jakie ma prawa lokator

Data: 2009-05-25 08:49:36
Autor: Piotr
jakie ma prawa lokator
Witam,

razem z żoną mieszkamy u naszych dziadków, jesteśmy zameldowani, wiem że   niedługo dom będzie przeznaczony do wyburzenia bo ma powstać jakaś galeria handlowa. Czy w takim przypadku będzie przysługiwało nam mieszkanie albo odszkodowanie? Czy tylko właściciel domu ma prawo do odszkodowania?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2009-05-25 10:41:40
Autor: Andrzej Lawa
jakie ma prawa lokator
Piotr pisze:
[...]

Jakiego odszkodowania? Kto wyburza cudze domy? Właściciel musiał
sprzedać teren razem z budynkiem.

Data: 2009-05-25 11:14:10
Autor: Piotr
jakie ma prawa lokator

Jakiego odszkodowania? Kto wyburza cudze domy? Właściciel musiał
sprzedać teren razem z budynkiem.

Słyszałem po prostu że jak jakiś developer albo galeria wykupuje kogoś to dla lokatorów też przysługuje mieszkanie/odszkodowanie.
Czy coś takiego istnieje czy to błędne informacje?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2009-05-25 11:23:07
Autor: Cavallino
jakie ma prawa lokator
Użytkownik "Piotr" <pkuleszaUSUNTO@barwa.pl> napisał w wiadomości news:gvdo2s$dc7$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Błędne.
Należy Ci się tylko mieszkanie od gminy, ale chętnych są zazwyczaj setki i jest kolejka na lata.

Inna sprawa, że dopóki nic nie dostaniesz, do siłą Cię wyrzucić z budynku nie mogą.

Data: 2009-05-25 05:39:57
Autor: przypadek
jakie ma prawa lokator
On 25 Maj, 11:23, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Użytkownik "Piotr" <pkuleszaUSU...@barwa.pl> napisał w wiadomościnews:gvdo2s$dc7$1nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]

Błędne.
Należy Ci się tylko mieszkanie od gminy, ale chętnych są zazwyczaj setki i

Dlaczego błędne? Jeśli jest tam stosunek najmu, to po sprzedaży nowy
właściciel, wchodzi w stosunki najmu jako wynajmujący i rozwiązać
umowy może tylko w określony w ustawie o ochronie praw lok. sposób.
Jeśli chce to zrobić szybciej to musi się dogadać.

Data: 2009-05-25 14:41:50
Autor: Cavallino
jakie ma prawa lokator
Użytkownik "przypadek" <przypadek@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]

umowy może tylko w określony w ustawie o ochronie praw lok. sposób.
Jeśli chce to zrobić szybciej to musi się dogadać.

A nie o tym było w tym co wyciąłeś?

Data: 2009-05-25 18:06:06
Autor: Piotr
jakie ma prawa lokator

[...]

No dobra Panowie, czyli jak to jest? Jak jestem zameldowany to coś mi przysługuje czy dać sobie spokój?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2009-05-25 18:15:16
Autor: Maverick
jakie ma prawa lokator
Piotr wrote:

[...]

Powtarzane tutaj ok raz tygodniowo - zameldowanie nie ma nic wspolnego z prawem posiadania/wlasnosci. Lepiej napisz jakim prawem ty/dziadek tam mieszkacie. Czy to mieszkanie wlasnosciowe, czy lokatorskie czy jeszcze inny twor.

--
Regards,
Maverick

Data: 2009-05-25 18:30:03
Autor: Piotr
jakie ma prawa lokator

[...]

Dziadka własnościowe, ja mieszkam i jestem zameldowany.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2009-05-25 18:50:11
Autor: Maverick
jakie ma prawa lokator
Piotr wrote:

[...]

Nie ma znaczenia wg prawa czy jestes zameldowany (co najwyzej jako wykroczenie gdybys mieszkal a nie byl zameldowany, ale to martwy przepis). Jedynie co moze robic roznice to umowa np z deweloperem (na zasadzie - odkupuje mieszkanie za cene rynkowa plus odszkodowanie 10k dla kazdej osoby mieszkajacej tam - wtedy liczba osob jest brana z "zameldowania" - ale to kwestia umowy, a nie przepisow)

Ogolnie rzecz biorac to tobie sie nic nie nalezy. Dziadek moze mieszkanie sprzedac, wtedy kupujacy kupuje mieszkanie z lokatorem (do wasza umowe mozna uznac za najem/urzyczenie) - i to jest jego problem aby Ciebie eksmitowac (o tym poczytaj w googlu lub archiwum - srednio raz w ciagu miesiaca jest temat o eksmisji). To czy dziadek/ty dostaniecie cos wiecej przy sprzedazy (jakies odszkodowania, wynajem mieszkania, inne gwarancje itp) zalezy tylko od waszej umowy z kupujacym dom/mieszkanie.

--
Regards,
Maverick

jakie ma prawa lokator