Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   jakie ograniczenia dla modelu latajÄ…cego?

jakie ograniczenia dla modelu latajÄ…cego?

Data: 2011-04-27 12:51:05
Autor: /dev/SU45
jakie ograniczenia dla modelu latajÄ…cego?

Ostatnio znajomy latał modelem szybowca nad Wisłą w Warszawie kręcąc
przy tym film z góry. Po pokazaniu filmu na forum modelarskim dowiedział
się, że miał sporo szczęścia, bo gdyby zobaczyła go policja to miałby
kłopoty, bo nad Wisłą idzie korytarz powietrzny.
Czy ktoś z Was może orientuje się jak to rzeczywiście wygląda? Do jakiej
wysokości można sobie spokojnie śmigać i gdzie nie wolno?

ROZPORZÄ„DZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 11 czerwca 2010 r.
w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące,
§ 3. W polskiej przestrzeni powietrznej wprowadza
się następujące zakazy lub ograniczenia lotów:

4) zakazy lub ograniczenia wykonywania lotów
w strefach R, określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia:

a) nad obszarami miast:
— o liczbie mieszkaÅ„ców od 25 000 do 50 000
— na wysokoÅ›ci mniejszej niż 500 m nad poziomem
terenu dla śmigłowców i samolotów
tłokowych oraz mniejszej niż 1 000 m nad poziomem
terenu dla samolotów wyposażonych
w inne silniki,

— o liczbie mieszkaÅ„ców od 50 000 do 100 000
— na wysokoÅ›ci mniejszej niż 1 000 m nad
poziomem terenu,

— o liczbie mieszkaÅ„ców wiÄ™kszej niż 100 000 —
na wysokości mniejszej niż 1 500 m nad poziomem
terenu,

— miasta stoÅ‚ecznego Warszawy — na wysokoÅ›ci
mniejszej niż 2 000 m nad poziomem terenu,
oraz

b) nad obszarami parków narodowych — statków
powietrznych z napędem, na wysokości mniejszej
niż 1 000 m nad poziomem terenu;

oraz

http://www.lotnisko-babice.pl/atz.php

a jak to się ma do modeli to przyznam że nie wiem. Chyba jak to w VFR w przestrzeni G każdy uważa na siebie?

Data: 2011-04-27 13:08:07
Autor: Michał Grzelak
jakie ograniczenia dla modelu latajÄ…cego?
W dniu 2011-04-27 12:51, /dev/SU45 pisze:


a jak to się ma do modeli to przyznam że nie wiem. Chyba jak to w VFR w
przestrzeni G każdy uważa na siebie?

Akurat w miejscu gdzie kręcony był film jest CTR Okęcia. Przestrzeń klasy C, więc zgodnie z literą prawa model winien mieć złożony plan lotu, otrzymać zgodę od organu kontroli ruchu lotniczego, utrzymywać z owym organem ciągłą dwukierunkową łączność radiową oraz stosować się do jego poleceń.
M..M

Data: 2011-04-27 13:36:54
Autor: grzech
jakie ograniczenia dla modelu latajÄ…cego?


Akurat w miejscu gdzie kręcony był film jest CTR Okęcia. Przestrzeń
klasy C, więc zgodnie z literą prawa model winien mieć złożony plan
lotu, otrzymać zgodę od organu kontroli ruchu lotniczego, utrzymywać z
owym organem ciągłą dwukierunkową łączność radiową oraz stosować się do
jego poleceń.
M..M

Zanim coś napiszesz - sprawdź. Poszukaj sobie w sieci mapki CTR Okęcie i nie wprowadzaj ludzi w błąd.

Data: 2011-04-27 19:10:53
Autor: Sebastian Kaliszewski
jakie ograniczenia dla modelu latajÄ…cego?
Michał Grzelak wrote:
W dniu 2011-04-27 12:51, /dev/SU45 pisze:


a jak to się ma do modeli to przyznam że nie wiem. Chyba jak to w VFR w
przestrzeni G każdy uważa na siebie?

Akurat w miejscu gdzie kręcony był film jest CTR Okęcia. Przestrzeń klasy C, więc zgodnie z literą prawa model winien mieć złożony plan lotu, otrzymać zgodę od organu kontroli ruchu lotniczego, utrzymywać z owym organem ciągłą dwukierunkową łączność radiową oraz stosować się do jego poleceń.
M..M

Zgodnie z przepisami prawa to modele są wyłączone z większości wymagań.

pzdr
\SK

--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

jakie ograniczenia dla modelu latajÄ…cego?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona