jakie opony - średnia klasa

Data: 2011-11-14 00:24:45
Autor: K
jakie opony - średnia klasa
W dniu 13-11-2011 23:58, Ra pisze:
ieś noname
- jazda tylko w-wa więc raczej czarne ulice
- samej jazdy raczej mało więc nie chce wywalać kupę kasy a widzę, że
poszły mocno w górę. W ubiegłym roku w znanym sklepie netowym był
całkiem spory wybór 300+ zł, a teraz to tak 400-500zł więc w realu
pewnie jeszcze więcej

debica frigo 8 (czy jaki to ma tam aktualnie numer) spokojnie wystarcza.

Data: 2011-11-13 23:34:02
Autor: to
jakie opony - rednia klasa
begin K
debica frigo 8 (czy jaki to ma tam aktualnie numer) spokojnie wystarcza.

Albo wąż ogrodowy. Z tej grupy dowiedziałem się, że obwiązanie felgi wężem ogrodowym jest bardzo kreatywnym sposobem zastąpienia opony.

Data: 2011-11-14 07:41:08
Autor: Agent
jakie opony - średnia klasa

Użytkownik "to" <to@xyz.abc> napisał w wiadomości news:4ec053ea$0$5810$65785112news.neostrada.pl...
begin K

debica frigo 8 (czy jaki to ma tam aktualnie numer) spokojnie wystarcza.

Albo wąż ogrodowy. Z tej grupy dowiedziałem się, że obwiązanie felgi
wężem ogrodowym jest bardzo kreatywnym sposobem zastąpienia opony.

To już się robi nudne bo śmieszne już dawno przestało być.

Data: 2011-11-14 10:35:58
Autor: to
jakie opony - rednia klasa
begin Agent
To już się robi nudne bo śmieszne już dawno przestało być.

Podobnie jak polecanie w co drugim wątku beznadziejnych Dębic. ;-)

Data: 2011-11-14 13:28:29
Autor: M1SLQ
jakie opony - średnia klasa
Podobnie jak polecanie w co drugim wątku beznadziejnych Dębic. ;-)

Jeśli potrafisz polecić coś w cenie Dębicy, co sprawuje się lepiej na śniegu od wspomnianych Frigo, to prosimy. Będziemy wdzięczni.

Pozdrawiam

Data: 2011-11-14 12:49:46
Autor: to
jakie opony - rednia klasa
begin M1SLQ
Jeśli potrafisz polecić coś w cenie Dębicy, co sprawuje się lepiej na
śniegu od wspomnianych Frigo, to prosimy. Będziemy wdzięczni.

Pytanie było o opony średniej klasy, a nie o najtańsze. A na tej grupie -- ktoś pyta o opony premium, dostaje odpowiedź "kup Dębice, a jak kupisz coś droższego to masz krótkiego członka", pyta o średnią klasę, odpowiedź ta sama. I to właśnie jest nudne. Po drugie, pomijając może góry, w Polsce przez większość zimy jest mokro, więc opony zimowe, które na mokrym są tragiczne, to fatalny wybór.

Data: 2011-11-14 14:14:17
Autor: M1SLQ
jakie opony - średnia klasa
Pytanie było o opony średniej klasy, a nie o najtańsze.

cytat: "Co polecacie z opon 195/55 R16 na zimę ? firma lub model
- nie jakieś noname
- jazda tylko w-wa więc raczej czarne ulice
- samej jazdy raczej mało więc nie chce wywalać kupę kasy"

skoro _cena jest istotna_, opony moją być _na zimę_  i _samej jazdy raczej mało więc nie chcę wywalać kupę kasy_ to raczej wątkotwórca nie pyta o opony klasy premium... W Warszawie śnieg też się zimą zdarza i z parkingu wyjechać ciężko... To jest grupa dyskusyjna, pozwoliłem sobie zapytać, co jest lepsze na zimę od Dębicy w cenie Dębicy.

Pozdrawiam

Data: 2011-11-14 13:19:46
Autor: to
jakie opony - rednia klasa
begin M1SLQ
Pytanie było o opony średniej klasy, a nie o najtańsze.

cytat: (...)

Pytanie było o opony średniej klasy do jazdy głównie po mokrym, a nie o najtańsze do jazdy głównie po śniegu.

W Warszawie śnieg też się zimą zdarza i z
parkingu wyjechać ciężko...

Chyba jak ktoś nie umie jeździć albo ma letnie.
To jest grupa dyskusyjna, pozwoliłem sobie
zapytać, co jest lepsze na zimę od Dębicy w cenie Dębicy.

