jakie korzyści z WiFi

Data: 2009-07-30 12:53:46
Autor: zbigniew
jakie korzyści z WiFi
Jestem laikiem stąd moje pytanie.
Jakie korzyści są z posiadanie telefonu z funkcja WIFI.
Czy mozna korzytać z darmowych sieci w miastach? czy mogę korzystac z
przegladarki internetowej jeżeli w domu mam sieć wLan?
 Zbigniew

Data: 2009-07-30 21:58:52
Autor: news.onet.pl
jakie korzyści z WiFi

Jakie korzyści są z posiadanie telefonu z funkcja WIFI.
Czy mozna korzytać z darmowych sieci w miastach? czy mogę korzystac z
przegladarki internetowej jeżeli w domu mam sieć wLan?
 Zbigniew

Dokladnie te co wymieniles - oprocz tego.. szybsze i darmowe pobieranie programow z sieci na komorke i bardzo wazna funkcja dla osob, ktore czesto podrozuja. dzieki wifi mozesz bezplatnie rozmawiac przez skype lub voipa nie zalezenie od miejsca w ktorym sie znajdujesz..
--
NEOMOBI

Data: 2009-07-30 22:23:37
Autor: Piotr M
jakie korzyści z WiFi
news.onet.pl pisze:

[...]

Ze względu na niesamowitą prądożerność IMO można ją (wifi) traktować jako bajer, w normalnym użytkowaniu raczej irytujące.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
  - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2009-07-30 23:10:18
Autor: gasper
jakie korzyści z WiFi
Użytkownik "Piotr M" <xxx@xxx.pl> napisał w wiadomości news:h4svgc$h9a$1news.onet.pl...
Ze względu na niesamowitą prądożerność IMO można ją (wifi) traktować jako bajer, w normalnym użytkowaniu raczej irytujące.

no nie wiem - u mnie E51 z wifi trzyma ze 3 dni - po 3 dniach sie nie irytuje ;)

Data: 2009-07-31 09:05:10
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
jakie korzyści z Wi Fi
On Thu, 30 Jul 2009 22:23:37 +0200, Piotr M <xxx@xxx.pl> wrote:

Ze względu na niesamowitą prądożerność IMO można ją (wifi) traktować jako bajer, w normalnym użytkowaniu raczej irytujące.

Nie do końca. Ja np. używam czasami Nokii N95 (wcześniej E61) do
ściągnięcia torrentem jakichs danych. Telefon w nocy na zasilaczu
korzysta z domowego AP-ka a ja rano wykorzystać np. ściągniętą nową
dystrybucję.

Zdrówko

Data: 2009-07-31 19:38:05
Autor: cpt. Nemo
jakie korzyści z WiFi

Użytkownik "Piotr M" <xxx@xxx.pl> napisał w wiadomości

Ze względu na niesamowitą prądożerność IMO można ją (wifi) traktować
jako bajer, w normalnym użytkowaniu raczej irytujące.

Uzywales kiedykolwiek ?
Bo u mnie jakos minimum godzinke stalej pracy wytrzymuje, a ze ladowac
moge prawie od wszystkiego to i czesto korzystam, sa tez miejsca gdzie
mam zasilanie bez klopotu to tam WiFi robi sie juz po prostu niezbedne.

pozdrawiam,

Data: 2009-07-31 20:17:25
Autor: Piotr M
jakie korzyści z WiFi
cpt. Nemo pisze:
[...]

I o tym właśnie piszę..

Data: 2009-08-01 15:26:30
Autor: Sergiusz Rozanski
jakie korzyści z WiFi
Dnia 31.07.2009 Piotr M <xxx@xxx.pl> napisał/a:
cpt. Nemo pisze:
[...]

Jakoś cięko, ja mam obecnie iP i znacznie dłużej trzyma, 2-3 na pewno, wiecej
nie siedziałem. Dużo zalezy też od softu w aparacie, na iP miło się uzywa
www, poczty, skype itd, na moim poprzednim e61 był niby wifi, ale wszystko
takie było nijakie, www z problemami (pliterki wielu stron), poczta jakaś
taka bezpłciowa, nie widział wszystkich folderów imap, tylko główne itd.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-08-02 12:49:17
Autor: mc ruchacz
jakie korzyści z WiFi
Witam.
Pytanie może śmieszne dla znawców ale...
Czy WiFi to to samo co Wlan?

Data: 2009-08-04 22:39:01
Autor: cpt. Nemo
jakie korzyści z WiFi

Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@sergiusz.com>
napisał w wiadomości

> I o tym właśnie piszę..

