jaki uchwyt na dach na szerokie belki

Data: 2009-06-22 19:02:22
Autor: Bartosz Bogucki
jaki uchwyt na dach na szerokie belki
Witam
temat na bank oklepany ale nie z tej strony. Zmieniłem auto, aktualnie mam scenica, który ma oryginalne b. szerokie belki- ok 7 cm. Tu się zaczął problem, stare uchwyty nie pasują bo są przystosowane do typowych max 5cm belki, moje mają sporo więcej. Ktoś wie jaki uchwyt przypasuje?
pozdr bq

Data: 2009-06-22 19:23:17
Autor: smiechu

Użytkownik "Bartosz Bogucki" <bartosz.bogucki@gmail.nospa.com> napisał w wiadomości news:h1oe1a$r7e$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

thule freeride 530 - promień zgięcia tych obejm ma inny ale daje radę.
Przynajmniej u mnie (megane)
podr
smiechu

Data: 2009-06-23 03:07:55
Autor: jpogoda
jaki uchwyt na dach na szerokie belki
On 22 Cze, 19:02, "Bartosz Bogucki" <bartosz.bogu...@gmail.nospa.com>
wrote:
temat na bank oklepany ale nie z tej strony. Zmieniłem auto, aktualnie mam
scenica, który ma oryginalne b. szerokie belki- ok 7 cm.

Jeśli jednak belki Twojego auta nie mają rowków, to nie czytaj
następnych akatpitów :)

Jeśli jednak te belki maja rowki, to kup uchwyt zawierający w
komplecie adaptery do montażu na takich belkach (takie odwrócone
grzybki stalowe z gwintem) -- np. Thule ProRide 591.
Można też dokupić takie adaptery luzem do uchwytów, które ich w
komplecie nie zawierają, ale oryginalne Thule są bardzo drogie (od 35
zł w górę za komplet) -- na a...o bywają o wiele tańsze odpowiedniki,
ale nie miałbym do nich zaufania.
Ja użytkuję 2 uchwyty FreeRide 530 i 2 starsze 575 wszystkie z
dokupionymi oryginalnymi adapterami do belek z rowkami.

Pozdrawiam,

--
Jarek Pogoda, Legnica

Data: 2009-06-23 07:55:42
Autor: smola
wrote:

> temat na bank oklepany ale nie z tej strony. Zmieniłem auto, aktualnie mam
> scenica, który ma oryginalne b. szerokie belki- ok 7 cm.

Niestety miałem ten problemem parę lat temu, ale mam dwa sprawdzone
rozwiązania:

 1) Kupiłem jeden komplet adapterów (4 szt.) za ok 60 plz i udało mi
się zamontować stary uchwyt, ale uważaj i dokładnie sprawdź aktualnie
posiadany bagażnik. Adaptery mają poważne ograniczenia, a nie są
tanie.

2) Kupiłem drugi bagażnik do którego dzięki uprzejmości sprzedawcy
oraz konstrukcji samego bagażnika udało się dobrać trochę szersze
mocowanie poprzez rozkompletowanie innego modelu. Proponuje żebyś
spróbował w jakimś przyzwoitym sklepie (nie supermarkecie) może
pomogą.

Ogólna rada, może trochę OT,  kupuj bagażniki aluminiowe. Polecam te,
które trzymają rower za widelec. Można podróżować z naprawdę dużymi
prędkościami, bez obaw o rower. Dodatkowo zajmują naprawdę mało
miejsca (żona bez problemu wozi stale jeden w bagażniku) i stwarzają
mniejsze opory powietrza.   Jedyny minus - koło wewnątrz.
Jeśli chodzi o Thule to telefonicznie nie potrafili mi dać gwarancji,
pomimo podania dokładnej szerokość, że uchwyt obejmie belkę. Testów
nie przeprowadziłem ponieważ znalazłem tańsze rozwiązanie.

pzdr,
marek

jaki uchwyt na dach na szerokie belki