Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki

jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki

Data: 2013-06-18 22:15:56
Autor: Maciek
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
Dnia Tue, 18 Jun 2013 21:53:01 +0200, ToMasz napisał(a):

może być benzyna z gazem. Nie musi być super dynamiczne, ale musi być oszczędne, i tanie. nie starsze niż 10 lat. (...)Ford? nic nie wiem na ten temat, podobno też awaryjna elektornika...

Gdyby nie ograniczenie wieku, polecalbym Mondeo mk2. Mam od lat i wiem co
mowie.

- silnik 1.8 ma 115 koni i jest bardzo zwawy w tym samochodzie
- dobrze znosi LPG
- z instalacja II gen. pali ok. 12 l LPG, z sekwencyjna 10
- zero problemow z elektronika
- zero problemow z silnikiem
- czesci tanie jak barszcz
- wygodny, pakowny
- naprawde dobrze sie prowadzi

Wady: lubi go rdza, trzeba znalezc zadbany egzemplarz i dbac.

Jesli nie przeskoczysz granicy 10 lat, szukaj benzynowego mk3 kombi.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-06-18 22:57:31
Autor: ToMasz
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
Jesli nie przeskoczysz granicy 10 lat, szukaj benzynowego mk3 kombi.
nie. JA bym jeździł autem zombie, ale częściej niż ja, będą nim kierować kochane kobiety, więc musi być młodszy.
Wracajac do tematu, opis z jednej z aukcji:

"Największym + jest profesjonalnie usunięty filtr DPF(koszt 1700zł)
Zregenerowana turbina,czyszczony intercooler, wymieniony sterownik turbiny (koszt 1300zł)
Wymieniony zawór EGR 2009r (koszt 800zł)
Tak więc 3 największe problemy tego modelu masz już z głowy !"

czyli lepiej diesla nie dotykać. Jaki silnik wybrać do zagazowania? Jak mondeo ma się do focusa?

Dziękuję za sugestie i pozdrawiam

ToMasz

Data: 2013-06-19 08:08:00
Autor: Maciek
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
Dnia Tue, 18 Jun 2013 22:57:31 +0200, ToMasz napisał(a):
 
czyli lepiej diesla nie dotykać. Jaki silnik wybrać do zagazowania? Jak mondeo ma się do focusa?

Od nowych fordowskich diesli proponowalbym trzymac sie z daleka.

Mondeo do Focusa ma sie tak, ze ten pierwszy jest o klase lepszy.
Wygodniejszy, wiekszy, lepiej trzymajacy sie drogi. W moim odczuciu rowniez
trwalszy (np. zawieszenie w moim Mondeo wymaga znacznie mniejszych nakladow
niz w Focusie brata).
W Mondeo mk3 o ile wiem w ogole nie bylo silnikow Zetec. Byly motory
Duratec o dosc zblizonych osiagach (przynajmniej 1.8 i 2.0). Konstrukcyjnie
sa one oparte na silniku Mazdy. Na pewno mnostwo tego jezdzi z LPG, bo
widuje, ale osobistych doswiadczen nie mam. Przypuszczam, ze dobra
instalacja sekwencyjna bedzie dzialac bezproblemowo.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-06-19 13:16:12
Autor: tᴏ
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
Maciek wrote:

Od nowych fordowskich diesli proponowalbym trzymac sie z daleka.

Raczej od starych, bo te produkowane od kilku lat są już ok (oprócz 1.8 TDCI).

W Mondeo mk3 o ile wiem w ogole nie bylo silnikow Zetec. Byly motory
Duratec o dosc zblizonych osiagach (przynajmniej 1.8 i 2.0).
Konstrukcyjnie sa one oparte na silniku Mazdy. Na pewno mnostwo tego
jezdzi z LPG, bo widuje, ale osobistych doswiadczen nie mam.

Oba nie nadają się do LPG, w każdym razie na dłuższą metę.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-06-19 17:07:05
Autor: Maciek
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
Dnia 19 Jun 2013 13:16:12 GMT, tᴏ napisał(a):

Oba nie nadają się do LPG, w każdym razie na dłuższą metę.

Ktore - oba Durateki czy Zetec i Duratec?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-06-19 15:26:10
Autor: tᴏ
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
Maciek wrote:

Oba nie nadają się do LPG, w każdym razie na dłuższą metę.

Ktore - oba Durateki czy Zetec i Duratec?

Te z Mondeo, nie licząc V6 (ale te z kolei dużo palą, więc to słaba opcja na gaz). 2.0 z Focusa tez się chyba nie nadaje, a te słabsze, nie wiem.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-06-19 18:53:56
Autor: Maciek
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
Dnia 19 Jun 2013 15:26:10 GMT, tᴏ napisał(a):
 
Te z Mondeo, nie licząc V6 (ale te z kolei dużo palą, więc to słaba opcja na gaz).

Bzdura kompletna. Zetec na gazie pracuje zupelnie normalnie, zero
problemow. Przy instalacji mieszalnikowej jest troche slabszy niz na Pb,
ale przy sekwencyjnej nie czuc roznicy.

Jedyna niedogonoscia w przypadku Zetekow z konca produkcji mk2 jest
koniecznosc czestszej kontroli luzu zaworow.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-06-20 02:28:11
Autor: Excite
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
W dniu 2013-06-19 18:53, Maciek pisze:
Przy instalacji mieszalnikowej jest troche slabszy niz na Pb,

Trochę to jest słabszy z sekwencyjnym LPG, przy mieszalnikowym to z 2.0 robi się 1.6.

Data: 2013-06-20 10:31:17
Autor: Maciek
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
Dnia Thu, 20 Jun 2013 02:28:11 +0200, Excite napisał(a):
 
Trochę to jest słabszy z sekwencyjnym LPG, przy mieszalnikowym to z 2.0 robi się 1.6.

Ja mam 1.8 i na gazie nadal jest to 1.8 ;)
Moze to kwestia regulacji instalacji - pali mi ok.12-13 l/100, czyli nieco
powyzej sredniej.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-06-20 17:31:34
Autor: Excite
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
W dniu 2013-06-20 10:31, Maciek pisze:
Ja mam 1.8 i na gazie nadal jest to 1.8 ;)
Moze to kwestia regulacji instalacji

Jeśli masz mieszalnik to on również dusi silnik na benzynie więc różnice się zacierają. Co innego jak byś porównał elastyczność i moc maksymalną silnika do innego Mondeo które lpg nie ma i nigdy nie miało. Sam ciężar zbiornika swoje robi a mieszalnik to jak słomka przez którą ktoś chciał by oddychać. Dolot jest precyzyjnie wyliczony na zjawiska falowe, wrzucenie tam zwężki to jak cofnięcie się do epoki gaźnikowych wynalazków z lat 70'tych. Inna sprawa że nawet stary gaźnik radzi sobie lepiej z dawkowaniem paliwa niż najlepsze mieszalniki do lpg.

Data: 2013-06-21 21:58:52
Autor: tᴏ
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
Maciek wrote:

Bzdura kompletna. Zetec na gazie pracuje zupelnie normalnie, zero
problemow. Przy instalacji mieszalnikowej jest troche slabszy niz na Pb,
ale przy sekwencyjnej nie czuc roznicy.

Piszę o mk3.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-06-19 15:58:03
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
W dniu 2013-06-19 08:08, Maciek pisze:
Dnia Tue, 18 Jun 2013 22:57:31 +0200, ToMasz napisał(a):

czyli lepiej diesla nie dotykać. Jaki silnik wybrać do zagazowania? Jak
mondeo ma się do focusa?

Od nowych fordowskich diesli proponowalbym trzymac sie z daleka.


Czyli co? Polecasz stare 1.8TD? Czy pierwsze TDCi?
Bo akurat od pewnego czasu, Ford używa diesli od PSA i te są duuuuużo mniej awaryjne, niż wcześniejsze konstrukcje Forda.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2013-06-19 17:06:32
Autor: Maciek
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
Dnia Wed, 19 Jun 2013 15:58:03 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Czyli co? Polecasz stare 1.8TD? Czy pierwsze TDCi?
Bo akurat od pewnego czasu, Ford używa diesli od PSA i te są duuuuużo mniej awaryjne, niż wcześniejsze konstrukcje Forda.

Ja bym sie nie skusil ani na tdci, ani na tddi. Starych diesli i turbodiesli nie biore pod uwage, bo watkodawca chce auto
maks. 10-letnie.


--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-06-19 15:30:04
Autor: tᴏ
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
Maciek wrote:

Ja bym sie nie skusil ani na tdci, ani na tddi. Starych diesli i
turbodiesli nie biore pod uwage, bo watkodawca chce auto maks.
10-letnie.

Te oznaczenia nic nie mówią, bo kryją się pod nimi różne silniki. Te nowe TDCI (z PSA) są ok. Starsze 2.0 TDDI też było ok, chociaż to jeszcze nie common rail, ale bardzo solidna jednostka. Od reszty należy się trzymać z daleka, szczególnie od tych jeszcze fordowskich TDCI.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-06-20 10:52:35
Autor: anacron
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
W dniu 18.06.2013 22:15, Maciek pisze:
Gdyby nie ograniczenie wieku, polecalbym Mondeo mk2. Mam od lat i wiem co
mowie.

