jakie opony enduro Anakee Contiescape K 60 Sahara Sirac

Data: 2012-06-03 02:39:19
Autor: ditron
jakie opony enduro Anakee Contiescape K 60 Sahara Sirac
Cześć.
Szukam opon do freewinda - podobnie jak w wątku:
https://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/browse_thread/thread/83c5369d6e05d1a4/95c64f449d99f110?hl=pl&lnk=gst&q=freewind+opony
ale chyba trochę bardziej w teren tzn. ( 70% asfalt / 30% leśne drogi
i ścieżki polne ) jednak jako priorytet traktuję pewność i
bezpieczeństwo na asfalcie - głównie suchym ale i okazjonalnie
mokrym.
Z tego co wygrzebałem (grzebałem na mynetmoto) i po przeczytaniu kilku
odmiennych opinii zastanawiam się nad:
- na oko bardziej szosowymi:
1. Michelin 130/80R17 65S ANAKEE 2 REAR - 365,62 PLN
2. Continental 130/80 - 17 M/C TT 65S CONTIESCAPE - 281,18 PLN
- i na oko bardziej terenowymi:
3. Heidenau 130/80-17 65T K 60 SCOUT M+S - 325,32 PLN
4. Michelin 130/80 - 17 TT 65T SIRAC - 328,09 PLN
5. Metzeler 130/80 - 17 TT 65S ENDURO 3 SAHARA - 365,62 PLN

- porównując 1. do 2. Czy z tych dwóch warto dopłacić tak dużo za
Michelina (trwałość, użyteczność w terenie) ?
- porównując 3. do 4. i do 5. Które z tych trzech opon będą najlepsze
(priorytet trzymanie na asfalcie i trwałość) ?

Zasadniczy wybór jest pomiędzy tymi dwoma grupami opon (tak mi się
wydaje) ...z jednej strony nie chcę ugrzęznąć w ciemnej dupie w
terenie a z drugiej strony nie chcę się stresować na serpentynach że
mi tył lub przód straci przyczepność.
Krótko mówiąc doradźcie proszę co bym nie zbłądził...

Data: 2012-06-05 06:50:00
Autor: ditron
jakie opony enduro Anakee Contiescape K 60 Sahara Sirac
On 3 Cze, 11:39, ditron <tomis...@gmail.com> wrote:

Ale ujnia :(
Tylko dunlop mi odpisał (na maila - w dniu dzisiejszym):
http://goodyeardunlop.createsend5.com/t/ViewEmail/r/4D5A4381376B7561/7366A2142B661AC40367819F23434F99
Btw pisuje do mnie od kiedy przysłał mi badziewny tank-pad...
Lekki szok przezylem... przypadek to czy analizują grupę ?
Moze jednak ktos cos napisze jeszcze ?
pozdro

Data: 2012-06-07 07:12:12
Autor: ditron
On 5 Cze, 15:50, ditron <tomis...@gmail.com> wrote:

Moze jednak ktos cos napisze jeszcze ?
pozdro

Dzięki wszystkim za opinie... lol
Powoli skłaniam się ku K 60 SCOUT M+S jako tylny laczek.
Nie wiem co wybrać na przód...
Scoutów nie robią w rozmiarze 100/90/19 natomiast robią K 60 (nie
SCOUT) ale nie jestem do nich przekonany (opinie z neta nie tak
optymistyczne).
Zależy mi na tym żeby przedniej oponie nie brakowało nic przy mocnym
hamowaniu na mokrym asfalcie a na drugim miejscu ucieszą mnie dobre
właściwości na szutrach i piachu.

Data: 2012-06-07 19:27:55
Autor: falco
jakie opony enduro Anakee Contiescape K 60 Sahara Sirac
W dniu 2012-06-03 11:39, ditron pisze:

Szukam opon do freewinda
[...]

Siema,
w Trampku zjeździłem 2 zestawy Metzeller Tourance, wybierając stare asfalty + expresówki na powrót do domu oraz szutry, polne i leśne drogi (bez ciężkiego terenu). Jak dla mnie zachowują się rewelacyjnie (także na mokrym), są w bardzo dobrej cenie a co najważniejsze nie mają sobie równych w przebiegach. Moje zmieniłem po 30 tys, a do 25 zachowywały niemal pełną skuteczność. Ostatnie kilka tysi dobiłem na Majówce, dlatego nie miałem możliwości wymiany, którą powinienem zrobić przed wyjazdem...

Polecam Huberta z motogumy.pl - pełen profesjonalizm, doradzi, nie zedrze, dobrze zamontuje i jeszcze można miło pogadać o wypadach na... Afrykach czy Trampkach... ;)

Annaki są ponoć genialne na mokry asfalt, ale znacznie gorzej sobie radzą po za twardym (w stosunku do MT) oraz przejedziesz maks 15 tys.

P.S. Mam małe doświadczenie, ale mnóstwo osób doradzało mi MT i to był strzał w 10!!

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2012-06-08 07:34:58
Autor: ditron
On 7 Cze, 19:27, falco <mfa...@wp.pl> wrote:
[...]

Dzisiaj byłem w lesie i musiałem zrezygnować z podjazdu pod nie bardzo
stromą górkę i to właśnie z uwagi na rodzaj opon (Bridgestone Trial
Wing na wykończeniu). Chodzi o to że na nie ubitym piachu
prawdopodobnie bym się zakopał a na rozpęd nie było warunków.
Dlatego pomyślałem o oponach które będą się trochę wgryzać w
luźniejsze podłoże (ściółka i piach).
Te Metzelery wyglądają na szosowe i szutrowe a Heidenau 'ki jakby
lepsze ( z tego co wyczytałem np. tu
http://www.adventurebikerider.com/forum/27-technical/13291-heidenau-k60-scout.html
).

Jak dla mnie zachowują się rewelacyjnie (także
na mokrym), są w bardzo dobrej cenie a co najważniejsze nie mają sobie
równych w przebiegach.

Wezmę je pod uwagę - na przód (bo na tył chyba bym chciał SCOUT 'y).
Tylko skąd ten optymizm co do ceny (podobnie kosztują Micheliny i
Continentale) ?
Chyba że bierzesz pod uwagę stosunek ceny do przebiegu..?

P.S. Mam małe doświadczenie, ale mnóstwo osób doradzało mi MT i to był
strzał w 10!!

Dwa zestawy opon (po 30 tys.) jak rozumiem w jeden sezon to już spore
doświadczenie...! :o
A jeszcze pamiętam ten film http://www.youtube.com/watch?v=rPpantjgyaQ
:)

pozdro...

Data: 2012-06-11 11:38:58
Autor: falco
W dniu 2012-06-08 16:34, ditron pisze:

Te Metzelery wyglądają na szosowe i szutrowe
Tak, dokładnie jest. Z tego co pisałeś, zrozumiałem, że potrzebujesz opony przede wszystkim stabilnej na twardym, ale ze swobodą pokonywania szutrów, lekkich piachów bez ciężkiego terenu. W takim zestawie sprawują się bardzo dobrze i sporo znajomych na nich lata. Zresztą Hubery z motogumy.pl też je poleca a siedzi w temacie i zna się na rzeczy.

Innych opon nie znam, więc nie mam odniesienia, ale z grona Trampków czy Afryk, to jak wspomniałem albo typowe kostki nie mające sobie równych na "miękkim" i błyskawicznie schodzących na asfalcie albo bardziej szosowe, czyli Annaki, Sciraci, itp. Ja chciałem mieć opony pewne na asfalt ale także do uczenia się na szutrach, i lekkim terenie.

Tylko skąd ten optymizm co do ceny (podobnie kosztują Micheliny i
Continentale) ?
Chyba że bierzesz pod uwagę stosunek ceny do przebiegu..?

Dokładnie tak, bo na MT przelatasz 2 razy tyle co na AN. Oczywiście gdybym miał luźną kasę, to testowałbym inne opony, ale skoro MT się sprawdzają na drogach, które pokonuję, to nie chciałem kombinować.

