jakie świetlówki kompaktowe?

Data: 2011-03-03 12:18:21
Autor: LEPEK
jakie świetlówki kompaktowe?
Witam

Mam potrzebę wymienić kilka świetlówek kompaktowych.

Mają świecić m. in. w "salonie", więc poszukuję takich, które:
  - nie migoczÄ… (nie ma efektu stroboskopowego),
  - dajÄ… Å›wiatÅ‚o, które nie jest "tupioblade" (ale nie żółte),
  - bÄ™dÄ… w miarÄ™ trwaÅ‚e (obecne "firmowe" przetrwaÅ‚y prawie cztery lata

Wśród nich są z gwintem E14 i E27, jedna powinna być dość krótka, wszystkie z przedziału 11-16W.

Co byście polecili, a od czego trzymać się z dala?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-03-03 13:09:51
Autor: Ormianin
jakie świetlówki kompaktowe?
Thu, 03 Mar 2011 12:18:21 +0100, na pl.rec.dom, LEPEK napisa³(a):

Witam

Mam potrzebê wymieniæ kilka ¶wietlówek kompaktowych.

Maj± ¶wieciæ m. in. w "salonie", wiêc poszukujê takich, które:
  - nie migocz± (nie ma efektu stroboskopowego),
  - daj± ¶wiat³o, które nie jest "tupioblade" (ale nie ¿ó³te),
  - bêd± w miarê trwa³e (obecne "firmowe" przetrwa³y prawie cztery lata

W¶ród nich s± z gwintem E14 i E27, jedna powinna byæ do¶æ krótka, wszystkie z przedzia³u 11-16W.

Co by¶cie polecili, a od czego trzymaæ siê z dala?

Pozdr,

Kazda godna polecenia jesli to osram lub philips... inne podrobki czy firmy
z chin w dyskontowej ofercie jedynie na wlasna odpowiedzialnosc... sam
przerabialem ten temat... zreszta po wielu probach, doszedlem do wniosku ze
i tak najlepiej czuje sie przy zwyklym zarowych swietle, ewentualnie
halogenowym.

Data: 2011-03-03 13:37:45
Autor: R. P.
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
Ormianin wrote:
[...]

¦wiêta prawda! ¯arowe o¶wietlenie rz±dzi! Ewentualnie halogen. Jak chcesz niszczyæ wzrok, kupuj ¶wiet³owki kompaktowe.

Data: 2011-03-03 13:39:17
Autor: GS
jakie świetlówki kompaktowe?
Użytkownik R. P. napisał:
Święta prawda! Żarowe oświetlenie rządzi! Ewentualnie halogen. Jak
chcesz niszczyć wzrok, kupuj świetłowki kompaktowe.

I jeszcze mózg niszczy dodaj...

pzdr
GS

Data: 2011-03-03 13:41:29
Autor: LEPEK
W dniu 2011-03-03 13:37, R. P. pisze:

¦wiêta prawda! ¯arowe o¶wietlenie rz±dzi! Ewentualnie halogen. Jak
chcesz niszczyæ wzrok, kupuj ¶wiet³owki kompaktowe.

OK, rozumiem. Za³ó¿my jednak (zgodnie z tematem), ¿e mnie interesuj± jedynie ¶wietlówki kompaktowe.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdañski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-03-03 14:02:28
Autor: Ormianin
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
Thu, 03 Mar 2011 13:41:29 +0100, na pl.rec.dom, LEPEK napisa³(a):

[...]

Najcieplejsze i zblizone do "zarowego" swiatlo daja moim zdaniem tylko
osramy, bez wzgledu na gwint czy budowe swietlowki, sa jednak najdrozsze,
mimo to ich zaleta oprocz temperatury barwowej jest dlugi czas pracy.

Philipsy za to (ale nie te produkowane w Pile) maja bardzej "dzienna" barwe
swiatla i moim zdaniem daja mocniejsze "bielsze" swiatlo, dobre sa do biura
albo do pomieszczen gdzie potrzeba duzo "ogolnego" swiatla.

Jesli do czytania to nie polecam swietlowek, a zwykla biurkowa lampke
halogenowa... Co do innych swietlowek, kiedys mialem cos co sie zwie brillux, kupilem to
bo podobno mialo nie ustepowac tym firmowym, swiatlo dawaly znosne, problem
z tym ze nie wytrzymaly roku. Tanie swietlowki z Aldiego, Lidla czy
Biedronki, lub ikei, praktikera, castroamy, Tesco - o nich mozna zapomniec,
chyba ze maja sluzyc do oswietlania (dlugiego w czasie - bo jesli ma sie
zapalic na 5 min to nie ma sensu wogole tego kupowac) piwnicy, korytarza
lub klatki schodowej, gdzie barwa swiatla nie jest wazna, a tyle aby bylo
widac pomieszczenie...

Data: 2011-03-03 15:00:41
Autor: Kris
jakie ¶wietlówki kompaktowe?

U¿ytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net> napisa³ w wiadomo¶ci news:4d6f8c68$1news.home.net.pl...
[...]

Przyzwoite ¶wietlówki byy iostatnio w Lidlu. Jak masz Lidl gdzies blisko to podejdz mo¿e jeszcze s±

Data: 2011-03-03 13:47:10
Autor: GS
Użytkownik LEPEK napisał:
Witam

Mam potrzebę wymienić kilka świetlówek kompaktowych.

Mają świecić m. in. w "salonie", więc poszukuję takich, które:
- nie migoczÄ… (nie ma efektu stroboskopowego),
- dają światło, które nie jest "tupioblade" (ale nie żółte),
- będą w miarę trwałe (obecne "firmowe" przetrwały prawie cztery lata

Wśród nich są z gwintem E14 i E27, jedna powinna być dość krótka,
wszystkie z przedziału 11-16W.

Co byście polecili, a od czego trzymać się z dala?

Też używam obecnie tylko Philipsów i Osram
Użytkowałem i dyskontowe i ikeowe. Działały róźnie, w jednym miejscu (żyrandol) przy 4 niby takich samych (razem kupowanych) widać było róźnice w jasności. Powtarzalne to one nie są. Markowe - raczej są OK

pzdr
GS

Data: 2011-03-03 15:10:05
Autor: R. P.
GS wrote:
Użytkownik LEPEK napisał:
[...]

