jaki tuner DVB-T na USB/PCI

Data: 2012-01-08 00:30:47
Autor: Krystek
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
Jaki możecie polecić tuner do odbioru cyfrowej telewizji naziemnej do peceta z interfejsem USB lub montowany jako karta rozszerzeń? Czy każdy tuner DVB-T umożliwi zgrywanie obrazu, czy też trzeba zwracać na coś uwagę przy wyborze modelu? I czy ogólnie możliwe jest zgrywanie obrazu w rozdzielczości lepszej niż DVD, czy też do takich celów trzeba się zaopatrzyć w tuner inny niż współpracujący z PC? Dziwne to trochę dla mnie bo widuję opisy "kompatybilny ze standardem 1080i" ale tylko "umożliwia nagrywanie w rozdzielczości DVD i standardzie MPEG-2". Czy jest jakieś ogólne ograniczenie w tej kwestii czy nie takich możliwości technicznych zrzutu obrazu w wysokich rozdzielczościach z wykorzystaniem tandemu tuner/pecet?

Krystian

Data: 2012-01-08 09:21:52
Autor: Leszek K.
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
Dnia Sun, 08 Jan 2012 00:30:47 +0100, Krystek napisał(a):

[...]

Obecnie używam tandemu:
http://www.hollex.pl/karty-dvb-do-pc/1909-karta-pcie-anysee-e7-ps2-plus-pilot

i modułu CI
http://www.hollex.pl/moduly-ci-cams/1905-modul-ncam-hd-dla-n-na-karte

Ten tuner mimo że jest w postaci karty jest podpinany do USB. Bez problemu
można nagrywać w HD. Firma dosyć nowa i oprogramowanie mocno niedopracowane
(nie działa Timeshift a sheduler nie włącza tunera) ale ogólnie jestem
zadowolony. --

Data: 2012-01-08 09:36:43
Autor: Yakhub
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
W liście datowanym 8 stycznia 2012 (00:30:47) napisano:

[...]

Było na grupie dosłownie 4 dni temu:

wątek "TV naziemna cyfrowa a komputer", z 4 stycznia.

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2012-01-08 09:55:41
Autor: Krystek
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
Yakhub wrote:
Było na grupie dosłownie 4 dni temu:

wątek "TV naziemna cyfrowa a komputer", z 4 stycznia.

Czytałem ten wątek, ale jest on dla mnie mało konkretny. O tym chipie już wiedziałem. Wątek nie wyjaśnia moich wątpliwości odnośnie możliwości nagrywania, szczególnie w rozdzielczościach > DVD.

Krystian

Data: 2012-01-08 10:08:19
Autor: marfi
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
Użytkownik "Krystek" <krystian@usunto.pl> napisał w wiadomości news:4f095a10$0$1637$c3e8da3$40cdd511news.astraweb.com...
Yakhub wrote:
[...]

  Nagranie z TV cyfrowej na dysku ma rozdzielczość taką samą jak oryginał odebrany z eteru.

--
marfi

Data: 2012-01-08 09:17:12
Autor: Andre
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
marfi wrote:

Nagranie z TV cyfrowej na dysku ma rozdzielczość taką samą jak
oryginał odebrany z eteru.

Czyli?
480p czy 720p?

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2012-01-08 10:53:37
Autor: qwerty
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
Użytkownik "Andre"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:xn0hsunfp57psmf005@news.gazeta.pl...
Czyli?
480p czy 720p?

Taką jaką jest nadawaną. Teraz 576i, a w czerwcu 720p/1080i. Nagrywane jest 1:1 co jest nadawane (bez rekompresji).

Data: 2012-01-08 10:57:29
Autor: Andre
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
qwerty wrote:

Taką jaką jest nadawaną. Teraz 576i, a w czerwcu 720p/1080i.
Nagrywane jest 1:1 co jest nadawane (bez rekompresji).

To jak to wychodzi w odniesieniu do zapisu MB/s dla obu wyzszych
rozdzielczosci?