Dwa zestawy opon (po 30 tys.) jak rozumiem w jeden sezon to już spore
doświadczenie...! :o

Nie do końca, bo rzeczywiście, źle się wyraziłem, powinienem napisać tak:
1 zestaw dorżnąłem (6 tys) na którym kupiłem T.Apacza, na 2 zestawie przejechałem 30 tys. Na obecnym nakręcam 2 tys, dlatego uważam, że wciąż się uczę.

A jeszcze pamiętam ten film http://www.youtube.com/watch?v=rPpantjgyaQ
:)
hehehe... Nowe będą z ostatniego wypadu do Neno (Zambrów i okolice).
(Nie)skromnie powiem, że widzę u siebie progres, ale mam też chłodną głowę daleką od syndromu "mistrza" po kolejnych 10tys i wciąż wiem, że muszę się duuużo uczyć...

dozo! na szlaku!

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2012-06-16 06:27:59
Autor: ditron
jakie opony enduro Anakee Contiescape K 60 Sahara Sirac
On 11 Cze, 11:38, falco <mfa...@wp.pl> wrote:
Tak, dok adnie jest. Z tego co pisa e , zrozumia em, e potrzebujesz
opony przede wszystkim stabilnej na twardym, ale ze swobod pokonywania
szutr w, lekkich piach w bez ci kiego terenu.

dobrze żeś zrozumiał :)
tylko że jest mnóstwo odcieni szarości...
nikt z twoich znajomych nie używa heidenau 'ów ?

dzisiaj uciekl mi tyl na blotku... http://tinyurl.com/cqv3c9h ...widać
dwa ślady
tylna opona chyba nie trzyma na takich nawierzchniach... http://tinyurl.com/cycqmpc
....przód nie rodzi takich problemów (moze tylko przy hamowaniu ale
jeszcze nie mialem sytuacji) dlatego myslalem o roznych gumach na
przod i tyl...
Moze to nie jest miejsce do takich dywagacji ale nie znam lepszego.
Jeszcze jakies rady mile widziane..

pozdro

Data: 2012-06-17 22:56:39
Autor: falco
W dniu 2012-06-16 15:27, ditron pisze:

nikt z twoich znajomych nie używa heidenau 'ów ?
Najprościej napisać np. na naszym trampkarskim forum lub u Czarnuchów, bo w sumie mamy mnóstwo użytkowników, więc i na różne opinie (z autopsji) możesz liczyć...

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2012-06-21 06:59:47
Autor: Gawron
[...]

Bardzo dobre opony. IMO typowo szosowe + lekki szuter.

2. Continental 130/80 - 17 M/C TT 65S CONTIESCAPE - 281,18 PLN

Mialem tylko z przodu. Niestety wyzabkowala. Fakt, ze cisnienia jakos
za czesto nie sprawdzam.

- i na oko bardziej terenowymi:
3. Heidenau 130/80-17 65T K 60 SCOUT M+S - 325,32 PLN

Bardzo sliskie na mokrym asfalcie. IMO to je dyskwalifikuje.

4. Michelin 130/80 - 17 TT 65T SIRAC - 328,09 PLN
5. Metzeler 130/80 - 17 TT 65S ENDURO 3 SAHARA - 365,62 PLN

Gumy uniwersalne. Od Anakow slabsze na asfalcie, troche lepsze w
lekkim i b. lekkim terenie.

- porównując 1. do 2. Czy z tych dwóch warto dopłacić tak dużo za
Michelina (trwałość, użyteczność w terenie) ?

IMO tak

- porównując 3. do 4. i do 5. Które z tych trzech opon będą najlepsze
(priorytet trzymanie na asfalcie i trwałość) ?

Byle nie Heidenau. Oczywiscie IMO

[...]

Nie ma takich opon IMO. Jesli 30% przebiegu robisz faktycznie po
lasach i drozkach to zastanow sie nad TKC.

Gawron
AT

jakie opony enduro Anakee Contiescape K 60 Sahara Sirac