Cały czas nie rozumiem tego owczego pędu do używania kompaktówek. Toż to reaktywacja reliktu komunizmu jakim była zwykła neonówka... Na dodatek zepsutej świetlówki kompaktowej nie wyciepiesz normalnie do kosza na śmieci, bo zawiera rtęć. A żarówkę można, bo to kawałek metalu i szkła.

Data: 2011-03-03 15:33:13
Autor: Kris

Użytkownik "R. P." <robert.piegus.wytnij.to@wytnij.to.wp.pl> napisał w wiadomości news:4d6fa13d$0$2440$65785112news.neostrada.pl...
[...]

I od strony ekonomicznej taka wymiana tez całkowicie nieuzasadniona.
Ale jak ktoÅ› chce..;))

Krzysiek

Data: 2011-03-03 17:22:56
Autor: Borys Pogore³o
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
Dnia Thu, 3 Mar 2011 15:33:13 +0100, Kris napisa³(a):

I od strony ekonomicznej taka wymiana tez ca³kowicie nieuzasadniona.
Ale jak kto¶ chce..;))

 To akurat nieprawda.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-03 20:38:27
Autor: Kris
jakie ¶wietlówki kompaktowe?

U¿ytkownik "Borys Pogore³o" <borys@pl.edu.leszno> napisa³ w wiadomo¶ci news:126k09cx3xm21.1xt9zmsj3zckd$.dlg40tude.net...
Dnia Thu, 3 Mar 2011 15:33:13 +0100, Kris napisa³(a):

I od strony ekonomicznej taka wymiana tez ca³kowicie nieuzasadniona.
Ale jak kto¶ chce..;))

To akurat nieprawda.

Pr±du miesiêcznie na samo oswietlenie zuzywasz pewnie za ok 30z³
Dziêki swietlówkom zaoszczedzisz z tego pewnie maks 10z³
Teraz policz ile masz punktów swietlnych w domu( u mnie np ok 50) i pomnoz razy cena ¶wietlowki
A juz diodowe to calkiem ekonomiczny bezsens

Data: 2011-03-03 22:05:46
Autor: Borys Pogore³o
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
Dnia Thu, 3 Mar 2011 20:38:27 +0100, Kris napisa³(a):

[...]

 Mam nad sob± trzy ¶wietlówki Osram 24W, odpowiednik 120W. Licz±c dla
równego rachunku 100W ró¿nicy i ¶wiecenie przez 3h dziennie 30 dni w
miesi±cu daje to ³±czne zu¿ycie na poziomie 27kWh, czyli na samym jednym
¿yrandolu oszczêdzam jakie¶ 13z³/mies. Kosztowa³y mnie ok. 30z³/szt, maj±
gwarancjê na 5 lat.

Teraz policz ile masz punktów swietlnych w domu( u mnie np ok 50) i pomnoz razy cena ¶wietlowki

 Jw

A juz diodowe to calkiem ekonomiczny bezsens

 Tu siê zgodzê, o ile ¶wietlówki maj± do¶æ sensowne widmo, tak LED same z
siebie nadaj± siê do prosektorium.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-04 22:59:24
Autor: Dziobak
jakie ¶wietlówki kompaktowe?

U¿ytkownik "Borys Pogore³o" napisa³

 maj± gwarancjê na 5 lat.

A masz paragony?? Nie termiczne , tylko kopie ? Widziale¶ kiedy¶ ¶wietlówke kompaktow± , która dzia³a te deklarowane duuuu¿o d³u¿ej od ¿arowej?
Bo ja nie - bez wzglêdu na producenta.
Nie rozumiem, dlaczego ludzie rezygnuja z w³asnego zdrowia na rzecz zysków kartelu ¶wietlówkowego.

pozdrawiam

Dziobak

Data: 2011-03-04 23:05:07
Autor: R. P.
Dziobak wrote:
U¿ytkownik "Borys Pogore³o" napisa³

 maj± gwarancjê na 5 lat.

A masz paragony?? Nie termiczne , tylko kopie ? Widziale¶ kiedy¶ ¶wietlówke kompaktow± , która dzia³a te deklarowane duuuu¿o d³u¿ej od ¿arowej?

Działają średnio 2x dłużej. A więc wieczne nie są. Rzadko wytrzymują 5 lat. Paragony hmm... od niedawna zacząłem trzymać. Ale pewnie większość ludzi tego nie robi.

Data: 2011-03-05 00:36:39
Autor: Chiron
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
Użytkownik "R. P."  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:4d716213$0$2498$65785112@news.neostrada.pl...

Dziobak wrote:
[...]

===================================================================================

Zależy od częstotliwości włączania. Ściemniacz tyrystorowy około 2 razy przedłuża życie zwykłej żarówki. A ta jest zdrowa dla oczu, i...kosztuje niewiele. Poza tym- jest naprawdę ekologiczna.
--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Data: 2011-03-05 00:25:13
Autor: Borys Pogore³o
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
Dnia Fri, 4 Mar 2011 22:59:24 +0100, Dziobak napisa³(a):

 maj± gwarancjê na 5 lat.

A masz paragony?? Nie termiczne , tylko kopie ?

 Nie mam. Mam fakturê, któr± tak czy inaczej muszê trzymaæ 5 lat. Pude³ka
oczywi¶cie równie¿ schowane.

Widziale¶ kiedy¶ ¶wietlówke kompaktow± , która dzia³a te deklarowane duuuu¿o d³u¿ej od ¿arowej?

 Nie moje zmartwienie, tylko sklepu ;)

Nie rozumiem, dlaczego ludzie rezygnuja z w³asnego zdrowia na rzecz zysków kartelu ¶wietlówkowego.

 Mnie ¶wietlówki nie przeszkadzaj±. Przeszkadza mi tylko narzucony
ekofaszyzm - zarówno w przypadku ¿arówek jak i psucia silników w autach.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-05 20:15:10
Autor: Przesmiewca
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
Borys Pogore³o <borys@pl.edu.leszno> napisa³(a):

Tu siê zgodzê, o ile ¶wietlówki maj± do¶æ sensowne widmo, tak LED same z
siebie nadaj± siê do prosektorium.

A ja sie nie zgodze. Sa LEDy i LEDy.
Natomiast co do ekonomicznego bezsensu - zalezy ile czasu te swiatla
maja sie palic. U mnie LEDy sie pala 24/h dobe i juz dawno sie zwrocily.

Data: 2011-03-05 20:43:14
Autor: Kris
jakie ¶wietlówki kompaktowe?

