jaki tv?

Data: 2009-03-30 14:06:58
Autor: pawell32
jaki tv?
a402 pisze:
Co jest lepsze do tv sat, lcd czy plazma? Co lepsze do tv naziemnej?

Pozdrawiam

zależy do jakiej sat.
do naziemnej crt

pawell

Data: 2009-03-30 14:09:09
Autor: a402
jaki tv?
pawell32 pisze:
a402 pisze:
Co jest lepsze do tv sat, lcd czy plazma? Co lepsze do tv naziemnej?

Pozdrawiam

zależy do jakiej sat.

cyfra+

do naziemnej crt
a jezeli wybieramy lcd lub plazme to ktory?

Pozdrawiam

Data: 2009-03-30 14:54:31
Autor: Big Jack
jaki tv?
W wiadomości:
użytkownik *a402* napisał(a):

do naziemnej crt
a jezeli wybieramy lcd lub plazme to ktory?

Do naziemnej tak samo jak do SAT plazma, z tym że do naziemnej koniecznie z DVB-T MPEG4 (niestety, mały wybór).

--
 Big Jack
         //////

Data: 2009-03-30 16:10:10
Autor: Kell a
jaki tv?
a402 <zorka99@op.pl> napisał(a):

do naziemnej crt
a jezeli wybieramy lcd lub plazme to ktory?

plasma
tylko w opcji full hd  duzo pradu toto pozera, sie grzeje i wiatraczki tez pewnie z czasem ciszy nie daja

Data: 2009-03-31 11:51:45
Autor: Jacek Osiecki
jaki tv?
Dnia Mon, 30 Mar 2009 16:10:10 +0200, Kell a napisał(a):
a402 <zorka99@op.pl> napisał(a):
[...]

Tylko że opcja FullHD na nic w sumie nie jest potrzebna - chyba że ktoś
kupuje 65" albo siedzi 2m od plazmy 42" i lubi oglądać stopklatki :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-31 14:11:15
Autor: Jingiel
jaki tv?

Tylko że opcja FullHD na nic w sumie nie jest potrzebna - chyba że ktoś
kupuje 65" albo siedzi 2m od plazmy 42" i lubi oglądać stopklatki :)

W sumie to ja zapraszam do okulisty po solidne okulary.:)))))))))

Jingiel

Data: 2009-03-31 19:08:04
Autor: Jacek Osiecki
jaki tv?
Dnia Tue, 31 Mar 2009 14:11:15 +0200, Jingiel napisał(a):
Tylko że opcja FullHD na nic w sumie nie jest potrzebna - chyba że ktoś
kupuje 65" albo siedzi 2m od plazmy 42" i lubi oglądać stopklatki :)
W sumie to ja zapraszam do okulisty po solidne okulary.:)))))))))

Dostrzegasz różnice rzędu 0,5mm rozmiaru piksela przy odległości 3-4m?
W poziomie, bo w pionie to już jakieś 0,3mm różnicy. Gratuluję...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-31 21:14:41
Autor: Jingiel
jaki tv?
Jacek Osiecki pisze:
[...]

Nie dostrzegam roznice w obrazie Full i Ready.Nie przygladam sie pojedynczym pikselom. Owszem na plazmie roznicy nie widac, bo plazma niestety zaciera roznice. Podobnie jak na CRT nie zauwazysz silnej kompresji. Na LCD to widac, bo LCD uwydatnia szczegoly.

Jingiel

Data: 2009-04-01 11:53:01
Autor: Bartłomiej Zieliński
jaki tv?
Użytkownik Jingiel napisał:
Podobnie jak na CRT nie zauwazysz silnej kompresji.

Polemizowałbym. Silną kompresję owszem widać na CRT.

* Bartłomiej Zieliński                http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2009-04-01 15:02:53
Autor: Jingiel
jaki tv?
Bartłomiej Zieliński pisze:
Użytkownik Jingiel napisał:
Podobnie jak na CRT nie zauwazysz silnej kompresji.

Polemizowałbym. Silną kompresję owszem widać na CRT.

Ale nie tak jak na LCD chociazby

Jingiel

Data: 2009-04-02 19:25:15
Autor: Bartłomiej Zieliński
jaki tv?
Użytkownik Jingiel napisał:
Ale nie tak jak na LCD chociazby

Możliwe, ale to, że na CRT widać kompresję gorzej niż nz LCD, nie oznacza, iż nie widać jej wcale.

* Bartłomiej Zieliński                http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2009-04-02 19:34:58
Autor: Jingiel
jaki tv?
Bartłomiej Zieliński pisze:
Użytkownik Jingiel napisał:
Ale nie tak jak na LCD chociazby

Możliwe, ale to, że na CRT widać kompresję gorzej niż nz LCD, nie oznacza, iż nie widać jej wcale.

