jaki używany monitor 19 cali?

Data: 2010-05-04 10:08:56
Autor: ToMasz
jaki używany monitor 19 cali?
witam

W zamian za padający CTR 19, muszę kupić coś taniego. Mimo wszystko, LCD
bo bedzie zajmował mniej miejsca. Jakie stare, używane monitory warto
kupić? najchętniej dell, ale jak poradzicie cos innego - nie bede
wybrzydzał. cena maks 450zl
ToMasz

Data: 2010-05-04 09:24:25
Autor: Gabriel Kowalski
Dnia Tue, 04 May 2010 10:08:56 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

Kup nowy z normalną gwarancją w normalnym sklepie.
Biedne modele (bez dvi) o podstawowych parametrach są za niecałe 400 zł np.
http://www.proline.pl/sklep.php?p=SAMSUNG+19+943NW+B  za 379 zł
http://www.proline.pl/sklep.php?p=LG+19+W1942S-PF     za 399 zł
http://www.proline.pl/sklep.php?p=LG+19+W1934S-BN     za 415 zł

Moim zdaniem nie warto kupować starego monitora LCD, nawet z naklejką "Dell".

Data: 2010-05-04 12:35:01
Autor: Remek
jaki uĹźywany monitor 19 cali ?
Użytkownik "Gabriel Kowalski" napisał:

http://www.proline.pl/sklep.php?p=SAMSUNG+19+943NW+B  za 379 zł

To jest 19"? Format 16x10, to oznacza wysokość ekranu monitora ok. 24 cm, czyli mniej niż 15" 4:3. Monitor celowo sfotografowany z boku, aby format nie rzucił się w oczy. To zwykłe nabijanie nieświadomego klienta w butelkę. O ile panorama ma sens w odniesieniu do TV, to w przypadku komputera pasuje jak wół do karety. Aby mieć wysokość ekranu porównywalną z 19" 4:3, trzeba by kupić panoramę 26". Jaka jest cena takowego? Tak na szybko znalazłem w okolicy 1 400,- do 1 600,- zł.

http://www.proline.pl/sklep.php?p=LG+19+W1942S-PF     za 399 zł
http://www.proline.pl/sklep.php?p=LG+19+W1934S-BN     za 415 zł

Podobny chłam.

Moim zdaniem nie warto kupować starego monitora LCD, nawet z naklejką
"Dell".

Z tym całkowicie się zgadzam. W żadnym wypadku nie należy kupować używanego. jak kogoś pasjonuje loteria, to niech sie uda do wesołego miasteczka.

Remek

Data: 2010-05-04 13:26:05
Autor: zly
Dnia Tue, 4 May 2010 12:35:01 +0200, Remek napisał(a):

Aby mieć wysokość ekranu porównywalną z 19" 4:3, trzeba by kupić panoramę 26".

google i "lcd size comparision"
http://i49.tinypic.com/23i8jl5.png

--
marcin

Data: 2010-05-04 15:57:03
Autor: Remek
Użytkownik "zly" napisał:

google i "lcd size comparision"
http://i49.tinypic.com/23i8jl5.png

Jak chcesz to wierz reklamom i innym kłamliwym opracowaniom. Mnie wystarcza
arytmetyka na poziomie podstawówki. Twierdzenie Pitagorasa - a2+b2=c2

Przekątna 19" - 48,26 cm. Stosumek boków 16:9. Co daje 23,66 cm x 42,06 cm.
Jeśli znasz inny wynik to się pochwal.

Remek

Data: 2010-05-04 16:35:49
Autor: Giecze
Remek wrote:

Użytkownik "zly" napisał:

> [...]

arytmetyka na poziomie podstawówki. Twierdzenie Pitagorasa - a2+b2=c2

Przekątna 19" - 48,26 cm. Stosumek boków 16:9. Co daje 23,66 cm x 42,06 cm.

To 16:10 (a nie 9). Ale jakby nie było JEST wyższy niż 15" 4:3.
Wysokość porównywalną do 19" 4:3 ma panorama 24" 16:9 lub 22" 16:10.

Grzegorz

Data: 2010-05-04 18:47:11
Autor: Remek
jaki używany monitor 19 cali?
Użytkownik "Giecze"

Wysokość porównywalną do 19" 4:3 ma panorama 24" 16:9

Panorama 24" 16:9 ma wysokość 29,89 cm, a 19" 4:3 ma wysokość 31,59 cm, czyli 1,7 cm więcej. Dlaczego próbujesz naciągać wynik w niewłaściwą stronę? 1,7 cm mniejsza wysokość to bardzo dużo. Zresztą ja zasygnalizowałem problem i autor wątku niech sam wyciąga wnioski. Nie mam zamaiaru dalej dyskutować ile jest 2 x 2.