U¿ytkownik "Przesmiewca" <przesmiewca@vpp.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:cp25n6ha4bmpmuam7l58uu3a0vs9p0buhi4ax.com...

A ja sie nie zgodze. Sa LEDy i LEDy.
Natomiast co do ekonomicznego bezsensu - zalezy ile czasu te swiatla
maja sie palic. U mnie LEDy sie pala 24/h dobe i juz dawno sie zwrocily.

Dziwne za³o¿enie. A "zwykle" zarówki tez by ¶wiecily 24h/dobe?

Kris

Data: 2011-03-06 18:06:53
Autor: Przesmiewca
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
"Kris" <kszysztofcWYWAL@wp.pl> napisa³(a):

Dziwne za³o¿enie. A "zwykle" zarówki tez by ¶wiecily 24h/dobe?

Tak.

Data: 2011-03-05 20:41:45
Autor: Kris
jakie ¶wietlówki kompaktowe?

U¿ytkownik "Borys Pogore³o" <borys@pl.edu.leszno> napisa³ w wiadomo¶ci news:16zhhlt71uttj.a5ta124pc633.dlg40tude.net...
[...]

Ok tylko to przy zalozeniu ¿e uzywasz tylko tych trzech punktów swietlnych. A jak ¶rednio w domu masz ok 50 punktów swietlnych i uzywasz je naprzemiennie(kuchnia, salon, sypialnia itp) to wypada wymienic na "energooszczêdne" trochê wiecej jak 3 zarówki. Wtedy koszt inwestycyjny ro¶nie a czas zwrotu siê znacznie wydlu¿a.

Kris

Data: 2011-03-05 21:24:37
Autor: R. P.
Kris wrote:

[...]

Dok³adnie. W kuchni ¿eby dobrze o¶wietli³o wk³ada³em 3 zwyk³e 60-tki. Zeby dac podobna moc, musialem w³o¿yæ 3 bardzo mocne 30-tki energooszczêdne.

Data: 2011-03-06 02:25:44
Autor: Borys Pogore³o
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
Dnia Sat, 5 Mar 2011 20:41:45 +0100, Kris napisa³(a):

[...]

 To by³ rzecz jasna tylko przyk³ad.

[...]

 Nie mam (póki co) tylu punktów. W ³azience i kuchni 4 energooszczêdne i
¶wietlówki liniowe, w drugim pokoju trzy energooszczêdne na ma³y gwint, do
czytania ju¿ chyba piêcioletnie energooszczêdne Philipsy. Zwyk³a ¿arówka
nadal w przedpokoju, u¿ywana ¶rednio kilka minut dziennie.

 Wszystkie CFL-e ju¿ dawno siê zwróci³y poza tymi trzema Osramami,
kupionymi ze trzy miesi±ce temu.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-09 07:38:29
Autor: nom
[...]

W zimie za to zaoszczêdzisz na kosztach ogrzewania, bo ¿arówka dogrzewa pomieszczenie, w którym siê znajduje. ;-)
W lecie z kolei dzieñ trwa znacznie d³u¿ej i mniej siê korzysta ze sztucznego o¶wietlenia.
Ja po kilku latach u¿ywania ze ¶wietlówek kompaktowaych (mam z 10 uszkodzonych) wracam do ¿arówek.
¦wietlówka kompaktowa 20W np. Osram ma niby takie samo natê¿enie ¶wiat³a jak ¿arówka 100W.
To ja siê pytam: "po jakim czasie?". :-)
I nie mam wiêcej pytañ. :D

Data: 2011-03-09 15:19:01
Autor: zlotowinfo
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
U¿ytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:il77e6$su4$1inews.gazeta.pl...
¦wietlówka kompaktowa 20W np. Osram ma niby takie samo natê¿enie ¶wiat³a jak ¿arówka 100W.
To ja siê pytam: "po jakim czasie?". :-)
I nie mam wiêcej pytañ. :D
To ja siê pytam: "po jak± holerê u¿ywasz ¶wietlówek tam gdzie nie trzeba?" :-)
i mam wiêcej pytañ. :D

Data: 2011-03-10 07:54:01
Autor: nom
jakie ¶wietlówki kompaktowe?

U¿ytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:il828d$4op$1inews.gazeta.pl...
To ja siê pytam: "po jak± holerê u¿ywasz ¶wietlówek tam gdzie nie trzeba?"

A na opakowaniu ¶wietlówki podali gdzie jej u¿ywaæ? ;-)
Wiêkszo¶æ firm nie podaje takiego parametru jak pe³na jasno¶c po jakim czasie, tylko raz widzia³em na opakowaniu ¶wietlówki z Lidla tak± informacjê, ¿e 60% natê¿enia ¶wiat³a po 1min.

Data: 2011-03-09 21:42:58
Autor: Borys Pogore³o
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
Dnia Wed, 9 Mar 2011 07:38:29 +0100, nom napisa³(a):

W zimie za to zaoszczêdzisz na kosztach ogrzewania, bo ¿arówka dogrzewa pomieszczenie, w którym siê znajduje. ;-)

 Niestety g³ównie pod sufitem :) Choæ te¿ generuje sporo IR.  Za to latem to grzanie denerwuje.

W lecie z kolei dzieñ trwa znacznie d³u¿ej i mniej siê korzysta ze sztucznego o¶wietlenia.

 O ile nie jest siê takim nocnym markiem jak ja.

¦wietlówka kompaktowa 20W np. Osram ma niby takie samo natê¿enie ¶wiat³a jak ¿arówka 100W.
To ja siê pytam: "po jakim czasie?". :-)

 Jakie¶ 20% spadku jasno¶ci po piêciu latach AFAIR. Ale nie mam linku do
tabelek, które kiedy¶ wykopa³em.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-10 07:51:47
Autor: nom
jakie ¶wietlówki kompaktowe?

U¿ytkownik "Borys Pogore³o" <borys@pl.edu.leszno> napisa³ w wiadomo¶ci news:4i2xeq2063ye$.ru66bhefxe00.dlg40tude.net...
 czasie?". :-)

Jakie¶ 20% spadku jasno¶ci po piêciu latach AFAIR. Ale nie mam linku do
tabelek, które kiedy¶ wykopa³em.

Nie o to mi chodzi³o.
Jedynie chyba producent ¶wietlówek z Lidla (livarno) podawa³ na opakowaniu, ¿e 60% natê¿enia ¶wiat³a ju¿ po 1 minucie. :-)

Idê do kuchni, chcê sobie zagotowaæ wodê na herbatê, w³±czam ¶wiat³o, stawiam czajnik na gazie i wychodzê.
¦wietlówka nawet nie zd±¿y siê roz¶wieciæ.
Tak samo w ³azience i na korytarzach. Dlatego tam mam ju¿ z powrotem zwyk³e ¿arówki. :-)

Data: 2011-03-11 16:37:09
Autor: Borys Pogore³o
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
Dnia Thu, 10 Mar 2011 07:51:47 +0100, nom napisa³(a):

¦wietlówka nawet nie zd±¿y siê roz¶wieciæ.
Tak samo w ³azience i na korytarzach. Dlatego tam mam ju¿ z powrotem zwyk³e ¿arówki. :-)

 A ja dlatego kupi³em "fast start", dro¿sze o kilka z³otych. Sprawdza siê.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-11 23:30:16
Autor: zlotowinfo
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
U¿ytkownik "Borys Pogore³o" <borys@pl.edu.leszno> napisa³ w wiadomo¶ci news:u2rggsip6nf8$.yidy7ypilzqm$.dlg40tude.net...
[...]

przez ile miesiêcy? jak± aparatur± mierzy³e¶ czas roz¶wietlania?

Data: 2011-03-12 00:50:33
Autor: Borys Pogore³o
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
Dnia Fri, 11 Mar 2011 23:30:16 +0100, zlotowinfo napisa³(a):

A ja dlatego kupi³em "fast start", dro¿sze o kilka z³otych. Sprawdza siê.

przez ile miesiêcy?

 Odk±d kupi³em, bêdzie kilka miesiêcy.

jak± aparatur± mierzy³e¶ czas roz¶wietlania?

 Workiem galarety z soczewk±. Dla pewno¶ci mam dwa takie. ;)

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-12 19:25:22
Autor: bulka paryska
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
U¿ytkownik "Borys Pogore³o" <borys@pl.edu.leszno> napisa³ w wiadomo¶ci news:1w70b02dh1lvj.c4vwg35l0eqg$.dlg40tude.net...
[...]

-- -- -- -- -- -- --
ROTFL !
:)
bp

Data: 2011-03-03 18:58:17
Autor: R. P.
Kris wrote:

[...]

Nieprawda. ÅšwiatÅ‚o z kompaktówki jest niezdrowe, Å‚atwo sprawdzić spektrum tego Å›wiatÅ‚a, to jest czysta fizyka, Å›wiatÅ‚o ze źródÅ‚a żarowego   ma lepszÄ… charakterystykÄ™. Mniej wiÄ™c psuje wzrok.

Data: 2011-03-03 19:20:32
Autor: Andrzej S.
jakie świetlówki kompaktowe?
W dniu 2011-03-03 18:58, R. P. pisze:

Nieprawda. Światło z kompaktówki jest niezdrowe, łatwo sprawdzić
spektrum tego światła, to jest czysta fizyka, światło ze źródła żarowego
ma lepszą charakterystykę. Mniej więc psuje wzrok.

To ze spektrum swietlówki jest inne niz spektrum termiczne
(scislej - ma dziury w pewnych barwach), nie znaczy, ze jest szkodliwe.

Slepisz sie godzinami na monitor (ja zreszta tez ;) )i jakos nie
przeszkadza, ze to R+G+B?

A w temacie: kupilem wieksza ilosc Philipsów na Allegro - maja
chlopcy w dosc dziwnej cenie ok. 3 zl. Jak na razie bardzo OK.

pozdro
--
A S

Data: 2011-03-05 09:34:44
Autor: Irokez
Użytkownik "Andrzej S." <AndrewStasiewicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:4d6fdbe3news.home.net.pl...
[...]

Identyczne widziałem w Auchan ostatnio jak te sielone kartoniki z aledrogo, były po 18,99.
Tak więc Zaopatrzyłem się na aledrogo.

Osram Dulux EL longlife u mnie świecą już chyba ponad 10 lat i nie chcą się zepsuć. Jedna zaczęła migać w zeszłym roku ale zauważyłem że wystarczy puknąć i przestaje. Po rozebraniu okazało się że lut drucika jednego puścił, to poprawiłem. No i świeci dalej.

--
Irokez

Data: 2011-03-05 15:05:24
Autor: agent73
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
On Sat, 5 Mar 2011 09:34:44 +0100, "Irokez" <nie.mam@email.pl> wrote:

Identyczne widzia³em w Auchan ostatnio jak te sielone kartoniki z aledrogo, by³y po 18,99.
Tak wiêc Zaopatrzy³em siê na aledrogo.

W Kauflandzie te¿ by³y. 14 watowe Filipsy, takie same jak na allegro,
bardzo szybko zniknê³y. Po 5,50 za sztukê.

A jak komu¶ bardzo zale¿y na niskiej cenie, to te same ¶wietlówki,
tylko z mocowaniem bagnetowym, na allegro widzia³em po z³otówce. Jako
¿e nie chcia³o mi siê bawiæ z przerabianiem trzonka, to kupi³em
standardowe E27 przep³acaj±c 300% ;-)

Data: 2011-03-03 19:28:32
Autor: GS
Użytkownik R. P. napisał:

Nieprawda. Światło z kompaktówki jest niezdrowe, łatwo sprawdzić
spektrum tego światła, to jest czysta fizyka, światło ze źródła żarowego
ma lepszą charakterystykę. Mniej więc psuje wzrok.

Co się psuje dokładnie we wzroku powiedz.

pzdr
GS

Data: 2011-03-03 21:34:43
Autor: Borys Pogore³o
jakie świetlówki kompaktowe?
Dnia Thu, 03 Mar 2011 18:58:17 +0100, R. P. napisa³(a):

Nieprawda. ¦wiat³o z kompaktówki jest niezdrowe, ³atwo sprawdziæ spektrum tego ¶wiat³a, to jest czysta fizyka, ¶wiat³o ze ¼ród³a ¿arowego   ma lepsz± charakterystykê. Mniej wiêc psuje wzrok.

 Jakie¶ ¼ród³a, czy "mnie sie wydaje"?

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-03 22:52:50
Autor: R. P.
Borys Pogore³o wrote:
[...]

