[OT] jakie czasopismo?

Data: 2009-07-31 10:22:53
Autor: BQB
[OT] jakie czasopismo?
Kiedyś czytałem Chip'a, chciałbym poczytać czasem coś ciekawego, nowego.   Jednocześnie interesują mnie dołączane programy do tych czasopism - pełne wersje, jakie czasopismo byście polecili?

Data: 2009-07-31 09:42:38
Autor: usenet
[OT] jakie czasopismo?

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:4a72a9de$1news.home.net.pl...

..
 Jednocześnie interesują mnie dołączane programy do tych czasopism - pełne wersje, jakie czasopismo byście polecili?

next czy jakos tak

--
usenet

Data: 2009-07-31 11:31:18
Autor: Piotr M
[OT] jakie czasopismo?
usenet pisze:

next czy jakos tak

Potwierdzam, jedyny obecny tytuł na poziomie. Kiedyś też CHIPa czytałem, fajny był, gruby, najbardziej te grudniowe ;) A jeszcze bardziej kiedyś to PCkurier - na nim wychowałem się mając peceta :)

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
  - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2009-07-31 12:03:10
Autor: qwerty
[OT] jakie czasopismo?

.
 Jednocześnie interesują mnie dołączane programy do tych czasopism - pełne wersje, jakie czasopismo byście polecili?

next czy jakos tak

Do nexta już nie dają płyty z programami. Chyba najlepsza gazeta, ale zdarzają się mniejsze, czy większe wpadki.

Data: 2009-08-19 13:52:04
Autor: jureq
[OT] jakie czasopismo?
Dnia Fri, 31 Jul 2009 09:42:38 +0100, usenet napisał(a):

 Jednocześnie interesują mnie dołączane programy do tych czasopism -
pełne wersje, jakie czasopismo byście polecili?

next czy jakos tak

Niestety:

http://mediamikser.pl/article/63559/bauer-zamyka-next

+++ R.I.P. +++

Data: 2009-08-19 23:30:03
Autor: Piotr M
[OT] jakie czasopismo?
jureq pisze:

http://mediamikser.pl/article/63559/bauer-zamyka-next

+++ R.I.P. +++

Ĺťe jak? PrzecieĹź niedawno gazeta się pojawiła... :( To chyba potwierdza   wiele opinii, Ĺźe epoka takich gazet to juĹź przeszłość, w dobie internetu. Ale ja i tak lubię co miesiąc kupić nowy numer i w unoszącej się woni farby drukarskiej poczytać sobie po ludzku, chyba z sentymentu.

BTW.
To niby jest ciekawe:
"Jak przekazał Michał Helman, dyrektor wydawniczy m.in. tytułów komputerowych, wydawnictwo zdecydowało się na użycie znanej już na rynku wydawniczym nazwy "Enter", która jest odpowiednia dla tego magazynu. Jednak jak podkreśla, jego formuła jest zupełnie inna niż wydawanego wcześniej pisma "Enter". Według wydawnictwa nowy miesięcznik to jedno z pierwszych w Polsce „pism społecznościowych”, których treść tworzą czytelnicy. Autor każdej rekomendacji opublikowanej w miesięczniku otrzyma 50 zł. Zdjęcie czytelnika, który nadeśle najciekawszą rekomendację, umieszczane zostanie na okładce."

Hmm, może jeden egzemplarz kupię, a pewnie i to nawet nie. Bez sensu, IMO na taki format nie ma miejsca na rynku tym bardziej..

Data: 2009-08-20 02:01:53
Autor: MC
[OT] jakie czasopismo?
Użytkownik "Piotr M" <xxx@xxx.pl> napisał w wiadomości news:h6hqsr$hl6$1news.onet.pl...
jureq pisze:

http://mediamikser.pl/article/63559/bauer-zamyka-next

+++ R.I.P. +++

Że jak? Przecież niedawno gazeta się pojawiła... :( To chyba potwierdza wiele opinii, że epoka takich gazet to już przeszłość, w dobie internetu. Ale ja i tak lubię co miesiąc kupić nowy numer i w unoszącej się woni farby drukarskiej poczytać sobie po ludzku, chyba z sentymentu.

