[crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?

Data: 2011-03-08 22:55:30
Autor: V-Tec
[crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
Witam,
chcę kupić uchwyt rowerowy i zastanawiam się nad jednym z dwóch poniższych:

http://www.bagazniki.sklep.pl/?6,mont-blanc-scott
http://allegro.pl/super-uchwyt-rowerowy-alu-zamki-wroclaw-warto-i1493258404.html
(linki przykładowe, nie mam nic wspólnego ze sklepami)

czy warto dopłacić do droższego markowego czy wystarczy zwykły tańszy? Zależy mi na komforcie obsługi i trwałości.

--
pozdrawiam,
W.

Data: 2011-03-08 14:08:55
Autor: WS
jaki uchwyt rowerowy na dach?
On 8 Mar, 22:55, V-Tec <v_...@zatega.pl> wrote:
Witam,
chc kupi uchwyt rowerowy i zastanawiam si nad jednym z dwch poniszych:

http://www.bagazniki.sklep.pl/?6,mont-blanc-scotthttp://allegro.pl/super-uchwyt-rowerowy-alu-zamki-wroclaw-warto-i1493...
(linki przykadowe, nie mam nic wsplnego ze sklepami)

czy warto dopaci do droszego markowego czy wystarczy zwyky taszy?
Zaley mi na komforcie obsugi i trwaoci.

W tym z aledrogo nie ma mocowania kol? To pewnie trzeba jakies paski
dokupic i je gdzies wozic...

WS

PS. ja mam kilkanascie lat aluminiowy thule cos tam  - do tej pory
dziala, testowany na niemieckich autostradach ;)

Data: 2011-03-08 23:15:12
Autor: Uncle Pete
[crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
czy warto dopłacić do droższego markowego czy wystarczy zwykły tańszy?
Zależy mi na komforcie obsługi i trwałości.

Mam dwa jakieś krajowe najtańsze z Allegro, wyglądają okropnie, ale swoją funkcję spełniają. Tyle, że musiałem dać jeszcze jeden pasek na przednie koło roweru, bo na dużych prędkościach zaczynało wibrować. I trochę długo trwa zakładanie (zacisk na gwint i dwa paski), zakładanie uchwytów na belki też trochę trwa . Nie wiem, czym się różnią te markowe, nie używałem.

Piotr

Data: 2011-03-08 23:17:22
Autor: Uncle Pete
[crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?

Mam dwa jakieś krajowe najtańsze z Allegro, wyglądają okropnie, ale
swoją funkcję spełniają. Tyle, że musiałem dać jeszcze jeden pasek na

Mam te: http://allegro.pl/uchwyt-rowerowy-amos-stal-b-mocny-i-solidny-cena-i1485995347.html

Piotr

Data: 2011-03-09 10:13:16
Autor: Jarek Andrzejewski
[crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
On Tue, 08 Mar 2011 23:15:12 +0100, Uncle Pete
<pkozarzewski@isppan.waw.pl> wrote:

czy warto dopaci do droszego markowego czy wystarczy zwyky taszy?
Zaley mi na komforcie obsugi i trwaoci.

Mam dwa jakie krajowe najtasze z Allegro, wygldaj okropnie, ale swoj funkcj speniaj. Tyle, e musiaem da jeszcze jeden pasek na przednie koo roweru, bo na duych prdkociach zaczynao wibrowa. I troch dugo trwa zakadanie (zacisk na gwint i dwa paski), zakadanie uchwytw na belki te troch trwa . Nie wiem, czym si rni te markowe, nie uywaem.

ja do 306-tki dokupiem pop prostu dodatkow par belek 20x30mm (30
z) i nie musz przekada czterech rynienek (te ok. 30 czy 50 z za
sztuk, stalowe - co takiego, jak to
http://allegro.pl/promocja-uchwyt-rowerowy-polecam-wroclaw-i1498630093.html).
 IMHO wygld nie jest okropny - po prostu czarne, proste rynienki na
czarnych belkach.

Monta uchwytw do belek jest upierdliwy (nakrtki z hamujcym
plastikiem) - bardzo pomocna jest "grzechotka" z nakadk nasadow z
dug dziur, bo przekadanie klucza to mordga.

Wkadanie rowerw - jak do kadej rynienki - trzeba dwign elazo na
dach; dokrcenie ruby uchwytu ramy to moment (nie widz wielkiej
przewagi zacisku nad rub). Co najwyej mona pomyle o zamianie
paskw z klamerkami na takie zatrzaskujce si
(http://allegro.pl/pasek-tasma-opaska-mocujaca-kolo-i-uchwyt-rower-i1490487473.html),
ale nawet te klamerki to nie jest jaki wielki problem.