Fizyka kolego. Widma mozesz sobie znalezc w internecie. Chcesz sie klocic, ze swiatlo zarowe nie daje pelniejszego spektrum od swiatla ze swietlowki kompaktowej?

Data: 2011-03-04 00:57:58
Autor: Borys Pogore³o
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
Dnia Thu, 03 Mar 2011 22:52:50 +0100, R. P. napisa³(a):

[...]

 Pytam o to enigmatyczne "psucie wzroku". I czekam na jakie¶ konkretne
opracowania. Niech przy okazji wyja¶ni±, dlaczego jeszcze nie jeste¶my
¶lepi od liniowych ¶wietlówek powszechnie stosowanych w biurach lub od
ulicznych lamp sodowych. Te ostatnie musz± byæ ¶miertelnie niebezpieczne z
zaledwie kilkoma pr±¿kami w widmie.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-04 11:18:34
Autor: Damork
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
Na mównicê wtargn±³ "Borys Pogore³o", poprawi³ mikrofon, rozwar³ paszczê i
rykn±³:

[...]

Nie wiem jak uliczne, ale akurat zwyk³e d³ugie ¶wietlówki u mnie akurat
dawa³y kiedy¶ do¶æ nieprzyjemny efekt - gra³em w tenisa na sali o¶wietlonej
takimi w³a¶nie i regularnie co pewien czas niemal przestawa³em widzieæ.
Plamy przed oczami, utrata osto¶ci widzenia, takie tam atrakcje. Nigdy i w
¿adnych innych okoliczno¶ciach podobny problem nie wystêpowa³.
Mam wra¿enie ¿e to by³o ¶ci¶le powi±zane z czêstotliwo¶ci± drgania tego
cholerstwa, to by³o jakie¶ 25 lat temu i ¶wietlówki ani nie by³y najnowsze,
ani najlepszej jako¶ci.

--
Pozdrawiam Piotr Mocka³³o
Jednoosobowa Armia Mordoru na XJ 600N

Data: 2011-03-04 12:58:08
Autor: Borys Pogore³o
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
Dnia Fri, 4 Mar 2011 11:18:34 +0100, Damork napisa³(a):

[...]

 W tych czasach faktycznie nie liczy³bym na najlepsz± jako¶æ takiego
¶wiat³a - kiepska stabilizacja, pewnie mocno mruga³y. Za¶ efekt
stroboskopowy przy graniu w tenisa raczej nie pomaga w skupieniu siê na
pi³ce, wiêc nic dziwnego, ¿e Ci oczy siada³y. Niemniej nie ma to nic
wspólnego z zakresem widma.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-06 15:26:50
Autor: Marek Dyjor
Damork wrote:
[...]

by³e¶ u psychiatry wtedy?  :)

serio to szkodzi³o ci miganie... miganie ¶wiat³a o osób podatnych mo¿e wywo³aæ ataki epileptyczne.

prawdopodobnie wszystkie ¶wietlówki by³y zasilone z jednej fazy, juz wtedy zalecano aby przy du¿ej ilo¶ci lamp stosowaæ zasilanie kolejnych opraw z ró¿nych faz tak aby zmneijszych migotanie wynikowe.

Lampy energooszczêdne maj± zwykle sterowanie elektroniczne i migaj± z czêstotliwo¶ci± kilkutysiecy migniêæ na sekundê.

Data: 2011-03-04 01:06:05
Autor: Lukasz
jakie ¶wietlówki kompaktowe?

U¿ytkownik "R. P." <robert.piegus.wytnij.to@wytnij.to.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4d700db2$0$2453$65785112news.neostrada.pl...
Borys Pogore³o wrote:
[...]

1) "¶wiat³o ze ¼ród³a ¿arowego ma lepsz± charakterystykê [od ¶wietlowki kompaktowej]" - zak³adaj±c ¿e 'lepsza charakterystyka' oznacza ci±g³y i bardziej równomierny rozk³ad widma to OK.

2) "¶wiat³o ze ¼ród³a ¿arowego ma lepsz± charakterystykê mniej wiêc psuje wzrok" - nie wiem czy 'lepszo¶æ' czyli ci±g³o¶æ i równomierno¶æ rozk³adu widmowego mniej psuje wzrok. Czy mo¿esz to uzasadniæ.
--
lukasz

Data: 2011-03-04 01:35:46
Autor: GS
Użytkownik R. P. napisał:
Borys Pogoreło wrote:
Dnia Thu, 03 Mar 2011 18:58:17 +0100, R. P. napisał(a):

Nieprawda. Światło z kompaktówki jest niezdrowe, łatwo sprawdzić
spektrum tego światła, to jest czysta fizyka, światło ze źródła
żarowego ma lepszą charakterystykę. Mniej więc psuje wzrok.

Jakieś źródła, czy "mnie sie wydaje"?

Fizyka kolego. Widma mozesz sobie znalezc w internecie. Chcesz sie
klocic, ze swiatlo zarowe nie daje pelniejszego spektrum od swiatla ze
swietlowki kompaktowej?

Pytanie było o aspekt zdrowia, nie "pełniejszego spektrum"

pzdr
GS

Data: 2011-03-04 13:22:39
Autor: R. P.
GS wrote:
Użytkownik R. P. napisał:
Borys Pogoreło wrote:
[...]

Mea culpa. Chodzi raczej o częstotliwość drgań tego tatałajstwa. Nie o widmo. Wąskie spektrum wpływa na komfort postrzeganego światła. Swiatło żarowe jest przyjemniejsze. Swietlówki kompaktowe nadają się do biura i do szpitala. Natomiast sama już częstotliwość drgań wpływa na zdrowie oczu.

Data: 2011-03-04 13:42:41
Autor: GS
Użytkownik R. P. napisał:
GS wrote:
Użytkownik R. P. napisał:
Borys Pogoreło wrote:
[...]

  jak wpÅ‚ywa powiedz poproszÄ™...
wróć - jak to już wiem to "źle" wpływa
ale jak to wpływa na wzrok - konkretnie - powoduje to i to dlatego iż...

pzdr
GS

Data: 2011-03-04 15:09:23
Autor: R. P.
GS wrote:
Użytkownik R. P. napisał:
GS wrote:
Użytkownik R. P. napisał:
Borys Pogoreło wrote:
[...]

Męczy wzrok. Ile jesteś w stanie posiedzieć przy świetlówce a ile przy zwykłej żarówce?

