jakie urządzenie sieciowe ?

Data: 2011-08-31 21:27:27
Autor: Azazel
jakie urządzenie sieciowe ?
Wiem, wiem to może nie na tę grupę ale nie raz ta grupa mi pomogła,
więc może teraz się ktoś życzliwy znajdzie i mnie oswieci ;)

W mojej firmie mam internet - neostradę 20mbit (na 2 lata) na modemo-routerze który podłączony jest do switcha a dalej po kablu do kompów (20 sztuk). Neostrada jak wiadomo nie ma stałego IP. Korzystamy z jednej z aplikacji sieciowej www (w innym mieście) do której każdy z użytkowników się loguje. okazuje się, że użytkownicy choć mają nakaz logowania się do niej tylko z firmy logują się do niej również z domu. Dostawca usługi może zablokować logowanie do jednego IP ale DDNS u niego nie przejdzie.

Pomyślałem, że wezmę internet od innego dostawcy na internet ze stałym IP ale mam u niego opcję tylko 10mbit - to może być za mało do wszystkich działań użytkowników ale wystarczy do tej aplikacji

I teraz mam pytanie : pomyślałem, że będę maił neostradę i tego drugiego dostawcę. Normalnie użytkownik będzie korzystał z neostrady ale gdy będzie się logował do tej usługi to będzie korzystał z drugiego dostawcy. Żeby jakieś urządzenie gdy wykryje zapytanie na dany adres wybierało konkretnego dostawcę.

Czy to marzenia ściętej głowy ? Czy może się to da zrobić ?
Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc !

Data: 2011-09-01 01:00:10
Autor: Mateusz
jakie urządzenie sieciowe ?
Użytkownik Azazel napisał:
[...]

Znaczy, masz w swoim planie 2 druty - jeden z dynamicznym, drugi ze statycznym IP.

No to do tego ze statycznym podpinasz sobie sprzeta ze swoja aplikacja.

A do tego z dynamicznym "internet" ;)

Data: 2011-08-31 23:19:39
Autor: Azazel
jakie urządzenie sieciowe ?
Mateusz <mateusznospam@vp.pl> napisał(a):
No to do tego ze statycznym podpinasz sobie sprzeta ze swoja aplikacja.

A do tego z dynamicznym "internet" ;)

Sprzętem jednak jest tu każdy komputer w firmie.
Bo na każdym ma chodzić ta aplikacja jak i internet.
Wszystkie są teraz podpięte do jednego switcha.

Data: 2011-09-01 01:31:43
Autor: Mateusz
jakie urządzenie sieciowe ?
Użytkownik Azazel napisał:
[...]

Uuuu to nie jest aplikacja klient/serwer?

Data: 2011-09-01 05:11:05
Autor: Azazel
jakie urządzenie sieciowe ?
Mateusz <mateusznospam@vp.pl> napisał(a):
Uuuu to nie jest aplikacja klient/serwer?

No chyba jest.
Ale porównując - może mi wyjdzie to porównanie -  to chciałbym aby każdy komp maiał internet - po "drucie nr 1" ale gdy użytkownik konkretnie wpisze np. www.gazeta.pl to coś skieruje go na "drut nr 2 ze stałym IP"

Data: 2011-09-01 17:55:21
Autor: Wojciech Wrodarczyk
jakie urządzenie sieciowe ?
W dniu 2011-09-01 07:11, Azazel pisze:
[...]

hmmm, wg mnie każdy ruter linuksowy powinien dać sobie z tym radę. Taki prosty ruting, że gazeta.pl o adresie 80.252.0.145 kierowana jest na eth1, reszta na eth2.

najlepiej info na grupach sieciowych lub linuksowych.

Data: 2011-09-03 14:29:00
Autor: Azazel
jakie urządzenie sieciowe ?
hmmm, wg mnie każdy ruter linuksowy powinien dać sobie z tym radę. Taki prosty ruting, że gazeta.pl o adresie 80.252.0.145 kierowana jest na eth1, reszta na eth2.

najlepiej info na grupach sieciowych lub linuksowych.

czyli są routery z 2 eth ????