No ok, ale ja dalem takie porownanie, gdy ktos pisal, ze nie widzi roznicy pomiedzy Full HD, a HD Ready. Na plazmie tej roznicy tak nie widac jak na LCD. PO prostu na plazmie mniej sczzegolow jest widocznych na obrazie. I jako przyklad dalem CRT i kompresje, wiec mysle, ze nie ma sie co rozwklekac nad tematem. Kazdy wie o co chodzi.

Jingiel

Data: 2009-03-31 23:03:40
Autor: Kell a
jaki tv?
Jacek Osiecki <joshua@ceti.pl> napisał(a):

Dostrzegasz różnice rzędu 0,5mm rozmiaru piksela przy odległości 3-4m?
W poziomie, bo w pionie to już jakieś 0,3mm różnicy. Gratuluję...

nie patrz tak
roznice w pojedynczych pikselach sa niezauwazalne masz racje, ale jako calosc - tworzac obraz - roznica juz jest widoczna

Data: 2009-04-02 23:08:13
Autor: Gienek
jaki tv?

Dostrzegasz różnice rzędu 0,5mm rozmiaru piksela przy odległości 3-4m?
W poziomie, bo w pionie to już jakieś 0,3mm różnicy. Gratuluję...

Nie wiem jak widać pojedyncze piksele ale widzę różnicę między filmem w 720p a 1080p i to na 32" LCD. Fakt że telewizję lubię oglądać z bliska.

Data: 2009-04-04 12:57:53
Autor: Mrufek_MK
jaki tv?

"Gienek" <gienek@simplusnet.pl> wrote in message news:gr39ft$b1l$1inews.gazeta.pl...

[...]

oj tam, koles sobie po prostu kupil 720p i teraz probuje sobie i innym udowodnic, ze to byl sluszny wybor ;)

P.

Data: 2009-04-04 19:01:16
Autor: Sergiusz Rozanski
jaki tv?
Dnia 04.04.2009 Mrufek_MK <stefan.kowalski1@gazeta.pl> napisał/a:

[...]

Powiedział koleś co sobie kupił 1080 więc _musi_ widzieć różnicę ;)
Choćby wyświetlali i pusty biały ekran ;) Ale sorry fizyki nie przeskoczysz.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-04 21:20:00
Autor: Jingiel
jaki tv?

Powiedział koleś co sobie kupił 1080 więc _musi_ widzieć różnicę ;)
Choćby wyświetlali i pusty biały ekran ;) Ale sorry fizyki nie przeskoczysz.

a co ma fizyka do full, czy hd ready? Jesli juz masz trudnosci z rozroznieniem Full i ready na obrazie z Blu-raya to wyswietl sobie fotke
z jakiejs lustrzanki. Zastrzegam-zdecydowanie na LCD, bo plazma rozmywa szczegoly niestety i dlatego iedzy innymi nie sa na niej tak widoczne makrobloki z kompresji cyfrowej obrazu.

Jingiel

Data: 2009-04-04 22:42:07
Autor: Gienek
jaki tv?
Powiedział koleś co sobie kupił 1080 więc _musi_ widzieć różnicę ;)
Choćby wyświetlali i pusty biały ekran ;) Ale sorry fizyki nie przeskoczysz.

Nie widzisz różnicy między 1080p a 720p?

Data: 2009-04-05 11:56:47
Autor: Sergiusz Rozanski
jaki tv?
Dnia 04.04.2009 Gienek <gienek@simplusnet.pl> napisał/a:
Powiedział koleś co sobie kupił 1080 więc _musi_ widzieć różnicę ;)
Choćby wyświetlali i pusty biały ekran ;) Ale sorry fizyki nie przeskoczysz.

Nie widzisz różnicy między 1080p a 720p?

Filmu? Z metra może 2 - owszem widzę, z 3-4 już nie. Z 4 to na 40" nie widzę
różnicy między dvd a 1080p.

Chyba że mam porównać pulpit kompa, to poznam od razu - po gabarytach kontrolek.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-05 14:10:52
Autor: Jingiel
jaki tv?
Sergiusz Rozanski pisze:
[...]

a fotki z lustrzanki 8 Mpixeli? Tez nie widziesz roznicy?

Chyba że mam porównać pulpit kompa, to poznam od razu - po gabarytach kontrolek.

Jakich kontrolek? Gdzie ty na pulpicie widzisz jakies kontrolki???

Jingiel

Data: 2009-04-05 20:03:09
Autor: [MF] PL
jaki tv?
2009-04-05 14:10, Jingiel napisal (a):
Sergiusz Rozanski pisze:
[...]