Jakoś cięko, ja mam obecnie iP i znacznie dłużej trzyma, 2-3 na pewno,
wiecej
nie siedziałem. Dużo zalezy też od softu w aparacie,

Duzo to zalezy od tego co robisz :)
Ja moge np. siedziec prawie caly dzien na GG i bateria nie zdechnie,
szczegolnie jak mam blisko do zrodla WiFi sciemnie obraz itp. ale jak
tylko zaczne cos porzadnie grzebac, sciagac jakies pliczki, wysylac
obfitsza korespondencje z pelnym podswietleniem ekranu i dalsza nieco
odlegloscia od punktu dostepowego to juz nie jest tak rozowo i w
godzinke potrafi bateria zblizac sie do konca :)

pozdrawiam,

Data: 2009-07-30 22:28:35
Autor: J.F.
jakie korzyœci z WiFi
On Thu, 30 Jul 2009 21:58:52 +0200,  news.onet.pl wrote:
[...]

Pod warunkiem ze trafisz na dostepna siec.

A jak wreszcie zaczna egzekwowac dyrektywe unijna, to publicznie
dostepne sieci sie skoncza..

J.

Data: 2009-07-30 20:35:28
Autor: Olgierd
jakie korzyœci z WiFi
Dnia Thu, 30 Jul 2009 22:28:35 +0200, J.F. napisał(a):

Pod warunkiem ze trafisz na dostepna siec.

W zasadzie od grudnia korzystanie z niezabezpieczonej sieci wifi, której administrator po prostu zaniedbał jej zahasłowania, jest karalne.

A jak wreszcie zaczna egzekwowac dyrektywe unijna, to publicznie
dostepne sieci sie skoncza..

Hmm a która to? Bo nie słyszałem, a raczej w całej Europie otwarte hotspoty mają się nieźle.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-07-30 23:10:16
Autor: Piotr M
jakie korzyoeci z WiFi
Olgierd pisze:

W zasadzie od grudnia korzystanie z niezabezpieczonej sieci wifi, której administrator po prostu zaniedbał jej zahasłowania, jest karalne.

A skąd ktoś niby na ulicy będzie wiedział, że to zaniedbanie administratora a nie free hotspot?

Data: 2009-07-31 08:23:34
Autor: Pete
jakie korzyoeci z WiFi
W dniu 30.07.09 23:10, Piotr M pisze:
Olgierd pisze:

[...]

Bo powinien zadbać o to, by się dowiedzieć od właściciela, jaki jest status jego sieci.
Jeśli nie wiesz - nie korzystasz.
Proste.

--
Pete

Data: 2009-07-31 00:36:51
Autor: slaweks
jakie korzyoeci z WiFi
On 31 Lip, 08:23, Pete <nob...@nowhere.com> wrote:

> [...]
> administratora a nie free hotspot?

Bo powinien zadbać o to, by się dowiedzieć od właściciela, jaki jest

W przypadku rzeczy fizycznych proste.
W przypadku fal elektromagnetycznych już takie proste nie jest.
Jak odróżnisz, że coś jest dostępne celowo od dostęnych przez
nieuwagę?

Data: 2009-07-31 09:33:47
Autor: Piotr M
jakie korzyoeci z WiFi
Pete pisze:

Bo powinien zadbać o to, by się dowiedzieć od właściciela, jaki jest status jego sieci.

A jak? W praktyce oczywiście można to sprawdzić? Poza tym nie wyobrażam sobie turysty którego karze sie grzywną za to, że na Rynku korzystał z hotspota.

Jeśli nie wiesz - nie korzystasz.
Proste.

No w sumie racja, gdy coś leży na ulicy nie znaczy od razu że niczyje i że można sobie wziąć. Ale z drugiej strony tu chyba jest inna specyfika. Miejsce publiczne gdy drzwi otwarte to wchodzę (budowa, jakiś lokal, czy coś tam, no oprócz mieszkań). Mam od razu dostać po głowie za nielegalne wtargnięcie?  Hmm, jeżeli weszła taka ustawa (ciekawe jak w innych krajach UE) to w przypadku darmowych punktów, niech będzie też nakaz umieszczania w nazwie np "free", dla ułatwienia życia.

Data: 2009-07-31 10:13:11
Autor: Olgierd
jakie korzyoeci z WiFi
Dnia Fri, 31 Jul 2009 09:33:47 +0200, Piotr M napisał(a):

[...]

