Data: 2012-08-08 13:11:40 | |
Autor: mohonk | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
Witam Szanowne Grono,
Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o części samochodowe, a jak się wydaje stoję właśnie przed koniecznością wymiany amortyzatorów tylnych - nie rozmawiałem jeszcze z mechanikiem, stąd moja niepewność ale samochód z tyłu coś oklapł :) Do mojego auta (Suzuki) znalazłem w sklepie internetowym amortyzatory takich marek: Kayaba za 231 zł/szt., Magnum za 196 zł/szt., Nipparts 196 zł/szt. i JC Auto za 135 zł/szt. Nie chcę, żeby warsztat mnie na coś naciągnął a żadna z nazw nic mi nie mówi. Czy ktoś może podpowiedzieć, które części wybrać? Rozumiem, że amortyzatory trzeba wymieniać parami? A może powinienem szukać jakichś innych firm? Pozdrawiam mohonk -- |
|
Data: 2012-08-08 15:22:33 | |
Autor: Chris | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
mohonk nabazgrał(a):
Witam Szanowne Grono, Ja właśnie dziś też znajomemu z warsztatu zadałem takie samo pytanie więc przyłącze się do tematu. Kayaba czy Billstein klasa i wiem że są najlepsze ale cena .. nie jestem wymagający, trasa to 99% poruszanie się po mieście DC. Czy takie szroty :) znaczy tanie zachwalne przez sprzedwcę amorki spełnią pokładane nadzieje na conajmniej 2 lata bezproblemowej jazdy. Auto to Volvo V40 2001r. -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2012-08-08 15:22:58 | |
Autor: Chris | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
Chris nabazgrał(a):
Czy takie szroty :) znaczy tanie zachwalne przez sprzedwcę amorki spełnią http://allegro.pl/2-amortyzatory-srl-volvo-s40-i-v40-kombi-tyl-wawa-i2488660182.html?source=oo Zapomniałem dokleić linka :) -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2012-08-08 20:27:49 | |
Autor: dudley | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
Użytkownik "Chris" <spam@spam.net> napisał w wiadomości
news:jvtp7k$ri0$1inews.gazeta.pl... Czy takie szroty :) znaczy tanie zachwalne przez sprzedwcę amorki spełniąhttp://allegro.pl/2-amortyzatory-srl-volvo-s40-i-v40-kombi-tyl-wawa-i24886 Właśnie w ostatnią sobotę zmieniłem amortyzatory tylne - wybrałem Kayaby, bo do lagi szły na pierwszy montaż (z resztą te, które dokonały żywota siedziały na tyle od nowości). Szperałem przez parę dni po forach i generalnie na Kayaby było najmniej narzekania. Natomiast o srl-ach do lagi ludzie w przeważającej większości pisali bardzo negatywnie... IMO warto "zaoszczędzić" wydając więcej raz a dobrze, a nie kupić srl-e i za kilkadziesiąt kilometrów (a opisywano i takie przypadki) zapłacić po raz drugi, tym razem za KYB-y :) Pozdrawiam, -- dudley, ckmk laga 1.9 dCi |
|
Data: 2012-08-08 19:29:36 | |
Autor: Agent | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
Użytkownik "mohonk" <mohonk@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jvtoic$rqr$1@inews.gazeta.pl... Witam Szanowne Grono,Ja wymieniałem tylko raz na Kayaba. Wszyscy je chwalą że niby są ok. U mnie też sprawowały się bez zarzutu tyle że na starych zużytych (z tyłu) jeździł tak samo :) no ale może na dużych dziurach poczułbym różnicę. |
|
Data: 2012-08-09 08:10:29 | |
Autor: gregor | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 2012-08-08 19:29, Agent pisze:
Też po wymienia nie zauważyłem różnicy w "stukaniu i pukaniu" ale dzięki nowym amortyzatorom nie buja budą na hopkach i innych nierównościach podczas szybszej jazdy no i polecam KYB lub Bilsteiny - to są amorki produkowane w EU pozostałe są podejrzane i produkowane w Chinach ... lepiej dopłacić 30% i chociażby dać zarobić "naszym" gregor |
|
Data: 2012-08-09 08:46:40 | |
Autor: Chris | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
gregor nabazgrał(a):
no i polecam KYB lub Bilsteiny - to są amorki produkowane w EU pozostałe są podejrzane i produkowane w Chinach ... lepiej dopłacić 30% i chociażby dać zarobić "naszym" KYB czy Bilstein wiadomo że to klasa i nie podlega dyskusji ale do 11/12 letniego auta które porusza się 99% czasu po DC warto dawać amorki po 370zł za szt. czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy w cenie :) i tak mam 2 lata gwarancji więc jak padną mają naprawić albo wymienić :) -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2012-08-09 09:36:49 | |
Autor: Artur Maśląg | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 2012-08-09 08:46, Chris pisze:
gregor nabazgrał(a): A po 162 mogą być? http://allegro.pl/amortyzator-kyb-mitsubishi-lancer-volvo-v40-s40tyl-i2492421004.html czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy w Ja tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB. Podejrzewam, że w życiu tego samochodu o amortyzatorach już nie usłyszę :) |
|
Data: 2012-08-09 10:12:22 | |
Autor: Chris | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
Artur Maśląg nabazgrał(a):
W dniu 2012-08-09 08:46, Chris pisze: Dodane do obsewowanych :) THX czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy wJa tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB. Tylko pytanie czy mam zamiar jeździć następne 10 lat tym autem :) -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2012-08-09 09:06:34 | |
Autor: tŢ | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
begin Chris