Tia. Ty zapewne zobaczysz różnicę nawet z 4 metrów na wyświetlaczu tej lustrzanki.

Chyba że mam porównać pulpit kompa, to poznam od razu - po gabarytach kontrolek.

Jakich kontrolek? Gdzie ty na pulpicie widzisz jakies kontrolki???

Tia. Nie dość, że "Sokole Oko" to jeszcze fachowiec od pulpitów.

Data: 2009-04-06 07:31:07
Autor: Jingiel
jaki tv?

Jakich kontrolek? Gdzie ty na pulpicie widzisz jakies kontrolki???

Jak ty ikony na pulpicie nazywasz kontrolkami, to nie mamy o czym gadac.
Smiem twierdzic, ze nigdy nie widziales obrazu full hd chocby z blu-raya na porzadnym TV 40 cali. Wszystko opierasz na swoich teoriach. Jak dla ciebie 150 linii w obrazie nie robi roznicy to ja wymiekam

Jingiel

Data: 2009-04-06 08:55:37
Autor: [MF] PL
jaki tv?
2009-04-06 07:31, Jingiel napisal (a):

[...]

"Człowiek, który widział wszystkie pulpity"
"Człowiek, który wie co inni widzieli"
CHUCK TO TY?

Data: 2009-04-06 09:18:00
Autor: Jingiel
jaki tv?

"Człowiek, który widział wszystkie pulpity"
"Człowiek, który wie co inni widzieli"
CHUCK TO TY?

Nastepny nawiedzony, hahahah. Tylko tyle masz argumentow?? KF.

Jingiel

Data: 2009-04-06 09:19:56
Autor: Jingiel
jaki tv?

"Człowiek, który widział wszystkie pulpity"
"Człowiek, który wie co inni widzieli"
CHUCK TO TY?

Od pioczatku roku napisales tu 2 posty i oba nie w temacie. Buaaahahaha

Data: 2009-04-06 19:25:08
Autor: [MF] PL
jaki tv?
2009-04-06 07:31, Jingiel napisal (a):

Jakich kontrolek? Gdzie ty na pulpicie widzisz jakies kontrolki???

Jak ty ikony na pulpicie nazywasz kontrolkami, to nie mamy o czym gadac.

Po pierwsze to czepiasz się. Po drugie to kto mówi o ikonach? W tej chwili patrząc na okienko Thunderbirda widzę ok. 20 elementów, które można nazwać kontrolkami i mało tego jest o to najlepsze określenie. A jeśli nawet zakładasz (nie wiem na jakiej podstawie), że mowa jest o pustym pulpicie - tylko ikony - to skąd wiesz, że gość nie ma tapety z cockpitem samolotu. Tam też nie ma kontrolek?

Smiem twierdzic, ze nigdy nie widziales obrazu full hd chocby z blu-raya na porzadnym TV 40 cali. Wszystko opierasz na swoich teoriach. Jak dla ciebie 150 linii w obrazie nie robi roznicy to ja wymiekam

Ja wymiękam jak czytam takie wypowiedzi jak ta. Weź sobie poprzełączaj 720P na 576P i z powrotem, na dowolnej płycie blu-ray, stań 4 metry od TV i sprawdź jak to wygląda. Kalkulator odłóż na półkę.

KFC

Data: 2009-04-06 20:15:02
Autor: Jingiel
jaki tv?

Ja wymiękam jak czytam takie wypowiedzi jak ta. Weź sobie poprzełączaj 720P na 576P i z powrotem, na dowolnej płycie blu-ray, stań 4 metry od TV i sprawdź jak to wygląda. Kalkulator odłóż na półkę.

A od kiedy ful hd ma 720p? Czytales watek od poczatku, czy tylko sie wciales w polowie?
Spor jest nie o 578p, a o 720p przeciw 1080p, a to chyba roznica. Gosc wypisuje cuda, ze nie widzi roznicy, a ja widze. I na tym zakonczmy smieszna dyskusje.

Jingiel

Data: 2009-04-06 20:27:21
Autor: [MF] PL
jaki tv?
2009-04-06 20:15, Jingiel napisal (a):

[...]

Odnosiłam się do tej wypowiedzi:
Cytat: "Filmu? Z metra może 2 - owszem widzę, z 3-4 już nie. Z 4 to na 40" nie widzę różnicy między dvd a 1080p."
Faktycznie mowa jest o 1080p. Rzeczywiście różnica - 720p a 1080p, tyle że 1080p tym bardziej nie widać z 4m.

Data: 2009-04-05 23:43:05
Autor: Gienek
jaki tv?
Filmu? Z metra może 2 - owszem widzę, z 3-4 już nie. Z 4 to na 40" nie widzę
różnicy między dvd a 1080p.