Remek

Data: 2010-05-05 12:36:08
Autor: Giecze
jaki używany monitor 19 cali?
Remek wrote:

Użytkownik "Giecze"

> [...]

Panorama 24" 16:9 ma wysokość 29,89 cm, a 19" 4:3 ma wysokość 31,59 cm, czyli 1,7 cm więcej. Dlaczego próbujesz naciągać wynik w niewłaściwą stronę? 1,7 cm mniejsza wysokość to bardzo dużo. Zresztą ja zasygnalizowałem problem i autor wątku niech sam wyciąga wnioski. Nie mam zamaiaru dalej dyskutować ile jest 2 x 2.

Z "2 x 2" może sobie radzisz, ale:

- 19"  4:3      wysokość 290mm (jak ci wyszło 316mm?)
- 19"  5:4      wysokość 301mm
- 22" 16:10     wysokość 296mm
- 24" 16:9      wysokość 299mm

- 26" 16:10     wysokość 350mm

Wystarczająco czytelne?

Grzegorz

Data: 2010-05-07 21:06:14
Autor: tg
"Remek" <remciu@tlen.pl> wrote in message news:hrpj2i$g6n$1inews.gazeta.pl...
[...]

wymiary wymiarami, ale wielkosc pixela jest rozna

Data: 2010-05-04 16:36:37
Autor: Grzegorz Krukowski
jaki używany monito r 19 cali?
On Tue, 4 May 2010 13:26:05 +0200, zly
<bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> wrote:

Łatwo się na tym przejechać - najprostszy test na sprawdzenie, czy
nowy monitor nie będzie wydawał się mniejszy: ani wyskość, ani
rozdzielczość pionowa nowego monitora nie może być mniejsza niż
starego, szczególnie jak przechodzisz z 4:3 na coś panoramicznego.
Szczególnie patrzenie tylko na cale można sobie darować, bo producenci
są twórczy, oj są.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-05-12 12:40:30
Autor: gruper
Użytkownik "Remek" <remciu@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hrot99$psd$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ale o co chodzi? ja kupiłem właśnie takiego Della, pojechałem do właściciela, obejrzałem, odpaliłem Nokia monitor test.
Wszystko było ok, kupiłem i świetnie działa. Cena 300zł pół roku temu. Jak widać można.

Data: 2010-05-04 10:24:27
Autor: Maciek
jaki używany monitor 19 cali?
W dniu 2010-05-04 10:08, ToMasz pisze:
cena maks 450zl
Ale o co chodzi? Przecież za tyle kupisz nowy LCD, no może o parametrach
raczej biurowych, ale nic nie napisałeś na temat wymaganych parametrów.

Maciek

Data: 2010-05-04 11:52:41
Autor: cyfer

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hrokmp$moq$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Jasne że za tą cenę lepiej kupić coś nowego.
Ja niedawno nabyłem to http://www.agito.pl/monitory-lcd/lg-22-lcd-w2243s-pf.0.348413.html?cid=54&attr=1:613
i nie narzekam.
Jeżeli ten limit ceny jest bardzo sztywny a wielkość nie jest głównym kryterium to i tak sporo nowych modeli mieści się w tych kryteriach.

cyfer0@op.pl

Data: 2010-05-05 20:00:37
Autor: nom

Użytkownik "cyfer" <cyfer0@op.pl> napisał w wiadomości news:hroqpg$lp3$1ns.master.pl...
Ja niedawno nabyłem to
http://www.agito.pl/monitory-lcd/lg-22-lcd-w2243s-pf.0.348413.html?cid=54&attr=1:613
i nie narzekam.

W jaki sposób działa funkcja konwersji formatu 4:3 na szeroki ekran bez zniekształceń?