Niekoniecznie grzywna ;-) art. 267 par. 2 kk przewiduje nawet 2 lata pozbawienia wolności.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-07-31 13:21:13
Autor: Sergiusz Rozanski
jakie korzyoeci z WiFi
Dnia 31.07.2009 Pete <nobody@nowhere.com> napisał/a:

[...]

Ale ja wiem jaki jest jej status: niezabezpieczona :) to mi akurat w pełni
wystarcza.

Proste.

Proste!

I nie mieszajmy może 'wejścia na czyjąś posesję' z 'używaniem "czyjegoś" wifi'
(i innych publicznych częstotliwości CB, pmr itd) bo one są regulowane
przez całkiem inne prawa.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-07-31 13:27:02
Autor: Olgierd
jakie korzyoeci z WiFi
Dnia Fri, 31 Jul 2009 13:21:13 +0000, Sergiusz Rozanski napisał(a):

[...]

Od grudnia fakt zabezpieczenia danych bądź systemu teleinformatycznego nie stanowi o cechach tego przestępstwa (art. 267 par. 2 kk).

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-08-01 10:22:48
Autor: J.F.
jakie korzyoeci z WiFi
On Fri, 31 Jul 2009 13:27:02 +0000 (UTC),  Olgierd wrote:
[...]

Ale ona jest niezabezpiezona czy publicznie dostepna ? :-)

Bo to mniej wiecej tak jakby wystawic terminal na ulicy bez hasla :-)

J.

Data: 2009-08-01 13:29:25
Autor: Olgierd
jakie korzyoeci z WiFi
Dnia Sat, 01 Aug 2009 10:22:48 +0200, J.F. napisał(a):

Od grudnia fakt zabezpieczenia danych bądź systemu teleinformatycznego
nie stanowi o cechach tego przestępstwa (art. 267 par. 2 kk).

Ale ona jest niezabezpiezona czy publicznie dostepna ?

Co to znaczy "publicznie dostępna"? "Publicznie dostępne" są np. kodowane sieci TV satelitarnej, jednak korzystanie z nich wymaga użycia pewnych urządzeń. Na temat korzystania z lewych urządzeń jest osobna ustawa.

Dotąd było tak, że penalizowane było tylko przełamanie zabezpieczenia. W związku z tym pojawiło się orzecznictwo, zgodnie z którym "kiepskie zabezpieczenie to nie zabezpieczenie". Więc legislatywa postanowiła coś z tym zrobić i zdjęła obowiązek zabezpieczania dostępu do systemu informatycznego. http://bit.ly/2RMWKr

Proste.

Data: 2009-08-01 16:08:54
Autor: J.F.
jakie korzyoeci z WiFi
On Sat, 1 Aug 2009 13:29:25 +0000 (UTC),  Olgierd wrote:
[...]

Rozsyla pakiety wszystkim, przyjmuje od wszystkich, nic nie mowi ze
nie wolno :-)

Ktos zna dokladnie protokol WiFi ? Nie ma tak jakiejs formy
"pytanie jakie sa sieci w okolicy" - "odpowiedz AP" ?
http://bit.ly/2RMWKr

Tam jest brzmienie obecne ? Tak to napisane ze za cholere nie wiadomo o co chodzi i jak sie ma do
przypadku niezabezpieczonej sieci.

J.

Data: 2009-08-01 15:54:11
Autor: Sergiusz Rozanski
jakie korzyoeci z WiFi
Dnia 31.07.2009 Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> napisał/a:

[...]

Masz jakąś interpretację/wyrok z tego paragrafu dot. wifi? bo ten bubel
prawny bez definicji co to 'system informatyczny' (a nie jak pisałeś
teleinformatyczny) to jakiś komputer czy jak, bo imo to chcąc wejść na
www.onet.pl wg tego "prawa" musiałbym najpierw do nich zadzwonić o zgodę,
a oni mi wysłać pozwolenia. Dwa to czy sieć powszechnie nazywana _otwartą_
i dostępną wg prawa telekomunikacyjnego w ogólnodostępnym i wolnym paśmie
2.4GHz nie traktować jak _uprawniony_, skoro są znane i banalnie dostępne
środki _bardzo skutecznie zamykające_ daną sieć.

Więc skoro domyślnie wejście na www.onet.pl (niezabezpieczony serwer www)
traktujemy jako _dozwolony_ a wejście do zasobów konta na inteligo.pl
(zabezpieczony hasłem i ssl serwer https) traktujemy jako _niedozwolony_
to czemu podobnie nie traktować otwartego i zamkniętego wifi?

Po za tym nie widzę możliwości technicznych na ściganie tego, co ma być
niby dowodem? macadres który mogę zmieniać? poszlaki że wszedłem na
jakąś tam stronę (na takich "cudach" personalnie chodzę tylko po ssl).
Jak mi to udowodnisz?