Ja tam do Ĺźonkowego dupowozu nie 'dziadowaĹem' i daĹem KYB. PrzecieĹź KYB to sÄ jedne z taĹszych, sensownych amortyzatorĂłw. Nie pojmuje po co oszczÄdzaÄ 50 zĹ na jednym z najistotniejszych elementĂłw auta i pakowaÄ do niego jakieĹ gĂłwno. NaprawdÄ porzÄ dne amortyzatory zaczynajÄ siÄ od okoĹo 500 zĹ/szt. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2012-08-09 11:21:54 | |
Autor: Artur Maśląg | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 2012-08-09 10:12, Chris pisze:
Artur Maśląg nabazgrał(a):(...) Ja tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB. Dlaczego 10 lat? Wolę mieć zwyczajnie samochód w 100% sprawny i mieć to z głowy. Może za chwilę się sprzeda, może pójdzie do kasacji (przy samochodach pow. 10 lat to niewielka stłuczka może być nieopłacalna do naprawy). Nie zakładam 10 lat dalszej eksploatacji. |
|
Data: 2012-08-09 11:31:36 | |
Autor: Chris | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
Artur Maśląg nabazgrał(a):
Dlaczego 10 lat? Wolę mieć zwyczajnie samochód w 100% sprawny i miećJa tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB.Tylko pytanie czy mam zamiar jeździć następne 10 lat tym autem :) Tak z ciekawości, kupuję amorki budżetowe za 50% ceny markowych z gwarancją, więc jak będą zepsute to oddaję na gwarancji i dostaję nowe. Nie sądzę żeby te mniej markowe były aż tak do dupy żeby od razu zakłądać że nie działają. To nie elektronika gdzie 1000 różnych pierdół może wpłynąć na jakość produktu. Zaletą tych drogich jest na pewno to że wytrzymają dłużej ale czy jest to warte swojej ceny ? -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2012-08-09 12:15:52 | |
Autor: Artur Maśląg | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 2012-08-09 11:31, Chris pisze:
Artur Maśląg nabazgrał(a): Co związane jest z wizytą w warsztacie, demontażem, oczekiwaniem, montażem itd. Wolałbym tego uniknąć. Nie sądzę żeby te mniej markowe były aż tak do dupy żeby od razu Nie zakładam, że mają nie działać, ale jakoś tak pewniej się czuję z tymi markowymi, które są akurat najbliższe oryginałowi. Brak negatywnych doświadczeń przy takiej konfiguracji. To nie elektronika gdzie 1000 różnych pierdół Akurat z elektroniką (tą poważniejszą) to możliwości większego ruchu nie ma. Zaletą tych drogich jest na pewno to że Nie wiem czy wytrzymają dłużej, ale jak napisałem wyżej, dają mi dużo większą gwarancję spokoju i przewidywalność. |
|
Data: 2012-08-09 12:30:44 | |
Autor: Chris | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
Artur Maśląg nabazgrał(a):
Co związane jest z wizytą w warsztacie, demontażem, oczekiwaniem,Tak z ciekawości, kupuję amorki budżetowe za 50% ceny markowych zDlaczego 10 lat? Wolę mieć zwyczajnie samochód w 100% sprawny i miećJa tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB.Tylko pytanie czy mam zamiar jeździć następne 10 lat tym autem :) To jest faktycznie męczące ale ciekawe jakie są szanse na to że to padnie .... Nie sądzę żeby te mniej markowe były aż tak do dupy żeby od razuNie zakładam, że mają nie działać, ale jakoś tak pewniej się czuję No właśnie negatywnych też nie widziałem przy tych tanich ... Zaletą tych drogich jest na pewno to żeNie wiem czy wytrzymają dłużej, ale jak napisałem wyżej, dają mi Czyli +10 do lansu jak to mówią :) Ciekawi mnie to bo sam zazwyczaj kupuję coś z wyższej półki i nie oszczędzam ale jakoś mnie to zaciekawiło, na razie mam jeden argument w dyskusji na przeciw, w zimie przy -5 trzeszczą więc jednak widać różnicę wykonania. -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2012-08-09 12:53:54 | |
Autor: Artur Maśląg | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 2012-08-09 12:30, Chris pisze:
Artur Maśląg nabazgrał(a):(...) Co związane jest z wizytą w warsztacie, demontażem, oczekiwaniem, Zależy jak padnie i kiedy. Nie sądzę żeby te mniej markowe były aż tak do dupy żeby od razuNie zakładam, że mają nie działać, ale jakoś tak pewniej się czuję A ja miałem np. negatywne z tanimi i to nie z tymi najtańszymi z tanich - Sachs. Co z tego, że były tańsze i pasowały? Były dużo twardsze i skończył się komfort w samochodzie (R19). Kupiłem je tylko dlatego, że były dostępne od ręki, a mi się bardzo śpieszyło. Na lepsze (zbliżone do oryginałów) musiałbym czekać. Pół roku pojeździły i kupiłem takie jak trzeba - wszystko wróciło do normy. Zresztą od dość długiego czasu części są kupowane przez warsztat i wybierana jest wersja optymalna. Stąd ostatnio były włożone KYB, a nie coś tańszego. Mają zdecydowanie większe doświadczenie z jakością elementów i dają gwarancję na robotę. Nie wiem czy wytrzymają dłużej, ale jak napisałem wyżej, dają mi Nie. Zwyczajnie mogę przyjąć, że będą zachowywały się podobnie jak te co były i ich bezawaryjność będzie podobna. Ciekawi mnie to bo sam zazwyczaj kupuję coś z wyższej półki i nie To masz drugi - np. inna charakterystyka tłumienia. |
|
Data: 2012-08-09 13:03:52 | |
Autor: Chris | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
Artur Maśląg nabazgrał(a):