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2012-01-08 12:53:07
Autor: qwerty
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
Użytkownik "Andre"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:xn0hsuq0e5barh8006@news.gazeta.pl...
Taką jaką jest nadawaną. Teraz 576i, a w czerwcu 720p/1080i.
Nagrywane jest 1:1 co jest nadawane (bez rekompresji).

To jak to wychodzi w odniesieniu do zapisu MB/s dla obu wyzszych
rozdzielczosci?

To zależy od bitrate, a nie rozdzielczości. Obecnie multipleks ma pojemność 24.882 Mbps. Gdyby całą pojemność przeznaczyć pod jeden kanał HD to twój dysk musiałby wyrobić w zapisie 3 MiB/s. Tylko, że będzie nadawane ok 5-6 kanałów SD + 1 HD.
Obecnie kanał SD 1 godz zajmuje 1 GiB (pomijam polsat sport news, bo ma wyższy bitrate).

Data: 2012-01-08 11:57:12
Autor: Andre
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
qwerty wrote:

[...]

To jakas straszna lipa chyba... 24 Mbps powinien miec jeden tylko
kanal... Ciekawe jak przy tak malym bitrate bedzie wygladalo 720p na TV
FullHD.

Czy jest jakas stronka, gdzie mozna takie rzeczy sledzic?

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2012-01-08 13:41:05
Autor: qwerty
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
Użytkownik "Andre"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:xn0hsurl25dfkl2007@news.gazeta.pl...
To jakas straszna lipa chyba... 24 Mbps powinien miec jeden tylko
kanal... Ciekawe jak przy tak malym bitrate bedzie wygladalo 720p na TV
FullHD.

Próbka TVN HD z Warszawy: http://www.megaupload.com/?d=J8V5159A
Średni bitrate to 11 Mbps. Na satelicie nadają ze średnim 9 Mbps. Polsat nadaje jeszcze gorzej. Widać, że platformy cyfrowe rżną w dupę swoich abonentów, bo naziemnie jest lepsza jakość.

Czy jest jakas stronka, gdzie mozna takie rzeczy sledzic?
Jest wiele.
Główna to strona emitela (z ich forum), satkurier itp.

Data: 2012-01-08 17:23:55
Autor: Krystek
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
qwerty wrote:
Próbka TVN HD z Warszawy: http://www.megaupload.com/?d=J8V5159A

Jakiego tunera używasz?

Krystian

Data: 2012-01-08 19:48:47
Autor: qwerty
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
Użytkownik "Krystek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f09c31f$0$2296$c3e8da3$460562f1@news.astraweb.com...
qwerty wrote:
Próbka TVN HD z Warszawy: http://www.megaupload.com/?d=J8V5159A

Jakiego tunera używasz?

To nie ma znaczenia, ale mam następujące odbiorniki:
Samsung LE32B530
Signal HD-507
Not Only Tv LV5T Deluxe
Not Only Tv LV5T Qube.

Data: 2012-01-08 19:53:17
Autor: Krystek
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
qwerty wrote:
[...]

Dzięki za odpowiedź. Pytanie rozstrzygające :) Czy używając tych modeli LV5T nie masz problemów ze zgrywaniem w rozdzielczościach 720, 1080? Który z ww. polecałbyś w kategorii możliwości/cena?

Krystian

Data: 2012-01-08 20:00:20
Autor: qwerty
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
Użytkownik "Krystek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f09e622$0$2314$c3e8da3$88b277c5@news.astraweb.com...
Dzięki za odpowiedź. Pytanie rozstrzygające :) Czy używając tych modeli LV5T nie masz problemów ze zgrywaniem w rozdzielczościach 720, 1080? Który z ww. polecałbyś w kategorii możliwości/cena?

