jaki van dla rodziny (7os)

Data: 2020-06-05 02:29:07
Autor: stalowe
jaki van dla rodziny (7os)
Cześć,
rozglądam się powoli za większym autem, na 7 osób. Teraz jeżdżę Peugeotem 807, ale przy 7 osobach już trudno będzie przewozić bagaże bo dołożę środkowy fotel i przestrzeń którą mam teraz zniknie. Box na dachu też odpada bo brama garażowa jest 2m.
Wpadła mi w oko Toyota Proace, są wersje 8 osobowe (fakt, że w cenie). To chyba jest koprodukcja z PSA bo widzę że buda ta sama a marki różne. Ktoś z Was użytkuje tego rozmiaru pojazd i mógłby się podzielić wrażeniami lub podpowiedzieć czego szukać? Bo chyba jest ta Toyota/PSA i podobnie Opel/Ford? Nissan ma jeszcze Evalię, która wydaje sie i kompaktowa i maława jednocześnie.
Szukam też możliwości porównania wielkości nadwozia z P807, drukować rozmiary wnętrza i porównywać? Nie znalazłem sensownego narzędzia w goglach.
--
jureko

Data: 2020-06-05 11:51:42
Autor: sirapacz
jaki van dla rodziny (7os)
Scudo? ale nie wiem czy na wysokość wejdzie
https://allegro.pl/ogloszenie/fiat-scudo-9-osobowy-1-wszy-wlasciciel-salon-pl-8951157621
https://allegro.pl/kategoria/samochody-149?string=scudo&bmatch=baseline-product-cl-eyesa2-engag-dict45-aut-1-5-0605

Data: 2020-06-05 03:07:13
Autor: stalowe
jaki van dla rodziny (7os)
W dniu piątek, 5 czerwca 2020 11:56:05 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
Scudo? ale nie wiem czy na wysokość wejdzie
To w sumie chyba podchodzi pod tę toyotę/psa, bo to chyba pierwsza generacja jest tej ich produkcji. Ogólnie to dobra opcja do rozważenia, musze się do niego przymierzyć, wsiąść bo wydaje mi się ze ten przód ma mocno wyciągnięty i marnuje się długość przez to.
--
jureko

Data: 2020-06-05 12:18:47
Autor: sirapacz
jaki van dla rodziny (7os)
W dniu 2020-06-05 o 12:07, stalowe@gmail.com pisze:
[...]

proace też ma długi pyszczek ale docenisz jak będziesz musiał coś zrobić pod maską a także na ekspresówce:)
Doblo ma aerodynamikę sześcianu więc powyżej pewnej prędkości spalanie wzrasta lawinowo:))

Scudo nie są już chyba produkowane, ale sam rozważałem jako alternatywę dla doblo

Data: 2020-06-05 03:33:49
Autor: stalowe
jaki van dla rodziny (7os)
W dniu piątek, 5 czerwca 2020 12:23:11 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
W dniu 2020-06-05 o 12:07, sta...@gmail.com pisze:
> [...]
> proace też ma długi pyszczek ale docenisz jak będziesz musiał coś zrobić pod maską a także na ekspresówce:)

Tak, z tej wersji co scudo to wygląda tak samo. Chodziło mi nowsza ale droższą wersję:
https://www.motofakty.pl/artykul/citroen-spacetourer-peugeot-traveller-i-toyota-proace-nowe-trio-2.html

Doblo ma aerodynamikę sześcianu więc powyżej pewnej prędkości spalanie wzrasta lawinowo:))
Doblo nadałby się na 7 osób? wydawał mi sie < P807.
Ten scudo coraz bardziej mi sie podoba, zwłaszcza cenowo, widzę że jest wersja na 8os. z 2 fotelami z przodu, to lepsze rozwiązanie. Masz jakieś doświadczenie z silnikami jakie tam sa? Wydają mi się trwałymi rozwiązaniami, przynajmniej takie mam wrażenie jeżeli to fiatowskie diesle.
--
jureko

Data: 2020-06-05 12:49:38
Autor: sirapacz
jaki van dla rodziny (7os)
Doblo nadałby się na 7 osób? wydawał mi sie < P807.

tak, ale przestrzeń bagażowa jest taka sobie wtedy. W zasadzie jej nie ma.
Ale jak weźmiesz 7os w wersji maxi...no to już inaczej może wygkądać. Maxi to +0,5m długości więc na wakacje mało ale na codzień wystarczy

[...]

Generalnie fiatowskie silniki są zajebiste. Jestem fiaciarzem - miałem 3 benzynowe na bloku 1.2l fire, i dwa diesle 1.3jtd i 1.9jtd.