Zależy jak padnie i kiedy.Co związane jest z wizytą w warsztacie, demontażem, oczekiwaniem,To jest faktycznie męczące ale ciekawe jakie są szanse na to że to Tu nie ma reguły bo takie po 1000zł mogą paść w trasie i leżysz ... A ja miałem np. negatywne z tanimi i to nie z tymi najtańszymiNo właśnie negatywnych też nie widziałem przy tych tanich ...Nie sądzę żeby te mniej markowe były aż tak do dupy żeby od razuNie zakładam, że mają nie działać, ale jakoś tak pewniej się czuję Hmm Sachs wydawał mi się dobrą firmą ale bardziej patrzyłem na sprzęgło które też muszę wymienić :( Przy okazji może wiesz jak się spisuje sprzęgło Valeo ?? Zresztą od dość długiego czasu części są kupowane przez Mam kolegą któy ma warsztat (ojciec) i u niego ostatno robiłem parę drobiazgów i gwarancję na robotę mam pewną. Teraz coś jest zajęty i nie odpisuje mi choć też nie jestem natrętny bo aż takiego musu na wczoraj nie mam, choć przydało by się ale za chwilę urlop więc kaska potrzebna na inne cele a mam amorki + sprzęgło do zrobienia. Ciekawi mnie to bo sam zazwyczaj kupuję coś z wyższej półki i nieTo masz drugi - np. inna charakterystyka tłumienia. Z tym to każdy producent ma inaczej, pytanie tylko jak duże są różnice na plus i minus. -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2012-08-09 13:31:36 | |
Autor: Artur Maśląg | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 2012-08-09 13:03, Chris pisze:
Artur Maśląg nabazgrał(a):(...) Zależy jak padnie i kiedy. Szanse na to, że padnie amortyzator markowy i dobry (odpowiadający oryginałowi) są niewielkie. Co innego z tymi wynalazkami po 1000zł - jak jest wesoło i można się liczyć, że coś się wysypie, ponieważ one założenia raczej nie mają robić typowych przebiegów, tylko trzymać przez ileś tam wyżyłowane parametry. A ja miałem np. negatywne z tanimi i to nie z tymi najtańszymi Mi też. które też muszę wymienić :( Nie wiem. Znaczy wymieniałem w żonkowym dupowozie z 10kkm temu, jest przepiękniem ale nie wiem co tam poszło :) W zeszłym roku pamiętałem :) To masz drugi - np. inna charakterystyka tłumienia. Chodzi o to, że jak masz odpowiednik dobrej, markowej firmy to będzie miał charakterystykę zgodną z oryginałem itd. To jest między innymi to o czym pisałem - przewidywalność i spokój. |
|
Data: 2012-08-09 21:46:41 | |
Autor: DoQ | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 09-08-2012 13:31, Artur Maśląg pisze:
Chodzi o to, że jak masz odpowiednik dobrej, markowej firmy to będzie Praktycznie żaden producent "zamienników" nie produkuje pełnej gamy amortyzatorów do danego modelu samochodu. W większości przypadków charakterystyka tłumienia jest uśredniona i nieraz daleko jej do dedykowanych oryginałów. -- Pozdr. |
|
Data: 2012-08-09 22:03:32 | |
Autor: Artur Maśląg | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 2012-08-09 21:46, DoQ pisze:
W dniu 09-08-2012 13:31, Artur Maśląg pisze: No, ale mnie nie interesuje pełna gama zamienników jakiegoś producenta do danego modelu, tylko dobry zamiennik oczekiwany do konkretnego modelu. W większości przypadków Masz rację, KYB był na pierwszy montaż, KYB poszedł jako zamiennik. Zdaje się, że problemów być nie powinno i charakterystyka powinna być taka sama. |
|
Data: 2012-08-09 22:24:34 | |
Autor: DoQ | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 09-08-2012 22:03, Artur Maśląg pisze:
Praktycznie żaden producent "zamienników" nie produkuje pełnej gamyNo, ale mnie nie interesuje pełna gama zamienników jakiegoś producenta Zdaje ci się, ze zamienniki produkowane są w takiej gamie tłumienia jak oryginały dla producentów? W większości przypadkówMasz rację, KYB był na pierwszy montaż, KYB poszedł jako zamiennik. Jaka był współczynnik tłumienia KYB z pierwszego montażu i tego zamiennika? -- Pozdr. |
|
Data: 2012-08-09 22:40:29 | |
Autor: Artur Maśląg | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 2012-08-09 22:24, DoQ pisze:
W dniu 09-08-2012 22:03, Artur Maśląg pisze: A z czego to wywnioskowałeś? Nie, nic mi się nie zdaje. Różnie są produkowane. W większości przypadkówMasz rację, KYB był na pierwszy montaż, KYB poszedł jako zamiennik. Porównywalny - dupa to również potwierdziła. |
|
Data: 2012-08-09 22:44:33 | |
Autor: DoQ | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 09-08-2012 22:40, Artur Maśląg pisze:
A z czego to wywnioskowałeś? Nie, nic mi się nie zdaje. Różnie sąZdaje ci się, ze zamienniki produkowane są w takiej gamie tłumienia jakPraktycznie żaden producent "zamienników" nie produkuje pełnej gamyNo, ale mnie nie interesuje pełna gama zamienników jakiegoś producenta Różnie są produkowane czyli jak? Bo nie rozumiem o co ci teraz chodzi. Jaka był współczynnik tłumienia KYB z pierwszego montażu i tegoPorównywalny - dupa to również potwierdziła. Czyli do kitu te zamienniki, bo po wymianie zużytych amortyzatorów o słabym tłumieniu dupa powinna odczuć zasadniczą różnicę. -- Pozdr. |
|
Data: 2012-08-09 22:56:14 | |
Autor: Artur Maśląg | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 2012-08-09 22:44, DoQ pisze:
W dniu 09-08-2012 22:40, Artur Maśląg pisze: Normalnie - zamienniki niekoniecznie są produkowane w takiej gamie tłumienia jak oryginały dla producentów. Jaka był współczynnik tłumienia KYB z pierwszego montażu i tegoPorównywalny - dupa to również potwierdziła. To Twój wniosek - nigdzie nie pisałem, że po zmianie na nowe różnicy w stosunku do zużytych nie było. |
|
Data: 2012-08-09 22:58:16 | |
Autor: DoQ | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 09-08-2012 22:56, Artur Maśląg pisze:
Różnie są produkowane czyli jak? Bo nie rozumiem o co ci teraz chodzi.Normalnie - zamienniki niekoniecznie są produkowane w takiej gamie No i dlatego nie będą tak samo działały - czyli to co napisałem wyżej i to do czego pijesz, więc o co ci chodzi? To Twój wniosek - nigdzie nie pisałem, że po zmianie na nowe różnicyCzyli do kitu te zamienniki, bo po wymianie zużytych amortyzatorów oJaka był współczynnik tłumienia KYB z pierwszego montażu i tegoPorównywalny - dupa to również potwierdziła. Przecież dopiero co napisałeś "dupa również to potwierdziła". -- Pozdr. |
|
Data: 2012-08-10 08:40:33 | |
Autor: Artur Maśląg | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 2012-08-09 22:58, DoQ pisze:
W dniu 09-08-2012 22:56, Artur Maśląg pisze: A to już jest wniosek nieuzasadniony. - czyli to co napisałem wyżej i Mi? To Twój wniosek - nigdzie nie pisałem, że po zmianie na nowe różnicyCzyli do kitu te zamienniki, bo po wymianie zużytych amortyzatorów oJaka był współczynnik tłumienia KYB z pierwszego montażu i tegoPorównywalny - dupa to również potwierdziła. Tak, ale ja nie pisałem o porównaniu zużytych oryginalnych do nowych zamienników - to Twoje porównanie. |
|
Data: 2012-08-10 21:05:31 | |
Autor: DoQ | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 10-08-2012 08:40, Artur Maśląg pisze:
A to już jest wniosek nieuzasadniony.No i dlatego nie będą tak samo działałyRóżnie są produkowane czyli jak? Bo nie rozumiem o co ci teraz chodzi.Normalnie - zamienniki niekoniecznie są produkowane w takiej gamie Oczywiście nieuzasadniony - siła tłumienia to przecież parametr nie wpływający absolutnie na zachowanie zawieszenia. - czyli to co napisałem wyżej iMi? Tobi? Przecież dopiero co napisałeś "dupa również to potwierdziła".nowych zamienników - to Twoje porównanie. Czyli wymieniałeś nowe oryginalne na nowe zamienniki? -- Pozdr. |
|
Data: 2012-08-10 21:18:06 | |
Autor: Artur MaĹlÄ g | |
jakie amortyzatory wybraÄ? | |
W dniu 2012-08-10 21:05, DoQ pisze:
W dniu 10-08-2012 08:40, Artur MaĹlÄ g pisze: Tak, to Ĺźe niekoniecznie zamienniki sÄ produkowane w takiej gamie tĹumienia jak oryginaĹy nie Ĺwiadczy o tym, Ĺźe takie nie sÄ produkowane. Ja wiem, Ĺźe erystyka to doĹÄ popularny sport tutaj, ale moĹźe staraj siÄ to robiÄ jakoĹ inteligentniej. siĹa tĹumienia to przecieĹź parametr nie To znowu TwĂłj Ĺwietny pomysĹ, tylko ma niewiele wspĂłlnego z tym, o czym byĹa mowa. PrzecieĹź dopiero co napisaĹeĹ "dupa rĂłwnieĹź to potwierdziĹa".nowych zamiennikĂłw - to Twoje porĂłwnanie. Nie, porĂłwnywaĹem nowe oryginalne do nowych zamiennikĂłw. |
|
Data: 2012-08-10 22:33:37 | |
Autor: DoQ | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 10-08-2012 21:18, Artur Maśląg pisze:
Oczywiście nieuzasadniony -Tak, to że niekoniecznie zamienniki są produkowane w takiej gamie Takie to znaczy jakie? siła tłumienia to przecież parametr nieo czym była mowa. Tak tak, mój :D Nie, porównywałem nowe oryginalne do nowych zamienników.Czyli wymieniałeś nowe oryginalne na nowe zamienniki?Przecież dopiero co napisałeś "dupa również to potwierdziła".nowych zamienników - to Twoje porównanie. To takie hobby? Wymieniasz całkiem nowe oryginalne amortyzatory, montujesz tanie zamienniki i porównujesz ich działanie dupą?:) -- Pozdr. |
|
Data: 2012-08-09 12:47:13 | |
Autor: Maciek | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 2012-08-09 11:31, Chris pisze:
Tak z ciekawości, kupuję amorki budżetowe za 50% ceny markowych z gwarancją, więc jak będą zepsute to oddaję na gwarancji i dostaję nowe. Nie sądzę żeby te mniej markowe były aż tak do dupy żeby od razu zakłądać że nie działają.Wszystko zależy od warsztatu. Jeśli jesteś pewien, że serwis w razie czego bezpłatnie wymieni te budżetowe, gdyby coś się z nimi stało w przeciągu 2 lat, to warto się zastanowić. Pamiętaj jednak, że gwarancja na części samochodowe, to często fikcja. -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2012-08-09 12:56:16 | |
Autor: Chris | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
Maciek nabazgrał(a):
W dniu 2012-08-09 11:31, Chris pisze: Nie fikcja tylko ludzią nie chce się tego reklamować :) wiem to po sobie że nie raz wiedząc że mogę coś wyreklamować olałem to i kupiłem nowe. Ale są tez tacy co reklamują np. końcówki RJ45 po 2grosze bo im się żle zacisneły albo płytki CD po 20groszy bo im się żle wypaliła ... -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2012-08-09 13:41:59 | |
Autor: BaX | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
A jak reklamować np. takie amortyzatory jak wygląda to +/- tak: masz problem, jedziesz na warsztat, on wyjmuje amora, odsyła tam gdzie kupił /o ile on go zakupił a nie Ty sam/, oni do dostawcy/producenta, producent stwierdza wade/lub nie, odsyła, do dostawcy, dostawca na warsztat, warsztat montuje. W tym czasie jesteś bez auta ile? tydzień/dwa? |
|
Data: 2012-08-09 13:48:58 | |
Autor: Maciek | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 2012-08-09 13:41, BaX pisze:
masz problem, jedziesz na warsztat, on wyjmuje amora, odsyła tam gdzie kupił /o ile on go zakupił a nie Ty sam/, oni do dostawcy/producenta, producent stwierdza wade/lub nie, odsyła, do dostawcy, dostawca na warsztat, warsztat montuje. W tym czasie jesteś bez auta ile? tydzień/dwa?Dokładnie. Plus producent stwierdza uszkodzenie mechaniczne wywołane eksploatacją na zbyt dziurawej drodze. Oczywiście możesz się sądzić :-) -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2012-08-09 14:11:00 | |
Autor: Chris | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
Maciek nabazgrał(a):
W dniu 2012-08-09 13:41, BaX pisze: Skoro udzielił gwarancji na określony czas musi się z tego wywiązać :) Oczywiście możesz się sądzić :-) Dla tego 95% ludzi to olewa a sprawa jest do wygrania :) Jak wjechałem w dziurę i mi opona poszła to też to olałem zamiast zgłosić do właściciela drogi i żądać odszkodowania które prawnie mi się należy :) -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2012-08-09 14:52:42 | |
Autor: Artur Maśląg | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 2012-08-09 14:11, Chris pisze:
Maciek nabazgrał(a): Nie, nie musi. Warunki eksploatacji mogą to wykluczyć. Musi za to podać przyczynę odmowy. Oczywiście możesz się sądzić :-) Wygrana ale nie z producentem/gwarantem amortyzatora. Jak wjechałem w dziurę i mi opona poszła to też to olałem zamiast Otóż to - zwrócić się o odszkodowanie możesz do zarządcy drogi, z dokumentem otrzymanym od gwaranta, że uszkodzenie powstały z winy warunków blablabla. Teraz się pokotłujesz z zarządcą drogi i czekasz. Dostaniesz odmowę itd. |
|
Data: 2012-08-09 14:21:30 | |
Autor: Chris | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
BaX nabazgrał(a):
Nie fikcja tylko ludzią nie chce się tego reklamować :)A jak reklamować np. takie amortyzatory jak wygląda to +/- tak: TERMINY I TRYB DOCHODZENIA ROSZCZEŃ Jeżeli sprzedawca w chwili zawarcia umowy wiedział o tym, że towar jest z nią niezgodny i nie zwrócił na to uwagi kupującego, to odpowiada przed konsumentem przez 10 lat (tyle trwa termin przedawnienia przewidziany przez polskie przepisy). W pozostałych przypadkach: Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, jeżeli kupujący stwierdzi tę niezgodność przed upływem dwóch lat od wydania towaru. W przypadku wymiany towaru na nowy termin dwuletni biegnie na nowo. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, sprzedający i kupujący mogą wspólnie zgodzić się na skrócenie tego terminu, jednak nie poniżej jednego roku. O niezgodności towaru z umową konsument musi powiadomić sprzedawcę w ciągu dwóch miesięcy od chwili jej stwierdzenia. W celu zawiadomienia wystarczy wysłać zawiadomienie do sprzedawcy. Trzeba to zrobić w sposób, który pozwalałby w razie wątpliwości udowodnić, że takie zawiadomienie miało miejsce np. poprzez wysłanie listu poleconego z potwierdzeniem odbioru. Kupujący traci uprawnienia, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Termin ten nie dotyczy jedynie artykułów spożywczych, przy zgłaszaniu reklamacji żywności musimy się kierować krótszymi terminami. Od momentu stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru z umową biegnieroczny termin przedawnienia jego roszczeń. Po tym terminie nie można już dochodzić swoich roszczeń. Ale: - sprzedawca zawsze odpowiada przed konsumentem za niezgodność towaru z umową przez pełne dwa lata (od chwili wydania towaru), roczny termin przedawnienia nie ogranicza w tym wypadku uprawnień konsumenta. - termin przedawnienia nie biegnie (jest zawieszony) w czasie wykonywania naprawy lub wymiany, - nie biegnie także (jest zawieszony) w czasie prowadzenia rokowań pomiędzy kupującym a sprzedawcą, nie mogą one jednak trwać dłużej niż trzy miesiące. Tylko przez rok od chwili wykrycia niezgodnosci towaru z umową można żądać odstąpienia od umowy i zwrotu zapłaconych pieniędzy. Sprzedawca musi się ustosunkować do żądania konsumenta w terminie 14 dni, jeżeli tego nie uczyni, oznacza to, że uznał je za uzasadnione. -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2012-08-09 16:23:39 | |
Autor: BaX | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
Nie fikcja tylko ludzią nie chce się tego reklamować :)A jak reklamować np. takie amortyzatory jak wygląda to +/- tak: W praktyce nic to nie zmienia, auto odstawiasz na kolocki na czas rozpatrzenia reklamacji czyli min 14 dni albo kupujesz w ciemno nowe i zakładasz licząc, że gwarant uzna roszczenia i zwróci kase. |
|
Data: 2012-08-10 09:24:11 | |
Autor: Chris | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
BaX nabazgrał(a):
W praktyce nic to nie zmienia, auto odstawiasz na kolocki na czas rozpatrzenia reklamacji czyli min 14 dni albo kupujesz w ciemno nowe i zakładasz licząc, że gwarant uzna roszczenia i zwróci kase.TERMINY I TRYB DOCHODZENIA ROSZCZEŃNie fikcja tylko ludzią nie chce się tego reklamować :)A jak reklamować np. takie amortyzatory jak wygląda to +/- tak: A jak ci KYB padnie to dostajesz samolot :) -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2012-08-10 10:16:37 | |
Autor: BaX | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W praktyce nic to nie zmienia, auto odstawiasz na kolocki na czas rozpatrzenia reklamacji czyli min 14 dni albo kupujesz w ciemno nowe i zakładasz licząc, że gwarant uzna roszczenia i zwróci kase.TERMINY I TRYB DOCHODZENIA ROSZCZEŃNie fikcja tylko ludzią nie chce się tego reklamować :)A jak reklamować np. takie amortyzatory jak wygląda to +/- tak: KYB na pewno mi nie padnie.....bo go nie mam. |