Data: 2011-03-04 15:13:05
Autor: JK
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
W dniu 2011-03-04 15:09, R. P. pisze:
GS wrote:
U¿ytkownik R. P. napisa³:
GS wrote:
U¿ytkownik R. P. napisa³:
Borys Pogore³o wrote:
[...]

Pytanie by³o o aspekt zdrowia, nie
"pe³niejszego spektrum"

Mea culpa. Chodzi raczej o czêstotliwo¶æ
drgañ tego tata³ajstwa. Nie o
widmo. W±skie spektrum wp³ywa na komfort
postrzeganego ¶wiat³a. Swiat³o
¿arowe jest przyjemniejsze. Swietlówki
kompaktowe nadaj± siê do biura i
do szpitala. Natomiast sama ju¿
czêstotliwo¶æ drgañ wp³ywa na zdrowie oczu.
jak wp³ywa powiedz poproszê...
wróæ - jak to ju¿ wiem to "¼le" wp³ywa
ale jak to wp³ywa na wzrok - konkretnie -
powoduje to i to dlatego i¿...

Mêczy wzrok. Ile jeste¶ w stanie posiedzieæ
przy ¶wietlówce a ile przy zwyk³ej ¿arówce?

Ja jestem w stanie posiedzieæ tyle samo. Innymi s³owy nie widzê ró¿nicy.
Napiszesz co¶ z sensem, czy masz zamiar dalej be³kotaæ?
I jeszcze jedno jaka czêstotliwo¶æ drgañ? Co ci tam drga w ¿arówce/¶wietlówce?

JK

Data: 2011-03-04 15:18:02
Autor: R. P.
JK wrote:
W dniu 2011-03-04 15:09, R. P. pisze:
GS wrote:
U¿ytkownik R. P. napisa³:
GS wrote:
U¿ytkownik R. P. napisa³:
Borys Pogore³o wrote:
[...]

Swietlowka swieci swiatlem ciaglym?

Data: 2011-03-04 16:12:14
Autor: GS
Użytkownik R. P. napisał:

Swietlowka swieci swiatlem ciaglym?

A wiesz jak działa dzisiejsza świetlówka kompaktowa?
A takie słowa jak luminofor, czas poświaty są Ci znane?

pzdr
GS

Data: 2011-03-04 16:59:14
Autor: R. P.
GS wrote:
Użytkownik R. P. napisał:

Swietlowka swieci swiatlem ciaglym?

A wiesz jak działa dzisiejsza świetlówka kompaktowa?

Az tak duża różnica jest pomiędzy "dzisiejszą" świetlówką a neonówką? Tak samo chujowo długo się rozgrzewa jak i neonówki biurowe z lat 70.

A takie słowa jak luminofor, czas poświaty są Ci znane?

Tak. W kineskopie monitora CRT też jest luminofor. I tam funkcjonuje pojęcie częstotliwości odświeżania.

Data: 2011-03-04 17:06:38
Autor: GS
Użytkownik R. P. napisał:

A wiesz jak działa dzisiejsza świetlówka kompaktowa?

Az tak duża różnica jest pomiędzy "dzisiejszą" świetlówką a neonówką?
Tak samo chujowo długo się rozgrzewa jak i neonówki biurowe z lat 70.
Tak - świetlówka a neonówka to dwie różne technologie. Kończę tą nic nie wnoszącą dyskusje...

A takie słowa jak luminofor, czas poświaty są Ci znane?

Tak. W kineskopie monitora CRT też jest luminofor. I tam funkcjonuje
pojęcie częstotliwości odświeżania.
OK - ja już straciłem cierpliwość ;-)

pzdr
GS

Data: 2011-03-04 21:44:17
Autor: R. P.
GS wrote:
Użytkownik R. P. napisał:

[...]

No ja również. Możesz sobie używać swoich świetlówek kompaktowych, które są 3-4x droższe od zwykłych żarówek. Jak kto lubi.

Data: 2011-03-04 21:45:53
Autor: GS
Użytkownik R. P. napisał:

No ja również. Możesz sobie używać swoich świetlówek kompaktowych, które
są 3-4x droższe od zwykłych żarówek. Jak kto lubi.
Tak też robię + używam rozumu a nie tylko zwykłych żarówek

pzdr
GS

Data: 2011-03-04 21:47:52
Autor: R. P.
GS wrote:
Użytkownik R. P. napisał:

No ja również. Możesz sobie używać swoich świetlówek kompaktowych, które
są 3-4x droższe od zwykłych żarówek. Jak kto lubi.
Tak też robię + używam rozumu a nie tylko zwykłych żarówek

To sobie używaj. Ja wolę w domu mieć ciepłe światło z żarówki zwykłej albo halogenowej. Tylko mi nie mów, że światło 2300K z kompaktówki jest 'ciepłe'. Swietlówki won! Niech żyje światło żarowe!

Data: 2011-03-04 21:48:16
Autor: agent73
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
On Fri, 04 Mar 2011 16:59:14 +0100, "R. P."
<robert.piegus.wytnij.to@wytnij.to.wp.pl> wrote:

Az tak du¿a ró¿nica jest pomiêdzy "dzisiejsz±" ¶wietlówk± a neonówk±? Tak samo chujowo d³ugo siê rozgrzewa jak i neonówki biurowe z lat 70.

Chopie, we¼ ¿e siê ju¿ uspokój i nie o¶mieszaj! Przecie ty nawet nie
wiesz co to jest neonówka, na jakiej zasadzie dzia³a i do czego s³u¿y!
Neonówki biurowe... Dobre :-D
--
A.

Data: 2011-03-04 21:52:08
Autor: R. P.
agent73 wrote:
[...]

"Neonówka" to potoczna nazwa na d³ugie ¶wietlówki stosowane powszechnie w biurach. Nie czepiaj siê s³ówek!

Rozumiem zachêcanie do "ekologicznego" ¿ycia z kompaktówkami, ale dlaczego u licha zakazano produkcji starych dobrych "setek" i mo¿na je dostaæ jedynie na allegro? Przecie¿ do cholery jak p³acê za pr±d to moja sprawa jak go wykorzystujê prawda? W umowie z dostawc± energii mam pewne ograniczenie poboru (do którego przekroczenia mi daleko) i huk to kogokolwiek powinno obchodziæ jak wykorzystujê pr±d za który p³acê, prawda? Wkurza mnie to lobby kompaktówek.