Data: 2011-09-03 16:30:43
Autor: Rafał Łukawski
jakie urządzenie sieciowe ?
On 2011-09-03 16:29, Azazel wrote:
hmmm, wg mnie każdy ruter linuksowy powinien dać sobie z tym radę. Taki
prosty ruting, Ĺźe gazeta.pl o adresie 80.252.0.145 kierowana jest na
eth1, reszta na eth2.

najlepiej info na grupach sieciowych lub linuksowych.

czyli są routery z 2 eth ????

?? moga miec tyle ile chcesz.

Data: 2011-09-01 08:17:39
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
jakie urządzenie sieciowe ?
Dnia 2011-08-31, o godz. 21:27:27
"Azazel" <wroclawrules.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Zamień Neostradę na Internet DSL Tepsy i będziesz miał stałe IP bez
kombinowania z urządzeniami. Przy czym po pomiarze linii może się
okazać że te 20Mb które masz to faktycznie np. 5 czy 8 bo stan linii
jest taki że więcej się nie da. Tepsa maksymalnie na DSL-u daje ZTCP
15Mb.

Zdrówko

Data: 2011-09-01 10:14:41
Autor: miab
jakie urządzenie sieciowe ?
W dniu 2011-08-31 23:27, Azazel pisze:
[...]

A może tunel da się postawić?

miab

Data: 2011-09-01 10:49:46
Autor: Heraklit
jakie urządzenie sieciowe ?
Był sobie taki dzień: 31 sierpień (środa), gdy o godzinie 23:27 *Azazel*
naskrobał(a):

Czy to marzenia ściętej głowy ? Czy może się to da zrobić ?
Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc !

hm, a przez wykorzystanie np. DynDNS.com, czyli przypisanie stałego
adresu i tylko z tego stałego adresu możliwość logowania się do serwisu?

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-09-01 10:47:38

Data: 2011-09-05 16:09:40
Autor: Artur
jakie urządzenie sieciowe ?

"Azazel" <wroclawrules.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:j3m8vu$o3k$1inews.gazeta.pl...
Wiem, wiem to może nie na tę grupę ale nie raz ta grupa mi pomogła,
więc może teraz się ktoś życzliwy znajdzie i mnie oswieci ;)

W mojej firmie mam internet - neostradę 20mbit (na 2 lata) na modemo-routerze

Masz dwa wyjscia. Albo osobny (dodatkowy) router na ktorym wpisujesz trase statyczna do serwera z aplikacja na lacze 2 i default na lacze 1. Wtedy kazdy host w Twojej sieci musi miec skonfigurowany default na ten router.
Ewentualnie na kazdym hoscie w sieci wewnetrznej definiujesz wpis statyczny , ktory bedzie kierowal ruch do tego konkretnego IP na lacze 2, a default na 1.
Na Windows zrobisz to wpisem:
route -p add x.x.x.x mask y.y.y.y ip_gateway

A.

Data: 2011-09-06 08:56:13
Autor: _ąćę
jakie urządzenie sieciowe ?
Istnieją routery 2-wejściowe.
Aczkolwiek dość rzadkie i niezbyt tanie jak do "własnego" użytku.
Ale dla firmy z 20 stanowiskami to nie powinien byc kłopot.

Data: 2011-09-06 11:55:02
Autor: Artur
jakie urządzenie sieciowe ?

"_ąćę" <j666@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:j44n7c$kva$1inews.gazeta.pl...
Istnieją routery 2-wejściowe.
Aczkolwiek dość rzadkie i niezbyt tanie jak do "własnego" użytku.
Ale dla firmy z 20 stanowiskami to nie powinien byc kłopot.

Tak. To wszystko zalezy od budzetu jaki sie chce/moze przeznaczyc. Jesli sie chce wybrac rozwiazanie jeszcze bardziej elastyczne mozna probowac rozwiazania opartego o subinterfejsy wirtualne umieszczone w osobnych VLANach. Wowczas wogole znikaja limity ilosci obslugiwanych laczy.

A.

jakie urządzenie sieciowe ?