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-08-01 20:27:51
Autor: Olgierd
jakie korzyoeci z WiFi
Dnia Sat, 01 Aug 2009 15:54:11 +0000, Sergiusz Rozanski napisał(a):

Masz jakąś interpretację/wyrok z tego paragrafu dot. wifi? bo ten bubel
prawny bez definicji co to 'system informatyczny' (a nie jak pisałeś
teleinformatyczny)

Nie mam, przepis jest świeży, więc trudno, żeby było jakieś sensowne orzecznictwo.

to jakiś komputer czy jak, bo imo to chcąc wejść na
www.onet.pl wg tego "prawa" musiałbym najpierw do nich zadzwonić o
zgodę, a oni mi wysłać pozwolenia.

Powiedzmy, że charakter treści na Onet.pl wskazuje, że jesteśmy mile widziani.
[...]

Otwartość nie oznacza zgody, zamknięcie nie oznacza braku zgody.
[...]

Nie wiem jak. Pewnie jakoś się da. Ale to jest inna sprawa.

Data: 2009-08-02 08:08:02
Autor: Sergiusz Rozanski
jakie korzyoeci z WiFi
Dnia 01.08.2009 Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> napisał/a:
[...]

Z dowodem z bezprawnego podsłuchu treści? Albo na poszlakach. Osobiście
bałbym się kogoś pozwać bo materiał dowodowy byłby jawnie nielegalny,
albo poszlakowy, a w najgorszym przypadku niska szkodliwość czynu z
bardzo trudnym dowodem łamane przez dość wstydliwe zaniedbanie oskarżyciela.

[...]

Heh, 1. stwierdzisz to _przed_ wejściem na ich system informatyczny,
2. po czym to wnosisz? po braku monitu o zalogowanie?

[...]

Ale nie wykazałeś że łatwo dowieść że w internecie tak właśnie jest,
a to chciałem przedstawić.

[...]

Pewnie jakoś się nie da, to nie jest inna sprawa, bo takie niuanse wyjdą
na potencjalnym procesie. Obrońca podważy dowody z adresem mac, poszlaki
ze śledzenia ruchu w sieci też, podsłuch treści można pod razu skierować
w drugą stronę, więc nawet się nie pojawią. Do tego dodaj niskią szkodliwość
(piszemy cały czas o użyciu czyjegość wifi do przeglądania zewnętrznych
zasobów internetu, nie penetracji lan). I w tej atmosferze sąd daje
2 lata paki :D - byłby w każdym newsie, tvp1 w dzienniku i interwencjach :)

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-08-02 13:09:26
Autor: Olgierd
jakie korzyoeci z WiFi
Dnia Sun, 02 Aug 2009 08:08:02 +0000, Sergiusz Rozanski napisał(a):

I w tej atmosferze sąd daje 2 lata
paki :D - byłby w każdym newsie, tvp1 w dzienniku i interwencjach

Ależ że przepis jest durny jak nie wiem co nie musisz mnie przekonywać. Niestety, nasza legislatywa tonie w głupich pomysłach -- nie od dziś.

Data: 2009-07-31 19:43:19
Autor: cpt. Nemo
jakie korzyoeci z WiFi

Użytkownik "Pete" <nobody@nowhere.com> napisał w wiadomości

Bo powinien zadbać o to, by się dowiedzieć od właściciela, jaki jest
status jego sieci.
Jeśli nie wiesz - nie korzystasz.
Proste.

Byzydury Wasze pleciesz :)
Juz pomijajac ze telefon sam sie loguje do otwartych sieci, bo tak go
ustawia fabryka domyslnie :)

pozdrawiam,

Data: 2009-08-01 10:12:34
Autor: Pete
jakie korzyoeci z WiFi
W dniu 31.07.09 19:43, cpt. Nemo pisze:

[...]

Moi?
A jakiś bardziej rzeczowy argument?
Chętnie wysłucham.
Zwłaszcza w związku z art.267 §2 KK.

Juz pomijajac ze telefon sam sie loguje do otwartych sieci, bo tak go
ustawia fabryka domyslnie :)

Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności. A za korzystanie z sieci bez zezwolenia odpowie właściciel telefonu a nie fabryka.

--
Pete

Data: 2009-08-01 10:38:18
Autor: JoteR
jakie korzyoeci z WiFi
"Pete" napisał:

[...]