Wszystko co jest lepsze na mokrym od Dębicy, bo u nas zimą jest najczęściej mokro.

Data: 2011-11-14 13:24:16
Autor: AZ
jakie opony - średnia klasa
On 2011-11-14, to <to@xyz.abc> wrote:

W Warszawie śnieg też się zimą zdarza i z
parkingu wyjechać ciężko...

Chyba jak ktoś nie umie jeździć albo ma letnie.
Czyli gro osob jezdzacych po wawie a pozniej pod praca przez pol
godziny rycza silnikami jak zarzynany bawol. A zamiast super-hiper-duper
zimowek wystarczylo w leroyu kupic lopate do sniegu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-15 00:17:44
Autor: Przemysław Czaja
jakie opony - średnia klasa

Użytkownik "to"

W Warszawie śnieg też się zimą zdarza i z
parkingu wyjechać ciężko...

Chyba jak ktoś nie umie jeździć albo ma letnie.

Albo jak  wciska takie farmazony jak Ty. W/g tej teorii, to na Warszawę dobre letnie sprawdzą się jak złoto - bo one przecież na mokre są the best!

Jaaasne...wąż!

Data: 2011-11-14 23:25:02
Autor: AZ
jakie opony - średnia klasa
On 2011-11-14, Przemysław Czaja <przempo@poczta.fm> wrote:

Albo jak  wciska takie farmazony jak Ty. W/g tej teorii, to na Warszawę dobre letnie sprawdzą się jak złoto - bo one przecież na mokre są the best!

Ale co Ty mozesz o tym wiedziec skoro kupujesz super-duper-hiper zimowe
opony? Latalem motocyklem zeszlej zimy na torowych oponach ktore
maja symobliczny bieznik i jakos dalo rade...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-15 00:58:38
Autor: Przemysław Czaja
jakie opony - średnia klasa

Użytkownik "AZ"

Ale co Ty mozesz o tym wiedziec skoro kupujesz super-duper-hiper zimowe
opony? Latalem motocyklem zeszlej zimy na torowych oponach ktore
maja symobliczny bieznik i jakos dalo rade...

Zimą...na motocyklu...cóż to nie moje zdrowie i nie moje życie.

Pozdrawiam.

Data: 2011-11-15 00:03:26
Autor: AZ
jakie opony - średnia klasa
On 2011-11-14, Przemysław Czaja <przempo@poczta.fm> wrote:
[...]

Ty nie zmieniaj tematu. Wytlumacz fenomen opon zimowych w zimie na
mokrej nawierzchni? No chyba ze roztopiony snieg to co innego niz to co
leci z nieba w lecie.

Zatrwazajace jest jedynie to jak w dzisiejszych czasach marketoidzi i
urzedasy potrafia robic ludziom wode z mozgu.
--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-15 01:19:11
Autor: Przemysław Czaja
jakie opony - średnia klasa

Użytkownik "AZ"

[...]

Może ja jakiś głupi jestem, albo trafiam na jakieś super hiper wyjątkowe opony, ale nie widzę żeby na mokrym,  zimowe opony miały jakieś problemy z przyczepnością. Co wy robicie tymi samochodami w zimie? Wyścigi? Nie wiem jak w Warszawie, moje miasteczko jest w miarę oczyszczane ze sniegu, jednak  zdarzają się sytuacje, gdzie kilka km trzeba przejechać po ubitym śniegu - na co mi w tej sytuacji opona, która jest rewelacyjna na mokrym skoro po śniegu zachowuje się prawie jak letnia? Podsumuję - jak jest mokro wystarczy nieco zwolnić, aby jechać bezpiecznie (nawet na letnich) ale jak jest śnieg i ślizgawica to wolę mieć opony które temu podołają - bo to o wiele bardziej niebezpieczna sytuacja niż jazda po mokrej ulicy.

Data: 2011-11-15 08:20:28
Autor: Agent
jakie opony - średnia klasa

[...]

Dokładnie tak samo myślę. Mokra i sucha nawierzchnia jest o wiele bardziej przewidywalna niż śnieg i lód. I do tego o wiele bardziej przyczepna. Dlatego doborem opon kieruję się pod kątem zachowania na śniegu i lodzie.

Data: 2011-11-15 12:34:48
Autor: to
jakie opony - rednia klasa
begin Agent
[...]

To prawda. Powiem więcej -- z tej grupy dowiedziałem się, że Dębice to najlepsze opony na śnieg, a kto uważa inaczej, ten ma krótkiego penisa.