Data: 2011-03-04 22:15:46
Autor: agent73
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
On Fri, 04 Mar 2011 21:52:08 +0100, "R. P."
<robert.piegus.wytnij.to@wytnij.to.wp.pl> wrote:

"Neonówka" to potoczna nazwa na d³ugie ¶wietlówki stosowane powszechnie w biurach. Nie czepiaj siê s³ówek!

Nie, nie potoczna, tylko b³êdna, poniewa¿ to oznacza zupe³nie inn±
lampê wy³adowcz±.

[...]

Tutaj pe³na zgoda. Lobby producentów... Na szczê¶cie na wszystko
znajdzie siê sposób i bez ¿adnego problemu mo¿na kupiæ zwyk³e setki w
wykonaniu "specjalnym" - np. w wersji "wstrz±soospornej" ;-)
Ja te¿ nie znoszê sztucznych ograniczeñ, dlatego kiedy¶ kupi³em na
zapas ca³kiem sporo zwyk³ych, w dodatku matowych (czê¶æ mlecznych)
¿arówek z przeznaczeniem do miejsc, gdzie siê ¶wieci krótko (³azienka,
ubikacja). Starczy mi ich chyba do koñca ¿ycia, a pó¼niej to niech siê
dzieje co chce ;-)

Data: 2011-03-06 15:34:36
Autor: Marek Dyjor
R. P. wrote:
agent73 wrote:
[...]

nie jest... i nie by³o...

neonóka to lampa oparta na ¶wieceniu oparów gazów szlachetnych, stosowana jako lampki sygnlazacyjne lub jako rury neonowe stosowane jako elementy reklam ¶wietlnych.

Data: 2011-03-06 15:31:22
Autor: Marek Dyjor
R. P. wrote:
GS wrote:
Użytkownik R. P. napisał:

[...]

czy wiesz co to jest neonówka, bo chyba nie wiesz...

http://pl.wikipedia.org/wiki/Lampa_neonowa

A takie słowa jak luminofor, czas poświaty są Ci znane?

Tak. W kineskopie monitora CRT też jest luminofor. I tam funkcjonuje
pojęcie częstotliwości odświeżania.

no i jakei wnioski wyciągnołeś z tej wiedzy?

Data: 2011-03-06 15:35:22
Autor: GS
Użytkownik Marek Dyjor napisał:
R. P. wrote:
GS wrote:
Użytkownik R. P. napisał:

[...]

daj spokój - szkoda czasu na tłumaczenie. Klient "wie swoje" i żadna siła (nawet fakty) tego nie zmienią...
i pomyśleć że i taka osoba tez ma prawa wyborcze...

pzdr
GS

Data: 2011-03-06 18:35:51
Autor: R. P.
R. P. wrote:
GS wrote:
Użytkownik R. P. napisał:

[...]

No to mowilem wyjasnij te fakty! Bo jak na razie to sa inwektywy. A faktow nie podajesz, kolezko.

Data: 2011-03-04 20:49:30
Autor: JK
W dniu 2011-03-04 15:18, R. P. pisze:
JK wrote:
W dniu 2011-03-04 15:09, R. P. pisze:
GS wrote:
U¿ytkownik R. P. napisa³:
GS wrote:
U¿ytkownik R. P. napisa³:
Borys Pogore³o wrote:
[...]

Co to jest ¶wiat³o ci±g³e twoim zdaniem?
OK mo¿esz nie zrozumieæ, napiszê po twojemu:
Co to jest swiatlo ciagle?

JK

Data: 2011-03-04 21:46:31
Autor: R. P.
JK wrote:
W dniu 2011-03-04 15:09, R. P. pisze:
GS wrote:
U¿ytkownik R. P. napisa³:
GS wrote:
U¿ytkownik R. P. napisa³:
Borys Pogore³o wrote:
[...]

O czêstotliwo¶ci od¶wie¿ania powy¿ej zauwa¿alno¶ci ludzkiego oka. Stare monitory mia³y poni¿ej 70Hz, to dawa³o wyra¼ny dyskomfort podczas patrzenia. Podobnie jest w starych neonówkach.

Data: 2011-03-04 21:50:39
Autor: GS
jakie świetlówki kompaktowe?
Użytkownik R. P. napisał:

O częstotliwości odświeżania powyżej zauważalności ludzkiego oka. Stare
monitory miały poniżej 70Hz, to dawało wyraźny dyskomfort podczas
patrzenia. Podobnie jest w starych neonówkach.
Skończ z pisaniem bredni...
ProszÄ™...

pzdr
GS

Data: 2011-03-04 21:56:35
Autor: R. P.
GS wrote:
Użytkownik R. P. napisał:

[...]

Gdzie są te brednie? Wypunktuj, zamiast po prostu negować!

Data: 2011-03-04 22:27:56
Autor: JK
JK wrote:
W dniu 2011-03-04 15:09, R. P. pisze:
GS wrote:
U¿ytkownik R. P. napisa³:
GS wrote:
U¿ytkownik R. P. napisa³:
Borys Pogore³o wrote:
[...]

Czy jeste¶ spokrewniony z Animk±?

JK

Data: 2011-03-04 22:35:13
Autor: R. P.
JK wrote:
W dniu 2011-03-04 15:09, R. P. pisze:
GS wrote:
U¿ytkownik R. P. napisa³:
GS wrote:
U¿ytkownik R. P. napisa³:
Borys Pogore³o wrote:
[...]

Nie jestem. Animka to troll. Naprawdê uwa¿asz, ¿e w starych ¶wietlówkach nie by³o problemu z mruganiem?

Data: 2011-03-04 22:44:23
Autor: JK
JK wrote:
W dniu 2011-03-04 15:09, R. P. pisze:
GS wrote:
U¿ytkownik R. P. napisa³:
GS wrote:
U¿ytkownik R. P. napisa³:
Borys Pogore³o wrote:
[...]

W starych by³. Teraz nie ma starych.

JK

Data: 2011-03-04 15:19:23
Autor: GS
Użytkownik R. P. napisał:
[...]
jak wpływa powiedz poproszę...
wróć - jak to już wiem to "źle" wpływa
ale jak to wpływa na wzrok - konkretnie - powoduje to i to dlatego iż...