Ale wiesz, taka łaczność jest dwukierunkowa. I równie dobrze właściciel telefonu może zaskarżyć właściciela niezabezpieczonej sieci, że mu się jego hotspot wtranżala do aparatu ;->

JoteR

Data: 2009-08-03 01:18:55
Autor: cpt. Nemo
jakie korzyoeci z WiFi

W dniu 31.07.09 19:43, cpt. Nemo pisze:

> [...]

Alez prosze bardzo.
To bardzo glupi i nie przemyslany artykul ktorego chyba nie da sie
zastosowac w praktyce, spartolony jak wiekszosc naszego prawa :)
Podaj mi prosze legalnea definicjie "systemu informatycznego", prawna
definicje, bo inna mnie malo interesuje. Dla mnie dostep do internetu
nie jest dostepem do systemu informatycznego. Prawo nie przewiduje
takiej definicji, wiec nie da sie nikogo skazac za wyimaginowane
"przestepstwo", przynajmniej nikogo kto ma jakiego kolwiek prawnika do
obrony.
Oczywiscie jesli taka siec wysle cokolwiek do mojego telefonu, niechby
nawet SSIDa to juz zaatakowala moj "system informatyczny" poprzez
uzyskanie niechcianego przeze mnie dostepu ?
Jeszcze sie nie nauczyles ze prawo w Polsce pisza albo polinteligenci
robiacy zaocznie mature w trakcie poslowania, albo prowokatorzy ktorzy
robia sobie glupie jaja ze sprawiedliwosci ?

pozdrawiam, leszek

pozdrawiam

Data: 2009-08-03 08:32:03
Autor: J.F.
jakie korzyoeci z WiFi
On Mon, 3 Aug 2009 01:18:55 +0200,  cpt. Nemo wrote:
[...]

System prawny sie tym nie przejmuje. Sa przeciez komentarze, opracowania, opinie, i wieloletnia praktyka w
skazywaniu pijanych za prowadzenie "pojazdu mechanicznego" po pijaku

Dla mnie dostep do internetu
nie jest dostepem do systemu informatycznego.

Powiadasz ze internet to nie system informatyczny ? Odwazna teza :-)

Jeszcze sie nie nauczyles ze prawo w Polsce pisza albo polinteligenci
robiacy zaocznie mature w trakcie poslowania, albo prowokatorzy ktorzy
robia sobie glupie jaja ze sprawiedliwosci ?

No i co z tego, skoro wyrok bedzie prawomocny ..

J.

Data: 2009-07-31 10:25:55
Autor: J.F.
jakie korzyoci z WiFi
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.07.30.20.35.28rudak.org...
[...]

A nie Ty mi podawales ? To ta sama co o gromadzeniu danych z telefonow komorkowych.

a raczej w całej Europie otwarte  hotspoty mają się nieźle.

Ja tam nie wiem, ale juz w marcu musialem sie paszportem legitymowac w Niemczech zeby dostep do hotelowej sieci dostac..

J.

Data: 2009-07-31 09:57:34
Autor: Olgierd
jakie korzyoci z WiFi
Dnia Fri, 31 Jul 2009 10:25:55 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Tam jest tylko o obowiązku rejestrowania danych, np. numeru IP itd. --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-07-31 19:41:54
Autor: cpt. Nemo
jakie korzyoci z WiFi

> [...]

której
administrator po prostu zaniedbał jej zahasłowania, jest karalne.

Podaj podstawe prawna ?
Prawo mowi wylacznie o wlamani z tego co mi wiadomo, ale free hotspotow
i tak jest zatrzesienie wiec nie ma potrzeby korzystac z innych.

pozdrawiam,

Data: 2009-07-31 20:33:18
Autor: Olgierd
jakie korzyoci z WiFi
Dnia Fri, 31 Jul 2009 19:41:54 +0200, cpt. Nemo napisał(a):

[...]

Nieaktualne.
Art. 267 par. 2 kk.

Data: 2009-08-03 01:09:32
Autor: cpt. Nemo
jakie korzyoci z WiFi

> Podaj podstawe prawna ?
> Prawo mowi wylacznie o wlamani z tego co mi wiadomo,

Nieaktualne.
Art. 267 par. 2 kk.

Podaj prosze legalnej definicjie "systemu informatycznego", bo sam
czysty dostep do internetu nie jest dla mnie zadnym system
informatycznym :)
A prawnej definicji brak :)

pozdrawiam, leszek

Data: 2009-08-03 05:21:31
Autor: Olgierd
jakie korzyoci z WiFi
Dnia Mon, 03 Aug 2009 01:09:32 +0200, cpt. Nemo napisał(a):

> [...]