Jedyne, czego mi brak (trzeba dokupi) w tych tanich uchwytach, to
zamki (po prostu spinaem rowery zapiciami jeden do drugiego, a i
same rowery te nie wypasione, np. mj
http://cokupic.pl/i/c_big319921.jpg :-) )

Jeli masz zamiar szybko jedzi, to by moe co takiego lepsze:
http://allegro.pl/mont-blanc-barracuda-idealny-uchwyt-rowerowy-i1481558614.html
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-03-09 15:26:23
Autor: Uncle Pete
[crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
Monta uchwytw do belek jest upierdliwy (nakrtki z hamujcym
plastikiem) - bardzo pomocna jest "grzechotka" z nakadk nasadow z
dug dziur, bo przekadanie klucza to mordga.

W mojej wersji nakrtki s bez hamujcego plastiku, zwyke nakrtki woone do plastikowych gaek, ktre zakrca si rcznie. Ale i tak zakrcenie tych 6 nakrtek jest wystarczajco upierdliwe.

Jedyne, czego mi brak (trzeba dokupi) w tych tanich uchwytach, to
zamki

Kiedy widziaem chyba w Feu Vert oddzielnie w sprzeday gak (ktr zaciska si ram roweru) z zamkiem, bya innego producenta, ale pasowaa do mojego uchwytu. Nie wiem, czemu nie kupiem :)

Jeli masz zamiar szybko jedzi, to by moe co takiego lepsze:
http://allegro.pl/mont-blanc-barracuda-idealny-uchwyt-rowerowy-i1481558614.html

A to ju do autora wtku ;)

Piotr

Data: 2011-03-09 00:42:28
Autor: szufla
[crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
Data: 2011-03-09 01:12:25
Autor: BQB
W dniu 2011-03-08 22:55, V-Tec pisze:
[...]

A może już produkują seryjnie ten wynalazek polaka z zeszłego roku, co bardzo łatwo umożliwiało zamontowanie roweru na dachu?

Data: 2011-03-09 04:12:44
Autor: mihau
On Mar 8, 10:55pm, V-Tec <v_...@zatega.pl> wrote:

czy warto dopaci do droszego markowego czy wystarczy zwyky taszy?

Kupiem dwa uchwyty za 60z sztuka. Jeden przewiz rower na dystansie
4000km, drugi poow tego - gwnie autostrady. Nie chciao mi si ich
zdejmowa, wic oprcz zimy prawie cay czas byy na zewntrz. W
efekcie troch podrdzewiay, a oryginalne plastikowe paski mocuce
koo posypay si od soca. Oba nadal dziaaj, trzeba tylko dooy
rzemyk w miejsce plastikw.

Podsumowujc - nie jest to temat wart duych pienidzy, chyba e
planujesz jedzi bardzo duo albo po strasznych wertepach.

--
mihau

Data: 2011-03-09 07:10:53
Autor: amos
jaki uchwyt rowerowy na dach?
On 8 Mar, 22:55, V-Tec <v_...@zatega.pl> wrote:
chc kupi uchwyt rowerowy

Jesli czesto jezdzisz z rowerem lub cenisz sobie wygode i solidnosc
wykonania, mozesz sie jeszcze zastanowic nad takim:

http://www.t-bike.pl/p/pl/3100/bagaznik+thule+th+591.html

Super wygodny i z zabezpieczeniem przed kradzieza. Montaz samego
bagaznika na belkach tez bezproblemowy,

Niestety nie wiem, jak szybko mozna z nim pedzic, testowalem max 130
km/h ;)
Moim zdaniem wart swojej ceny.

Kupilem kiedys najtansze w Decathlonie, i sprzedalem po pierwszym
uzyciu. Balem sie z tym jezdzic.

Data: 2011-03-09 08:55:57
Autor: Grzegorz
[crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
Witam,

chcę kupić uchwyt rowerowy i zastanawiam się nad jednym z dwóch poniższych:
[...]

Żaden na dach ..... Owszem, są może i dobre konstrukcje, ale przy ostrym hamowaniu większość z nich może wyrwać mocowanie, za wyjątkiem tych lepszych na relingi. O oporach, spalaniu, kołysaniu na wybojach i bocznym wietrze nie wspominam. Masakra.

