jakie buty skitur/freeride

Data: 2015-04-20 02:54:56
Autor: Szymon R.
jakie buty skitur/freeride
W dniu niedziela, 12 kwietnia 2015 23:09:10 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:
Witam,

Jesteś nastawiony na te Scarpy - to je kup. Ja jedynie chce zaznaczyć, że to nie jedyny but, jaki możesz kupić, a spełni Twoje oczekiwania..
Może i odczytałeś, że zachęcam do Dynafita, ale mam swoje doświadczenia z innymi butami i potrafię docenić wygodę użytkowania butów tej marki.
Sam podejmij decyzję.
Aha, będąc w Zakopanem, zajrzyj do borkowski_poker (taki nick na allegro), ma też kilka butów do sprzedaży, ale wpierw umów się z nim.
Dodatkowo w Nowym Targu jest Tadek (kupowałem u niego trochę sprzętu, gro osób podobnie): 501-364-010

Szymon

Data: 2015-04-20 15:34:34
Autor: Titus Atomicus
jakie buty skitur/freeride
In article <ffd46cc8-7b9d-40bd-b3c2-84d604223d3b@googlegroups.com>,
 "Szymon R." <bacowka@gory.com.pl> wrote:

> [...]

Jesteś nastawiony na te Scarpy - to je kup. Ja jedynie chce zaznaczyć, że to nie jedyny but, jaki możesz kupić, a spełni Twoje oczekiwania.

E, przeciez nie jedyny.
Na razie biore pod uwage rozne wersje Maestrali (zwykle, zwykle 1.0, RS i nowe RS), Dynafity Mercury, i Neo.
Dynafity sa nieco lzejsze (biorac porownywalne modele), ale tez i drozsze.
Co wiecej, rozne buty maja rozne ksztalty kapcia wiec to co jednemu pasuje, drugiemu juz niekonecznie,

Może i odczytałeś, że zachęcam do Dynafita, ale mam swoje doświadczenia z innymi butami i potrafię docenić wygodę użytkowania butów tej marki.

A w jakich konkretnie butach jezdziles przez ostatnie, powiedzmy, 20 lat?

Sam podejmij decyzję.

Najpierw musze poprzymierzac.

[...]

Zapisalem. Dzieki.

--
TA

Data: 2015-04-20 17:25:20
Autor: Szymon
jakie buty skitur/freeride
W dniu 2015-04-20 o 15:34, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

I do tego zmierzam, pisząc o alternatywie Scarpy, która rzekomo uchodzi za szerokiego buta. Ja mam szeroką stopę, a po wygrzaniu botka, TLT6, idealnie pasuje.
Z kolei Garmont też był szeroki, i po 2 latach użytkowania (również botek termo) zauważalnie się rozklapał (a but jak na swój rocznik uchodzi za sztywny model).
Zapaliła się kontrolka, by mierzyć odpowiednio ciasny but, bo wiem, że dogrzanie idealnie opnie stopę. Ważne, by bez botka stopa swobodnie i bez przeszkód mieściła się w bucie (skorupie). Resztę formowanie dopasuje (choć istnieje spore prawdopodobieństwo, że idea formowania nie przekona Ciebie do kupna ciaśniejszych butów (nie mniejszych), ponieważ możesz przestraszyć się uwierania botka).

Możesz też na siłę chcieć kupić buta, "bu ludzie dobrze o nim mówią, więc i dla mnie będzie dobry", ale wiem, żeś już masz swoje lata i na pewno rozsądnie podejmiesz decyzję.

Może i odczytałeś, że zachęcam do Dynafita, ale mam swoje doświadczenia z
innymi butami i potrafię docenić wygodę użytkowania butów tej marki.

A w jakich konkretnie butach jezdziles przez ostatnie, powiedzmy, 20 lat?

Raichle Concordia, Scarpa Avant, Garmont Megaride, Tlt6

Sz.

Data: 2015-04-21 03:58:24
Autor: Titus Atomicus
jakie buty skitur/freeride
In article <mh35p3$gaj$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
 Szymon <bacowkaSP@Mgory.com.pl> wrote:

> [...]

I do tego zmierzam, pisząc o alternatywie Scarpy, która rzekomo uchodzi za szerokiego buta. Ja mam szeroką stopę, a po wygrzaniu botka, TLT6, idealnie pasuje.
Zdaje sie, ze z ta szerokoscia Scarpy to jakis mit.
Po pierwsze szerokosc to nie wszystko - jak wynika ze znanego artykulu Kuby Radlinskiego - wazny jest ksztalt stopy.
Z kolei w opisach Dynafita podkreslane jest ze one sa szerokie w palcach, a waskie w piecie.

[...]
Bede testowal.
Na razie - przymierzalem dzis Black Diamond Factor 130.
Masakra. Niby na dlugosc but byl ok, ale jakis wyjatkowo waski - cisnal z bokow jak imadlo - nikt mnie nie przekona ze termoformowanie cos pomoze.
I calosc jakas toporna - nie wyobrazam sobie chodzenia w czyms takim.

Możesz też na siłę chcieć kupić buta, "bu ludzie dobrze o nim mówią, więc i dla mnie będzie dobry", ale wiem, żeś już masz swoje lata i na pewno rozsądnie podejmiesz decyzję.

No przeciez probuje roznych.

No, ale pamietaj, ze ta wygoda dotyczy tylko tych ktorym te buty pasuja. A konkretnie pasuja konkretne modele tej firmy.

> A w jakich konkretnie butach jezdziles przez ostatnie, powiedzmy, 20 lat?

Raichle Concordia, Scarpa Avant, Garmont Megaride, Tlt6

No, faktyczne rozne.
ok
Ale na Denali XT nie jezdziles. :-)
--
TA

Data: 2015-04-21 04:05:57
Autor: Titus Atomicus
jakie buty skitur/freeride
In article <Titus_Atomicus-25C757.15343420042015@node1.news.atman.pl>,

> Aha, będąc w Zakopanem, zajrzyj do borkowski_poker (taki nick na allegro), > ma > też kilka butów do sprzedaży, ale wpierw umów się z nim.

Obecnie chyba nic nie wystawia...

--
TA

Data: 2015-04-26 00:38:23
Autor: Titus Atomicus
jakie buty skitur/freeride
Witam,
Zwiedzilem wszystkie sklepy w Krakowie (znaczy Polarsport) i w Zakopanem.
Mierzylem Scarpa Maestrale i DynafityNeo.
Innych, podobnych butow w moim rozmiarze nie bylo.
Scarpa Maestrale pasowaly idealnie, Dynafity Neo cisnely z przodu za to lataly w piecie i jakos nie przekonywaly mnie zapewnienia sprzedawcy, ze termoformowanie pomoze.
--
TA

jakie buty skitur/freeride