|
Data: 2012-08-09 17:51:18 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
On 2012-08-09 09:36, Artur Maśląg wrote:
czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy w Nie ma reguły niestety :-) W cywilnym przeszedłęm już przez 2 komplety B6 i komplet B8 (jednorurowe, wysokociśnieniowe) - sprawa po roku użytkowania wyglądała tak samo - luz na goleniach przednich amortyzatorów a mają one średnicę ~40mm. Podkreślę - samochód cywilny a nie rajdówka. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-08-09 18:40:19 | |
Autor: Artur Maśląg | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 2012-08-09 17:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
On 2012-08-09 09:36, Artur Maśląg wrote: Jest reguła przy założeniach które w tym wątku już podawałem. W cywilnym przeszedłęm już przez 2 komplety B6, czy B8 nie mają parametrów najbliższych oryginałowi i do tego o ile mnie pamięć nie myli to B8 jest do obniżonego zawieszenia, a jak pojazd był eksploatowany to można się tylko domyślać po Twoich opowieściach np. o badaniu "balansu". Jak się bawię w niestandardowe wyposażenie/przeróbki to nie narzekam później, że coś nie wytrzymało. Co innego w samochodzie cywilnym, który jest w "standardzie" oraz eksploatowany normalnie. |
|
Data: 2012-08-09 20:05:50 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
On 2012-08-09 18:40, Artur Maśląg wrote:
W dniu 2012-08-09 17:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: W cywilnym przeszedłęm już przez 2 komplety W obrębie jednego modelu mogą występowąc różne rodzaje zawieszenia/amortyzatorów, np. takie, których ch-ka jest "podobna" B6/B8 ? i do tego o ile mnie pamięć nie myli to B8 jest do obniżonego zawieszenia, Np. fabrycznie obniżonego. a jak pojazd był eksploatowany to można się tylko domyślać po Ciekawe czego się po tym domyśliłeś. Jak się bawię Niestandardowe ? Np. katalog Bilstein'a zaleca ich stosowanie w danym modelu + opcjach wyposażenia _seryjnego_. Nie wspomijać już o tym, że w drugim samochodzie _fabrycznie_ zamontowane był amortyzatory Bilstein oraz sprężyny oznaczone ich logo :-) że coś nie wytrzymało. Co innego w samochodzie cywilnym, który To jest w samochodzie cywilnym właśnie. Akurat tak się złożyło, że w rajdówce też są B8 ale akurat one działają prawidłowo i bezproblemowo. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-08-09 20:28:51 | |
Autor: Artur MaĹlÄ g | |
jakie amortyzatory wybraÄ? | |
W dniu 2012-08-09 20:05, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
On 2012-08-09 18:40, Artur MaĹlÄ g wrote:^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ (...) B6, czy B8 nie majÄ parametrĂłw najbliĹźszych oryginaĹowi Nie, nie wystÄpujÄ . i do tego o ile mnie pamiÄÄ nie myli to B8 jest do obniĹźonego Nie, nie wystÄpuje. Jak siÄ bawiÄ Niech sobie zaleca. Reklamowych rzeczy to ja duĹźo czytaĹem: <cite> Jeden musi pokazaÄ co ma, innemu wystarczy wiedzieÄ, Ĺźe to ma. Chodzi oczywiĹcie o zawieszenie sportowe. I tu âşóĹtyâ amortyzator Bilstein B6 Sport jest idealnym rozwiÄ zaniem dla kierowcĂłw, dla ktĂłrych waĹźne sÄ niuanse, zarĂłwno w tradycyjnych samochodach osobowych jak i w pojazdach off-road. Nawet bez obniĹźania zawieszenia ten wilk w owczej skĂłrze pokazuje swoje zÄby, a przy tym wykonuje niezawodnie swojÄ pracÄ w codziennym ruchu ulicznym. Optymalna przyczepnoĹÄ kĂłĹ, podwyĹźszona stabilnoĹÄ toru jazdy, znakomita siĹa tĹumienia. Poza walorami sportowymi Bilstein B6 Sport jest takĹźe w kwestii bezpieczeĹstwa najlepszym wyborem. </cite> |
|
Data: 2012-08-09 20:48:15 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
jakie amortyzatory wybraÄ? | |
On 2012-08-09 20:28, Artur MaĹlÄ
g wrote:
W dniu 2012-08-09 20:05, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: To co napisaĹem dotyczyĹo faktu, iĹź nawet to co uznawane jest za niezawodne i dobrej jakoĹci (wspomniany wczÄsniej w wÄ tku Bilstein) potrafi siÄ spieprzyÄ. Aby nie byĹo - w moim wypadku producent gwarancjÄ uznaĹ i wymieniĹ - zatem zakĹadaÄ moĹźna iĹź wada nie wynikaĹa z uszkodzenia przez uĹźytkownika. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-08-09 21:19:52 | |
Autor: Artur MaĹlÄ g | |
jakie amortyzatory wybraÄ? | |
W dniu 2012-08-09 20:48, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
On 2012-08-09 20:28, Artur MaĹlÄ g wrote: Ja wyrobĂłw tej firmy nie uwaĹźam za niezawodne. Nawet nie braĹem ich pod uwagÄ przy wymianie. To o czym pisaĹem - spokĂłj i przewidywalnoĹÄ w dupowozie. Aby nie byĹo - w moim wypadku producent gwarancjÄ Tak, 3 razy nie wytrzymaĹy roku - 2x komplet B6, raz B8. CoĹ czÄsto. zatem zakĹadaÄ moĹźna iĹź wada nie wynikaĹa z ZaĹoĹźenie bĹÄdne - przy jednej akcji to moĹźe tak, ale nie przy 3 z róşnymi rodzajami amortyzatorĂłw. To, Ĺźe uznaĹ reklamacjÄ Ĺwiadczy tylko tym, Ĺźe jÄ uznaĹ. |
|
Data: 2012-08-09 21:50:37 | |
Autor: DoQ | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 09-08-2012 21:19, Artur Maśląg pisze:
Aby nie było - w moim wypadku producent gwarancjęTak, 3 razy nie wytrzymały roku - 2x komplet B6, raz B8. Coś często. Bo Bilstein taki dobry jest teraz. Moje nie wytrzymały 10kkm, a fabrycznie nowe tłumiły gorzej niż oryginały z przebiegiem. -- Pozdr. |
