jakie troche mniej tanie auto z niskim zużyciem paliwa ?

Data: 2010-09-13 13:10:33
Autor: Vlad The Ripper
jakie troche mniej tanie auto z niskim zużyciem paliwa ?
Założyłem sobie, że nie chce auta starszego niż rok 2000 (albo i 2002). Chociaż
wydaje mi się, że 2000 to też juz też jest stare auto. W tej chwili mam fiata uno który
miał właśnie 10 lat jak go kupiłem i mimo, że od nowości należał do osoby która o niego
raczej dbała i go w żaden sposób nie katowała to on i tak był wyeksploatowany
maksymalnie (teraz ma 120 tysięcy przebiegu a ja już wymieniłem w nim połowę części
i dalej więcej stoi u mechanika niż u mnie). Może akurat uno nie jest wytrzymałym autem
ale nie wiem czy ma sens się znowu pakować w takie stare.

Może mi ktoś polecić coś w miare nowego co można kupić za takie pieniądze ?

Interesuje mnie raczej auto małe (nie wiem czy 3 czy 5 drzwi). Myślałem o

Ze względów praktycznych sugeruję 5 drzwi. Chyba że jeździsz zawsze sam i nic delikatnego nie przewozisz w aucie.

dieslu ale chyba
jednak lepszy wybór to będzie benzyna i dołożeniu gazu. Dobrze żebym z tym
gazem zmieścił się  w tych 15 tysiącach.

Podstawowym kryterium są koszty ekspolatacji.

Jeśli diesel to tylko bez turbo w takaim razie. Jak nie polo to pozostają jeszcze jego bliźniaki jak fabia, ibiza i cordoba, dwa ostatnie z zewnątrz ładniejsze. Silnik SDI.

Raczej unikałbym polo i punto bo są moim zdaniem niezbyt urodziwe (ale to kryterium nie jest
najważniejsze). Zdecydowanie nie jestem też przekonany do seicento.

Myslałem już o jakiejs corsie (C albo D), golfie IV, jakiejs hondzie civic, różnych astrach, fordzie
fiesta, peogeot 206,  pandzie, citroenie c2 albo c3 i tak dalej...

Golfa 4 nie kupisz za 15 kzł z rocznika 2000 lub wyższego. A z doświadczenia powiem, że w przeciwieństwie do trójki nie jest wart pieniędzy jakie trzeba za niego zapłacić. Polecić mogę civica 6 gen, ale w 2000 skończyli jego produkcję, a nowszy też nie jest warty kasy jaką trzeba za niego zapłacić, ewentualnie Lanos, jeśli nie przeszkadza Ci toporne wnętrze i krótki fotel kierowcy.

Autem zamierzam dojeżdzać do pracy (120 km z czego pewnie z 30 w miescie i reszta autostrada).

Ponieważ jeżdze dosyć nieregularnie to auto musi wytrzymywać bez problemu cykl typu : 3 dni
jeżdzenia, 2 tygodnie stania, 2 dni jeżdzenia... W uno wygląda to tak, że 4 dni stania oznacza
konieczność naładowania akumulatora (2 letni), po tygodniu centralny zamek zaczyna się blokować
i tak dalej...
To raczej nie jest kwestia auta, czy akumulatora, ile jakichś problemów z elektryką, bo pobór prądu jest pewnie zbyt duży.

Data: 2010-09-13 13:33:11
Autor: Bartek
Użytkownik "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości news:i6l0r4$okl$1inews.gazeta.pl...

[...]

a to niby dlaczego, bo co?:)
bo niepojmuje;)

 Jak nie polo to pozostają jeszcze jego bliźniaki jak fabia, ibiza i cordoba, dwa ostatnie z zewnątrz ładniejsze. Silnik SDI.

fiat bravo, brava. bravo w tej cenie znajdziesz w dobrej wersji z silnikiem 1.9 JTD, i to jest auto jesli dobrze kupisz, z ktorego możesz byc zadowolony. i prosze, nie porownoj go do fiata uno;)

ewentualnie za jakieś 5-6 tysiecy poszukał bym dresagena III, albo jescze inny wynalazek,
typu opel astra, itp. kupisz auto tanie w utrzymaniu, z gazem często już zamontowanym, i zostanie ci kupe kasy na ewentualne naprawy. a jak kupisz dobrze to przy twojich przebiegach autem pojezdziszlata;)

--
Pozdrawiam, Bartek
LYBRA 2.4 JTD

Data: 2010-09-13 13:55:30
Autor: Vlad The Ripper
jakie troche mniej tanie auto z niskim zużyciem paliwa ?

Jeśli diesel to tylko bez turbo w takaim razie.

a to niby dlaczego, bo co?:)
bo niepojmuje;)

Regeneracja/wymiana turbo i związane z tym koszty. Inicjator tematu chce kupić auto około 10 letnie za 15 kzł, które najechało juz pewnie koło 300 tysięcy. Prawdopodobieństwo, że to go czeka jest niemałe, a regeneracja nie zawsze bezproblemowa.

Data: 2010-09-13 14:11:29
Autor: bagno

Użytkownik "Bartek" <NIESPAMUJsmietnik1@poczta.fm> napisał w wiadomości news:i6l217$dvn$1node2.news.atman.pl...
[...]

Ale ja nie chce raczej dizla. Chyba, że chce ale o tym nie wiem. W tej chwili
jestem raczej nastawiony na benzyne i gaz.

[...]

Z tego co widze to za tyle można kupić 100 letni złom przegnity do połowy, z
milionem kilometrów, bez poduszek powietrznych i obity 17 razy z każdej
strony.

Może troche przesadzam ale nastawiłem się już psychicznie, że wydam trochę
więcej i kupie troszke lepsze (mam nadzieję) auto.

jakie troche mniej tanie auto z niskim zużyciem paliwa ?