Zadowolony jestem ze wszystkich diesli - benzyna w swoich czasach byla swietna, ale obecnie są lepsze jednostki (chodzi o sterowanie silnika, bo wytrzymałość fajna).

W scudo są silniki 2.0 i 2.4 montowane i tu niestety mam brak doświadczeń. O ILE WIEM to silniki PSA.
ALE mam artykuł, że nie wszystkie:
https://www.auto-swiat.pl/porady/wszystko-o-silniku/wszystko-o-silniku-20-multijet-awarie-usterki-ceny-czesci-serwis/fvxzhld
tu masz o 2.4
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/silnik-24-jtd-mocny-i-trwaly-ale-czasem-tez-kaprysny/t85h5yp#slajd-4

z mojego doświadczenia pokrywa się tylko czujka położenia wału zdechnięta raz od 2007 roku. Poza tym w 1.9jtd wymieniłem....olej, filtr oleju....powietrze może mieć oryginalne jeszcze:P...a i na pewno rozrusznik:P
A i raz przetarł się przewód chłodnicy ale chyba był źle założony po dzwonie i naprawie w warsztacie....

Nagminnie leci natomiast mechanizm wycieraczek:P raz na 2 lata wymieniam:P

Data: 2020-06-05 04:13:53
Autor: laisar
jaki van dla rodziny (7os)
W dniu piątek, 5 czerwca 2020 12:54:02 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
> Doblo nadałby się na 7 osób? wydawał mi sie < P807.

Ale jak weźmiesz 7os w wersji maxi...no to już inaczej może wygkądać.

Nie może, bo doblo 7-osobowe jest tylko zwykłe, nie ma maxi.

Data: 2020-06-05 14:24:57
Autor: sirapacz
jaki van dla rodziny (7os)
W dniu 2020-06-05 o 13:13, laisar pisze:
[...]

no to klops - z trzecim rzędem siedzeń bagażnik będzie musiał mieć na haku :)

Data: 2020-06-05 20:00:04
Autor: Budzik
jaki van dla rodziny (7os)
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...

[...]

Aktualne scudo to sie teraz talento nazywa ZTCP
W stosunku do doblo to jest rozmiar wieksze auto.

--
Pozdrawia... Budzik
Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

Data: 2020-06-05 14:09:44
Autor: laisar
jaki van dla rodziny (7os)
W dniu piątek, 5 czerwca 2020 22:00:07 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

Aktualne scudo to sie teraz talento nazywa ZTCP

....a tak naprawdę to jest to renault traffic.

Data: 2020-06-05 17:28:36
Autor: T.
jaki van dla rodziny (7os)
W dniu 2020-06-05 o 11:29, stalowe@gmail.com pisze:
[...]

VW Caddy w wersji długiej. Ma wszystkie bajery współczesnego auta, może mieć zdaje się nawet webasto fabryczne.
T.

Data: 2020-06-07 23:10:59
Autor: stalowe
jaki van dla rodziny (7os)
W dniu piątek, 5 czerwca 2020 17:28:38 UTC+2 użytkownik T. napisał:
W dniu 2020-06-05 o 11:29, sta...@gmail.com pisze:
> [...]
> VW Caddy w wersji długiej. Ma wszystkie bajery współczesnego auta, może mieć zdaje się nawet webasto fabryczne.

No ale to w zasadzie ten sam gabaryt który mam teraz, nic nie zyskam. W sumie to jest ta najważniejsza rozterka, czy faktycznie muszę wchodzić w większy segment wymiarowy, ale raczej ku temu zmierzam. Ten przeskok geometrii też nie jest jakoś znacząco duży.
--
jureko

Data: 2020-06-07 23:31:58
Autor: Przemek Jedrzejczak
jaki van dla rodziny (7os)
(7) Opel combo xl albo (8) Zafira life ew. klony PSA

Data: 2020-06-07 23:00:18
Autor: stalowe
jaki van dla rodziny (7os)
W dniu sobota, 6 czerwca 2020 13:39:15 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
A miejsce garażowe jak długie?

-- -- -
> Box na dachu też odpada bo brama garażowa jest 2m.

No takie standardowe (chyba 5m), w garażu podziemnym, ale za nim mam jeszcze prawie metr miejsca więc to nie ma większego problemu.

Data: 2020-06-08 08:20:05
Autor: ąćęłńóśźż
jaki van dla rodziny (7os)
No to trzeba pomierzyć, czy van w wersji przedłużonej (zwiększony rozstaw osi) tam się zmieści na długość i czy tam w ogóle wjedzie.
Przykładowo VW Multivan.
W wersjach krótkich to chyba zawsze bagażnik będzie symboliczny przy 7 fotelach.

-- -- -