jakie buty skitur/freeride

Data: 2015-04-12 23:09:10
Autor: Titus Atomicus
jakie buty skitur/freeride
Witam,
Poniewaz zastanawiam sie nad wymiana sprzetu skitur, postanowilem rozpoczac od butow.
Od 10 lat wciaz jezdze na niebieskich Scarpa Denali XT.
Jesli chodzi o sztywnosc - sa calkiem ok - jakos nuczylem sie na nich jezdzic i nie narzekam (mimo, ze wczesniej jezdzilem na zjazdowych Langach).
Gorzej jest z podejsciami - imho nie ma duzej roznicy miedzy pozycja ski i walk. No i zwazylem te buty - waza 4kg (czyli 2000g na buta).
Posiadacze nowych butow twierdza, ze obecne buty od tych Denali XT dziela lata swietlne.
CZy na pewno?

Tutaj lista roznych butow z podana twardoscia/flexem.
http://coldthistle.blogspot.com/2013/10/touring-boot-flex-ratings.html
 O ile wyzszy flex przyjme z zadowoleniem, to chetnie dowiedzialbym sie jak te nowe buty sprawuja sie przy podejsciu.

Myslalem o Scarpa Maestrale - czy ktos uzywal kiedys Denali XT, a teraz Maestrale i moglby sie wypowiedziec?
No i czy pol kilo jakie pewnie w sumie zaoszczedze na wadze naprawde robi roznice?
--
TA

Data: 2015-04-19 22:26:58
Autor: Titus Atomicus
jakie buty skitur/freeride
In article <mh0ovn$4ml$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
 Szymon <bacowkaSP@Mgory.com.pl> wrote:

W dniu 2015-04-19 o 18:05, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

> No, ale Maestrale RS to juz 1,8kg/but.
> Poza tym podajesz nominalna wage czy faktycznie te buty wazyles?
> Ja podaje wage realna.
> I ktore TLT6 masz na mysli, bo znam chyba ze 3 odmiany?

3??? Jakie?
Są "zwykłe" i Performance (+ ewentualnie Woman)
A 'Mountain'?

Mam i ważyłem, r. 27,5 waży 1080 g, r. 28 ok. 1,1 g
Dynafit nie oszukuje i wagę podaje dla odpowiedniego rozmiaru, który zgadza się z rzeczywistością.
Zuwazylem ze wlasciciele Dynafitow mocno zanizaja wage swoich butow.
:-)

> Ale jest jakis kompromis.
> A buty ktore biora pod uwage powinny byc lepsze niz to co mam.

One - większy flex ale i waga większa
TLT6 - wystarczający flex - bdb waga

Nie wiem na ile często bywasz w górach na skiturach, ale jakbyś obserwował w czym ludzie chodzą, to też by dało Ci do myślenia, co jest dobre. Bo zapewne nikt nie kupuje butów dla mody czy nowości.
To jakas dziwna teoria w swietle tego na co zgodzilismy sie w dolnej czesci - znaczy, dla Slowakow i Norwegow jest dobre co innego, niz dla nas?

> Jeszcze raz przypominam:
> http://coldthistle.blogspot.com/2013/10/touring-boot-flex-ratings.html

Myślisz że odczujesz 5 działek flexu? Szczerze zazdroszczę umiejętności!

A moglbys sprecyzowac o co ci chodzi?

> Tylko jazda poza trasa.
> Generalnie - pisalem juz o tym  - przyzwyczailem sie juz do mniejszej
> sztywnosci moich Denali XT w stosunku do szywnych butow zjazdowych na
> ktorych jedzilem wczesniej. Poza jazda po przygotowanej trasie, gdzie
> wieksza sztywnosc by sie przydala.

Mierz, mierz i jeszcze raz mierz. Nie ukierunkowuj się tylko na jednego buta, bo wyczytałeś, że dobry.
O wielu "topowych" butach znajdziesz dobre opinie.
Jasne, dlatego wlasnie w srode jade specjalnie do Krakowa a potem Zakopanego.
Z tym, ze na razie biore pod uwage tylko Maestrale, Maestrale RS i Dynafity Mercury (jesli te ostatnie znajde w cenie ponizej 1500).