Data: 2010-05-04 13:14:34
Autor: ToMasz
ToMasz pisze:
[...]

przepraszam. Po pierwsze chciałem żeby monitor  nie był panoramiczny. w
90% bezie do przeglądania netu. Niemniej jednak wolałbym zeby miał
maksymalnie duze kąty. Tu lepiej by sie sprawowała każda inna
technologia niż TN... Ale niewiem czy "25ms" nie spowoduje ze tekst na
stronie www podczas przewijania, bedzie jeszcze czytelny.
Coś mi sie kołacze pod czaszką ze kiedyś były jakieś monitory TN, (mocno
polecane na tej grupie) które miały raz wmiare dobre paramerty
wyświetlanego obrazu a dwa wmiarę dobre kąty. Odwzorowanie barw - mało
istotne.

Data: 2010-05-04 13:16:19
Autor: ToMasz
ToMasz pisze:
ToMasz pisze:
[...]

jeszcze jedno: jak najwieksza plamka, jak najmniejsza rozdzielczość

Data: 2010-05-04 16:31:12
Autor: qwerty
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hrovir$50e$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Może panorama+pivot?

[...]

Kilka miesięcy temu sprzedałem 913N za 200zł. Może tobie też będzie odpowiadać?

Data: 2010-05-04 17:13:30
Autor: Gil
> [...]
> 90% bezie do przeglądania netu. Niemniej jednak wolałbym zeby miał
> maksymalnie duze kąty. Tu lepiej by sie sprawowała każda inna

Może panorama+pivot?

> [...]
> istotne.

Kilka miesięcy temu sprzedałem 913N za 200zł. Może tobie też będzie odpowiadać?

W tych czasach 4-5 lat temu bardzo popularny za względu na cenę/jakość był panel
MVA  Belinea 10 19 20. U mnie taki pracuje do dziś bez pogorszenia jakości i bez
bad pixeli. Myślę, że jest wart jakieś 150-200 PLN.
Ma wszystko dokładnie to co chcesz. I nawet wystarczająco szybki do grania.

Data: 2010-05-04 19:51:47
Autor: Kuba
ToMasz pisze:

[...]

Jeśli nie chcesz panoramicznego, to w ramach źródełka podanego wcześniej:
4:3, 20 cali http://www.proline.pl/sklep.php?p=GATEWAY+FPD+2020
5:4, 19 cali http://www.proline.pl/sklep.php?p=GATEWAY+FPD+1940+BL
lub kapkę drożej
http://www.proline.pl/sklep.php?p=IIY+LCD+PLE1906S-S1

Do "90% przeglądania netu" TN nie powinno robić praktycznej różnicy.
Osobiście używam takiego - http://digitronik.pl/sklep-19%27_LG_Flatron_L1960TR-BF,18552,,.htm
jako drugiego ekranu do notebooka i jest OK.

Pozdrawiam,
Kuba

Data: 2010-05-04 21:55:06
Autor: Zbigniew Cofała
ToMasz wrote:

ToMasz pisze:
[...]

NEC 2070NX w idealnej jakości bywają na Allegro w cenach śmiesznych tzn.
jakieś 450 złotych.

--
Zbigniew[at]Cofala[dot]com
http://turox.pl - solidny hosting dla wymagających

Data: 2010-05-04 13:50:11
Autor: zen3x
On 4 Maj, 21:55, Zbigniew Cofała <adre...@stopce.pl> wrote:
ToMasz wrote:

> [...]
> istotne.

NEC 2070NX w idealnej jakości bywają na Allegro w cenach śmiesznych tzn.

Monitory Nec-a  szczególnie wysokie modele czasami bywają śmiesznie
tanie. Sam używam 1860nx

Data: 2010-05-06 13:36:38
Autor: Mich@l
jaki używany monitor 19 cali?
W dniu 2010-05-04 10:08, ToMasz pisze:

kupić? najchętniej dell, ale jak poradzicie cos innego - nie bede
wybrzydzał. cena maks 450zl
ToMasz

Za połowę tej kwoty kupisz NEC 1970NX. Całkiem przyzwoity monitor, na IPS.
BTW wymieniłem sobie w zeszłym roku takiego na 22 cale panoramę, też NEC, tyle że TN. I nie narzekam. Byłem sceptyczny wobec panoram póki nie zacząłem używać, i teraz widzę że to całkiem sensowny wynalazek. Przesunąłem sobie na lewą stronę pasek zadań, na prawej dałem viściany sidebar i mam całkiem ergonomiczny obszar roboczy o normalnych proporcjach, a przy tym troszkę większy niż na starym monitorze.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-05-06 21:00:12
Autor: ToMasz
Mich@l pisze:
[...]

nie mam windowsa... tym bardziej w pracy, a-sio!
:)

ToMasz

jaki używany monitor 19 cali?