Od nastu lat używam bagażnika na hak - to dużo lepsze rozwiązanie, nawet z tych tańszych (jest nie tylko Thule, są i nasi producenci). Owszem, trzeba założyć hak, ale komfort jazdy z takim bagażnikiem jest nieporównywalny. Nawet przy 200 kmh nie czuje się dodatkowych oporów, na wybojach nie wyłamuje konstrukcji, spalanie praktycznie takie samo.

Jeśli możesz, to podejrzyj gdzieś takie bagażniki, są wersje do 4 rowerów.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-03-09 00:12:41
Autor: WS
jaki uchwyt rowerowy na dach?
On 9 Mar, 08:55, Grzegorz <bzd...@brakmaila.com> wrote:

aden na dach ..... Owszem, s moe i dobre konstrukcje, ale przy ostrym
hamowaniu wikszo z nich moe wyrwa mocowanie, za wyjtkiem tych
lepszych na relingi. O oporach, spalaniu, koysaniu na wybojach i
bocznym wietrze nie wspominam. Masakra.

Ja z bagaznikiem na dachu jezdzilem juz z v max astry 1.6 16V (~180km/
h) i nie ma zadnego problemu...Hamowania tez testowalem

Co do oprow powietrza/spalania to dachowy ma mniejsze! (byly nawet
testy w ktorejs gazecie)

Jesli chodzi o wyrwanie czegokolwiek, to najwiekszym problemem moga
byc sily dzialajace nie wzdluz rynny na krorej stoi rower, tylko
prostopadle do niej - czyli w dachowym na ostrych zakretach, a w
bagazniku na haku wlasnie podczas hamowania

WS

Data: 2011-03-09 00:44:48
Autor: WS
jaki uchwyt rowerowy na dach?
Data: 2011-03-09 10:00:06
Autor: Artur Maśląg
jaki uchwyt rowerowy na dach?
W dniu 2011-03-09 09:44, WS pisze:
(...)
http://www.auto-swiat.pl/1-bagaznik-rowerowy-radzimy-jak-bezpiecznie-przewiezc-rower-autem-100

ROTFL

Jak zwykle czuć 'specjalistów'
<cite>
Zakładanie rowerów nie sprawia zwykle problemów w wypadku uchwytów mocowanych na klapie bagażnika samochodu (bądź piątych drzwiach). Ale mają one istotne wady: uszkodzenia lakieru (lub nawet klapy) są na dziurawych drogach właściwie nieuniknione, a ustawione poprzecznie do kierunku jazdy rowery powodują ogromny wzrost oporów powietrza i zużycia paliwa.

Rada: bagażniki mocowane na klapę wykorzystujcie tylko podczas krótkich, kilkunastokilometrowych podróży.

Jedyny naprawdę godny polecenia sposób transportu rowerów na większe odległości to użycie bagażnika (platformy) zakładanego na hak holowniczy.
</cite>

Z całą pewnością - rowery na bagażniku mocowanym na haku już nie są
ustawione poprzecznie do kierunku jazdy i nie powodują wzrostu
oporów powietrza :) Nie wspomnę już o tym, że moje bagażniki na
5 drzwiach zrobiły już pewnie ponad 10kkm i jakoś specjalnych
problemów nie stwierdzono. Owszem, nie jest to najwygodniejsza
forma transportu, ale spokojnie działa właśnie na dłuższych trasach.

Data: 2011-03-09 01:28:49
Autor: WS
On 9 Mar, 10:00, Artur Malg <futr...@polbox.com> wrote:
W dniu 2011-03-09 09:44, WS pisze:
(...)

>http://www.auto-swiat.pl/1-bagaznik-rowerowy-radzimy-jak-bezpiecznie-...

ROTFL

Jak zwykle czu 'specjalistw'

zapewne jak to zwykle jest przedruk z Auto Bidla ;)

BTW. ale centrum testowe ADAC jest nie do pobicia ;) - myslalem, ze
bagaznik na haku jest solidniej mocowany, a na filmie widac, ze moze
sie zachowywac przy slalomie nawet gorzej niz dachowy...
Jak widac z testu te cena tych tanszych przeklada sie na jakosc/
solidnosc,
jesli ktos lubi szybsza jazde warto kupic porzadny!

Data: 2011-03-14 22:36:37
Autor: RadekNet
W dniu 09.03.2011 10:00, Artur Maśląg pisze:
[...]

