Data: 2013-06-18 22:15:56 | |
Autor: Maciek | |
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki | |
Dnia Tue, 18 Jun 2013 21:53:01 +0200, ToMasz napisał(a):
może być benzyna z gazem. Nie musi być super dynamiczne, ale musi być oszczędne, i tanie. nie starsze niż 10 lat. (...)Ford? nic nie wiem na ten temat, podobno też awaryjna elektornika... Gdyby nie ograniczenie wieku, polecalbym Mondeo mk2. Mam od lat i wiem co mowie. - silnik 1.8 ma 115 koni i jest bardzo zwawy w tym samochodzie - dobrze znosi LPG - z instalacja II gen. pali ok. 12 l LPG, z sekwencyjna 10 - zero problemow z elektronika - zero problemow z silnikiem - czesci tanie jak barszcz - wygodny, pakowny - naprawde dobrze sie prowadzi Wady: lubi go rdza, trzeba znalezc zadbany egzemplarz i dbac. Jesli nie przeskoczysz granicy 10 lat, szukaj benzynowego mk3 kombi. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-06-18 22:57:31 | |
Autor: ToMasz | |
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki | |
Jesli nie przeskoczysz granicy 10 lat, szukaj benzynowego mk3 kombi.nie. JA bym jeździł autem zombie, ale częściej niż ja, będą nim kierować kochane kobiety, więc musi być młodszy. Wracajac do tematu, opis z jednej z aukcji: "Największym + jest profesjonalnie usunięty filtr DPF(koszt 1700zł) Zregenerowana turbina,czyszczony intercooler, wymieniony sterownik turbiny (koszt 1300zł) Wymieniony zawór EGR 2009r (koszt 800zł) Tak więc 3 największe problemy tego modelu masz już z głowy !" czyli lepiej diesla nie dotykać. Jaki silnik wybrać do zagazowania? Jak mondeo ma się do focusa? Dziękuję za sugestie i pozdrawiam ToMasz |
|
Data: 2013-06-19 08:08:00 | |
Autor: Maciek | |
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki | |
Dnia Tue, 18 Jun 2013 22:57:31 +0200, ToMasz napisał(a):
czyli lepiej diesla nie dotykać. Jaki silnik wybrać do zagazowania? Jak mondeo ma się do focusa? Od nowych fordowskich diesli proponowalbym trzymac sie z daleka. Mondeo do Focusa ma sie tak, ze ten pierwszy jest o klase lepszy. Wygodniejszy, wiekszy, lepiej trzymajacy sie drogi. W moim odczuciu rowniez trwalszy (np. zawieszenie w moim Mondeo wymaga znacznie mniejszych nakladow niz w Focusie brata). W Mondeo mk3 o ile wiem w ogole nie bylo silnikow Zetec. Byly motory Duratec o dosc zblizonych osiagach (przynajmniej 1.8 i 2.0). Konstrukcyjnie sa one oparte na silniku Mazdy. Na pewno mnostwo tego jezdzi z LPG, bo widuje, ale osobistych doswiadczen nie mam. Przypuszczam, ze dobra instalacja sekwencyjna bedzie dzialac bezproblemowo. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-06-19 13:16:12 | |
Autor: tá´ | |
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki | |
Maciek wrote:
Od nowych fordowskich diesli proponowalbym trzymac sie z daleka. Raczej od starych, bo te produkowane od kilku lat sÄ juĹź ok (oprĂłcz 1.8 TDCI). W Mondeo mk3 o ile wiem w ogole nie bylo silnikow Zetec. Byly motory Oba nie nadajÄ siÄ do LPG, w kaĹźdym razie na dĹuĹźszÄ metÄ. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2013-06-19 17:07:05 | |
Autor: Maciek | |
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki | |
Dnia 19 Jun 2013 13:16:12 GMT, tá´ napisał(a):
Oba nie nadają się do LPG, w każdym razie na dłuższą metę. Ktore - oba Durateki czy Zetec i Duratec? -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-06-19 15:26:10 | |
Autor: tá´ | |
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki | |
Maciek wrote:
Oba nie nadajÄ siÄ do LPG, w kaĹźdym razie na dĹuĹźszÄ metÄ. Te z Mondeo, nie liczÄ c V6 (ale te z kolei duĹźo palÄ , wiÄc to sĹaba opcja na gaz). 2.0 z Focusa tez siÄ chyba nie nadaje, a te sĹabsze, nie wiem. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2013-06-19 18:53:56 | |
Autor: Maciek | |
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki | |
Dnia 19 Jun 2013 15:26:10 GMT, tá´ napisał(a):
Te z Mondeo, nie licząc V6 (ale te z kolei dużo palą, więc to słaba opcja na gaz). Bzdura kompletna. Zetec na gazie pracuje zupelnie normalnie, zero problemow. Przy instalacji mieszalnikowej jest troche slabszy niz na Pb, ale przy sekwencyjnej nie czuc roznicy. Jedyna niedogonoscia w przypadku Zetekow z konca produkcji mk2 jest koniecznosc czestszej kontroli luzu zaworow. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-06-20 02:28:11 | |
Autor: Excite | |
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki | |
W dniu 2013-06-19 18:53, Maciek pisze:
Przy instalacji mieszalnikowej jest troche slabszy niz na Pb, Trochę to jest słabszy z sekwencyjnym LPG, przy mieszalnikowym to z 2.0 robi się 1.6. |
|
Data: 2013-06-20 10:31:17 | |
Autor: Maciek | |
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki | |
Dnia Thu, 20 Jun 2013 02:28:11 +0200, Excite napisał(a):
Trochę to jest słabszy z sekwencyjnym LPG, przy mieszalnikowym to z 2.0 robi się 1.6. Ja mam 1.8 i na gazie nadal jest to 1.8 ;) Moze to kwestia regulacji instalacji - pali mi ok.12-13 l/100, czyli nieco powyzej sredniej. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-06-20 17:31:34 | |
Autor: Excite | |
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki | |
W dniu 2013-06-20 10:31, Maciek pisze:
Ja mam 1.8 i na gazie nadal jest to 1.8 ;) Jeśli masz mieszalnik to on również dusi silnik na benzynie więc różnice się zacierają. Co innego jak byś porównał elastyczność i moc maksymalną silnika do innego Mondeo które lpg nie ma i nigdy nie miało. Sam ciężar zbiornika swoje robi a mieszalnik to jak słomka przez którą ktoś chciał by oddychać. Dolot jest precyzyjnie wyliczony na zjawiska falowe, wrzucenie tam zwężki to jak cofnięcie się do epoki gaźnikowych wynalazków z lat 70'tych. Inna sprawa że nawet stary gaźnik radzi sobie lepiej z dawkowaniem paliwa niż najlepsze mieszalniki do lpg. |
|
Data: 2013-06-21 21:58:52 | |
Autor: tá´ | |
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki | |
Maciek wrote:
Bzdura kompletna. Zetec na gazie pracuje zupelnie normalnie, zero PiszÄ o mk3. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2013-06-19 15:58:03 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki | |
W dniu 2013-06-19 08:08, Maciek pisze:
Dnia Tue, 18 Jun 2013 22:57:31 +0200, ToMasz napisał(a): Czyli co? Polecasz stare 1.8TD? Czy pierwsze TDCi? Bo akurat od pewnego czasu, Ford używa diesli od PSA i te są duuuuużo mniej awaryjne, niż wcześniejsze konstrukcje Forda. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2013-06-19 17:06:32 | |
Autor: Maciek | |
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki | |
Dnia Wed, 19 Jun 2013 15:58:03 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
Czyli co? Polecasz stare 1.8TD? Czy pierwsze TDCi? Ja bym sie nie skusil ani na tdci, ani na tddi. Starych diesli i turbodiesli nie biore pod uwage, bo watkodawca chce auto maks. 10-letnie. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-06-19 15:30:04 | |
Autor: tá´ | |
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki | |
Maciek wrote:
Ja bym sie nie skusil ani na tdci, ani na tddi. Starych diesli i Te oznaczenia nic nie mĂłwiÄ , bo kryjÄ siÄ pod nimi róşne silniki. Te nowe TDCI (z PSA) sÄ ok. Starsze 2.0 TDDI teĹź byĹo ok, chociaĹź to jeszcze nie common rail, ale bardzo solidna jednostka. Od reszty naleĹźy siÄ trzymaÄ z daleka, szczegĂłlnie od tych jeszcze fordowskich TDCI. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2013-06-20 10:52:35 | |
Autor: anacron | |
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki | |
W dniu 18.06.2013 22:15, Maciek pisze:
Gdyby nie ograniczenie wieku, polecalbym Mondeo mk2. Mam od lat i wiem co ILE? http://www.motostat.pl/vehicle-stats/16017 Te silniki, jak dobrze LPG ustawione średnio w 9 się zamykają LPG. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-06-20 13:39:33 | |
Autor: Maciek | |
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki | |
Dnia Thu, 20 Jun 2013 10:52:35 +0200, anacron napisał(a):
ILE? http://www.motostat.pl/vehicle-stats/16017 Te silniki, jak dobrze Ale ja pisalem o mondeo dwojce. Popatrz sobie na statystyki dla mk2 chocby na tym motostacie. Posortuj od najwiekszej liczby tankowan. Wychodzi 10,5-11 litrow. A ja podaje wlasna wieloletnia srednia z cyklu mieszanego (zazwyczaj 35-40% to miasto, a konkretnie zakorkowany Krakow, reszta wies, nie autostrada). W trasie spala mi 11 l/100 km. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-06-20 16:35:11 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki | |
W dniu 2013-06-20 10:52, anacron pisze:
W dniu 18.06.2013 22:15, Maciek pisze: Ty jednak jesteś sprawny inaczej. Spójrz na listę tankowań, a nie na durne podsumowanie zafałszowane błędnymi wpisami. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2013-06-20 17:25:50 | |
Autor: Artur Maśląg | |
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki | |
W dniu 2013-06-20 16:35, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2013-06-20 10:52, anacron pisze:(...) ILE? http://www.motostat.pl/vehicle-stats/16017 Te silniki, jak dobrze Zbyt dużo wymagasz :) |
|
Data: 2013-06-20 18:21:26 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki | |
W dniu 2013-06-20 17:25, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2013-06-20 16:35, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Spojrzenia. To też za dużo? Zrozumienia nie oczekuję. Tym bardziej, że on sam (w innym wątku), stwierdza, cyt."Rozumiem, że do pracy w GITD, Policji, czy SM nie potrzeba mgr z fizyki ale kurwa, umiejętność czytania ze zrozumieniem instrukcji obsługi to chyba poziom gimnazjum jest." -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2013-06-20 20:37:04 | |
Autor: Artur Maśląg | |
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki | |
W dniu 2013-06-20 18:21, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2013-06-20 17:25, Artur Maśląg pisze: Tak. Zrozumienia nie oczekuję. Bez jaj :) Tym bardziej, że Sam widzisz, że nawet z tym ma problemy. Niedawno nawet pokazał filmik, w którym miał okazję porozmawiać (wymienić argumenty) z doktorem Mariuszem Sokołowskim, rzecznikiem prasowym Komendanta Głównego Policji, czynnym policjantem w stopniu inspektora. Nawet jako tło programu wypadł blado, a co dopiero jako 'partner' do jakiejkolwiek dyskusji. O reszcie to już nawet nawet pisać nie będę... |
|