Podaj prosze legalnej definicjie "systemu informatycznego", bo sam
czysty dostep do internetu nie jest dla mnie zadnym system

Aha, uważasz, że bez legalnej definicji różnych pojęć, nie ma konstrukcji przestępstwa? A legalną definicję kradzieży -- znasz?

System teleinformatyczny jest zdefiniowany w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną. IMHO wystarczy.

Data: 2009-07-31 19:40:30
Autor: cpt. Nemo
jakie korzyoci z WiFi

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci

Pod warunkiem ze trafisz na dostepna siec.

W kazdym McDonalds, KFC, pizzaHut itp itd. Miejsc z darmowym WiFi jest
bez liku, wiele z nich pokazuje AutoMapa.
Cala dzielnica Bemowo w Warszawie, wiele wiosek itp.

A jak wreszcie zaczna egzekwowac dyrektywe unijna, to publicznie
dostepne sieci sie skoncza..

Nie tak predko jak myslisz :)

pozdrawiam,

Data: 2009-07-31 10:45:06
Autor: Janeo
jakie korzyoci z WiFi
On 31 Lip, 19:40, "cpt. Nemo" <cpt__n...@poczta.onet.pl> wrote:
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> napisal w wiadomoscinews:jh0475d3e93khdmebh92o8g51uu39pugg64ax.com...

> Pod warunkiem ze trafisz na dostepna siec.

W kazdym McDonalds, KFC, pizzaHut itp itd. Miejsc z darmowym WiFi jest
bez liku, wiele z nich pokazuje AutoMapa.
Cala dzielnica Bemowo w Warszawie, wiele wiosek itp.
Buahahahaha!!!

Data: 2009-07-31 20:21:15
Autor: cpt. Nemo
jakie korzyoci z WiFi

Uzytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com> napisal w wiadomosci
> [...]
jest
> bez liku, wiele z nich pokazuje AutoMapa.
> Cala dzielnica Bemowo w Warszawie, wiele wiosek itp.

Moze nie umiesz znalezc ? bo ja korzytam swobodnie.

pozdrawiam,

Data: 2009-07-31 22:08:18
Autor: Janeo
jakie korzyoci z WiFi
On 31 Lip, 20:21, "cpt. Nemo" <cpt__n...@poczta.onet.pl> wrote:
Uzytkownik "Janeo" <janeo...@gmail.com> napisal w wiadomoscinews:238ffa4d-a5fd-4cf7-9295-4a58caab28fdk30g2000yqf.googlegroups.com...> On 31 Lip, 19:40, "cpt. Nemo" <cpt__n...@poczta.onet.pl> wrote:

wiadomoscinews:jh0475d3e93khdmebh92o8g51uu39pugg64ax.com...

> Buahahahaha!!!

Moze nie umiesz znalezc ? bo ja korzytam swobodnie.
A kogo obchodzą indywidualnje przypadki? Jak tez mieszkam w pobliżu i
jakoś na moim Fritz'u wolnego hotspota nie odbieram.
Jak już coś chcesz radzić, to z jakimś minimum odpowiedzialności, tj.
biorąc pod uwagę WSZYSTKICH w Polsce, a nie Bemowo, a już tym bardziej
jakieś wyimaginowanie "wioski" w Polsce.
Pozdr. - J
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-08-01 00:58:42
Autor: Animka
jakie korzyoci z WiFi
cpt. Nemo pisze:

Cala dzielnica Bemowo w Warszawie, wiele wiosek itp.

A czy w mieszkaniach ten WiFi też działa normalnie i żadnego abonamentu nie trzeba płacić?

--
animka

Data: 2009-08-03 01:11:13
Autor: cpt. Nemo
jakie korzyoci z WiFi

Użytkownik "Animka" <animka@to...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
cpt. Nemo pisze:

Cala dzielnica Bemowo w Warszawie, wiele wiosek itp.

A czy w mieszkaniach ten WiFi też działa normalnie i żadnego
abonamentu
nie trzeba płacić?

W wiellu tak, w wielu jeszcze nie - system jest ciagle w budowie i
rozbudowie. Nie ma zadnych abonamentow.

pozdrawiam,

Data: 2009-07-31 00:57:25
Autor: ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ig natowski)
jakie korzyści z WiFi
zbigniew pisze:
[...]

Jak wyłączę komputer i leżę na łóżku nie chce mi się ruszyć i sprawdzam pocztę czy inne allegro przez telefon. Czasami jestem na tyle leniwy, że po prostu nie chce mi się zwalić z łóżka i włączyć komputer.