No cóż. Zmień okulistę bo przy takiej wadzie wzroku to chyba się leczysz. Między DVD a 720p ( nie wspominam o 1080p) to widać różnicę z 4m na 32". Obraz z DVD jest rozmyty w porównaniu z blu-ray.

Data: 2009-04-05 22:41:37
Autor: Sergiusz Rozanski
jaki tv?
Dnia 05.04.2009 Gienek <gienek@simplusnet.pl> napisał/a:
[...]

Bredzisz, różnica między 720 a 576 to raptem 150 linii, jak widzisz
tą różnicę z 4m na 32" z materialu kinowego to gratuluję fantazji.

Obraz z DVD jest rozmyty w porównaniu z blu-ray.

Z 4m blue-ray jest tak samo rozmyty. Różnicę widzę, ale do puki na ekranie
jest desktop - po wielkości kontolek, na filmie nie ma znaczącej różnicy,
dopiero z 2-3m widzę zaletę hdtv (przy 40").

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-06 07:45:36
Autor: Gienek
jaki tv?
Bredzisz, różnica między 720 a 576 to raptem 150 linii, jak widzisz
tą różnicę z 4m na 32" z materialu kinowego to gratuluję fantazji.

To nie fantazja. Masz problemy ze wzrokiem jak nie widzisz różnicy. Obraz nie składa się tylko z rozdzielczości pionowej. 720p to rozdzielczość z 1280x720 a DVD 720x576 więc w pierwszym przypadku mamy 921 600 pikseli a w drugim 414 712. W 720p przypada ponad dwa razy więcej pikseli na jedną klatkę niż w filmie zapisanym na DVD więc nic dziwnego że dostrzegam różnicę. Każdy dostrzega

Data: 2009-04-06 07:03:31
Autor: Sergiusz Rozanski
jaki tv?
Dnia 06.04.2009 Gienek <gienek@simplusnet.pl> napisał/a:
Bredzisz, różnica między 720 a 576 to raptem 150 linii, jak widzisz
tą różnicę z 4m na 32" z materialu kinowego to gratuluję fantazji.

To nie fantazja. Masz problemy ze wzrokiem jak nie widzisz różnicy.

Ekran 32" ma wysokość 40cm, jak na tej wysokości z 4m widzisz różnicę w
150 liniach to powodzenia we fantazjowaniu, napisz jakąś książkę.

[...]

Teoretyk z Ciebie niezły, to jeszcze policz jaką masz wysokość kątową z
4m na 40cm, bo imo sokolim wzrokiem to rozróżnisz 400 linii, dalej masz
szarość. Mam tv 32" full i 40" half - aby nie było że coś zmyślam, a i
tak wolę oglądać na projektorze choć ma tylko 800x600, ale daje 2.5m
ekranu w podstawie.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-06 09:33:45
Autor: Gienek
jaki tv?

tak wolę oglądać na projektorze choć ma tylko 800x600, ale daje 2.5m
ekranu w podstawie.

To wszystko jasne czemu nie dostrzegasz różnicy między obrazem SD i HD z   4m.

Data: 2009-04-06 11:22:49
Autor: Cavallino
jaki tv?
Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@sergiusz.com> napisał w wiadomości news:slrngtj9or.jh0.write-only-with-spfdns.media-lab.com.pl...
[...]

Nie wiem co palicie, ale akurat mam porównanie obrazu 1080i lub 720p do 576i (mecze na Canal+Sport HD i Canal+Sport) i różnica jest ZASADNICZA.
Nie do pomylenia.
Na HD widać każdy szczegół, na pal już niestety nie - całość rozmyta i niewyraźna.
I to mimo tego, że TV ma matrycę PAL.

Inna sprawa, że oglądam z 3 metrów, ale z 4 efekt jest TEN SAM.

Data: 2009-04-06 11:41:54
Autor: Gienek
jaki tv?
> [...]
Nie do pomylenia.
Na HD widać każdy szczegół, na pal już niestety nie - całość rozmyta i niewyraźna.

Pozwolę sobie tutaj przytoczyć wypowiedź Pana Sergiusza Rozańskiego
"a i
tak wolę oglądać na projektorze choć ma tylko 800x600, ale daje 2.5m
ekranu w podstawie."

Skoro jest zachwycony jakością obrazu o rozdzielczości SD na ekranie o podstawie 2,5m to ma ostry wzrok jak kret. Nic dziwnego, że nie dostrzega różnicy między 576i a 720p lub 1080p na telewizorze 40" z odległości 4m.

I to mimo tego, że TV ma matrycę PAL.
Inna sprawa, że oglądam z 3 metrów, ale z 4 efekt jest TEN SAM.