Jeszcze nie jestem w zasięgu hd. Nie mam najmniejszego problemu ze zgrywaniem - do tego używam TotalMedia, a jak potrzebuje zgrać na raz 8 kanałów to używam VLC.  Skoro mogę zgrywać kilkanaście kanałów na raz to co to za problem nagrać hd? Nie jest kodowany sygnał, więc nie łamiesz prawa. :)
Deluxe obsługuje radio FM i Dab(+), a Qube jest bardziej czuły (IT9135).

Data: 2012-01-08 10:30:18
Autor: Krystek
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
marfi wrote:
Nagranie z TV cyfrowej na dysku ma rozdzielczość taką samą jak oryginał odebrany z eteru.

Jak w takim razie rozumieć zapis: "nagrywanie filmów w formacie MPEG2 w rozdzielczości 720x576 (DVD PAL) do 30 klatek na sekundę" z jednoczesną informacją, że "obsługa standardów telewizji HD 720p, HD 1080p, HD 1080i"? Na przykład tu: http://allegro.pl/i1987621397.html

Krystian

Data: 2012-01-08 11:21:10
Autor: marfi
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
Użytkownik "Krystek" <krystian@usunto.pl> napisał w wiadomości news:4f09622e$0$22381$c3e8da3$f017e9dfnews.astraweb.com...
marfi wrote:
[...]

  MPEG2 nie dotyczy materiału HD - materiał HD jest nadawany bowiem w standardzie MPEG4 (H264).
  Większosć programów do odbioru cyfrowej TV HD nagrywa obecnie strumień transportowy (TS) w postaci identycznej jak odebrano z eteru.

--
marfi

Data: 2012-01-08 11:50:17
Autor: qwerty
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
Użytkownik "marfi"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f096e1e$0$1209$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Rozdzielczość nie ma nic do kodera. Można nadawać hd w mpeg-2, tak samo jak SD w mpeg-4.

Data: 2012-01-08 12:08:58
Autor: marfi
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:jebsc8$lq7$1inews.gazeta.pl...
[...]

  Pisałem o tym jak jest nadawane a nie jak może być nadawane.
Nie wykluczam, że jeszcze  ktoś nadaje TV HD jako MPEG2.

--
marfi

Data: 2012-01-08 13:51:29
Autor: Krystek
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
marfi wrote:
[...]

Czy w takim razie dobrze rozumiem, że gdy wdrożą standard 1080i to ww. tuner nie będzie "sam z siebie" stwarzał problemów w zgrywaniu z taką rozdzielczością? Pomijam ograniczenia wynikające z CPU, płyty itp. Chcę się upewnić, że zapewniając te ostatnie na odpowiednim poziomie tuner nie będzie ograniczał możliwości zgrywania w wysokich rozdzielczościach.

Krystian

Data: 2012-01-08 16:32:53
Autor: marfi
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
Użytkownik "Krystek" <krystian@usunto.pl> napisał w wiadomości news:4f099159$0$1637$c3e8da3$e408f015news.astraweb.com...
marfi wrote:

[...]

  Nic nie wskazuje na to aby w najbliższym czasie w Polsce uległ zmianie sposób modulacji sygnału DVB-T więc tuner powinien obsłuzyć dowolną kompresję w dowolnej rozdzielczości. BTW: nagrywanie strumienia DVB wymaga znikomej mocy procesora.

  Z praktyki wiem, że tanie chińskie tunery nie zawsze radzą sobie w wysoką częstotliwością kanałów i o ile działaja poprawnie na np. ~600MHz to z ~800MHz mogą już mieć problemy.

--
marfi

Data: 2012-01-10 13:09:58
Autor: Adramelech
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
Krystek <krystian@usunto.pl> Odpowiedz na news:4f099159$0$1637$c3e8da3$e408f015news.astraweb.com:

Czy w takim razie dobrze rozumiem, że gdy wdrożą standard 1080i to ww. tuner nie będzie "sam z siebie" stwarzał problemów w zgrywaniu z taką rozdzielczością?