Next marniał w oczach. Zachwyty nad nim mogły dotyczyć początku, ale im później tym było gorzej. Przestali się znać na tym co pisali.

BTW.
To niby jest ciekawe:
[...]

Nie widzę w tym nic ciekawego. Bzdurnych recenzji jest pełno w internecie. Odpiszesz, ze redaktorzy będą wybierać te lepsze? A na jakiej podstawie można to zrobić bez wykonania testu? Ten pomysł się kupy nie trzyma.
Zresztą Chip próbował zorganizować testowania przez czytelników. Nic z tego nie wyszło. Mają krótką pamięć.

Data: 2009-08-29 10:02:57
Autor: Radosław Sokół
[OT] jakie czasopismo?
Piotr M pisze:
Że jak? Przecież niedawno gazeta się pojawiła... :( To chyba potwierdza  wiele opinii, że epoka takich gazet to już przeszłość, w dobie

Nie. To potwierdza, że rynek zbytu dla czasopism o wyższych
aspiracjach jest *zbyt wąski*. Żeby wysnuć szersze wnioski
trzeba by przeanalizować dokładniej dane o sprzedaży kolej-
nych numerów, bo pierwsze wydania kupują też osoby o niższym
poziomie wiedzy, potem się zniechęcając i porzucając tytuł;
dopiero potem wchodzi efekt użytkowników "wyższego poziomu",
zniechęcających się do pogarszającego się poziomu pisma.

Data: 2009-07-31 10:29:03
Autor: bofh@nano.pl
[OT] jakie czasopismo?
BQB napisał(a):
Kiedyś czytałem Chip'a, chciałbym poczytać czasem coś ciekawego, nowego.  Jednocześnie interesują mnie dołączane programy do tych czasopism - pełne wersje, jakie czasopismo byście polecili?

Idziesz do kiosku, patrzysz co jest w danym numerze i kupujesz. A tak to mogę Ci polecić playboya.

wer

Data: 2009-07-31 09:40:57
Autor: DooMiniK
[OT] jakie czasopismo?
bofh@nano.pl wrote:
BQB napisał(a):
[...]

.... ale tam nie ma pełnych wersji - są tylko triale ;)

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,

Data: 2009-07-31 12:06:44
Autor: Radosław Sokół
[OT] jakie czasopismo?
BQB pisze:
Kiedyś czytałem Chip'a, chciałbym poczytać czasem coś ciekawego, nowego.

To niestety głównie w Internecie i głównie po angielsku.

W polskich czasopismach informatycznych nie ma ciekawych
rzeczy, głównie poradniki z używania Windows i testy
sprzętu, przydatne raz na kilka lat.

 Jednocześnie interesują mnie dołączane programy do tych czasopism -

Po co? Większość rzeczy można ściągnąć równie legalnie z
Internetu.

pełne wersje, jakie czasopismo byście polecili?

Nie ma sensu regularnie kupować czegoś dla pojawiającej się
raz na jakiś czas darmowej pełnej wersji jakiegoś przydatne-
go programu. Lepiej chodzić co jakiś czas do sklepu i pat-
rzeć, co dają w którym czasopiśmie.

Data: 2009-07-31 11:41:52
Autor: usenet
[OT] jakie czasopismo?

"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message news:2009073110064600grush.one.pl...

To niestety głównie w Internecie i głównie po angielsku.

ktos moze nie umiec angielskiego, wolec wersje papierowa albo po prostu woli czytac w jezyku ojczystym

Po co? Większość rzeczy można ściągnąć równie legalnie z
Internetu.

moze to i dziwne ale ktos moze nie miec internetu

zgadza sie

--
usenet

Data: 2009-07-31 14:05:24
Autor: Radosław Sokół
[OT] jakie czasopismo?
usenet pisze:
To niestety głównie w Internecie i głównie po angielsku.

ktos moze nie umiec angielskiego, wolec wersje papierowa albo po prostu woli czytac w jezyku ojczystym

Co z tego, że woli? *Nie ma* dobrych materiałów po polsku
(albo jest ich bardzo mało) i albo ten ktoś się nauczy czy-
tać po angielsku, albo nie będzie czytał *w ogóle*.