Mógłbyś rozwinąć? Co masz na myśli pisząc że ma matrycę PAL? PAL to jeden z systemów kodowania kolorów.

Data: 2009-04-06 12:01:20
Autor: Cavallino
jaki tv?
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:

I to mimo tego, że TV ma matrycę PAL.
Inna sprawa, że oglądam z 3 metrów, ale z 4 efekt jest TEN SAM.

Mógłbyś rozwinąć? Co masz na myśli pisząc że ma matrycę PAL? PAL to jeden z systemów kodowania kolorów.

Pozostawiam to Twojemu domysłowi.
Gdy przełączysz tryb z "będę się czepiać" na "będę starał się rozumieć o czym mowa" to sam na to wpadniesz.

Data: 2009-04-06 12:39:13
Autor: Gienek
jaki tv?
Pozostawiam to Twojemu domysłowi.
Gdy przełączysz tryb z "będę się czepiać" na "będę starał się rozumieć o czym mowa" to sam na to wpadniesz.

Nie czepiam się tylko staram się zrozumieć. Oznacza to, że masz telewizor o rozdzielczości SD?

Data: 2009-04-06 13:10:30
Autor: Cavallino
jaki tv?
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:grcm4h$3pm$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wrzuć w google to co napisałem, czyli "matryca pal" oraz Sharp - będziesz wiedzial o czym mowa.

Data: 2009-04-06 13:15:06
Autor: pawell32
jaki tv?
Cavallino pisze:
[...]

a tak z innej beczki, jaki program używasz u siebie, ten oryginalny
z mce czy inny (media portal czy cuś)

pawell

Data: 2009-04-06 13:25:59
Autor: Cavallino
jaki tv?
Użytkownik "pawell32" <pahat@wp.pl> napisał w wiadomości news:

a tak z innej beczki, jaki program używasz u siebie, ten oryginalny
z mce czy inny (media portal czy cuś)

DVBViewer.
To jedyny jaki znam, który potrafi działać jak zwykły dekoder.
Odhibernuje kompa kiedy czas na nagranie, nagra i zahibernuje z powrotem, sam się uruchomi gdy odhibernujesz kompa z pilota, sam się wyłączy wraz z kompem.

Do tego nie jest kolubryną jak MediaPortal i nie wymaga specjalnego os jak WindowMCE.

Data: 2009-04-06 13:24:23
Autor: Gienek
jaki tv?

Wrzuć w google to co napisałem, czyli "matryca pal" oraz Sharp - będziesz wiedzial o czym mowa.

Już znalazłem dzięki. To taki wymysł Sharpa do wciśnięcia ludziom SD jako HD :)

Data: 2009-04-06 13:45:34
Autor: Cavallino
jaki tv?
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:grcop7$ji3$1inews.gazeta.pl...

Wrzuć w google to co napisałem, czyli "matryca pal" oraz Sharp - będziesz wiedzial o czym mowa.

Już znalazłem dzięki. To taki wymysł Sharpa do wciśnięcia ludziom SD jako HD :)

Ale się sprawdza.
SD wygląda co najmniej dobrze, a HD jeszcze lepiej.
Specjalnie kupowałem model z taką matrycą, aby tak właśnie było (cena była taka sama jak za hd ready) - dwa poprzednie lcd miały dużo większe kłopoty z wyświetlaniem SD, o divx-ach nie wspominając.

Data: 2009-04-06 13:50:33
Autor: Gienek
jaki tv?
[...]

Nie widziałem jak odbiera ten telewizor ale widzę jak odbiera SD mój sony. Wygląda to nie najlepiej. Niestety kablówka z której korzystam nie ma w planach w najbliższym czasie wprowadzać HD. Żeby delektować się obrazem HD muszę używać alternatywnych źródeł sygnału. Chyba w końcu się wkurzę i kupię którąś z platform cyfrowych.

Data: 2009-04-06 14:02:03
Autor: Cavallino
jaki tv?
[...]

No to poczytaj co ludzie o tym piszą, ja właśnie na podstawie takich opinii go kupiłem.

ale widzę jak odbiera SD mój sony. Wygląda to nie najlepiej.

Ano właśnie.
Ja właśnie tego chciałem uniknąć.

Data: 2009-04-07 07:33:03
Autor: pawell32
jaki tv?
Gienek pisze:
[...]

ja też mam Bravie, ale z kablówki zrezygnowałem w pierwszy dzień,
na każdym wyglądała tragicznie, choć miałem ją tylko zostawić
tylko dla jednego kanału. z satki nawet sd są naprawdę dobrze.
dlatego polecam Ci przejść na dvb-t lub dvb-s, szkoda tv.
nie polecam polsatu, trochę kicha.

pawell

Data: 2009-04-07 09:17:00
Autor: Gienek
jaki tv?

