Data: 2011-04-27 14:26:51 | |
Autor: Alakdae | |
jakie ograniczenia dla modelu latajÄ…cego? | |
Witam,
Nie wiem jak to jest z modelami. Z tego co widzę to za wysoko nie latał, ale ja tam w okolicy latam śmigłowcem i nie chciałbym żeby nagle mi coś wpadło w wirnik, a takie rzeczy naprawdę ciężko wypatrzeć. Co do korytarza powietrznego to pewnie chodzi o trasę między punktem November i Zulu czyli między mostem Siekierkowski a elektrociepłownią Żerań. Chociaż jest to całkowicie umowne, bo w ruchu VFR w przestrzeni G mogę latać gdzie chcę. -- Pozdrawiam Alakdae W dniu 27.04.2011 10:55, Lolalny Lemur pisze: Ostatnio znajomy latał modelem szybowca nad Wisłą w Warszawie kręcąc |
|
Data: 2011-04-27 14:41:29 | |
Autor: Lolalny Lemur | |
jakie ograniczenia dla modelu latajÄ…cego? | |
W dniu 2011-04-27 14:26, Alakdae pisze:
Witam, Ja lajkonik i brzmi mi to strasznie egzotycznie :) Możesz troszeczkę bardziej mi rozjaśnić? :) Chociaż jest to całkowicie umowne, bo w ruchu VFR w przestrzeni G Ale czy grożą mu jakieś konsekwencje za to? Czy to jest kwestia umowy? I do jakiej wysokości? BTW śmigłowca raczej trudno nie zauważyć/nie usłyszeć a raczej nikt normalny celowo nie podleci do niego modelem ;-) -- Lemuria http://krotkaseria.blox.pl http://www.youtube.com/user/BlueszczBand |
|
Data: 2011-04-27 15:22:39 | |
Autor: Alakdae | |
jakie ograniczenia dla modelu latajÄ…cego? | |
W dniu 27.04.2011 14:41, Lolalny Lemur pisze:
W dniu 2011-04-27 14:26, Alakdae pisze: To znaczy co konkretnie? Masz dwa punkty. Lecisz do jednego a potem z niego lecisz na drugi. Zobacz sobie najlepiej na http://aim.pansa.pl , zarejestruj się, i tam masz AIP VFR i dostęp do wszystkich map w polskiej przestrzeni. Tam sobie zobacz mapę lotniska EPWA sekcja 7 czyli VFR i będziesz miał zaznaczoną strefę CTR po zachodniej stroni Wisły, a po wschodniej punkty NOVEMBER i ZULU.
Nie wiem jak to jest prawnie.
Normalny nie, a jak się trafi nienormalny? To on będzie miał zabawę, a ja możliwą perspektywę spotkania z ziemią z większą niż bym to chciał prędkością. -- Pozdrawiam Alakdae |
|
Data: 2011-04-27 15:52:59 | |
Autor: Lolalny Lemur | |
jakie ograniczenia dla modelu latajÄ…cego? | |
W dniu 2011-04-27 15:22, Alakdae pisze:
Ja lajkonik i brzmi mi to strasznie egzotycznie :) Możesz troszeczkę Ok, mniej więcej łapię. Chyba muszę więcej poguglać ;) BTW śmigłowca raczej trudno nie zauważyć/nie usłyszeć a raczej nikt Wiesz, taki model kosztuje parę-parenaście ładnych setek, nie licząc osprzętu - to musiałby być rzeczywiście wariat i to bogaty ;) -- Lemuria http://krotkaseria.blox.pl http://www.youtube.com/user/BlueszczBand |
|
Data: 2011-04-27 14:47:07 | |
Autor: Krzysztof Chajêcki | |
jakie ograniczenia dla modelu lataj±cego? | |
Dnia Wed, 27 Apr 2011 15:52:59 +0200, Lolalny Lemur napisa³(a):
Normalny nie, a jak siê trafi nienormalny? To on bêdzie mia³ zabawê, a kolega prowadzi klub modelarski na Ursynowie. Zdarzy³o mu siê, ¿e gówniarz który rozwali³ pilot do modelu za 1,5 kpln wzruszy³ ramionami i stwierdzi³, ¿e tata kupi nastêpny. I tak siê sta³o... -- pzdr meping |
|
Data: 2011-04-27 16:58:59 | |
Autor: Lolalny Lemur | |
jakie ograniczenia dla modelu lataj±cego? | |
W dniu 2011-04-27 16:47, Krzysztof Chajêcki pisze:
kolega prowadzi klub modelarski na Ursynowie. Zdarzy³o mu siê, ¿e Niech kupi od razu Cesnê - jedno bum i bêdzie spokój ;) -- Lemuria http://krotkaseria.blox.pl http://www.youtube.com/user/BlueszczBand |
