jakie obowiązki powinien spełniać rowerzysta ?

Data: 2010-06-30 12:48:36
Autor: Kapsel
jakie obowiązki powinien spełniać rowerzysta ?
Wed, 30 Jun 2010 11:10:50 +0200, kluber napisał(a):

jedzie taki bez światełek i ze słuchawkami w uszach,
jak jadę za nim to aż drżę co gość za chwilę zrobi,
bo na pewno mnie nie słyszy ...

Co do świateł - oczywiście mieć powinien. Zakładam jednak, że skoro
widziałeś słuchawki w uszach, to sytuacja nie działa się w środku nocy,
więc ten brak świateł nie uczynił go mniej widocznym. Zgodnie z przepisami
oczywiście to błąd, ale czepianie się o to - w środku dnia - jest bez
sensu.

Co do słuchawek - zakazu nie ma. Sensu też nie. Większość słuchawek
dousznych ma system otwarty, więc w normalnej sytuacji słyszysz co się
dzieje dookoła. Klakson usłyszysz nawet w słuchawkach zamkniętych. Poza tym - co mu po słyszeniu? Żeby wykonać manewr musi się rozejrzeć,
dźwięk silnika z tyłu do niczego mu niepotrzebny. Ty też z otwartymi
szybami jeździsz? :>

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-06-30 13:08:37
Autor: LEPEK
Kapsel pisze:

[...]

światła mieć ma na wyposażeniu, ale w dzień używać nie musi.

[...]

Słuch na rowerze w pewnym stopniu zastępuje lusterka wsteczne.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-06-30 13:27:42
Autor: Kapsel
Wed, 30 Jun 2010 13:08:37 +0200, LEPEK napisał(a):

Kapsel pisze:

[...]

Z tym nie dywaguję, prawo jest w tym zakresie jasne.
Niemniej znam parę osób, co światełek nie mają, ale w nocy nie jeżdżą (albo
wskakują na chodnik - wiem, znów dyskusyjne). Ogólnie więc czepiać braku
świateł w dzień powinna się policja, a nie kierowcy.

[...]

W praktyce, w mieście cały czas ktoś mnie mija. Dopóki nie wykonuję
manewrów, nie potrzebuję nawet tej wiedzy, teoretycznie bowiem kierowca
powinien zachować 1 metr odstępu i tyle. Co mi po tym, czy go usłyszę, czy
nie? Jeśli we mnie wjedzie, nic mi nie pomoże...

Zaś wszelkie zmiany pasa ruchu muszą być poprzedzone rozejrzeniem się,
inaczej to jest samobójstwo. Nie tylko samochody są na drodze, może być np.
inny rowerzysta (szybszy), cichy skuter jakiś, dres w Golfie z 180 na
blacie, cokolwiek. Brak dźwięku nie oznacza, że nic za mną nie jedzie. --
Kapsel
  http://kapselek.net
  kapsel(malpka)op.pl

Data: 2010-06-30 15:25:28
Autor: Axel
"LEPEK" <nobody@nowhere.net> wrote in message

[...]

Moze miec np. w plecaku. Chociaz ja wychodze z zalozenia, ze diody duzo nie zzeraja, naladowanie aku tanie, wiec mimo, ze do pracy 90% drogi to jazda przez parki - zapalam tylne swiatlo. Ale przednie mam w plecaczku...

[...]

Uzywam sluchawek (podlaczonych do radia w telefonie) jako ochrony uszu (niestety od czasu ostrego zapalenia ucha jestem podatny na "przewianie". Ale mam na tyle cicho ustawione, ze w zasadzie moge z kims rozmawiac bez wyjmowania sluchawek z ucha. A odglosy z ulicy slysze doskonale.

--
Axel

Data: 2010-06-30 18:04:14
Autor: Bydlę
Kapsel wrote:
> [...]
> więc ten brak świateł nie uczynił go mniej widocznym. Zgodnie z przepisami
> oczywiście to błąd, ale czepianie się o to - w środku dnia - jest bez

Patrz pan - to tak samo jak z  samochodami.
;>

=--
Bydlę

Data: 2010-07-01 14:10:34
Autor: Kapsel
Wed, 30 Jun 2010 18:04:14 +0200, Bydlę napisał(a):

> [...]
 > sensu.

Patrz pan - to tak samo jak z  samochodami.
 Tu raczej mowa o posiadaniu, a nie korzystaniu. Ale w Twojej myśli się zgadzam też ;)

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-07-01 23:48:46
Autor: Bydlę
Kapsel wrote:

>  Tu raczej mowa o posiadaniu, a nie korzystaniu.
> Ale w Twojej myśli się zgadzam też ;)

:-)

A teraz powinniśmy się obrzucić błotem, bo inaczej nie będziemy pasowali to tonu dyskusji. :-)
No, to plac!

--
Bydlę

Data: 2010-07-02 10:12:18
Autor: Kapsel
Thu, 01 Jul 2010 23:48:46 +0200, Bydlę napisał(a):

> [...]

:-)

A teraz powinniśmy się obrzucić błotem, bo inaczej nie będziemy pasowali to tonu dyskusji. :-)

http://galeria.kapselek.net/displayimage-1108.html

;)

--
Kapsel
  http://kapselek.net

jakie obowiązki powinien spełniać rowerzysta ?