ALex

Data: 2009-07-31 01:30:56
Autor: Janeo
jakie korzyści z WiFi
On 31 Lip, 00:57, "ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)"
<a...@graf.torun.pl> wrote:
Jak wyłączę komputer i leżę na łóżku nie chce mi się ruszyć i sprawdzam
pocztę czy inne allegro przez telefon. Czasami jestem na tyle leniwy, że
po prostu nie chce mi się zwalić z łóżka i włączyć komputer.
Zgadza się, mnie też :-).
Tylko ponieważ mój C702 nie ma WiFi, ja to robię identycznie przez
Bluetooth, a komputer i tak chodzi....
Natomiast WiFi na zewnątrz to raczej teoretyczna korzyść - w praktyce
żeby pogadać na VoiP musisz latac jak kot z pęcherzem i szukać
hotspota otwartego(!), wiedzeć gdzie szukać, dojeżdżać do niego
(samochodem? tramwajem? - co za bzdura!), bo nie wszędzie zasięg.
W praktyce więc WiFi użyteczny bardzo w domu (dla leniuszków), na
zewnątrz dla 95% użytkowników to bezużyteczny gadżet.
Pozdr. - J
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-07-31 01:49:34
Autor: slaweks
jakie korzyści z WiFi
On 31 Lip, 10:30, Janeo <janeo...@gmail.com> wrote:
W praktyce więc WiFi użyteczny bardzo w domu (dla leniuszków), na
zewnątrz dla 95% użytkowników to bezużyteczny gadżet.

Raz. Jest wiele miejsc, gdzie można skorzystać (niektóre
duże księgarnie, madonald, niektóre centra handlowe).

Dwa. Czasem lepiej to mieć niż nie mieć bo jak masz możesz nieużywać
a jak nie masz to i tak nie włączysz ;-)

Data: 2009-07-31 10:49:13
Autor: Technolog
jakie korzyści z WiFi
Dnia Fri, 31 Jul 2009 01:30:56 -0700 (PDT), Janeo napisał(a):

W praktyce więc WiFi użyteczny bardzo w domu (dla leniuszków), na
zewnątrz dla 95% użytkowników to bezużyteczny gadżet.

Za wyjątkiem podróży - wiele hoteli i pensjonatów czy przydrożnych stacji
ma już hotspoty. Ale i to okazjonalnie - jak ktoś chce poważniej
pokorzystać z neta w podróży, to ma lapka i jakiś modem GSM.

Data: 2009-07-31 11:16:33
Autor: J.F.
jakie korzyści z WiFi
Użytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com> napisał w wiadomości news:83e43ff8-ab93-49aa-9ca7-a5c460faa423k19g2000yqn.googlegroups.com...
Tylko ponieważ mój C702 nie ma WiFi, ja to robię identycznie przez
Bluetooth, a komputer i tak chodzi....

Mozesz napisac jakie masz ustawienia na telefonie i na komputerze ?

J.

Data: 2009-07-31 22:37:27
Autor: Janeo
jakie korzyści z WiFi
On 31 Lip, 11:16, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Janeo" <janeo...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:83e43ff8-ab93-49aa-9ca7-a5c460faa423k19g2000yqn.googlegroups.com...

>Tylko ponieważ mój C702 nie ma WiFi, ja to robię identycznie przez
>Bluetooth, a komputer i tak chodzi....

Mozesz napisac jakie masz ustawienia na telefonie i na komputerze ?
To cała instrukcja, nie  na krótki post. Na mojej stronie za jakiś
czas będzie dostępna, na razie nie mam weny :-))
Pozdr. - J
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-07-31 01:34:12
Autor: Piotr M
jakie korzyści z WiFi
ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski) pisze:

Jak wyłączę komputer i leżę na łóżku nie chce mi się ruszyć i sprawdzam pocztę czy inne allegro przez telefon. Czasami jestem na tyle leniwy, że po prostu nie chce mi się zwalić z łóżka i włączyć komputer.

Dokładnie :) ja np sprawdzam pogodę, program tv, coś tam w wiki, jakieś telefony i namiary do firm, no i oczywiście nie ma to jak uprzyjemnić sobie czas siedząc na tronie.
Generalnie zawsze fon trzymamy w kieszeni lub pobliżu.
Taka segmentacja i wygoda, nie chce się siedzieć przy biurku i przed stacjonarnym to się leży i kładzie laptopa na brzuchu, gdy za ciężko i za duży trud aby sobie go przynieść i umieścić to się wyciąga rękę i bierze telefon :)

Data: 2009-07-31 12:13:28
Autor: Papkin
jakie korzyści z WiFi
zbigniew wrote:
[...]

bliskie zeru

mam PDA z wifi i korzystam sporadycznie.