W moim przypadku przy duzym boxie dachowym spalanie w trasie wzrasta o dobre dwa litry. Jakbyscie szacowali wzrost spalania z dwoma rowerami na dachu a tylnej klapie (nie mam haka)?
Sklaniam sie ku bagaznikowi na tylna klape ... mysle, ze jednak spalanie bedzie nizsze niz na dachu no i latwiej na promach.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-15 10:52:34
Autor: Kamil
On 14/03/2011 21:36, RadekNet wrote:
[...]

Tyle, ze byle obcierka parkingowa skonczy sie polamaniem rowerow, wady i zalety.

Kamil

Data: 2011-03-15 18:14:23
Autor: RadekNet
W dniu 15.03.2011 11:52, Kamil pisze:
[...]

Wychodzi na to, ze najlepiej wrzucic rower do srodka ;) Zastanawiam sie czy nie lepiej wrzucic rowery do duzego boxa dachowego. Bez przedniego kola powinny dwa wejsc.. A jednak box ma bardziej lamirany oplyw.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-15 11:23:28
Autor: WS
On 15 Mar, 18:14, RadekNet <ra...@rejsy-czartery.com> wrote:

Wychodzi na to, ze najlepiej wrzucic rower do srodka ;)

jesli sie zmiesci to jak najbardziej ;)

Zastanawiam sie czy nie lepiej wrzucic rowery do >duzego boxa dachowego. Bez przedniego
kola powinny dwa wejsc.. A jednak box ma bardziej lamirany oplyw.

hm... to raczej baaardzo duzy boks musi byc ;)

opor zalezy nie tylko od laminarnosci przeplywu...

Jest wprost proporcjonalny do wspolczynnika oporu Cx, ale rowniez do
powierzchi czolowej, a ta rowery na dachu (ustawione w odpowiednim
kierunku :) ) maja minimalna w porownaniu z boksem
Mozna jescze zdjac co nieco z roweru, zeby mniejszy byl (np. siodelko)

WS

Data: 2011-03-09 09:46:41
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-03-09 08:55, Grzegorz pisze:
[...]

Bez przesady - o jakim Ty wyrywaniu mówisz? Wiadomo, że żagiel na dachu
to i komfort jazdy niższy. Niczego nie wyrywa, najwyżej można mówić o
problemach z podnoszeniem, ale i na to są stosowne rozwiązania, choć
nie najtańsze.

[...]

Owszem, bagażnik na hak jest bardzo dobrym rozwiązaniem, ale że
przepraszam - 200km/h z rowerami? Wolne żarty.

Data: 2011-03-09 09:56:52
Autor: J_K_K
Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> napisał w wiadomości news:il7bon$727$1news.onet.pl...
Od nastu lat używam bagażnika na hak - to dużo lepsze rozwiązanie,

Zwłaszcza, jeśli chodzi o dostęp do bagażnika ;-)

Używam "tradycyjnych" na dach i jest OK.
Nawet w zestawie z belkami na relingi zintegrowane
(szczęki "na ścisk")
Warto trochę dopłacić za pokrętło blokowane na kluczyk.
Co ciekawe - lepiej sprawdzają się paski na koła plastikowe,
niż "parciane" (chociaż te drugie wyglądają dużo solidniej).

Pzdr

JKK

Data: 2011-03-09 10:03:47
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-03-09 09:56, J_K_K pisze:
"Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> napisał:
Od nastu lat używam bagażnika na hak - to dużo lepsze rozwiązanie,

Zwłaszcza, jeśli chodzi o dostęp do bagażnika ;-)

Spokojnie - te, których używam (akurat NorAuto) mają możliwość
odchylania razem z rowerami.

Używam "tradycyjnych" na dach i jest OK.

Ja już jeździłem nawet z duetami - dach/klapa i dach/hak.
Jak trzeba zapakować 5 to robi się niejaki problem ;)

Data: 2011-03-09 10:50:23
Autor: J_K_K
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:il7fpj$msq$1news.onet.pl...
Spokojnie - te, których używam (akurat NorAuto) mają możliwość
odchylania razem z rowerami.

I wyciągniesz przy tym odchyleniu koło zapasowe z kombi ?
(umiejscowienie koła tradycyjne).

Pzdr

JKK

Data: 2011-03-09 11:07:59
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-03-09 10:50, J_K_K pisze:
[...]

Oczywiście - skoro klapę można otworzyć normalnie to w czym
miałby być problem? Ja rozumiem, że jakby było pod podłogą to
mógłby być to większy problem, niemniej i tak uważam, że
jest to wyszukiwanie 'wad' na siłę/dla zasady, ponieważ 'gum'
się nie łapie co 50 kilometrów, a samochody są różne,
podobnie jak bagażniki, haki, rowery itd.