[...]

Niestety tam gdzie mieszkam to dvb-t nie ma jeszcze i pewnie za szybko nie będzie. Planuję na jesień zakup dreamboxa 8000S mam nadzieję że trochę stanieje i do tego dokupię pakiet cyfry+ HD. Tylko czy to razem będzie współpracowało? Przed zakupem pogrzebię się na forach tematycznych żeby dowiedzieć się co i jak.

Data: 2009-04-07 09:41:31
Autor: pawell32
jaki tv?
Gienek pisze:

[...]

współpracuje, tylko z tego co widzę, potrzebuje modułu dostępu.
dekoderek fajny.
u mnie tez nie ma dvb-t, ale nie nastawiam się nato, bo i tak nie
będzie tam wszystkiego co potrzebuje, więc pozostaje dvb-s

pawell

Data: 2009-04-06 14:38:31
Autor: Mirek Ptak
jaki tv?
Dnia 2009-04-06 13:45,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

To z doświadczenia Ci powiem, że teraz weź coś FullHD :) - ta matryca Sharpa to dokładnie 1/4 FullHD a dobry obraz zawdzięcza skalerom, które właśnie w Sharpach są jedne z lepszych.
Obraz SD z dobrego źródła zarówno kablówki, jaka miałem wcześniej i teraz Jamboxa (IPTv) jest świetny.
HD jest jeszcze lepszy oczywiście - zarówno BR (natywne 1920x1080) jak i 720p.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-04-06 14:41:50
Autor: Cavallino
jaki tv?
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:grct5i$73v$1news.onet.pl...
[...]

Jak będę zmieniał to pewnie tak zrobię.
Może jak wszystko będzie w HD, to będzie sens to zmienić.
Jak na razie nie widzę potrzeby, P55 wystarcza mi w zupełności.
Siateczka powodowana niższą rozdzielczością matrycy jest niewidoczna powyżej 1 m.
A oglądam z ok. 3 m

Data: 2009-04-06 12:43:28
Autor: pawell32
jaki tv?
Cavallino pisze:
[...]

większość wypowiadających się to faktycznie teoretycy.
ludzie patrzą przy zakupie na liczby, a to sprzedawcą
chodzi, na tym zarabiają. jak idą rodzice wybrać
komputer synkowi na komunię to patrzą na liczby, na
jak "najszybszy" duron (np.), a nie dobry Athlon czy Pentium
i lepsza płyta.
tak samo z tv, bo ten ma większy kontrast (czasem kilka razy).
różnica między HD, a SD jest znacząca, chyba każdy jest w stanie
zobaczyć na przeciętnym tv. co do fullHD nie wiem czy aż taka
różnica, na pewno dla tych, którzy nastawiają się na BlueRay-a
lub dobrą konsole.
ja nie mam i nie nastawiam się na to, za mało filmów, zdięcia
oglądam na laptopie i robię odbitki, nie mam lustrzanki,
tv z satelity, a tam chyba nie prędko wejdzie 1080p.
jak widzę mecz na kanale sportowym lub tvp hd to obraz jest żyleta
w stosunku do pozostałych i to mi wystarczy

pawell

Data: 2009-04-06 12:50:23
Autor: Jingiel
jaki tv?

jak widzę mecz na kanale sportowym lub tvp hd to obraz jest żyleta
w stosunku do pozostałych i to mi wystarczy

I o to chodzi. Jeden woli jezdzic rowerem, drugi motorem, a trzeci wypasionym autem. Ale niech mi nikt nie wciska , ze pomiedzy motorem i autem nie ma roznicy. Jak on nie widzi, to nie znaczy, ze inni tak maja. Tym bardziej ze mu wystarcza obraz z projektora o cienkiej rozdzialce na
obrazie o wielkosci 2,5m. Toz po powiekszeniu piksel tam ma  pare cm   Amen.

Jingiel

Data: 2009-04-06 12:52:13
Autor: Sergiusz Rozanski
jaki tv?
Dnia 06.04.2009 Jingiel <xx@xxx.xx> napisał/a:

[...]

Ta rozdziałka wystarcza mi na bezstratne odpalenie dvd. A pixel ma 3x3mm.

Na tym wykresie nie ma pal, ale biegnie on między 480p a 720p:
http://www.hdtv.com.pl/upload/rte/rozdzielczosc_chart.jpg

Jak jesteś w stanie widzieć różnicę między pal a 720p z 3m na 32" to
gratuluję autosugestii.

Aha nie piszę o porównaniu halfpal-a z tvsat, mam na myśli anamorficzny
pal z dobrego dvd.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-06 14:58:36
Autor: Cavallino
jaki tv?
[...]