|
Data: 2011-04-27 15:08:27 | |
Autor: Krzysztof Chajêcki | |
jakie ograniczenia dla modelu lataj±cego? | |
Dnia Wed, 27 Apr 2011 16:58:59 +0200, Lolalny Lemur napisa³(a):
W dniu 2011-04-27 16:47, Krzysztof Chajêcki pisze: tylko w co zrobi to bum???? :-O -- pzdr meping |
|
Data: 2011-04-27 16:04:47 | |
Autor: Alakdae | |
jakie ograniczenia dla modelu latajÄ…cego? | |
W dniu 27.04.2011 15:52, Lolalny Lemur pisze:
W dniu 2011-04-27 15:22, Alakdae pisze: Wiesz, rakiety ziemia-powietrze też mało nie kosztują a jednak walą nimi do śmigłowców ;) -- Pozdrawiam Alakdae |
|
Data: 2011-04-27 16:07:37 | |
Autor: Lolalny Lemur | |
jakie ograniczenia dla modelu latajÄ…cego? | |
W dniu 2011-04-27 16:04, Alakdae pisze:
BTW śmigłowca raczej trudno nie zauważyć/nie usłyszeć a raczej nikt Podoba mi się ten argument - chyba muszę przyznać Ci rację ;) -- Lemuria http://krotkaseria.blox.pl http://www.youtube.com/user/BlueszczBand |
|
Data: 2011-04-27 22:49:58 | |
Autor: /dev/SU45 | |
jakie ograniczenia dla modelu latajÄ…cego? | |
BTW śmigłowca raczej trudno nie zauważyć/nie usłyszeć a raczej nikt Model może się wymknąć spod kontroli: http://www.mi.gov.pl/files/0/30459/2005164RKPKBWL.pdf modele są bardziej niepokojące niż paralotniarze i ptaki :) |
|
Data: 2011-04-28 00:18:56 | |
Autor: Lolalny Lemur | |
jakie ograniczenia dla modelu latajÄ…cego? | |
W dniu 2011-04-27 22:49, /dev/SU45 pisze:
Model może się wymknąć spod kontroli: Zawsze może się COŚ zdarzyć - nawet jeśli w pobliżu nie ma modelu ;) modele są bardziej niepokojące niż paralotniarze i ptaki :) A zaniepokojony pilot nie wróży niczego dobrego ;-) Dlatego też pytałam o bezpieczną wysokość (taką, na której jest znikoma szansa na przeszkodzenie "dużym" pilotom), o latanie nad Wisłą i miejsca gdzie "nie nada". -- Lemuria http://krotkaseria.blox.pl http://www.youtube.com/user/BlueszczBand |
|
Data: 2011-05-01 12:01:55 | |
Autor: emil | |
jakie ograniczenia dla modelu latajÄ…cego? | |
W dniu 2011-04-28 00:18, Lolalny Lemur pisze:
W dniu 2011-04-27 22:49, /dev/SU45 pisze:To nie chodzi o wysokość , sam latałem szybowcem (dużym szybowcem) w jednym kominie z szybowcem RC i nic nie przeszkadzał. Tak samo jak nie przeszkadzają bociany, orły i inne ptaszyska. Jak pilot lata VFR w przestrzeni G to ma patrzeć na innych użytkowników w tym modele latające i ptaki, i zapobiegać kolizji . Poza tym modele latające wysoko to zazwyczaj duże szybowce (pow 3m) a takie są dobrze widoczne dla pilotów. Przeszkadzać może model latający na podejściu do lądowania i trasie startu. zwłaszcza jak to jakiś mały przecinak typu F5B,F5D który jak zapiernicza 300km/h to ciężko zauważyć. |
|
Data: 2011-05-02 09:54:06 | |
Autor: J.F. | |
jakie ograniczenia dla modelu latajÄ…cego? | |
Użytkownik "emil" <emilpromil@gmail.com> napisał w
To nie chodzi o wysokość , sam latałem szybowcem (dużym szybowcem) w jednym kominie z szybowcem RC i nic nie przeszkadzał. A paralotniarze tez nie przeszkadzaja ? Jak pilot lata VFR w przestrzeni G to ma patrzeć na innych użytkowników w tym modele latające i ptaki, i zapobiegać kolizji . Tylko duzy pasazer nie wykonuje chyba gwaltownych unikow. Model przemieli, pod warunkiem ze mu czegos nie uszkodzii. J. |
|
Data: 2011-05-04 00:58:30 | |
Autor: JJR | |
jakie ograniczenia dla modelu latajÄ…cego? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iplnum$kdb$1news.onet.pl...
