wk³ada siê jak sima do komórki i wszystko dzia³a na dowolnym sprzêcie, czyli jest tu co¶ w rodzaju simlocka?

Data: 2011-01-15 10:13:52
Autor: sat_diver
jaki tuner?
Nastał dzień 2011-01-15 00:17, pyton donosi, że:
Użytkownik "Piotr" <piotr_bo@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Tunery Opticum i Globo na oryginalnym oprogramowaniu nie obsługują C+

Czemu nie obsługują?
Zapewne względy licencyjne

Data: 2011-01-15 16:39:43
Autor: pawell32
jaki tuner?
W dniu 15.01.2011 00:17, pyton pisze:
[...]

nie bardzo.
ka¿dy dekoder posiadaj±cy slot na karte ma oznaczenie z jakim
systemem kodowania pracuje, w tym przypadku conax.
czyli obsluguje karte np. TnK.
aby obs³u¿y³ system seca (c+) trzeba wgraæ alternatywne oprogramowanie,
które z modu³u jesdnosystemowego robi wielosystemowy.