Cały czas nie mówicie o tym samym.
Nie chodzi o źródło, chodzi o wyświetlacz.
Różnice w źródle WIDAĆ z 3 m, różnic w wyświetlaczu NIE WIDAĆ.
Chyba że ma skopane algorytmy skalowania.

Data: 2009-04-06 18:28:17
Autor: Gienek
jaki tv?

Na tym wykresie nie ma pal, ale biegnie on między 480p a 720p:
http://www.hdtv.com.pl/upload/rte/rozdzielczosc_chart.jpg

Widziałem takie wykresy nie raz i nawet wierzyłem w nie zanim nie obejrzałem filmu HD i sam się nie przekonałem. Te wykresy to taka sama bzdura jak wpływ ceny metrowego kabla HDMI na jakość obrazu :D

Jak jesteś w stanie widzieć różnicę między pal a 720p z 3m na 32" to
gratuluję autosugestii.

Aha nie piszę o porównaniu halfpal-a z tvsat, mam na myśli anamorficzny
pal z dobrego dvd.

I co ci ten amorficzny obraz daje. Dalej jedna klatka SD ma ponad dwa razy mniej pikseli niż 720p i pięć razy mniej pikseli niż 1080p nie wspominając o tym, że film na DVD jest skompresowany MPEG2 co też pogarsza jakość choć moim zdaniem jest to mniej zauważalne.
Zresztą nie tylko na telewizorze 32" widać różnicę. Różnicę między SD a HD widzę na monitorze komputerowym 21,6" z odległości pracy czyli około 60cm.

Data: 2009-04-06 22:56:01
Autor: Cavallino
jaki tv?
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:grdaj2$djc$1inews.gazeta.pl...

[...]

Obejrzałeś film HD na telewizorze HD i SD?

Data: 2009-04-07 09:22:34
Autor: Gienek
jaki tv?
Obejrzałeś film HD na telewizorze HD i SD?

Tylko na telewizorze HD. Teraz nie mam dostępu do telewizora SD. Na święta pojadę do rodziców to wezmę pod pachę Blu-ray i podłączę go do 21" royal-luxa poprzez euro i zobaczę jak to wygląda.

Data: 2009-04-07 10:17:42
Autor: Cavallino
jaki tv?
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:greuvq$luq$1inews.gazeta.pl...
Obejrzałeś film HD na telewizorze HD i SD?

Tylko na telewizorze HD. Teraz nie mam dostępu do telewizora SD.

Ano właśnie.
A tutaj nie chodzi o różnicę między źródłem SD i HD, bo ta jest oczywista, tylko wyświetlaczem SD i HD (czy analogicznie HD-ready i FullHD).

Na święta pojadę do rodziców to wezmę pod pachę Blu-ray i podłączę go do 21" royal-luxa poprzez euro i zobaczę jak to wygląda.

A w jakim celu?

Data: 2009-04-07 10:46:22
Autor: pawell32
jaki tv?
Cavallino pisze:
[...]

może ten tv miał opcje HD, w końcu lux ;-)

pawell

Data: 2009-04-07 18:54:29
Autor: Gienek
jaki tv?

A w jakim celu?

Jadę na wódkę. W międzyczasie podłącze odtwarzacz do starego telewizora SD i zobaczę jak to wygląda. Przecież pisałeś, że jeśli źródło to samo tylko telewizor inny to różnicy nie powinno być widać.

Data: 2009-04-07 20:08:58
Autor: Cavallino
jaki tv?
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:grg0g5$272$1inews.gazeta.pl...

[...]

Zgadza się.
Jak porównujesz taki sam telewizor z matrycą SD i Full HD.

A nie przy porównaniu nowoczesnego telewizora LCD do jakiegoś starego rzęcha CRT o połowę mniejszym ekranie.

Data: 2009-04-07 20:33:33
Autor: Gienek
jaki tv?

Zgadza się.
Jak porównujesz taki sam telewizor z matrycą SD i Full HD.

To jest wersja SD telewizora SONY KDL32W4210??? (rotfl)

Data: 2009-04-07 23:46:55
Autor: Cavallino
jaki tv?
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:grg69t$c7l$2inews.gazeta.pl...

Zgadza się.
Jak porównujesz taki sam telewizor z matrycą SD i Full HD.

To jest wersja SD telewizora SONY KDL32W4210??? (rotfl)

Porównaj sobie takie, które mają odpowiedniki.
Porównywanie nieporównywalnego mija się z celem.