Dawno minęły czasy, gdy jedynie profesjonaliści pracujący
w czasopismach komputerowych mieli dostęp do najświeższych
informacji, jeździli po konferencjach i targach, a ich tek-
sty czytało się jakby to było objawienie. Dzisiaj często
najlepsze teksty powstają pół-amatorsko, w serwisach in-
ternetowych nie ograniczonych cyklem wydawniczym i obję-
tością. A w Polsce takich serwisów jest ledwie kilka.

moze to i dziwne ale ktos moze nie miec internetu

W dzisiejszych czasach to byłoby - szczerze mówiąc - na-
prawdę dziwne.

Data: 2009-08-01 16:28:25
Autor: Tomaszek
[OT] jakie czasopismo?
Radosław Sokół pisze:
W dzisiejszych czasach to byłoby - szczerze mówiąc - na-
prawdę dziwne.

Też mieszkam w wielkim mieście, to mogę tak powiedzieć i udawać, że problemu nie ma. Ale jest. Wyobraź sobie wiochę, gdzie jest telefon, ale nie ma Neostrady ( PCM na linii sprawę załatwia) Kablówki też nie uwidzisz. A bezprzewodowy internet to zaledwie GPRS, albo i to nie. No i   co ma zrobić taki młody zapaleniec-informatyk-entuzjasta, któremu przyszło żyć w takim miejscu. Pytanie retoryczne, więc na końcu brak znaku zapytania;) W naszym dziwnym kraju internet to nadal nie jest standard, to luksus.
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-08-03 10:25:45
Autor: Mark
[OT] jakie czasopismo?
Dnia Fri, 31 Jul 2009 14:05:24 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

 Dzisiaj często
najlepsze teksty powstają pół-amatorsko, w serwisach in-
ternetowych nie ograniczonych cyklem wydawniczym i obję-
tością. A w Polsce takich serwisów jest ledwie kilka.

Polecisz te serwisy?  Z checia tam zagladne

--
Mark

Data: 2009-08-14 13:34:55
Autor: Radosław Sokół
[OT] jakie czasopismo?
Mark pisze:
Polecisz te serwisy?  Z checia tam zagladne

Raczej nic nie polecę, bo o tych polskich serwisach pisałem
tylko, że *są*, ale jakości nie znam, bo nie odwiedzam nic
poza tym, co podałem w poście obok (no, TwojePC czasem od-
wiedzam).

Data: 2009-07-31 20:41:44
Autor: MC
[OT] jakie czasopismo?
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009073110064600grush.one.pl...

W polskich czasopismach informatycznych nie ma ciekawych
rzeczy, głównie poradniki z używania Windows i testy
sprzętu, przydatne raz na kilka lat.

A czytasz któreś?

Data: 2009-07-31 21:17:42
Autor: Radosław Sokół
[OT] jakie czasopismo?
MC pisze:
W polskich czasopismach informatycznych nie ma ciekawych
rzeczy, głównie poradniki z używania Windows i testy
sprzętu, przydatne raz na kilka lat.

A czytasz któreś?

CHIP regularnie, czasem Next i PC-World Komputer.

Data: 2009-08-01 11:52:04
Autor: grafi
[OT] jakie czasopismo?
Radosław Sokół pisze:
BQB pisze:
Kiedyś czytałem Chip'a, chciałbym poczytać czasem coś ciekawego, nowego.

To niestety głównie w Internecie i głównie po angielsku.

co w tym temacie polecasz?

grafi

Data: 2009-08-01 13:08:46
Autor: Radosław Sokół
[OT] jakie czasopismo?
grafi pisze:
co w tym temacie polecasz?

Przede wszystkim ArsTechnica i AnandTech.

Dodatkowo:

  - http://www.hardocp.com/
  - http://duartes.org/gustavo/blog/
  - http://www.neowin.net/
  - http://lwn.net/
  - http://blogs.msdn.com/oldnewthing/
  - http://www.osnews.com/

Data: 2009-08-02 01:17:46
Autor: MC
[OT] jakie czasopismo?
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009080111084800grush.one.pl...
grafi pisze:
co w tym temacie polecasz?

Przede wszystkim ArsTechnica i AnandTech.