Data: 2011-03-09 11:18:26
Autor: J_K_K
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:il7jhv$5jk$1news.onet.pl...
I wyciągniesz przy tym odchyleniu koło zapasowe z kombi ?
(umiejscowienie koła tradycyjne).

Oczywiście - skoro klapę można otworzyć normalnie to w czym
miałby być problem?

W zasięgu rąk i wykrzywieniu kręgosłupa ?

niemniej i tak uważam, że
jest to wyszukiwanie 'wad' na siłę/dla zasady, ponieważ 'gum'
się nie łapie co 50 kilometrów,

Nie na siłę, tylko rozważamy rózne wady i zalety jednego
i drugiego rozwiązania.
Bagażnik na klapę / zderzak w takiej sytuacji odpada w przedbiegach ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2011-03-09 11:29:05
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-03-09 11:18, J_K_K pisze:
[...]

A i owszem.

[...]

Więc jednak na siłę, skoro ciężko mówić by jego umiejscowienie na
haku było jakiś specjalnym problemem przy wymianie koła.
Podobnie jak ludzie narzekają na zapas montowany pod podłogą.

Bagażnik na klapę / zderzak w takiej sytuacji odpada w przedbiegach ;-)

Zdziwisz się, ale i tutaj zaprzeczę - miałem już potrzebę 'wiskania'
bagażnika w hb z dwoma rowerami na klapie. Jeden trzyma klapę, drugi
'wiska'. Jak policzę, że była taka potrzeba 1 raz na powiedzmy 20 lat
to raczej nie nazwę tego wadą, tylko konsekwencją miejsca montażu, za
to zaletą mogę spokojnie nazwać brak zmiany wysokości środka ciężkości
pojazdu, co działa przez cały czas jazdy, a nie tylko przez chwilę.

Data: 2011-03-09 11:38:31
Autor: J_K_K
[crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:il7kpi$ak9$1news.onet.pl...
 Jeden trzyma klapę, drugi
'wiska'.

Jeden, czyli "chłop"
Z kobietą czy dzieckiem i np. 3 rowerami
po 10~15 kg było by już gorzej.

Jak policzę, że była taka potrzeba 1 raz na powiedzmy 20 lat

Na krótkie, weekendowe wypady pewnie tak.
Na wyjazdy wakacyjne z rodziną - parę razy na podróż ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2011-03-09 02:54:05
Autor: WS
On 9 Mar, 11:38, "J_K_K" <j_k_kwytni...@itotezpoczta.fm> wrote:

> Jeden trzyma klap, drugi
> 'wiska'.

Jeden, czyli "chop"
Z kobiet czy dzieckiem i np. 3 rowerami
po 10~15 kg byo by ju gorzej.

jesli chlop pyta o bagaznik, to zapewne bedzie mial kto podniesc i
trzymac ;)

Na krtkie, weekendowe wypady pewnie tak.
Na wyjazdy wakacyjne z rodzin - par razy na podr ;-)

jesli juz ma sie taki patent, to pakowanie samochodu planuje sie tak,
zeby otwieranie bagaznika nie bylo potrzebne... a np. w razie awarii i
kola na dnie bagaznika to te rowery i tak sa mniejszym problemem, niz
wypakowanie wszystkich bagazy :)

WS

PS. autor pyta o bagaznik za ~100PLN a dostaje porady typu "najlepiej
taki na hak za ~1700 + hak z ~500 + wizyta w wydziale komunikacji,
zeby ten hak wbili do dowodu" ;)

Data: 2011-03-09 12:22:28
Autor: J_K_K
jaki uchwyt rowerowy na dach?
Uytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisa w wiadomoci news:6799beec-a0ed-4b9f-aa6e-05cfc88fc59fi39g2000prd.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Zauwa, e ja jestem za opcj "zwyky na dach" :-)
(30 ~70 PLN)

Pzdr

JKK

Data: 2011-03-09 11:59:45
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-03-09 11:38, J_K_K pisze:
"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał:
Jeden trzyma klapę, drugi
'wiska'.

Jeden, czyli "chłop"

Nawet jeśli - kobieta wtedy może 'powiskać'.
W końcu jak sama złapię 'gumę' to będzie czekała na pomoc?
Inna sprawa, że zawsze kobieta może znaleźć kogoś do pomocy :)

Z kobietą czy dzieckiem i np. 3 rowerami
po 10~15 kg było by już gorzej.

