jakie pliki w uszkodzonym sektorze?

Data: 2013-12-27 11:23:55
Autor: pueblo
jakie pliki w uszkodzonym sektorze?
W jaki sprytny sposób określić, jakie pliki (fragmenty) są zapisane w bad sektorze - najlepiej bez ponownego skanowania całości? Skan Hd Tune mi pokazuje gdzie mw. jest ten sektor, ale muszę wiedzieć co tam jest.
Jeszcze nic nie próbowałem, bo skan wciąż trwa...
O co chodzi? W SMART, w (C5)current pending sector, pojawił się jeden, ale nie ma żadnych jeszcze realokowanych. Chcę zastosować pewien sposób, który mi się kiedyś sprawdził. Mianowicie, usunąłem plik z tak oznaczonego sektora a potem zapisałem dysk (partycję) na full. Ponowna próba zapisu okazała się skuteczna i parametr C5 się wyzerował. Tylko w tedy akurat wiedziałem, jaki konkretnie plik był zapisywany kiedy dysk się zawiesił.

Data: 2013-12-27 19:22:40
Autor: Jan StoĹźek
Po głębokim namyśle pueblo napisał w piątek, 27 grudnia 2013 12:23:

W jaki sprytny sposób określić, jakie pliki (fragmenty) są zapisane
w bad sektorze - najlepiej bez ponownego skanowania całości?

Zapewne jakimś sprytnym narzędziem do edycji systemu plików. --
Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
| Which switched witch watch which Swatch watch switch?
(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2013-12-27 19:36:12
Autor: X-Man
"pueblo" <nomail@nomail.pl> wrote in message news:52bd634a$0$2167$65785112news.neostrada.pl...
[...]

ale po co takie kombinacjie to nie lepiej to pojecha hdd regeneratorem albo mhdd?

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-12-27 19:46:00
Autor: pueblo
jakie pliki w uszkodzonym sektorze?
Witaj X-Man, 27 gru 2013 w news:l9kkrb$mnp$1speranza.aioe.org
napisałeś/aś:
ale po co takie kombinacjie to nie lepiej to pojecha hdd
regeneratorem albo mhdd?

Gdyby to wchodziło w grę to bym nie pytał.

Data: 2013-12-27 20:50:52
Autor: X-Man
napisałeś/aś:
ale po co takie kombinacjie to nie lepiej to pojecha hdd
regeneratorem albo mhdd?
Gdyby to wchodziło w grę to bym nie pytał.

może wyjaśnij w czym rzecz bo skoro nie ma problemu z nadpisaniem całej partycji to jaki jest problem z odpaleniem MHDD ???

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-12-27 22:42:26
Autor: pueblo
jakie pliki w uszkodzonym sektorze?
Witaj X-Man, 27 gru 2013 w news:l9kp7b$2pb$1speranza.aioe.org
napisałeś/aś:
[...]

No właśnie nie ma mowy o nadpisaniu partycji.

Witaj Tasiorsa, 27 gru 2013 w news:l9klne$2b5p$1news2.ipartners.pl napisałeś/aś:
W dniu 2013-12-27 20:46, pueblo pisze:
Gdyby to wchodziło w grę to bym nie pytał.
Przeciez remap w MHDD nie powoduje utraty danych....

A o tym nie wiedziałem - nigdy nie używałem i wydawało mi sie że konieczne jest zerowanie całego dysku. Tylko, czy rzeczywiśćie remap? Coś znalazłem o poleceniu erase waits - nie wiem jak to działa konkretnie - wydaje mi się, że zeruje te sektory oznaczone jako bady.
A remap to próba realokowania oznaczonych tak sektorów jak rozumiem?
No i czy wcześniej należy wykonać skan?
Dokumentacja do tego programy jest uboga i nie mam na razie 100% do żadnego polecenia.
I tak wcześniej sprawdzę, co za plik jest zapisany w takim złym sektorze.

