jaki wybrać typ spółki

Data: 2010-02-12 10:14:32
Autor: BETON
jaki wybrać typ spółki
witam
prowadze działanosc gospodarcz± a dodatkowo pracuje na etacie.
Działalnosc sie tak rozrosła ze musze z koleg± który mi pomaga przekształcić te działalnosc w spółke wraz z nim.
Pytanie- jaki typ spółki najlepiej dobrać, (chodzi o koszty utrzymania) Wazne jest dla mnie czy jest mozliwe  tylko "przekształcenie " tej działanosci w spółke- tak zeby jej nie zamykać i otwierać nowej - bo mam podpisanych duzo umów z klienatmi kótrych nie chciałbmy zmieiać, konta bankowe chciałbym zostawić te same-itd, - chciałbym to zrobić  "bezbole¶nie" - moze macie jakie¶ do¶wiadczenia w  takim temacie ?

Data: 2010-02-12 12:18:35
Autor: mecenas
jaki wybrać typ spółki

Użytkownik "BETON" <brak@mejla.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hl365p$hve$1inews.gazeta.pl...
[...]

 Na pocz±tek może spółka cywilna ( według kodeksu cywilnego).

Data: 2010-02-12 13:30:46
Autor: Maddy
jaki wybrać typ spółki
W dniu 12-02-2010 12:18, mecenas pisze:
UĹĽytkownik "BETON"<brak@mejla.pl>  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
witam
prowadze działanosc gospodarczą a dodatkowo pracuje na etacie.
Działalnosc sie tak rozrosła ze musze z kolegą który mi pomaga
przekształcić te działalnosc w spółke wraz z nim.
Pytanie- jaki typ spółki najlepiej dobrać, (chodzi o koszty utrzymania)
Wazne jest dla mnie czy jest mozliwe  tylko "przeksztaĹ‚cenie " tej
działanosci w spółke- tak zeby jej nie zamykać i otwierać nowej - bo mam
podpisanych duzo umów z klienatmi kótrych nie chciałbmy zmieiać, konta
bankowe chciałbym zostawić te same-itd, - chciałbym to zrobić

  Na poczÄ…tek moĹĽe spółka cywilna ( wedĹ‚ug kodeksu cywilnego).

Ale czy to będzie "przekształcenie"?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-02-12 13:48:07
Autor: Krzysztof Jodłowski
jaki wybrać typ spółki
[...]
"bezboleśnie" - moze macie jakieś doświadczenia w takim temacie ?

Na początek może spółka cywilna ( według kodeksu cywilnego).
Ale czy to będzie "przekształcenie"?

Zależy jak na to spojrzeć.

Z punktu widzenia US, ZUS, banku - to będzie zupełnie inna firma (inny NIP, REGON itd.). Więc konto bankowe będzie na pewno inne.

Z punktu widzenia kontrahentów - nie będzie, bo spółka cywilna jest właściwie działalnościami gospodarczymi poszczególnych wspólników. Umowy podpisane jako indywidualna DG obowiązują Cię do śmierci i jako takie będą dalej obowiązywać po Twoim wejściu do spółki.

Z doświadczenia - przejście z jednoosobowej DG na spółkę cywilną jest bezbolesne (poza kilkoma wizytami w urzędach). Wyślij do kontrahentów informację, że s.c. przejmuje prawa i obowiązki DG.

--
Krzysztof

Data: 2010-02-13 11:30:25
Autor: Gotfryd Smolik news
jaki wybrać typ spółki
On Fri, 12 Feb 2010, Krzysztof Jodłowski wrote:

[...do Maddy...]
Wazne jest dla mnie czy jest mozliwe tylko "przekształcenie "
[...]
[...]

Z punktu widzenia kontrahentów - nie będzie, bo spółka cywilna jest wła¶ciwie działalno¶ciami gospodarczymi poszczególnych wspólników.
Umowy podpisane jako indywidualna DG obowi±zuj± Cię do ¶mierci i jako takie będ± dalej obowi±zywać po Twoim wej¶ciu do spółki.

  Prawdę mówi±c, to z Twojego opisu wynika, że powinien zachować "czynn±"
formę indywidualnej DG - wła¶nie ze względu na wspomniane identyfikatory
i zobowi±zania, za¶ zawarcie spółki temu się nie sprzeciwia.
  Koszty - nieodliczalna czę¶ć składki zdrowotnej (i chyba tylko tyle).

Z do¶wiadczenia - przej¶cie z jednoosobowej DG na spółkę cywiln± jest bezbolesne (poza kilkoma wizytami w urzędach). Wy¶lij do kontrahentów informację, że s.c. przejmuje prawa i obowi±zki DG.

  To wła¶nie miałem na my¶li - kontrahenci mog± kazać tak± "informacj±"
się podetrzeć ;), bo przekazanie długów wymaga ich zgody.

  IMO można zastosować "wersję Inteligo" (i jeszcze w którym¶ banku
widziałem, przy okazji przejęcia, każdy "zwykły" klient internetowy
dostawał j± przy kolejnych logowaniach) - informację, że *wykonanie*
umowy powierzono nowemu podmiotowi, za¶ *odpowiedzialno¶ć* do
czasu wyrażenia zgody przez klienta lub upływu terminu umowy
(wg zasady "co wcze¶niej nast±pi") ponosz± oba podmioty (w tym
przypadku - będzie do oznaczało ze odpowiedzialno¶ć podmiotowa
jest rozszerzona na wspólnika, za¶ odpowiedzialno¶ć przedmiotowa
o maj±tek w SC - bo maj±tek w SC *jest* *odrębnie* chroniony
przed "indywidualnymi" wierzycielami, co trzeba mieć na względzie
je¶li kto¶ chce wnie¶ć aportem maj±tek który *mógłby* stanowić
zabezpieczenie istniej±cych a niewykonanych zobowiazań).

pzdr, Gotfryd

jaki wybrać typ spółki