Gorzej/lepiej/inaczej. Najpierw tę gumę trzeba złapać.

Jak policzę, że była taka potrzeba 1 raz na powiedzmy 20 lat

Na krótkie, weekendowe wypady pewnie tak.

Wręcz przeciwnie - na krótkie weekendowe wyjazdy to jest taki
bagażnik średnio wygodny. Długo się montuje, rowery też trzeba
lepiej zamocować itd. Jeżeli już to na długie trasy i dłuższy
pobyt, wtedy upierdliwość z montażem przestaje przeszkadzać.

Na wyjazdy wakacyjne z rodziną - parę razy na podróż ;-)

Parę razy na podróż grzebanie w bagażniku? To nie lepiej
zabrać co potrzebne do środka?

Data: 2011-03-09 12:20:19
Autor: J_K_K
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:il7mj2$i35$1news.onet.pl...
dłuższy
pobyt, wtedy upierdliwość z montażem przestaje przeszkadzać.

IMHO, jest dokładnie odwrotnie: ciągłe wyciąganie / wkładanie
jakichś sprzętów, żywności, wody, etc.

Na wyjazdy wakacyjne z rodziną - parę razy na podróż ;-)

Parę razy na podróż grzebanie w bagażniku? To nie lepiej
zabrać co potrzebne do środka?

Nie (bałagan, bezpieczeństwo, etc.).
Do bagażu jest bagażnik, a rowery na dach :-)

Pzdr

JKK

Data: 2011-03-09 12:52:21
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-03-09 12:20, J_K_K pisze:
[...]

Eeee? Żywność i napoje to ma się pod ręką, albo się kupuje na
postoju. Chyba, że ma się lodówkę, ale i z tym można sobie poradzić.
Jakie to sprzęty wkładać/wyciągać naokrągło do/z bagażnika?
Mp3 w kieszeni, telefony w kieszeni, aparaty pod ręką, koc,
poduszka, książka, pulowerek itd.
Z rowerami się jedzie w jedną stronę bez kombinacji, demontuje
na miejscu i z nich korzysta przez większość czasu, na koniec wyjazdu
pakuje się, dopina rowerami i wraca.

Na wyjazdy wakacyjne z rodziną - parę razy na podróż ;-)

Parę razy na podróż grzebanie w bagażniku? To nie lepiej
zabrać co potrzebne do środka?

Nie (bałagan, bezpieczeństwo, etc.).

Jaki bałagan, jakie bezpieczeństwo? Czego Ty używasz w czasie
takich długich podróży?

Do bagażu jest bagażnik,

Nawet w samolocie jest podział na bagaż i bagaż podręczny,
który trzyma się w kabinie.

> a rowery na dach :-)

Albo na hak, albo na klapę. Co komu pasuje.

Data: 2011-03-09 13:37:31
Autor: J_K_K
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:il7pll$un6$1news.onet.pl...
Eeee? Żywność i napoje to ma się pod ręką, albo się kupuje na
postoju.

Skoro masz taki plan i nie lubisz pasażerów ;-)
Żywność i napoje np. na 2 tygodnie na parę osób,
ew. nawet kupowane sukcesywnie na miejscu
"trochę" miejsca zajmują.

Jaki bałagan, jakie bezpieczeństwo? Czego Ty używasz w czasie
takich długich podróży?

Patrz wyżej ;-)
"W razie czego" (odpukać) wolę jednak nie dostać zgrzewką
mineralnej po głowie.
Ale co kto woli.

Pzdr

JKK

Data: 2011-03-09 14:30:31
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-03-09 13:37, J_K_K pisze:
"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał:
Eeee? Żywność i napoje to ma się pod ręką, albo się kupuje na
postoju.

Skoro masz taki plan i nie lubisz pasażerów ;-)

????

Żywność i napoje np. na 2 tygodnie na parę osób,
ew. nawet kupowane sukcesywnie na miejscu
"trochę" miejsca zajmują.

Żywność i napoje na 2 tygodnie? Do tego ciągłe zakładanie
i zdejmowanie rowerów? Ty tu jakiś hardcore proponujesz,
a nie dalszy wyjazd z sensownym użytkowaniem rowerów.

A po co zgrzewka wody w środku?

Data: 2011-03-09 10:27:46
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Grzegorz pisze:
Witam,

chcę kupić uchwyt rowerowy i zastanawiam się nad jednym z dwóch poniższych:
[...]

Żaden na dach .....

Odrobinkę sie czepnę ;-)

V-Tec pytał o dach.

[...]

Bagażników dachowych moja rodzina używa od jakiś 25 lat (hakowy mamy jakieś 10 lat). Pierwszy bagażnik dachowy był pospawany u ślusarza, wtedy bagażników rowerowych w polskich sklepach nie było. Jeździł z rowerami na Dużym Fiacie, PUGu 305, Espero, Focusie (na relingi). Co roku z bagażnikami dachowymi robiliśmy minimum 1500 km, mimo hamowań, wiatrów (nawet Sprinter czy Transit z kilkunastoma rowerami na dachu nie zauważał wiatru), wybojów nigdy żaden z rowerów nie spadł. Powiem więcej, nigdy nie słyszałem od znajomych aby komukolwiek wyrwał się bagażnik z rowerami. Jedynie bym sie mógł obawiać hamowania ze 170 do O Jak wspomnieli przedpiścy, spalanie się nie zwiększa (kiedyś myślałem inaczej) w porównaniu do bagażnika hakowego.

Sądzę, że Twoje negatywne nastawienie do tych bagażników jest mocno przesadzone, szkoda że próbujesz V-Teca zniechęcić do jednego z dobrych rozwiązań.

Bagażnik dachowy jest super rozwiązaniem gdy często wozi się rowery. Czeka na dachu, z łatwością mieścisz 4 rowery.

[...]

Hakowy jest faktycznie wygodniejszy do wsadzania rowerów, ale hakowego raczej używaliśmy na Sonacie która rowery woziła okazjonalnie. Zakładaliśmy jedynie na wyjazd. Nie da się ukryć, że można sobie pozwolić na większe prędkości niż z bagażnikiem dachowym. Problem z dojściem do bagażnika, szczególnie w kombi.

Generalnie dachowe i hakowe mają swoje wady i zalety. Głównym kryterium wyboru IMHO jest częstotliwość wyjazdów z rowerami i planowane prędkości przelotowe.

Poczepiawszy się delikatnie pozdrawiam Cię, nie miej mi za złe :-)

Seco

Data: 2011-03-09 08:59:27
Autor: Grzegorz
[crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
Hello V-Tec !:
[...]

Tylko na hak - te na dach to może są i dobre, ale na krótkie dystanse, na równe drogi, na autka z relingami, i amatorów dźwigania rpwerów na te modne mini-dostawczaki ;-) !

A tak na poważnie - napisałem na pms - podpatrz mocowania an hak, ew. na tył auta. W moim odczuciu (kilkanaście lat doświadczeń) to duuużo lepsze !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-03-09 09:50:08
Autor: Artur Maśląg
[...]

Z tych dwóch to ciężko coś mówić o różnicy w komforcie, ponieważ są w
zasadnie identyczne. Trwałość pewnie podobna - nie ma sensu płacić
x3 za w zasadzie to samo.

Data: 2011-03-09 11:26:04
Autor: omega_fan
On 03/08/2011 10:55 PM, V-Tec wrote:
[...]

Tylko na hak, w szczegolnosci jezeli auto jest z tych wiekszych.

Bardzo polecam Atera Strada DL.

Data: 2011-03-09 22:38:56
Autor: V-Tec
W dniu 2011-03-09 11:26, omega_fan pisze:
[...]

Nie chcę na hak - utrudnia dostęp do bagażnika. Mam taki, teraz chcę na dach. Obecne auto wysokie nie jest (vectra c), także z montażem rowerów nie powinienem mieć problemów.

--
pozdrawiam,
W.

Data: 2011-03-10 08:39:28
Autor: omega_fan
[...]

OK, Twoja wola - ale jak "utrudnia"? Ze trzeba wykonac dodatkowo 1 ruch?

Zobacz
http://www.youtube.com/watch?v=fhencvTmPMM
od 1:25 masz otwieranie bagaznika.

W rzeczywistosci dokladnie tak to wyglada.

Data: 2011-03-17 15:36:11
Autor: V-Tec
W dniu 2011-03-10 08:39, omega_fan pisze:
[...]

Przyznaję rację, nie ma większego problemu z dostępem do bagażnika. Potrzebuję jednak przewieźć 4 rowery ;) No i cena spora.

--
pozdrawiam,
W.

Data: 2011-03-18 09:22:11
Autor: omega_fan
[crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
Potrzebuję jednak przewieźć 4 rowery ;)

Nie ma problemu, do wersji 3-rowerowej można dołożyć przystawkę na 4-ty
rower.

No i cena spora.

