jaki używany monitor 19 cali?

Data: 2010-05-04 09:24:25
Autor: Gabriel Kowalski
jaki używany monitor 19 cali?
Dnia Tue, 04 May 2010 10:08:56 +0200, ToMasz napisał(a):

witam

W zamian za padający CTR 19, muszę kupić coś taniego. Mimo wszystko, LCD
bo bedzie zajmował mniej miejsca. Jakie stare, używane monitory warto
kupić? najchętniej dell, ale jak poradzicie cos innego - nie bede
wybrzydzał. cena maks 450zl
ToMasz

Kup nowy z normalną gwarancją w normalnym sklepie.
Biedne modele (bez dvi) o podstawowych parametrach są za niecałe 400 zł np.
http://www.proline.pl/sklep.php?p=SAMSUNG+19+943NW+B  za 379 zł
http://www.proline.pl/sklep.php?p=LG+19+W1942S-PF     za 399 zł
http://www.proline.pl/sklep.php?p=LG+19+W1934S-BN     za 415 zł

Moim zdaniem nie warto kupować starego monitora LCD, nawet z naklejką "Dell".

Data: 2010-05-04 12:35:01
Autor: Remek
jaki uĹźywany monitor 19 cali ?
Użytkownik "Gabriel Kowalski" napisał:

http://www.proline.pl/sklep.php?p=SAMSUNG+19+943NW+B  za 379 zł

To jest 19"? Format 16x10, to oznacza wysokość ekranu monitora ok. 24 cm, czyli mniej niż 15" 4:3. Monitor celowo sfotografowany z boku, aby format nie rzucił się w oczy. To zwykłe nabijanie nieświadomego klienta w butelkę. O ile panorama ma sens w odniesieniu do TV, to w przypadku komputera pasuje jak wół do karety. Aby mieć wysokość ekranu porównywalną z 19" 4:3, trzeba by kupić panoramę 26". Jaka jest cena takowego? Tak na szybko znalazłem w okolicy 1 400,- do 1 600,- zł.

http://www.proline.pl/sklep.php?p=LG+19+W1942S-PF     za 399 zł
http://www.proline.pl/sklep.php?p=LG+19+W1934S-BN     za 415 zł

Podobny chłam.

Moim zdaniem nie warto kupować starego monitora LCD, nawet z naklejką
"Dell".

Z tym całkowicie się zgadzam. W żadnym wypadku nie należy kupować używanego. jak kogoś pasjonuje loteria, to niech sie uda do wesołego miasteczka.

Remek

Data: 2010-05-04 13:26:05
Autor: zly
Dnia Tue, 4 May 2010 12:35:01 +0200, Remek napisał(a):

Aby mieć wysokość ekranu porównywalną z 19" 4:3, trzeba by kupić panoramę 26".

google i "lcd size comparision"
http://i49.tinypic.com/23i8jl5.png

--
marcin

Data: 2010-05-04 15:57:03
Autor: Remek
Użytkownik "zly" napisał:

google i "lcd size comparision"
http://i49.tinypic.com/23i8jl5.png

Jak chcesz to wierz reklamom i innym kłamliwym opracowaniom. Mnie wystarcza
arytmetyka na poziomie podstawówki. Twierdzenie Pitagorasa - a2+b2=c2

Przekątna 19" - 48,26 cm. Stosumek boków 16:9. Co daje 23,66 cm x 42,06 cm.
Jeśli znasz inny wynik to się pochwal.

Remek

Data: 2010-05-04 16:35:49
Autor: Giecze
Remek wrote:

Użytkownik "zly" napisał:

> [...]

arytmetyka na poziomie podstawówki. Twierdzenie Pitagorasa - a2+b2=c2

Przekątna 19" - 48,26 cm. Stosumek boków 16:9. Co daje 23,66 cm x 42,06 cm.

To 16:10 (a nie 9). Ale jakby nie było JEST wyższy niż 15" 4:3.
Wysokość porównywalną do 19" 4:3 ma panorama 24" 16:9 lub 22" 16:10.

Grzegorz

Data: 2010-05-04 18:47:11
Autor: Remek
jaki używany monitor 19 cali?
Użytkownik "Giecze"

Wysokość porównywalną do 19" 4:3 ma panorama 24" 16:9

Panorama 24" 16:9 ma wysokość 29,89 cm, a 19" 4:3 ma wysokość 31,59 cm, czyli 1,7 cm więcej. Dlaczego próbujesz naciągać wynik w niewłaściwą stronę? 1,7 cm mniejsza wysokość to bardzo dużo. Zresztą ja zasygnalizowałem problem i autor wątku niech sam wyciąga wnioski. Nie mam zamaiaru dalej dyskutować ile jest 2 x 2.

Remek

Data: 2010-05-05 12:36:08
Autor: Giecze
jaki używany monitor 19 cali?
Remek wrote:

Użytkownik "Giecze"

> [...]

Panorama 24" 16:9 ma wysokość 29,89 cm, a 19" 4:3 ma wysokość 31,59 cm, czyli 1,7 cm więcej. Dlaczego próbujesz naciągać wynik w niewłaściwą stronę? 1,7 cm mniejsza wysokość to bardzo dużo. Zresztą ja zasygnalizowałem problem i autor wątku niech sam wyciąga wnioski. Nie mam zamaiaru dalej dyskutować ile jest 2 x 2.

Z "2 x 2" może sobie radzisz, ale:

- 19"  4:3      wysokość 290mm (jak ci wyszło 316mm?)
- 19"  5:4      wysokość 301mm
- 22" 16:10     wysokość 296mm
- 24" 16:9      wysokość 299mm

- 26" 16:10     wysokość 350mm

Wystarczająco czytelne?

Grzegorz

Data: 2010-05-07 21:06:14
Autor: tg
"Remek" <remciu@tlen.pl> wrote in message news:hrpj2i$g6n$1inews.gazeta.pl...
[...]

wymiary wymiarami, ale wielkosc pixela jest rozna

Data: 2010-05-04 16:36:37
Autor: Grzegorz Krukowski
jaki używany monito r 19 cali?
On Tue, 4 May 2010 13:26:05 +0200, zly
<bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> wrote:

Łatwo się na tym przejechać - najprostszy test na sprawdzenie, czy
nowy monitor nie będzie wydawał się mniejszy: ani wyskość, ani
rozdzielczość pionowa nowego monitora nie może być mniejsza niż
starego, szczególnie jak przechodzisz z 4:3 na coś panoramicznego.
Szczególnie patrzenie tylko na cale można sobie darować, bo producenci
są twórczy, oj są.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-05-12 12:40:30
Autor: gruper
Użytkownik "Remek" <remciu@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hrot99$psd$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ale o co chodzi? ja kupiłem właśnie takiego Della, pojechałem do właściciela, obejrzałem, odpaliłem Nokia monitor test.
Wszystko było ok, kupiłem i świetnie działa. Cena 300zł pół roku temu. Jak widać można.

jaki używany monitor 19 cali?