Tak samo jak nie przeszkadzają bociany, orły i inne ptaszyska.A paralotniarze tez nie przeszkadzaja ? Zależy jacy. Ci bez napędu, latający w termice, są nawet pożyteczni bo wisząc w miejscu farbują szybowcom kominy :) Natomiast ci z silnikiem potrafią być upierdliwi na podejściach (nawet w CTR się zdarza). Generalnie jednak z punktu widzenia samolotu to paralotniarz ma manewrowość porównywalną z balonem i nie ma problemu z omijaniem. Tylko duzy pasazer nie wykonuje chyba gwaltownych unikow. No nie wiem... skoro ptak potrafi wyłączyć turbowentylator z użytku, to model zawierający takie elementy jak silnik i akumulator chyba tym bardziej. Na oko wyfają się ciut twardsze od ptaka :) pzdr, Jędrzej <Miczelov> Jeżeli nie możesz czegoś znaleźć w internecie... to nie znaczy, że nie istnieje. Po prostu poszukaj na rosyjskich stronach. |
|
Data: 2011-05-04 18:04:57 | |
Autor: J.F. | |
jakie ograniczenia dla modelu latajÄ…cego? | |
Użytkownik "JJR" <jaxa@uni.wroc.pl> napisał w
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości No dobra, przyjmuje twoje slowa za dobra monete. Jak potem bedziesz musial w komine przez pare obrotow omijac to pretensje do siebie :-) Tylko duzy pasazer nie wykonuje chyba gwaltownych unikow. Litowy akumulator w cienkiej blaszce, albo nawet folii, z silnikiem moze byc juz gorzej. Dopuscic do latania tylko te na gume :-) J. |
|
Data: 2011-05-04 19:07:09 | |
Autor: JJR | |
jakie ograniczenia dla modelu latajÄ…cego? | |
-- -- - Original Message -- -- -
No dobra, przyjmuje twoje slowa za dobra monete. Kiedy to wychodzi prawie samo. Zakładając że obaj piloci dobrze centrują komin, to ze względu na prędkość i promień krążenia glajt wisi w środku a szybowiec choćby się uparł, lata dookoła niego. Praw fizyki pan nie zmienisz :) No chyba że ktoś nie umie centrować i lata jak potłuczony, to inna rozmowa. Ale taki 'pilot' będzie ci przeszkadzał zawsze, niezaleznie od tego na czym lata. pzdr, Jędrzej <Miczelov> Jeżeli nie możesz czegoś znaleźć w internecie... to nie znaczy, że nie istnieje. Po prostu poszukaj na rosyjskich stronach. |
|
Data: 2011-05-11 17:31:57 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
jakie ograniczenia dla modelu latajÄ…cego? | |
J.F. wrote:
Użytkownik "emil" <emilpromil@gmail.com> napisał w A gdzie ty "dużego pasażera" w przestrzeni G widziałeś? Model przemieli, pod warunkiem ze mu czegos nie uszkodzii. Skoro parę gęsi może "dużego pasażera" załatwić to i model może. Ale, najpierw, skąd się ten "duży pasażer" w przestrzeni G znalazł? Chyba że jest świeżo po spotkaniu z modelem/ptaszyskami w przetrzeni C. \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2011-05-11 17:46:26 | |
Autor: /dev/SU45 | |
jakie ograniczenia dla modelu latajÄ…cego? | |
Skoro parę gęsi może "dużego pasażera" załatwić to i model może. Ale, W przestrzeni E, która u nas nie występuje ale w Niemczech tak, może się spotkać Boeing z Puchaczem. Następny większy atak terrorystyczny będzie przy wykorzystaniu modeli. Popatrzyłem na to co w modelarskim skrawku lotniska robią modelarze i sądzę że to tylko kwestia czasu jak się jakiś idiota do tego dorwie. Zrobi jakąś prościutką bombkę i wleci albo w zatankowany samolot przy bramce, albo w zbiornik paliwa na lotnisku czy w rafinerii. |
|
Data: 2011-05-05 08:35:07 | |
Autor: Alakdae | |
jakie ograniczenia dla modelu latajÄ…cego? | |
W dniu 01.05.2011 12:01, emil pisze:
W dniu 2011-04-28 00:18, Lolalny Lemur pisze: Wiesz, Ty latasz szybowcem ja latam śmigłowcem. Jak ty walniesz w taki model to się pewnie odbije i na tym skończy. Jak ja go przemielę to końcówka łopaty z prędkością 800 km/h może ucierpieć. A na każdą łopatę (w przypadku mojego śmigłowca) działa siła odśrodkowa 20 ton więc różnica wyważenia ma WIELKIE znaczenie. Jak nie rozwali przekładni w locie to już napewno to zrobi rezonans od ziemi. -- Pozdrawiam Alakdae |