- silnik 1.8 ma 115 koni i jest bardzo zwawy w tym samochodzie
- dobrze znosi LPG
- z instalacja II gen. pali ok. 12 l LPG, z sekwencyjna 10

ILE? http://www.motostat.pl/vehicle-stats/16017 Te silniki, jak dobrze
LPG ustawione średnio w 9 się zamykają LPG.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-06-20 13:39:33
Autor: Maciek
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
Dnia Thu, 20 Jun 2013 10:52:35 +0200, anacron napisał(a):

ILE? http://www.motostat.pl/vehicle-stats/16017 Te silniki, jak dobrze
LPG ustawione średnio w 9 się zamykają LPG.

Ale ja pisalem o mondeo dwojce.
Popatrz sobie na statystyki dla mk2 chocby na tym motostacie. Posortuj od
najwiekszej liczby tankowan. Wychodzi 10,5-11 litrow. A ja podaje wlasna
wieloletnia srednia z cyklu mieszanego (zazwyczaj 35-40% to miasto, a
konkretnie zakorkowany Krakow, reszta wies, nie autostrada). W trasie spala
mi 11 l/100 km.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-06-20 16:35:11
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
W dniu 2013-06-20 10:52, anacron pisze:
W dniu 18.06.2013 22:15, Maciek pisze:
Gdyby nie ograniczenie wieku, polecalbym Mondeo mk2. Mam od lat i wiem co
mowie.

- silnik 1.8 ma 115 koni i jest bardzo zwawy w tym samochodzie
- dobrze znosi LPG
- z instalacja II gen. pali ok. 12 l LPG, z sekwencyjna 10

ILE? http://www.motostat.pl/vehicle-stats/16017 Te silniki, jak dobrze
LPG ustawione średnio w 9 się zamykają LPG.


Ty jednak jesteś sprawny inaczej. Spójrz na listę tankowań, a nie na durne podsumowanie zafałszowane błędnymi wpisami.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2013-06-20 17:25:50
Autor: Artur Maśląg
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
W dniu 2013-06-20 16:35, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2013-06-20 10:52, anacron pisze:
(...)
ILE? http://www.motostat.pl/vehicle-stats/16017 Te silniki, jak dobrze
LPG ustawione średnio w 9 się zamykają LPG.

Ty jednak jesteś sprawny inaczej. Spójrz na listę tankowań, a nie na
durne podsumowanie zafałszowane błędnymi wpisami.

Zbyt dużo wymagasz :)

Data: 2013-06-20 18:21:26
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
W dniu 2013-06-20 17:25, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2013-06-20 16:35, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2013-06-20 10:52, anacron pisze:
(...)
ILE? http://www.motostat.pl/vehicle-stats/16017 Te silniki, jak dobrze
LPG ustawione średnio w 9 się zamykają LPG.

Ty jednak jesteś sprawny inaczej. Spójrz na listę tankowań, a nie na
durne podsumowanie zafałszowane błędnymi wpisami.

Zbyt dużo wymagasz :)


Spojrzenia. To też za dużo? Zrozumienia nie oczekuję. Tym bardziej, że on sam (w innym wątku), stwierdza, cyt."Rozumiem, że do pracy w GITD, Policji, czy
SM nie potrzeba mgr z fizyki ale kurwa, umiejętność czytania ze
zrozumieniem instrukcji obsługi to chyba poziom gimnazjum jest."

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2013-06-20 20:37:04
Autor: Artur Maśląg
jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
W dniu 2013-06-20 18:21, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2013-06-20 17:25, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2013-06-20 16:35, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2013-06-20 10:52, anacron pisze:
(...)
ILE? http://www.motostat.pl/vehicle-stats/16017 Te silniki, jak dobrze
LPG ustawione średnio w 9 się zamykają LPG.

Ty jednak jesteś sprawny inaczej. Spójrz na listę tankowań, a nie na
durne podsumowanie zafałszowane błędnymi wpisami.

Zbyt dużo wymagasz :)

Spojrzenia. To też za dużo?

Tak.

Zrozumienia nie oczekuję.

Bez jaj :)

Tym bardziej, że
on sam (w innym wątku), stwierdza, cyt."Rozumiem, że do pracy w GITD,
Policji, czy
SM nie potrzeba mgr z fizyki ale kurwa, umiejętność czytania ze
zrozumieniem instrukcji obsługi to chyba poziom gimnazjum jest."

Sam widzisz, że nawet z tym ma problemy. Niedawno nawet pokazał
filmik, w którym miał okazję porozmawiać (wymienić argumenty)
z doktorem Mariuszem Sokołowskim, rzecznikiem prasowym Komendanta
Głównego Policji, czynnym policjantem w stopniu inspektora.
Nawet jako tło programu wypadł blado, a co dopiero jako 'partner'
do jakiejkolwiek dyskusji. O reszcie to już nawet nawet pisać nie
będę...

jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona