jakie ciśnienie w oponach na śnieg?

Data: 2009-02-23 04:09:08
Autor: olleo
jakie ciśnienie w oponach na śnieg?
W aktualnych warunkach zdecydowanie priorytetem jest przyczepność w śniegu.

Nizsze cisnienie pozwoli czasem na ruszenie pod gore po sniegu, gdy
buksujace kola nie ciagna - analogicznie, jak w offroadzie.
Ale jest to dzialanie dorazne - jak wjechales gdzies, skad nie mozesz
wyjechac. Nie radze tak jezdzic po miescie/w trasie na codzien, bo
trzymanie boczne, hamowanie itd. znacznie sie wtedy pogarsza. Ze nie
wspomne o spalaniu i zuzyciu opon.

Producenci prawdopodobnie dlatego zalecaja wieksze cisnienie do
zimowych, niz do letnich, gdyz zimowe sa znacznie mieksze.
--
Olleo

Data: 2009-02-23 14:02:43
Autor: PaweL
jakie ciśnienie w oponach na śnieg?

...., bo
trzymanie boczne, hamowanie itd. znacznie sie wtedy pogarsza. Ze nie
wspomne o spalaniu i zuzyciu opon.

Jak się pogarsza jeżeli się polepsza? Po dopompowaniu opon trudniej jest ruszyć, a przy hamowaniu ABS histerycznie terkocze i dłużej hamuje.

Tez się naczytałem że wyższe ciśnienie powoduje lepsze "wgryzanie" sie opon w śnieg. Wygląda na to że "wgryziona" opona wycina śnieg pod sobą tracąc przyczepność.

Paweł

Data: 2009-02-23 08:18:47
Autor: olleo
jakie ciśnienie w oponach na śnieg?
Jak się pogarsza jeżeli się polepsza? Po dopompowaniu opon trudniej jest
ruszyć, a przy hamowaniu ABS histerycznie terkocze i dłużej hamuje.

To, ze pisze o nizszym cisnieniu, to nie znaczy, ze chodzi mi o
porownanie do za wysokiego :)
--
Olleo

jakie ciśnienie w oponach na śnieg?