jakie kodeksy reglują wyburzenie ścian w blokach i naprawę szkód sąsiadom?

Data: 2009-09-07 13:59:38
Autor: dobrov
jakie kodeksy reglują wyburzenie ścian w blokach i naprawę szkód sąsiadom?
witam
Wyjątkowo słabo się znam się na prawie a potrzebuję znaleźć odpowiednie paragrafy.

Mam nad głową szkodnika, który od pół roku tak rozp... młotem i wiertarą
swoje mieszkanie, że blok się trzęsie a u mnie popękały ściany. Między innymi wyburzał i skuwał powodując gigantyczne wubracje.

Chciałbym zapytać jaki kodeks jest właściwy jeżeli chodzi o ew bezprawność
wyburzania ścian i jaki jeżeli chodzi o naprawianie szkód (już niezależnie od
tego czy wyburzał z zezwoleniem czy bez).
Klikam po jakichś kodeksach wykroczeń i cywilnym ale to wszystko jest takie
ogólnikowe, że nie umiemznaleźć paragrafów do uczepienia.
Pomoże kto?

z góry dzięki

Data: 2009-09-07 12:07:39
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 07 Sep 2009 13:59:38 +0200, dobrov napisał(a):

Chciałbym zapytać jaki kodeks jest właściwy jeżeli chodzi o ew
bezprawność wyburzania ścian i jaki jeżeli chodzi o naprawianie szkód
(już niezależnie od tego czy wyburzał z zezwoleniem czy bez).

Art. 415 i nast. kodeksu cywilnego.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-09-07 14:11:04
Autor: ąćęłńóśźż
jakie kodeksy reglują wyburzenie ścian w blokach i naprawę szkód sąsiadom?
Zawiadom właściwy terytorialnie PINB.
JaC

-- -- -

Data: 2009-09-07 20:19:41
Autor: Rentier
jakie kodeksy reglują wyburzenie ścia n w blokach i naprawę szkód sąsiadom?

Zawiadom właściwy terytorialnie PINB.
JaC

....i zaraz masz wroga śmiertelnego.
Idź do faceta, pokaż szkody, zażądaj naprawy.
Nie zechce- zagroź nadzorem..

Data: 2009-09-08 00:39:40
Autor: dobrov
Rentier wrote:

Zawiadom właściwy terytorialnie PINB.
JaC

...i zaraz masz wroga śmiertelnego.
Idź do faceta, pokaż szkody, zażądaj naprawy.
Nie zechce- zagroź nadzorem..

Wiadomo - najpierw po dobroci. Ale potem nie ma zmiłuj.

Data: 2009-09-08 12:19:30
Autor: Jacek_P
dobrov napisal:
Mam nad głową szkodnika, który od pół roku tak rozp... młotem i wiertarą
swoje mieszkanie, że blok się trzęsie a u mnie popękały ściany. Między innymi wyburzał i skuwał powodując gigantyczne wubracje.

Zglos do PINB, ze facet doprowadzil do popekania scian i zagraza
konstrukcji budynku. Gwarantuje ci, ze interwencja bedzie szybka :)

Chciałbym zapytać jaki kodeks jest właściwy jeżeli chodzi o ew bezprawność
wyburzania ścian i jaki jeżeli chodzi o naprawianie szkód (już niezależnie od
tego czy wyburzał z zezwoleniem czy bez).

Zebrac szkody, wycenic, w razie potrzeby przez rzeczoznawce, koszt rzeczoznawcy
dodac do wyceny. Nastepnie udac sie do sadu i wystapic z wnioskiem
o zabezpieczenie roszczen na hipotece mieszkania, o ile jest wlasnosciowe..

Co do wariantow spoldzielczych to sie nie wypowiadam :)
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-09-09 09:23:31
Autor: ąćęłńóśźż
jakie kodeksy reglują wyburzenie ścian w blokach i naprawę szkód sąsiadom?
To znaczy cztery miesiące zamiast siedmiu, niestety.
JaC

-- -- -

Data: 2009-09-10 11:01:49
Autor: dobrov
Jacek_P pisze:
dobrov napisal:
[...]

Co do zagrożenia - oczywiście ja się nie znam no niemniej wydaje mi się, że
poza spier.... tynkami i "obruszaniem" framug nie ma zniszczeń grożących życiu.
Dzisiaj miała przyjść komisja ze spółdzielni. Zarwałem prace na godzinę rano
- nie przyszli ch....je, nie zadzwonili nawet żeby to wyjaśnić. Żona czeka nadal. Ew. zgłoszenie do PINB chciałem uzależnić od ustaleń tejże komisji oraz stosunku sprawcy do tych ustaleń. Jeżeli nie przyjdą, to kieruję się do PINB.

Zastanawiam się, czy mogę oczekiwać czegoś więcej niż tylko pokrycia realnych
kosztów. 2 miesiące temu miałem remont - gipsowanie i malowanie. Wszystko nowe
a on mi to sp.....lił. Naprawa tego to dodatkowo mój czas na przestawianie
gratów, sprzątanie, użeranie się z wykonawcą, cierpienie psychiczne moje i mojej
żony w 7-mym miesiącu ciąży. My wym mieszkaniu cały czas musimy mieszkać a ono
duże nie jest. Czy to realne, żeby oprócz pokrycia kosztów wyciągnąć jakieś
odszkodowanie? Pazerny nie jestem, nie chcę go ogołocić ale k... mać -
my naprawdę dostajemy i jeszcze dostaniemy porządnie po d... w związku z jego
cholernymi fanaberiami.

BTW: jak szukać rzeczoznawcy? jak nazywa się tego rodzaju działalność?

jakie kodeksy reglują wyburzenie ścian w blokach i naprawę szkód sąsiadom?