Trafiają się rodzynki, ale sporo tekstów jest na niskim poziomie.

Data: 2009-08-02 02:17:32
Autor: Piotr M
[OT] jakie czasopismo?
MC pisze:

Trafiają się rodzynki, ale sporo tekstów jest na niskim poziomie.

Dopisze że chodzi o net.

Ok. A gdyby tak nie z merytorycznego punku widzenia? Przecież to jasne że w necie jest info do obrzygania.

Takie tutaj gadki szmatki.
Jak nie ma netu, to (nie wiem) stoi się w sklepie i czyta wszystkie gazety IT. I po co tu filozofia?

A sedno jest w tym, że jest coś takiego, że kupuje się co miesiąc czasopismo. I to nie ważne czy kosztuje przykładowo 6.99 czy 11.99. Nie ważne czy ma płytę czy nie. Po prostu się kupuje co miesiąc. To jest wartość.

Wątkotwórca wspomniał o płytach z pełnymi programami dołączonych do gazety. Otóż w większości przyypadków te same programy można nabyć również w sieci i też w pełnych wersjach. Tylko poszukać.

I w ogóle.
Mędrcy, tylko nie piszcie więcej, że w jakiejś wiosce, etc nie ma neta. Kogo w tym wątku to obchodzi? Było zagadnienie o czasopisma a nie dostęp do internetu.
Zadziwia mnie rozumowanie niektórych ludzi

Data: 2009-08-03 09:04:28
Autor: Radosław Sokół
[OT] jakie czasopismo?

http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2007-11&id=680

Data: 2009-08-03 10:10:56
Autor: Piotr M
[OT] jakie czasopismo?
Radosław Sokół pisze:

http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2007-11&id=680

Racja racja

Data: 2009-08-01 16:23:34
Autor: Tomaszek
[OT] jakie czasopismo?
BQB pisze:
Kiedyś czytałem Chip'a, chciałbym poczytać czasem coś ciekawego, nowego.  Jednocześnie interesują mnie dołączane programy do tych czasopism - pełne wersje, jakie czasopismo byście polecili?

Co jakiś czas pojawia się tu ktoś z takim problemem jak Ty i najczęściej dostaje takie odpowiedzi, jakie Ty dostałeś poniżej. Rynek czasopism komputerowych tak naprawdę zdycha i nie wiem czy jest śmierć do końca naturalna. Oczywiście internet nie ułatwia bytu czasopismom papierowym, ale bez przesady. Skoro w kioskach leży tyle szmatławców, to mogłoby się teoretycznie pojawić coś dla zaawansowanych użytkowników.

Do przejrzenia nadaje się Next, pozostałe pisma naprawdę straszą błędami, niechlujstwem piszących. Nawet Next nie jest warty, żeby kupować go co miesiąc, ani już tym bardziej zamawiać prenumeratę. Takie czasy drogi panie ;)

Data: 2009-08-01 18:15:11
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
[OT] jakie czasopismo?
On Sat, 01 Aug 2009 16:23:34 +0200, Tomaszek <tomaszek@judeland.pl>
wrote:

[...]

Next wszedl w pewna nisze ale niesty upodabnia sie ostatnio do Chipa i
PCWK. Plus jest taki ze zrezygnowali z CD/DVD co zmniejszylo im cene
do poziomu Komputer Swiat i okolice a poziom jednak pozostal.

Ja specyficznie z polskich gazetek czytuje dosc regularnie Linux Plus,
Linux Magazne i NetWorlda. Ale szczerze pwoeim ze to raczej w podrozy
dla zabicia czasu a nie jako glowen zrodlo informacji.

Zdrowko

Data: 2009-08-02 16:49:56
Autor: Marynarz
[OT] jakie czasopismo?

[...]

-- bqb znaczek wiadomo jaki bqb wiadomo co pl

Zapytaj czy mają jeszcze "Bajtek" ?? Pamięta to ktoś jeszcze. Dzisiaj chyba nie ma sensu kupowac gazet, wszystko jest na necie - chociażby www.benchark.pl i jest takich masa strony chipa entera itp.