> Zalezy jaki freeride i jakie klowe. Pewnie zawodnicze Dynafity nie.
> Ale ja rozmawialem z ludzmi ktorzy skacza troche i jakos z wiazan
> klowych nie wylatuja.
> A te wiazania sa coraz doskonalsze.

Owszem, np. kolega ma Speedy w Majesty Ace, co w mniemaniu wielu, jest niewybaczalnym błędem. A on jeździ bdb i potrafi odpowiednio użytkować zestaw.
Hm, a na czym polega to odpowiednie uzytkowanie?

> Jeszcze raz cytuje:
> http://coldthistle.blogspot.com/2013/10/touring-boot-flex-ratings.html
> I chyba sie mylisz.
> Naprawde testowales wszytskie te buty czy tylko tak sobie piszesz?

Nie muszę osobiście ich testować (choć 5 par miałem na nogach), ale na szczęście mam spore grono znajomych, którzy użytkują lub użytkowali więcej niż 1 parę butów skiturowych i w toku wielu dyskusji, da się wyciągnąć spójne wnioski.

No, ale w takim razie dlaczego Norwegowie i Slowacy dochodza do innych wnioskow?

 > Zreszta pomiedzy seria TLT5 a TLT6 jest spora roznica.

Owszem, stąd polecam np. TLT6.
E, wlasnie ze nie.
Polecales takze LTL5, ktore ta moja znajoma (o ktorej nizej) nazywa kapciami.

> Ale tam pisza co innego.
> :-(

btw - teraz zamiast One sa chyba Neo...

> OK
> Ale czy jezdziles/testowales wszytskie pozostale buty z tej listy?
> http://coldthistle.blogspot.com/2013/10/touring-boot-flex-ratings.html

Nie. Podobnie jak Ty tych wszystkich nie przymierzysz, nie wspominając, że mogą nie być dostępne w PL w rozsądnych cenach.

Dlatego biore pod uwage te ktore wymienilem.

Poza tym pewna konstrukcja buta wymusza inne wymagania od narciarza i tego też trzeba się nauczyć (zaznaczam, że sam miałem do czynienia z 5 parami butów).
Lista listą, ale możliwości zakupowe to równie ważna kwestia.
Nie dalej jak rok temu chciałem kupić buty Lasportivy. Nie było ich nigdzie w promieniu 400km (model/rozmiar). Co prawda zależało mi na tlt6, ale chciałem też przymierzyć inny but, bo mógłby okazać się lepszy dla mojej stopy.

Póki nie przymierzysz, nie przekonasz się czy będzie dobry.
Poza tym kupując buty z botkiem termo, poczytaj sobie sposób ich doboru. Bo nie wyobrażam sobie, że kupisz buty które od razu będą wygodne i wyjdziesz w nich na turę.

OK, ale jak dotad, mimo ze 45 jedze na nartach to nigdy nie mialem botka termo.
tu polecam forum skitury.fora.pl
Tak, czytalem juz chyba wszytsko co tam jest napisane.

> btw znajoma z Norwegii twierdzi, ze tam jezdza sporo.
> I tam zdania sa podzielone - Scarpa Meastrale RS albo Dynafit Mercury.
> To jest taki jakby freerajdowy standard.

Na Słowacji prawie połowa skiturowców śmiga w Scarpach, upodobali sobie tę markę. U nas dominuje Dynafit, później Scarpa i inne marki.
Obie stajnie mają szereg dobrych butów, wzajemnie się uzupełniając. Jedni uważają, że tylko 4 klamry dobrze trzymają na zjeździe, a innym 2 wystarczą.
Abstrahując od różnic w budowie tych butów, przymierz oba i sprawdź, które mogą być lepsze dla Twojej stopy.

To oczywiste.
Odnosze tylko wrazeniem ze jestes bezkrytycznym fanem Dynafitow...
Ja tam uwazam, ze to jest firma porownywalna ze Scarpa.
Jedni i drudzy maja buty lepsze i nieco gorsze.

Ta moja norweska znajoma jezdzi na Dynafitach. O TLT5 wypowiada sie bardzo zle. Teraz jedzi na Mercury, wczesniej na Titanach - mowi ze roznica jest kolosalna.
Ale z drugiej strony ma duzo znajomych jedzacych na scarpa maestralach i wg to sa porownywlne buty.
--
TA

jakie buty skitur/freeride