|
Data: 2012-08-09 22:06:21 | |
Autor: Artur Maśląg | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 2012-08-09 21:50, DoQ pisze:
W dniu 09-08-2012 21:19, Artur Maśląg pisze: Raczej nie. Z Bilsteinem miałem już przejścia w przeszłości i stąd też nie uważam go za firmę, która produkuje niezawodne podzespoły. Moje nie wytrzymały 10kkm, a A co miałeś oryginalnie? |
|
Data: 2012-08-09 22:25:37 | |
Autor: DoQ | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 09-08-2012 22:06, Artur Maśląg pisze:
Moje nie wytrzymały 10kkm, aA co miałeś oryginalnie? Nie wiem, kupiłem kolejne oryginalne dedykowane do mojego nadwozia. -- Pozdr. |
|
Data: 2012-08-19 21:26:24 | |
Autor: jerzu | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
On Thu, 09 Aug 2012 21:50:37 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
Bo Bilstein taki dobry jest teraz. Moje nie wytrzymały 10kkm, a fabrycznie nowe tłumiły gorzej niż oryginały z przebiegiem. A mnie namawiałeś na Bilsteina? Dziadu :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-08-09 21:56:22 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
On 2012-08-09 21:19, Artur Maśląg wrote:
W dniu 2012-08-09 20:48, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: Taka jest ogólna opinia - nie musisz się znią zgadzać. Aby nie było - w moim wypadku producent gwarancję No właśnie często. Wygląda na wadę konstrukcyjną, bo napewno nie jest to wynik jeżdżenia po dziurach lub "zużytego" zawieszenia... a wszystkie kończyły w identyczny sposób - luz na goleni i brak innych efektów. zatem zakładać można iż wada nie wynikała z Jak wyobrażasz sobie uszkodzenie z własnej winy w identyczny sposób 3-ch kompletów, czyli 6-ciu sztuk przednich amortyzatorów ? Tak czy inaczej napewno Bilstein nie zagości już w moim samochodzie. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-08-09 22:12:58 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
On Thu, 09 Aug 2012 21:56:22 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
On 2012-08-09 21:19, Artur Maśląg wrote: A co to za samochód? I jak tam wygląda ta kolumna. Bo np. w Civicu VII sobie wyobrażam wyłamywanie kolumn, bo zawieszenie zostało spaprane koncepcyjnie i krzywe amortyzatory przednie to norma w tym samochodzie. Maglownica jest wysoko, drążki kierownicze wchodzą gdzieś w połowie wysokości kolumny, przez co skręcając koła siła działa na wyłamywanie kolumny. Do tego skok maglownicy jest nieduży, a ramie krótkie (co powiększa siłę). No i się kolumny wyłamują, a krótki B8 jest już w ogóle nieprzygotowany na to. Co ciekawe mam wrażenie że Bilsteiny pomimo niby bardzo grubej zewnętrznej lagi wcale jakieś bajecznie odporne poprzeczne siły nie są. Zaleta tych amortyzatorów to bardzo dobre tłumienie, ale wzór wytrzymałości to B6 uchodzą w lekkich autach typu 126p/CC itp. W cięższych autach szału nie ma. A B8 to amortyzator z założenia do byle jakich rozwiązań. Ma krótszy skok, po to żeby bardzo krótkie sprężyny nie spadały z talerza w jakiś tam zglebionych samochodach przy przejeżdżaniu śpiącego policjanta. Porządna sprężyna sportowa powinny być progresywne i spokojnie rozciągać się w pełnym zakresie skoku amortyzatora. A krótki skok B8 powoduje że zmniejsza się głędokość wpuszczenia lagi w obudowę i dużo łatwiej to na boki wyłamać. |
|
Data: 2012-08-09 22:36:20 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
On 2012-08-09 22:12, Tomasz Pyra wrote:
On Thu, 09 Aug 2012 21:56:22 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote: E46 I jak tam wygląda ta kolumna. Tutaj wachacz jest w tej samej płaszczyźnie co drązek kierowniczy. Oba swożnie na tej samej wysokości - od spodu zwrotnicy. Skok maglownicy to ZTCP 50mm w jedna i drugą stronę. Maglownica jest wysoko, drążki kierownicze wchodzą gdzieś w połowie Nie rozbierałem ich, ale wydawać by się mogło, że skoro B8 ma krótszsze tłoczysko/goleń to może mieć szerzej rozstawione tuleje - zatem być sztywniejszy. Co ciekawe mam wrażenie że Bilsteiny pomimo niby bardzo grubej Dokładnie takie mam wrażenie. SC, Saxo nawet E30-tki jeżdżą na nich bezproblemowo... A B8 to amortyzator z założenia do byle jakich rozwiązań. O dokładnie tak. Porządna sprężyna sportowa powinny być progresywne i spokojnie rozciągać Porządna ekonomiczna rajdowa sprężyna ;-) Jednak w wyścigach wystarczają krótkie. No i z tego co czytam, to Ci z budżetem stosują raczej sprężyny o ch-ce liniowej + ewentualnie dwie szeregowo :-) A krótki skok B8 powoduje że zmniejsza się głędokość wpuszczenia lagi w Eee... a nie dokłądnie na odwrót ? Krótsza laga na zewnątrz.... -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-08-09 23:45:45 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
On Thu, 09 Aug 2012 22:36:20 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
On 2012-08-09 22:12, Tomasz Pyra wrote: Jak B6 ma dłuższy skok i musi mieć dłuższą lagę żeby móc się bardziej rozciągnąć. W pozycji środkowej zawieszenia, przy tej samej długości sprężyn w B6 laga jest głębiej w obudowie. Tak mi się przynajmniej wydaje - bezpośredniego porównania nie mam, bo B6 miałem do CC, a B8 kupiłem z Civicem. Ale w Civicu widzę że nawet jak koła są podniesione to skok B8 jest beznadziejnie krótki, a jak rozebrałem ten amor to w tej pozycji laga wchodzi w obudowę naprawdę płytko. Zresztą przy podniesionych kołach i maksymalnym wysunięciu mam wyczuwalny luz na amortyzatorze. W Zerkopolu coś tam grzebali, trochę poprawili, ale mówili że ten amortyzator w tym samochodzie to zawsze tak kończy przy ostrzejszej jeździe. Trzeba dozbierać do Proflexa :) |
|
Data: 2012-08-10 10:13:37 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
On 2012-08-09 23:45, Tomasz Pyra wrote:
On Thu, 09 Aug 2012 22:36:20 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote: Zgoda. Ale również musi się móc równie głęboko schować co B8 zatem pozostała na dole częśc lagi nie może być zbyt długa, ponieważ wtedy obijałaby się o dno :-) B8 który wysuwa się mniej, wbrew pozorom może mieć w środku większy rozstaw tulei - ponieważ zakres jego ruchu jest mniejszy. Zwłaszcza, że dolne golenie są tych samych wymiarów. W pozycji środkowej zawieszenia, przy tej samej długości sprężyn w B6 laga To ma drugorzędne znaczenie - liczy się rozstaw podparć czyli tulei ślizgowych, które w B6 z racji większego skoku moga się okazać ciaśniej rozstawione - nie sądze aby były "lite" na całej długości dolnych goleni. Zobacz "u mnie" na szkic :-) Skoro rozbierałeś, to ciekaw jestem czy ślizgi są tak jak na rysunku.. Tak mi się przynajmniej wydaje - bezpośredniego porównania nie mam, bo B6 Zresztą przy podniesionych kołach i maksymalnym wysunięciu mam wyczuwalny Mi właśnie o ten luz chodzi - MZ to wada konstrukcyjna. Trzeba dozbierać do Proflexa :) Tein, Ohlins... znalazło by się kilka ;-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-08-09 22:37:59 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
On 2012-08-09 22:12, Tomasz Pyra wrote:
A B8 to amortyzator z założenia do byle jakich rozwiązań. Dlatego zmieniłem dostawcę. Trzeba dać szansę Koni :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-08-09 10:13:20 | |
Autor: ATZ Rzeszow | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
no i polecam KYB lub Bilsteiny - to są amorki produkowane w EU pozostałe są podejrzane i produkowane w Chinach ... lepiej dopłacić 30% i chociażby dać zarobić "naszym" ja tam sie nie znam ale moje KYB byly made in taiwan, ale jakosciowo jak najbardziej ok GP |
|
Data: 2012-08-09 11:35:58 | |
Autor: Ryszard G. | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jvu7m4$pt3$1@inews.gazeta.pl... Użytkownik "mohonk" <mohonk@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jvtoic$rqr$1@inews.gazeta.pl... Witam Szanowne Grono,Ja wymieniałem tylko raz na Kayaba. Wszyscy je chwalą że niby są ok. U mnie też sprawowały się bez zarzutu tyle że na starych zużytych (z tyłu) jeździł tak samo :) no ale może na dużych dziurach poczułbym różnicę. Ja zdecydowałem się na niedrogie na tył, firma GH Niby w porządku, ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach. Latem bardzo dobrze, zimą przy temp poniżej -5C hałasują jakbym woził kasztany na blaszanej brytfance ;) pozdrawiam grupowiczów, R.G. |
|
Data: 2012-08-09 01:48:27 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
On Wed, 8 Aug 2012 13:11:40 +0000 (UTC), mohonk wrote:
Witam Szanowne Grono, Oklapnięcie to raczej efekt udeptania sprężyn niż padu amortyzatorów. Chociaż jak gazowy amortyzator straci ciśnienie to też samochód trochę opada. Generalnie jest to tak, że jak samochód oklapł statycznie (tzn. po prostu stoi bliżej ziemii niż kiedyś), to stawiam na sprężyny. Natomiast jak wysokość jest normalna, ale tył się buja (np. uderza o przejeżdżane śpiące policjanty o które kiedyś nie uderzał) no to amortyzatory. Do mojego auta (Suzuki) znalazłem w sklepie internetowym amortyzatory takich marek: Kayaba za 231 zł/szt., Magnum za 196 zł/szt., Nipparts 196 zł/szt. i JC Auto za 135 zł/szt. Z tego zestawu polecałbym KYB. Nie chcę, żeby warsztat mnie na coś naciągnął a żadna z nazw nic mi nie mówi. Czy ktoś może podpowiedzieć, które części wybrać? Rozumiem, że amortyzatory trzeba wymieniać parami? A może powinienem szukać jakichś innych firm? Tak, w zawieszeniu wszystko parami, ale mam wrażenie że Ty potrzebujesz nie amortyzatorów a sprężyn. |
|
Data: 2012-08-09 08:18:13 | |
Autor: mohonk | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
Dokładnie to wygląda tak, że lewa strona z tyłu siedzi niżej niż prawa strona. Kiedy samochód złapać za relingi i pociągnąć w dół to prawa strona "odbija" a lewa minimalnie. Pozdrawiam mohonk -- |
|
Data: 2012-08-09 12:49:17 | |
Autor: Maciek | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 2012-08-09 10:18, mohonk pisze:
Dokładnie to wygląda tak, że lewa strona z tyłu siedzi niżej niż prawa strona. Kiedy samochód złapać za relingi i pociągnąć w dół to prawa strona "odbija" a lewa minimalnie.Sprawdź, czy w jednej sprężynie się skrajny zwój nie ukruszył. -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2012-08-12 11:22:58 | |
Autor: V-Tec | |
jakie amortyzatory wybrać? | |
W dniu 2012-08-08 15:11, mohonk pisze:
Witam Szanowne Grono, Ja ostatnio wymieniłem na Kayaby z tyłu. Efekt - auto lepiej się prowadzi, mniej buja. O trwałości nie powiem bo może z 10kkm przejechałem. pozdrawiam, W. |