Data: 2011-11-15 12:40:05
Autor: AZ
jakie opony - średnia klasa
On 2011-11-15, to <to@xyz.abc> wrote:

To prawda. Powiem więcej -- z tej grupy dowiedziałem się, że Dębice to najlepsze opony na śnieg, a kto uważa inaczej, ten ma krótkiego penisa.

A ten waz to jak sie owija? Wzdluz czy poprzek?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-15 12:41:50
Autor: to
jakie opony - rednia klasa
begin AZ
To prawda. Powiem więcej -- z tej grupy dowiedziałem się, że Dębice to
najlepsze opony na śnieg, a kto uważa inaczej, ten ma krótkiego penisa.

A ten waz to jak sie owija? Wzdluz czy poprzek?

Dojdź do tego sam -- bądź kreatywny!

Data: 2011-11-15 09:55:27
Autor: AZ
jakie opony - średnia klasa
On 2011-11-15, Przemysław Czaja <przempo@poczta.fm> wrote:

[...]
Ale to nie chodzi o to ze zimowki sa slabe na mokrym, chodzi o sens
kupowania zimowek gdy nie jezdzi sie po sniegu tylko po mokrym.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-15 13:58:56
Autor: Przemysław Czaja
jakie opony - średnia klasa

Użytkownik "AZ"

Ale to nie chodzi o to ze zimowki sa slabe na mokrym, chodzi o sens
kupowania zimowek gdy nie jezdzi sie po sniegu tylko po mokrym.

Przerabialiśmy to w ubiegłym roku, już nie pamiętasz jak brakło kasy i piasku na odśnieżanie w Warszawie, o zaskoczeniu przez zimę nie wpominając? Przypomnę - w CAŁEJ Europie zabrakło w sklepach opon zimowych. Wiesz w Kenii to ja mogę cały rok na letnich pomykać, może i w Hiszpanii, niestety w Polsce sporo jest odcinków (myślę, że również w Warszawie - niech się Warszawiacy wypowiedzą) które piaskarki nigdy nie widziały na oczy - i na takie sytuacje wolę być przygotowany.

Data: 2011-11-15 13:05:24
Autor: AZ
jakie opony - średnia klasa
On 2011-11-15, Przemysław Czaja <przempo@poczta.fm> wrote:
[...]

Sporo jest takich miejsc w Warszawie, odsniezane sa glownie ulice po
ktorych jezdzi komunikacja publiczna. Tak jak mowie, jezdzilem
praktycznie cala zime (moze bez 2-3 tygodni) motocyklem tylko po mokrych
ulicach. Zeby nie bylo - nie wybralbym sie na letnich na trase po
zasniezonej drodze, ale po Warszawie na 95% zimowych dni wystarczaja
zwykle opony bo po prostu jest tylko mokro.

A ze zabraklo opon? Owczy ped, tak jak z cukrem.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-15 15:52:04
Autor: Przemysław Czaja
jakie opony - średnia klasa

Użytkownik "AZ"

zasniezonej drodze, ale po Warszawie na 95% zimowych dni wystarczaja
zwykle opony bo po prostu jest tylko mokro.

Pisałem  o  5%, które dla MNIE odgrywają decydującą rolę
:)

Pozdrówki

Data: 2011-11-15 17:41:44
Autor: Michał Baszyński
jakie opony - średnia klasa
W dniu 2011-11-15 10:55, AZ pisze:

Ale to nie chodzi o to ze zimowki sa slabe na mokrym, chodzi o sens
kupowania zimowek gdy nie jezdzi sie po sniegu tylko po mokrym.

poniżej +5..+7 stopni na mokrym zimowa Conti TS830 zachowuje się o niebo lepiej niż letnia Bridgestone Turanza ER300. Obie z segmentu premium.

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-11-15 21:43:04
Autor: to
jakie opony - rednia klasa
begin Michał Baszyński
[...]

Turanza to nie jest segment premium, tylko tania linia Bridgestone-a. Klasa średnia.

Data: 2011-11-15 21:44:33
Autor: AZ
jakie opony - średnia klasa
On 2011-11-15, to <to@xyz.abc> wrote:

Turanza to nie jest segment premium, tylko tania linia Bridgestone-a. Klasa średnia.