Męczy wzrok. Ile jesteś w stanie posiedzieć przy świetlówce a ile przy
zwykłej żarówce?

cały wieczór + prawie całą noc.
TV tyle oglądać nie byłbym w stanie ;-)
normalna kompaktowa świetlówka nie ma prawa bardziej męczyć wzroku niż żarowe. Pozostaje kwestia przyzwyczajeń i czynników osobowych. Pisanie że "każda i zawsze" jest lekkim nadużyciem.
Zmęczenie wzroku (w przypadku oświetlenia to bardziej mózgu) nie jest jednoznaczne z tzw. psuciem wzroku. Patrzenie na jedną odległość jest chyba najbardziej męczące dla oka.

pzdr
GS

Data: 2011-03-06 15:29:09
Autor: Marek Dyjor
R. P. wrote:
[...]

iel czasu spędzasz średnio przed ekranem monitora? który miga z częstotliwością 60 Hz

przy biurku mam lampę ze świetlówką energooszczędną mogę siedzieć całymi godzinami.

dodajmy że świetlówki energooszczędne nie migają w zauważalny sposób.

Data: 2011-03-06 19:18:48
Autor: Borys Pogore³o
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
Dnia Sun, 6 Mar 2011 15:29:09 +0100, Marek Dyjor napisa³(a):

Mêczy wzrok. Ile jeste¶ w stanie posiedzieæ przy ¶wietlówce a ile przy
zwyk³ej ¿arówce?

iel czasu spêdzasz ¶rednio przed ekranem monitora? który miga z czêstotliwo¶ci± 60 Hz

 Takich starych rzêchów jest coraz mniej, ¶wiadomi u¿ytkownicy te¿ sobie
przestawi± na 80-100Hz. LCD nie ma tego problemu (za to ma inny, gówniany
przetwornik A/C zamiast gniazda DVI).

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-06 20:36:59
Autor: Przesmiewca
[...]

Ktos kupuje i korzysta jeszcze z lacza analogowego w LCD? ;-)

Data: 2011-03-06 22:01:30
Autor: R. P.
Przesmiewca wrote:
[...]

Ja. Mam 2 monitory pod³±czone do blaszaka. Oba pod³±czone do tej samej karty graficznej. Problem w tym, ¿e karta udostêpnia oczywi¶cie 2 z³±cza, ale tylko jedno jest DVI. Drugie jest "normalne" analogowe...

Data: 2011-03-06 23:01:35
Autor: Borys Pogore³o
jakie ¶wietlówki kompaktowe?
Dnia Sun, 06 Mar 2011 20:36:59 +0100, Przesmiewca napisa³(a):

[...]

 Niestety korzysta. Np. na uczelniach dziêki przetargom kupuj± tani szajs
tylko z VGA, który pó¼niej zmieni± najwczesniej za kilka lat. Albo nawet
nie zadadz± sobie trudu, by wymieniæ kabel po wymianie monitora.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-03 18:59:34
Autor: Artur Lew
W dniu 2011-03-03 12:18, LEPEK pisze:
[...]

Ja moge polecic swietlowki Govena.
Z wszystkich jakie testowalem w epoce przedledowej ;) (Phillips, Osram,
Brilux i mase noname) te sa najsolidniej wykonane, maja podgrzewanie
elektrod, wspolpracuja z pstryczkami z podswietleniem.
Wada - cena. Ale za to mozesz wybierac w modelach sciemnianych tym samym
pstryczkiem czy z pilotem na podczerwien.

A co do tych innych "markowych" to prawda jest ze w srodku noname sa
czasem lepiej wykonane, zwlaszcza jezeli chodzi o elektronike wiec
sugeruje ze tak na prawde nie ma jakiejs strasznej roznicy pomiedzy
nimi. Wiem bo robilem na tych przetwornicach od nich oswietelnie do akwa
podobnie jak masa innych akwarystow.

Dobrze jest sobie sprawdzic swietlowke w sklepie, jak sie zaswieca i
jaka ma barwe swiatla. Sek w tym ze te lepsze wlaczaja sie dlugo przez
podgrzewanie elektrod co razi 80% kupujacych poniewaz mysla oni ze to
oznaka tanizny ;)
Reasumujac albo Govena albo za ta sama cene np 2-3 szt sprowadzanych z
Angli z wszelakich promocji :)

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

Data: 2011-03-03 23:37:25
Autor: Grzexs
jakie świetlówki kompaktowe?
Wśród nich są z gwintem E14 i E27, jedna powinna być dość krótka,
wszystkie z przedziału 11-16W.

Co byście polecili, a od czego trzymać się z dala?

Ja tam używam Osramów, choć to już nie "te" Osramy sprzed np. pięciu lat.

Ostatnio jednak osramówka padła mi już po 2 latach (21 W, używana w kuchni) - właściwie nie do końca padła, ale potrzebuje 2 minut na nabranie sensownej jasności. Może ktoś wie, czy takie coś da się naprawić jakoś (tak przy okazji)?

No i kupiłem następną. Dziwna jakaś na pierwszy rzut oka - rurki nie są białe, ale żółte jak lody cytrynowe. Jednak kolor po zaświeceniu bardzo miły, lepszy niż miała ta poprzedniczka.

Philipsy wydaja mi się mniej trwałe od Osramów. Kiedyś miałem ich kilka i już nie ma żadnej.

Eksperymentowałem ze świecidłami z Plusa (niemieckiego). Porażka. Światło wściekle niebieskie, jedna padła po 1,5 roku.

--
Grzexs

Data: 2011-03-04 22:53:33
Autor: Dziobak
jakie ¶wietlówki kompaktowe?

¯adne, ¶wiat³o ¿arowe.

Skoro mamy coraz mniejszy wybór rzeczy , które pozytywnie
wp³ywa³yby na komfort naszego ¿ycia , to po co jeszcze udupiaæ siê unijna dyrektyw± ??

pozdrawiam

Dziobak

Data: 2011-03-04 23:05:36
Autor: R. P.
Dziobak wrote:
¯adne, ¶wiat³o ¿arowe.

Skoro mamy coraz mniejszy wybór rzeczy , które pozytywnie
wp³ywa³yby na komfort naszego ¿ycia , to po co jeszcze udupiaæ siê unijna dyrektyw± ??

To zwykła "Euroskleroza" ;) Jak ludzie lubią, to niech im nabijają kabzę.

Data: 2011-03-05 18:07:05
Autor: Marek Dyjor
LEPEK wrote:
[...]

kup lepiej kule grzewcze...  :)