Data: 2009-08-02 18:33:14
Autor: Piotr M
[OT] jakie czasopismo?
Marynarz pisze:

Zapytaj czy mają jeszcze "Bajtek" ?? Pamięta to ktoś jeszcze.

Baardzo stare czasopisma
http://katalog.erd2.webd.pl/index.html

Data: 2009-08-02 21:06:47
Autor: RadoslawF
[OT] jakie czasopismo?
Dnia 2009-08-02 18:33, Użytkownik Piotr M napisał:
Marynarz pisze:

Zapytaj czy mają jeszcze "Bajtek" ?? Pamięta to ktoś jeszcze.

Baardzo stare czasopisma
http://katalog.erd2.webd.pl/index.html

Jak ktoś się stęsknił to może sobie jeszcze poczytać:
http://retroreaders.pl

Pozdrawiam

Data: 2009-08-02 18:39:10
Autor: MC
[OT] jakie czasopismo?
Użytkownik "Marynarz" <port0@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h54cj2$oho$1news.onet.pl...

[...]

Nawet więcej, np test najseksowniejszych bohaterek gier video na benchmark.pl

Data: 2009-08-04 13:43:45
Autor: Tomaszek
[OT] jakie czasopismo?
Marynarz pisze:
Zapytaj czy mają jeszcze "Bajtek" ?? Pamięta to ktoś jeszcze. Dzisiaj chyba nie ma sensu kupowac gazet, wszystko jest na necie - chociażby www.benchark.pl i jest takich masa strony chipa entera itp.

No więc właśnie. W zasadzie to czekałem aż ktoś wyciągnie Bajtka;) Już nawet żal pisać.... szkoda, że na rynku nie ma już miejsca na takie czasopisma:(

Data: 2009-08-04 14:17:49
Autor: MC
[OT] jakie czasopismo?
Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek@judeland.pl> napisał w wiadomości news:h597g6$220$1nemesis.news.neostrada.pl...
Marynarz pisze:
[...]

Czasopismo muszą utrzymać jego czytelnicy. Wspólnie z reklamodawcami. To od nich zależy co się będzie ukazywać na rynku.

Data: 2009-08-14 13:01:47
Autor: Radosław Sokół
[OT] jakie czasopismo?
MC pisze:
Czasopismo muszą utrzymać jego czytelnicy. Wspólnie z reklamodawcami. To od nich zależy co się będzie ukazywać na rynku.

I dlatego smutne jest, że nie ma na rynku miejsca na ambitne
czasopismo, opisujące kwestie teoretyczne, algorytmikę, przed-
stawiające porównania nie tylko pod kątem 'co kupić', ale 'jak
używać'.

PS. Akurat "Bajtek" jest średnim przykładem, bo jego poziom
     w pewnym zakresie tylko wychodził poza gry i zabawę (ale
     przynajmniej *wychodził*). "Komputer" i "Mikroklan" to
     lepsze przykłady wartościowych czasopism komputerowych.

Data: 2009-08-03 10:10:31
Autor: BQB
[OT] jakie czasopismo?
BQB pisze:
Kiedyś czytałem Chip'a, chciałbym poczytać czasem coś ciekawego, nowego.  Jednocześnie interesują mnie dołączane programy do tych czasopism - pełne wersje, jakie czasopismo byście polecili?

Dziękuję wszystkim za wypowiedzi, odnośnie płyt i pełnych wersji, to głównie chodzi mi o takie, które normalnie w necie są płatne, a gazeta "sprzedaje" program w cenie gazety. Chodzi też o różne rodzaje licencji, czasami trafi się jakiś ciekawy programik, którego bym nawet nie szukał, a może się przydać do np firmy i mam wtedy go całkiem legalnie za bardzo niską cenę. Poczytać też lubię, zarówno na ekranie, jak i na papierze. A czytanie z laptopa który np leży na brzuchu a ja na łóżku wygodne nie jest. Zerknę sobie na ten Next i NetWord.

Data: 2009-08-20 02:03:45
Autor: Konrad Kosmowski
[OT] jakie czasopismo?
** BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> wrote:

Kiedyś czytałem Chip'a, chciałbym poczytać czasem coś ciekawego, nowego.

O apostrofach poczytaj. :)

--

[OT] jakie czasopismo?