No to akurat prawda, ale Thule jest jeszcze droższy.
Z drugiej strony, sesnowne uchwyty rowerowe na dach pewnie kosztuja z
300 za sztuke, + bagaznik... robi sie 2000 jak nic.

Data: 2011-03-18 09:55:00
Autor: Jarek Andrzejewski
[crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
On Fri, 18 Mar 2011 09:22:11 +0100, omega_fan <omf@nospam.org> wrote:

Potrzebuj jednak przewie 4 rowery ;)

Nie ma problemu, do wersji 3-rowerowej mona dooy przystawk na 4-ty
rower.

No i cena spora.

No to akurat prawda, ale Thule jest jeszcze droszy.
Z drugiej strony, sesnowne uchwyty rowerowe na dach pewnie kosztuja z
300 za sztuke, + bagaznik... robi sie 2000 jak nic.

s uchwyty i po 40 z + baganik 130-230 (ceny dla 306 i alhambry) i
rowery bd dobrze zamocowane. A za 300 z baganika na 4 rowery na
hak chyba nie ma szans kupi?

Data: 2011-03-18 10:40:39
Autor: omega_fan
[crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
s uchwyty i po 40 z + baganik 130-230 (ceny dla 306 i alhambry) i
rowery bd dobrze zamocowane.

Racja.
Chocia ja bym nie kupi czego takiego.
Wyleczyem si z kupowania tanich rzeczy, ktre nie maj by jednorazowe.

A za 300 z baganika na 4 rowery na
hak chyba nie ma szans kupi?

Sensownego - nie.

Data: 2011-03-18 22:04:13
Autor: Jarek Andrzejewski
On Fri, 18 Mar 2011 10:40:39 +0100, omega_fan <omf@nospam.org> wrote:

[...]

nie s jednorazowe, a to jest wanie pikno wolnego rynku: kady z
nas jest zadowolony :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-03-09 14:17:45
Autor: ma Lan
[crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
Witam!
Od 2 lat stosuj uchwyt za widelec. B. pewne i stabilne mocowanie. Niszy profil samochodu - nisze opory.
Trzeba powici troch czasu na monta i demonta rowerw po podry.

http://img163.imageshack.us/i/zawidelec.jpg/ __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 5938 (20110309) __________

http://www.eset.com

Data: 2011-03-09 05:56:53
Autor: WS
On 9 Mar, 14:17, "ma Lan" <mari...@poczta.onet.pl> wrote:
Ni szy  profil samochodu - ni sze opory.

hm... patrzac na fotke stawiam na wieksze opory, kolo podwieszone obok
ramy + pochylone w dol siodelko zwiekszaja pole przekroju czolowego
roweru, zapewne tez generuja wieksze zawirowania powietrza ;)

WS

Data: 2011-03-09 14:19:16
Autor: ma Lan

Data: 2011-03-09 18:58:13
Autor:
[...]

Mamy 4 uchwyty tego typu:
http://allegro.pl/najtaniej-uniwersalny-na-kazdy-rower-najlepszy-i1484668973.html,
kupione w jakim hipermarkecie (bodaje Carrefour) poniej  20 z. Jedzimy z nimi od 2007 roku, przyajmiej 2 razy w roku trasa ok. 1000 km  (czasem nawet 4 razy :-D). U nas na dachu wozimy  4 due rowery (3 stalowe i 1 aluminiowy, jeli to ma jakie znaczenie). Dodatkowo opony rowerw s zapinane paskami , ktre byy w komplecie. Baganik rowerowy zakladany jest po cigniciu narciarskiego i tak do pnej jesieni jest wykorzystywany :-).

Moim zdaniem, wystarcz tasze.

Jesli masz jakie jeszcze pytania, chtnie odpowiem.

Dorota

Data: 2011-03-09 22:46:20
Autor: V-Tec
[crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
Łał, wątek przerósł moje oczekiwania, dziękuję wszystkim za odpowiedzi i sugestie. Jak napisałem wcześniej, zdecyduję się jednak na uchwyty dachowe, bagażnik na hak już mam, ale nie spełnia on oczekiwań:
-jest na 3, a potrzebuję wozić 4 rowery.

Data: 2011-03-15 00:24:34
Autor: 󶼿
jaki uchwyt rowerowy na dach?
Thule Freeride i po sprawie (moe jakiego 4-paka trafisz ze znik?).
Lub Norauto.
(sam mam MontBlanc, ale to nie do koca to...)

-- -- -

zdecyduje sie jednak na uchwyty dachowe

--

[crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?