Data: 2013-12-28 01:08:53
Autor: Tasiorsa
W dniu 2013-12-27 23:42, pueblo pisze:
Tylko, czy rzeczywiśćie remap? Coś znalazłem o poleceniu erase waits -
Na 100% remap nie powoduje utraty danych bo sam robilem na Seagate 1,5TB trwalo kolo 5h. Dane zostaly w komplecie a jeszcze dysk byl za TrueCrypt wiec recze ze nie zgina :)
Erase sie zaleca dlatego ze 0wanie moze ''odzyskac'' sector a nie od razu go zremapowac :)
Robilem wg tego: http://www.nirvanowiec.republika.pl/MHDD.html
Generalnie wypalasz CD. Startujesz z plyty. Wciskasz F4. Fajkujesz Remap spacja wciskasz F4 2gi raz i jedzie i czekasz az skonczy :)

Krzysiek

Data: 2013-12-29 14:42:12
Autor: TOMASZEK
W dniu 2013-12-28 01:08, Tasiorsa pisze:
W dniu 2013-12-27 23:42, pueblo pisze:
Tylko, czy rzeczywiśćie remap? Coś znalazłem o poleceniu erase waits -
Na 100% remap nie powoduje utraty danych bo sam robilem na Seagate 1,5TB
trwalo kolo 5h.

?!? To ile ty miałeś tych sektorów uwalonych?

  Dane zostaly w komplecie a jeszcze dysk byl za TrueCrypt
wiec recze ze nie zgina :)

To dlatego tak długo?

[...]

Dlaczego nie SeaTools ?

--
__Tomaszek__
omijam to: tvn*gazeta*facebook

Data: 2013-12-29 16:04:20
Autor: Tasiorsa
W dniu 2013-12-29 14:42, TOMASZEK pisze:
trwalo kolo 5h.
?!? To ile ty miałeś tych sektorów uwalonych?
2 mialem uwalone :)
Tylko on dodatkowo bada czas odczytu sektora analizujac tym samym stan powierzchni a ze dysk mial przechodzone 38520 h to az cud ze byly 2 tylko :)

  Dane zostaly w komplecie a jeszcze dysk byl za TrueCrypt
wiec recze ze nie zgina :)
To dlatego tak długo?
Mysle aze TC nie mial tu nic do szybkosci analizy stanu powierzchnii. Bardziej napisalem o TC ze mimo iz relokowalo 2 sektory to nie spowodowalo utraty danych ani zaklocenia pracy TC

Dlaczego nie SeaTools ?
A jakos bardziej polecali MHDD niz wynalazek Seagate :)

Krzysiek

Data: 2013-12-29 17:54:43
Autor: TOMASZEK
W dniu 2013-12-29 16:04, Tasiorsa pisze:
[...]

Ja miałem 1 ( mam zresztą ) i Seatools naprawiał to kilka minut ( spytał czy skorzystać z puli zapasowej czy zostawić tak jak jest )

Dlaczego nie SeaTools ?
A jakos bardziej polecali MHDD niz wynalazek Seagate :)

Kwestia mody;) MHDD to taki wytrych, pasuje do większości dysków. Seatools to narzędzie od producenta dysku, jakby bliższa ciału koszula. Chociaż wersja pod Windows to moim zdaniem tragedia w porównaniu do wersji odpalanej spoza systemu.

Data: 2013-12-30 21:26:44
Autor: pueblo
jakie pliki w uszkodzonym sektorze?
Witaj Tasiorsa, 28 gru 2013 w news:l9l4qr$2i85$1news2.ipartners.pl
napisałeś/aś:
[...]

Dzięki. W końcu po wielu kombinacjach się zdecydowałem i teraz w 05 i C5 czysto. Tak mi się nie chciało wypalać CD, aż w końcu odkryłem, że Parted Magic ma w sobie MHDD - a najważniejsze bootuje z pena.