Data: 2009-04-08 07:22:24
Autor: pawell32
jaki tv?
Cavallino pisze:

Porównywanie nieporównywalnego mija się z celem.

to jest ok.

pawell

Data: 2009-04-08 09:58:43
Autor: Gienek
jaki tv?
Porównaj sobie takie, które mają odpowiedniki.
Porównywanie nieporównywalnego mija się z celem.

Obawiam się, że nie ma tak, że jest taki sam telewizor tylko matryca o mniejszej rozdzielczości. Inna matryca wymaga innego sterowania które też ma wpływ na jakość obrazu i nie za bardzo jest co z czym porównać.

Data: 2009-04-08 11:28:54
Autor: Cavallino
jaki tv?
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:grhlfh$fu0$1inews.gazeta.pl...
Porównaj sobie takie, które mają odpowiedniki.
Porównywanie nieporównywalnego mija się z celem.

Obawiam się, że nie ma tak, że jest taki sam telewizor tylko matryca o mniejszej rozdzielczości.

Bywa.
Jak już sam pisałem - jak kupowałem Sharpa były do wyboru modele z matrycami PAL i HDReady.
Ceny praktycznie takie same, parametry podobne.

Nawet znalazłem dwa takie w MediaMarkt.
Kazałem postawić koło siebie i włączyć.
Różnice w wyświetlanym obrazie przestałem widzieć po oddaleniu się gdzieś o półtora metra.
Źródło było rzecz jasna to samo (testowy materiał HD).

Data: 2009-04-04 22:40:20
Autor: Gienek
jaki tv?
oj tam, koles sobie po prostu kupil 720p i teraz probuje sobie i innym udowodnic, ze to byl sluszny wybor ;)

Każdy chwali to co ma. Moim zdaniem odbiornik TV to nie tylko sygnał nadawany poprzez antenę naziemną lub satelitarną który w większości jest   nadawany w rozdzielczości 720p i z taką sobie jakością. Do odbiornika telewizyjnego można podłączyć wszelkiego rodzaju odtwarzacze Blu-ray, konsole do gier i komputery. Niestety w tym przypadku telewizor HD-Ready wprowadza już pewne ograniczenia. Po prostu wyświetla obraz z małą rozdzielczością. Jeśli ktoś nie widzi różnicy między filmem 720p i 1080p to musi mieć naprawdę poważną wadę wzroku.

Data: 2009-03-31 23:01:09
Autor: Kell a
jaki tv?
Jacek Osiecki <joshua@ceti.pl> napisał(a):

Tylko że opcja FullHD na nic w sumie nie jest potrzebna - chyba że ktoś
kupuje 65" albo siedzi 2m od plazmy 42" i lubi oglądać stopklatki :)

A jak chce ogldac zdjecia prosto z cyfrowki?
Na fullhd bedzie widocznie lepiej.

Data: 2009-03-30 14:10:23
Autor: Cavallino
jaki tv?
Użytkownik "pawell32" <pahat@wp.pl> napisał w wiadomości news:49d0b5e3$1news.home.net.pl...
a402 pisze:
Co jest lepsze do tv sat, lcd czy plazma? Co lepsze do tv naziemnej?

Pozdrawiam

zależy do jakiej sat.
do naziemnej crt

Nie przesadzaj.
To czy coś jest sat/naziemna nie ma żadnego znaczenia.
Liczy się jakość otrzymywanego sygnału.

Ja akurat najlepszą jakość sygnału mam z naziemnej, nie licząc C+HD.

I jak najbardziej crt to zły pomysł w takim przypadku.
CRT przydaje się może do analogowej kablówki i analogowej tv naziemnej.

Data: 2009-03-30 14:55:02
Autor: Robert_J
jaki tv?
I jak najbardziej crt to zły pomysł w takim przypadku.
CRT przydaje się może do analogowej kablówki i analogowej tv naziemnej.

A przeczytałeś odpowiedź Pawla? Czy jak zwykle najpierw piszesz, potem dopiero myślisz? ;-)
Ja również uważam że do telewizji analogowej najlepszy jest TV CRT, niezależnie od Twojego poglądu na tę kwestię...
Poza tym nieprawdą jest, że  "To czy coś jest sat/naziemna nie ma żadnego znaczenia. Liczy się jakość otrzymywanego sygnału".

Data: 2009-03-31 21:50:00
Autor: Szymon Machel
jaki tv?

Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości

[...]

No.
Tak jest. Jeszcze jak jakiś 100Hz i niestety reszta wysiada.

Szymon

Data: 2009-03-30 15:09:27
Autor: pawell32
jaki tv?
a402 pisze:
[...]

naziemna mam na myśli analog.
co za różnica czy to dvb-t czy dvb-s.
ja wolę lcd, ale to kwestia gustu, a o gustach się nie dyskutuje ;-)

pawell

jaki tv?