Tunery nie nagrywają progamu tv, ani rozdzielczości. One tylko zapisują cyfrowy strumień jaki jest nadawany. A co w tym strumieniu siedzi to bez znaczenia. Bo to tak jak byś podłączył do komputera pendrajw na którym masz jakieś filmy. Niezaleznie w jakim formacie i rozdzielczości będę te filmy, komputer zgra ci je na dysk.
DVB transmituje tylko sygnał czyli jest takim pendrajwem.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2012-01-08 17:11:05
Autor: ToMasz
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
W dniu 08.01.2012 10:30, Krystek pisze:
marfi wrote:
[...]

Jak juz pisałem ( a nie widzę swojego postu) to urządzenie podaje sygnał cyfrowy z anteny do kompa. resztę przetwarza komp. O ile wiem, producenci robią wszystko co w ich mocy, aby nic co jest lepszej jakośći niż PAL nie nadawało się do kopiowania i udostępniania prze net. Tak więc w najgorszym dla Ciebie przypadku owo urządzenie zapisze HD w pliku w egzotycznym standardzie nie odtwarzanym przez nic, a Tobie może pozwolić na zapis dowolnych sygnałów złapanych z anteny tylko  w formacie DVD (pal)
Poproś o wyjaśnienia sprzedawce, ale nie sądze żeby wiedział co sprzedaje
ToMasz

Data: 2012-01-08 17:22:50
Autor: Krystek
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
ToMasz wrote:
[...]

To co piszesz jest w kontrze z tym co napisał np. marfi. Czyli sprawa dalej do zgłębienia... Czy w ogóle ktoś na grupie zgrywa materiał w rozdzielczościach > PAL z użyciem niezbyt drogich i popularnych tunerów DVB-T podłączanych przez USB lub złącze PCI?

Poproś o wyjaśnienia sprzedawce, ale nie sądze żeby wiedział co sprzedaje

Spytam, ale mam podobne wątpliwości.

Krystian

Data: 2012-01-08 18:00:39
Autor: marfi
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
Użytkownik "Krystek" <krystian@usunto.pl> napisał w wiadomości news:4f09c2e0$0$2296$c3e8da3$460562f1news.astraweb.com...
ToMasz wrote:
[...]

  Nie ma czegoś takiego jak "egzotyczny standard" - jeżeli będziesz mógł oglądać na komputerze to będziesz mógł zapisać.
  Co najwyżej program może być kodowany ale nie wiem czy i kiedy znajdzie się w Polsce nadawca naziemnej TV, który wyposaży odbiorców w tunery i każe im płacić za dostęp do reklam :). Takie plany miała niegdyś TVP ale na planach się skończyło.

--
marfi

Data: 2012-01-08 19:50:53
Autor: qwerty
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jecf6q$j5e$1@inews.gazeta.pl...
O ile wiem, producenci robią wszystko co w ich mocy, aby nic co jest lepszej jakośći niż PAL nie nadawało się do kopiowania i udostępniania prze net.

Producenci czego? Oprogramowania? Tunerów?

[...]

Można nagrywać nawet za pomocą VLC, więc coś kręcisz.

Data: 2012-01-09 21:07:26
Autor: Remek
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
Użytkownik "marfi"

Nagranie z TV cyfrowej na dysku ma rozdzielczość taką samą jak oryginał
odebrany z eteru.

Zgadza się. A konkretnie póki co jest to jakość gówniana, porównywalna z
15-ą kopią VHS. Jak to ma być postęp to ja dziekuję. Mam tylko nadzieję, że
w moim regionie jest to edmisja testowa, bo jak miało być tak "na zawsze",
to byłby to krok w tył.

Remek

Data: 2012-01-10 14:59:04
Autor: qwerty
jaki tuner DVB-T na USB/PCI
Użytkownik "Remek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jehbnl$jcv$2@inews.gazeta.pl...
[...]

To chyba masz coś nie tak z odbiornikiem. U mnie wygląda ok. Nie martw się - już w tym roku zaczną wyłączać analog.

jaki tuner DVB-T na USB/PCI