Nie znam samochodowego Bridgestone-a, ale motocyklowe to jest dno
totalne.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-15 23:17:10
Autor: Michał Baszyński
jakie opony - średnia klasa
W dniu 2011-11-15 22:43, to pisze:

Turanza to nie jest segment premium, tylko tania linia Bridgestone-a.
Klasa średnia.

starą ER300 jeszcze 3 lata temu klasyfikowano jako premium, zresztą w testach ADAC-u wypadała wtedy w pierwszej trójce (obok innych segmentu premium). I latem spisywała się IMHO bardzo dobrze.
W chłodne jesienne dni jednak stawała się za twarda.
Obecnie produkowana ER300 Ecopia to już inna opona, dużo gorzej oceniana. Dlatego też obecnie jako letnie mam Continentale.

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-11-17 14:34:05
Autor: Krzysiek Kielczewski
jakie opony - średnia klasa
On 2011-11-15, Przemysaw Czaja <przempo@poczta.fm> wrote:

Moe ja jaki gupi jestem, albo trafiam na jakie super hiper wyjtkowe opony, ale nie widz eby na mokrym,  zimowe opony miay jakie problemy z przyczepnoci. Co wy robicie tymi samochodami w zimie? Wycigi? Nie wiem jak w Warszawie, moje miasteczko jest w miar oczyszczane ze sniegu, jednak  zdarzaj si sytuacje, gdzie kilka km trzeba przejecha po ubitym niegu - na co mi w tej sytuacji opona, ktra jest rewelacyjna na mokrym skoro po niegu zachowuje si prawie jak letnia? Podsumuj - jak jest mokro wystarczy nieco zwolni, aby jecha bezpiecznie (nawet na letnich) ale jak jest nieg i lizgawica to wol mie opony ktre temu podoaj - bo to o wiele bardziej niebezpieczna sytuacja ni jazda po mokrej ulicy.

Dla samochodu tak, dla kierowcy odwrotnie :)

Pzdr,
Krzysiek Kieczewski

Data: 2011-11-18 12:25:18
Autor: _󶼿.
jakie opony - rednia klasa
Nie chciao mi si przekada dwie zimy temu i posuwaem po stolicy na letnich, prawie bez rnicy (raz pod jak agencj celn si lizgaem).
Inna sprawa, e tamtej zimy mao jedziem, auto staraem si trzyma w garau - miaem wtedy wielki zimowy cig na rower (tu miaem kolce ;))

-- -- -
W/g tej teorii, to na Warszawe dobre letnie sprawdza sie jak zloto - bo one
przeciez na mokre sa the best!

Data: 2011-11-14 13:30:54
Autor: huri_khan
jakie opony - rednia klasa
Dnia Mon, 14 Nov 2011 13:28:29 +0100, M1SLQ napisa(a):

Podobnie jak polecanie w co drugim wtku beznadziejnych Dbic. ;-)

Jeli potrafisz poleci co w cenie Dbicy, co sprawuje si lepiej na niegu od wspomnianych Frigo, to prosimy. Bdziemy wdziczni.

Autor napisa - jazda tylko w-wa wic raczej czarne ulice

Dbica dobrze wypada tylko na niegu wic gdzie logika ?

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2011-11-18 08:53:36
Autor: _󶼿.
jakie opony - rednia klasa
Logika moe by taka, e trzeba z parkingu po nocy lub po pracy wyjecha.

-- -- -

Data: 2011-11-18 08:45:29
Autor: _󶼿.
jakie opony - rednia klasa
Sprawd jakie Barum, na miasto OK (jedziem z 7 lat i na czarne jezdnie, w tym mokre, byy bardziej ni OK).

Dbica Frigo polecana jest raczej na konkretny nieg.

Teraz zaoyem nowe zimwki Continentala i kto mi nagle wyjecha przed mask - na mokrym jechaem, jechaem i jechaem, a si dziwiem, prawie dzwon.

-- -- -
debica frigo 8 spokojnie wystarcza.

Data: 2011-11-18 14:03:42
Autor: Micha Baszyski
jakie opony - rednia klasa
W dniu 2011-11-18 09:45, _󶼿. pisze:

Teraz zaoyem nowe zimwki Continentala

nowe, tzn ile km na nich od ich kupienia do tego zdarzenia zrobie?

--
Pozdr.
Micha

Data: 2011-11-18 15:36:02
Autor: Waldek Godel
jakie opony - rednia klasa
Dnia Fri, 18 Nov 2011 14:03:42 +0100, Micha Baszyski napisa(a):

W dniu 2011-11-18 09:45, _󶼿. pisze:

UPRASZA SI NIE DOKARMIA TOPPOSTUJCYCH MIECI.
Serdecznie dzikujemy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochd na zim? Golf TDI
Ma standardowo funkcj samootrzepywania si ze niegu

jakie opony - średnia klasa