jakie buty w wysokie góry? La Sportiva czy Meindl? Pomóżcie

Data: 2012-06-30 16:04:25
Autor: Bartek
jakie buty w wysokie góry? La Sportiva czy Meindl? Pomóżcie
w góry, na lód (Alpy, Andy, ale i z nadzieją na wspinaczki ok 7.000 m npm) z tych dwóch modeli, jakie są Wasze rekomendacje czy doświadczenia?

Lasportiva Pamir
http://www.e-pamir.pl/0,4058,la-sportiva-buty-lasportiva-pamir.html

czy

Meindl Engadin MFS
http://www.e-pamir.pl/0,3670,meindl-buty-meindl-engadin-mfs.html

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrowienia.

Data: 2012-06-30 14:22:44
Autor: Jacek G.
On 30 Cze, 16:04, "Bartek" <py...@interia.pl> wrote:
[...]

Skoro planujesz tak ambitne cele, to nie lepiej szukać czegoś z tej
kategorii (z mocowaniem do raków automatycznych) ?
http://www.e-pamir.pl/44,0,wysokogorskie.html
--
Jacek G.

Data: 2012-07-01 09:49:48
Autor: Bartek

Użytkownik "Jacek G." <jginter@wp.pl> napisał w wiadomości news:7a7d5f9e-6b10-4efe-abfa-5034755fb371q2g2000vbv.googlegroups.com...
[...]

============
Masz rację, ale zakładam, że po pierwsze na najwyższe plany kupie inne buty stricte do takiej wspinaczki, a kupując już teraz męczyłbym się w niższych partiach i np. łażąc po Alpach. Po drugie - plany to jedno a ich realizacja może napotkac różne sytuacje, dlatego narazie interesuje mnie to co robię na bieżąco.

Swoją drogą zastanawiam się dlaczego takie jak wyżej buty nie miałyby sobie poradzić na np. Piku Pobiedy.

Data: 2012-07-01 19:39:39
Autor: kef
W dniu 2012-07-01 09:49, Bartek pisze:

[...]

Ja sobie chwalę Meind Engadin. Co prawda mam je dopiero parę miesięcy ale w mokrym, wiosennym śniegu zaczęły łapać wilgoć dopiero trzeciego dnia, a to i tak w sporej części od ślizgania się po płatach śniegu i jego wpadania od góry. Aczkolwiek podczas weekendu majowego i tych upałów w dolnych partiach gór noga mi się mocno pociła w nich.

Data: 2012-06-30 16:46:42
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jakie buty w wysokie góry? La Sportiva czy Meindl? Pomóżcie
Bartek, Sat, 30 Jun 2012 16:04:25 +0200, pl.rec.gory:
[...]

Z tym modelem doświadczenia nie mam, ale moje LaSportivy kupione jakiś czas
temu były absolutnie do rzyci i mam uraz do marki (choć przyznaję, że model
nie był jakiś wybitny - Nevada. Mimo GoreTexu wodoodporność na poziomie
sandałów, buty po roku używania nadal obcierały, etc)...

Meindl Engadin MFS
http://www.e-pamir.pl/0,3670,meindl-buty-meindl-engadin-mfs.html

....a z drugiej strony, wszyscy znajomi, którzy mają Meindle bardzo sobie je
chwalą, tak latem, jak zimą. Z tego, co kojarzę to jeden kolega ma
dokładnie takie Meindle i dość wysoko w nich łaził (choć nie po 7000 m
npm).

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-07-04 23:18:23
Autor: koniec
jakie buty w wysokie góry? La Sportiva czy Meindl? Pomóżcie
A jakie raki chcesz do nich podpiąć?

AK