jakie 艣wietl贸wki kompaktowe?

Data: 2011-03-03 23:37:25
Autor: Grzexs
jakie 艣wietl贸wki kompaktowe?
W艣r贸d nich s膮 z gwintem E14 i E27, jedna powinna by膰 do艣膰 kr贸tka,
wszystkie z przedzia艂u 11-16W.

Co by艣cie polecili, a od czego trzyma膰 si臋 z dala?

Ja tam u偶ywam Osram贸w, cho膰 to ju偶 nie "te" Osramy sprzed np. pi臋ciu lat.

Ostatnio jednak osram贸wka pad艂a mi ju偶 po 2 latach (21 W, u偶ywana w kuchni) - w艂a艣ciwie nie do ko艅ca pad艂a, ale potrzebuje 2 minut na nabranie sensownej jasno艣ci. Mo偶e kto艣 wie, czy takie co艣 da si臋 naprawi膰 jako艣 (tak przy okazji)?

No i kupi艂em nast臋pn膮. Dziwna jaka艣 na pierwszy rzut oka - rurki nie s膮 bia艂e, ale 偶贸艂te jak lody cytrynowe. Jednak kolor po za艣wieceniu bardzo mi艂y, lepszy ni偶 mia艂a ta poprzedniczka.

Philipsy wydaja mi si臋 mniej trwa艂e od Osram贸w. Kiedy艣 mia艂em ich kilka i ju偶 nie ma 偶adnej.

Eksperymentowa艂em ze 艣wiecid艂ami z Plusa (niemieckiego). Pora偶ka. 艢wiat艂o w艣ciekle niebieskie, jedna pad艂a po 1,5 roku.

--
Grzexs

jakie 艣wietl贸wki kompaktowe?