Malo jest otwartych a jesli otwarty to pytanie czy to nie honey pot czyli pulapka na myszy mowiac po naszemu. Logujesz sie, sprawdzasz poczte a tu wszystko snifferem pakietow hakier ma jak na dolni. Jesli masz poczte z polaczeniem SSL to problemu nie ma, ale jak zwykla to jest to dosc niebezpieczne, nie wiesz z kim sie laczysz.

wifi spotow jest malo(!) tak wiec i tak mam internet GPRS/EDGE (do poczty wystarczy). Lacze sie przez moj kanal i jestem raczej pewien ze nikt z orange mnie nie szpieguje :) EDGE zasieg jest nawet w lesie wiec i tak bedziesz z tego korzystac.

Jak jest wifi to dobrze, jak nie to sie nie napalaj na to jak szczerbaty na suchary.

Data: 2009-07-31 13:50:20
Autor: Amir
jakie korzyści z WiFi

Obecnie bez wifi telefonu bym nie kupil

WIFi jest obecie prawie wszedzie :)

Markety duze, restauracje itp

Mam w domu, mam u rodziny, mam w pracy,

w telefonie jest zaprogramowany voip skeyp i www poczta itp

wszystko za darmo sprawdzam sobie bez wysokich stawek operatorów za dane

Data: 2009-07-31 21:10:48
Autor: ToMasz
jakie korzyści z WiFi
zbigniew pisze:
[...]
Bardzo dobre pytanie. Wiele jest na tej grypie postów typu chce mieć
telefon z Wifi i GPS, a potem sie okazuje ze samo posiadanie nie daje
zadnych korzysci.
Ale do sedna. Wifi w połączeniu z oprogramowaniem służy (moim zdamiem) w
 wiekszości do korzystania z darmowego internetu. JAsne ze prawie każdy
ma kompa, ale czasem do niego jest daleko( 3.5 metra) albo kolejka. Np w
20 sekund mozesz marudnemu dziecku puscic na dobranoc PopEye z youtube.
  Można też używać telefonu z wifi, jako telefonu Voip/skype. Ja
natomiast postawiłem na PDA serwer FTP. Poco? ano mam dostęp do zdjęć
które właśnie zrobiłem, albo "wrzucam" na telefon jakieś dane. Idzie to
średnio szybko, ale brak kabla rekompensuje tą niewygode.
Podzielam jednak zdanie kolegów - wifi bez współpracującego softu -
płytki bajer. Im bardziej urządzenie, PDA skręca w strone komputerka tym
WIFI jest bardzej wykorzystywane. im bardziej rola urzadzenia zbliża go
do telefonu - tym mniej.
ToMasz

Data: 2009-08-01 00:05:30
Autor: Janeo
jakie korzyści z WiFi
On 31 Lip, 21:10, ToMasz <twit...@gazzeetta.pl> wrote:
Im bardziej urządzenie, PDA skręca w strone komputerka tym
WIFI jest bardzej wykorzystywane. im bardziej rola urzadzenia zbliża go
do telefonu - tym mniej.
Całkowita zgoda.
Ja bym jeszcze podkreślił celowość funkcji WiFi w komórce właśnie,
gdzie teoretycznie WSZYSTKIE jego funkcje (jako pomocnika/
organizatora) mają być przeznaczone do korzystania ad hoc (w każdym
momencie).
Cel WiFi w komórce właśnie - patrząc z tej strony - nie jest
spełniony. Mówienie więc o tym jakie to korzyści ma właściciel komórki
z WiFi jest całkowitym nieporozumieniem, bo jedynie w szczególnych
wypadkach tu wymienionych.
W każdym razie trzeba brać pod uwagę nie owczy pęd (modę) na jakąś
funkcję w telefonie, a to, czy ona nam będzie potrzebna. Nawet GPS
spełniając swoją funkcję w telefonie komórkowym w każdym momencie
(czyli lepiej niż WiFi) będzie bezużyteczny, jeśli wlaścicielowi to
niepotrzebne.
Myślę, że wątkodawca czytając wszystkie odpowiedzi ma już jakieś
rozeznanie, czy mu się WiFi przyda, czy nie :-). Z drugiej strony
ponieważ komórka jest wciąż postrzegana jako bajer (środek do
osiągania wyższego statusu społecznego), wszytkie racjonalne
wypowiedzi i tak na nic się zdadzą...
Pozdr. - J