jakie wrazenia z nowego V-Power GTL?

Data: 2009-04-29 13:55:36
Autor: Wojtek
jakie wrazenia z nowego V-Power GTL?
u mnie mam przejechane niecale 400km od zatankowania do pełna, juz widzę, że zrobie więcej km na baku niz na "zwykłej" ropie.

autko citroen 1.9diesel wolnossący ( DW8 ) z przebiegiem 100.000

Data: 2009-04-29 12:54:43
Autor: kamil

"Wojtek" <nofuture@op.pl> wrote in message news:gt9flf$mub$1nemesis.news.neostrada.pl...
u mnie mam przejechane niecale 400km od zatankowania do pełna, juz widzę, że zrobie więcej km na baku niz na "zwykłej" ropie.

autko citroen 1.9diesel wolnossący ( DW8 ) z przebiegiem 100.000

V-power jako takie moge polecic, zalalem dwa razy pod korek benzyne i roznica byla rzedu 1l/100km w stosunku do BP 98 na tej samej trasie co zwykle.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-29 13:59:22
Autor: .Peeter
Użytkownik "Wojtek" napisał:
u mnie mam przejechane niecale 400km od zatankowania do pełna, juz widzę, że zrobie więcej km na baku niz na "zwykłej" ropie.

Mnie po 300 kilometrach przejechanych też się wydaje, że auto mniej pali,
a generalnie nie żałuję sobie i moje nie żałowanie jest dość równomierne. :)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-04-29 06:49:40
Autor: celuloz
On 29 Kwi, 13:59, ".Peeter" <peeter...@nospam.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Wojtek" napisał:

> [...]

a generalnie nie żałuję sobie i moje nie żałowanie jest dość równomierne. :)

nie od dziś wiadomo, że marketing czyni cuda. (wystarczy spojrzeć na
opinie użytkowników magnetyzerów i ich sprzedaż na alledrogo)

Data: 2009-04-29 20:42:34
Autor: Bastion

Użytkownik "Wojtek" <nofuture@op.pl> napisał w wiadomości news:gt9flf$mub$1nemesis.news.neostrada.pl...
u mnie mam przejechane niecale 400km od zatankowania do pełna, juz widzę, że
zrobie więcej km na baku niz na "zwykłej" ropie.

autko citroen 1.9diesel wolnossący ( DW8 ) z przebiegiem 100.000

Wyglada, ze GTL to naprawde przelomowa technologia w produkcji
paliw. Niestety, wydaje mi sie, ze to co bedzie  mozna dostac na stacjach Shella (szczegolnie w Polsce)
to bedzie mieszanka zwyklej ropy i komponentu GTL w proporcji 90/10 % moze 80/20 %.

Tak czy inaczej, dzieki za informacje o GTL (na grupie jeszcze nie bylo).
Trzeba bedzie wyprobowac (kurcze a wczoraj zatankowalem na full BP ultimate:( ).

Pozdrawiam

Data: 2009-04-29 22:13:46
Autor: Przemek V

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:gta7of$cov$1mx1.internetia.pl...

[...]

W RPA od 30-40 lat używana na przemysłową skalę. Hitlerowcy też dawali radę - zresztą m.in. na terenie obecnych zakładów azotowych w Kędzierzynie. Miała ekonomiczny sens przy ropie po $150 za baryłkę. Przy dzisiejszych cenach ropy już nikt by w to nie zainwestował chyba, że przy jakiejś gigantycznej dotacji jakiegoś rządu chcącego się uniezależnić od ropy a mającego dostęp do gazu (lub do węgla w przypadku CTL)

Ile za takie posty teraz płacą?

Data: 2009-04-29 23:19:20
Autor: Bastion
[...]

Chyba mylisz pojecia, w RPA w latach 30-40 mogli stosowac najwyzej
craking ropy naftowej w celu uzyskania lekkich frakcji ropy i benzyny, Natomiast
Niemcy (pod konic II wojny) pracowali nad sucha destylacja drzewa i wegla kamiennego.
To sa dwie rozne sprawy, Zupelnie trzecia rzecza jest SYNTEZA ON z weglowodorow.

Wedle mnie synteza ON z prostych weglowodorow nienasyconych (metan, propan, butan i CO)
jest mozliwa dzieki procesom katalitycznymi (o czym dyskutowano jakos w latach 60- 70) i
nie ma nic wspolnego z badaniami z latami 30-40.

Nie jestem chemikiem ale kiedy sie tym interesowalem....moze niech zajmie stanowisko ktos ze specjalizacja z petrochemii?

Data: 2009-04-30 00:15:23
Autor: Przemek V

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:gtagud$aqe$1mx1.internetia.pl...
[...]

OD 30-40 lat a nie w latach 30-40.

mogli stosowac najwyzej
craking ropy naftowej w celu uzyskania lekkich frakcji ropy i benzyny,

W RPA od lat 60tych otrzymuje się benzynę i diesel z węgla stosując metodę Fischera Tropscha, którą Niemcy wykorzystywali na masową skalę podczas wojny do produkcji paliw. W obydwu krajach był brak ropy naftowej - w RPA z powodu embarga ze względu na apartheid, w Niemczech podczas wojny wiadomo. Poczytaj sobie o koncernie SASOL. Dzisiaj ponad 30% paliw w RPA jest tą metodą produkowanych

Metoda w skrócie polega na uzyskiwaniu gazu syntezowego z węgla a następnie przepuszczanie przez katalizator w celu uzyskania czegoś podobnego do ropy naftowej.

Data: 2009-04-30 18:27:20
Autor: Bastion
[...]

Sprawdzilem dokladnie.
Metoda Fischera Tropscha rozni sie zasadniczo od SynFuel Shell-GtL
W metodzie Fischera Tropscha pierwszy etap syntezy oparty jest spaleniu
wegla w atmosferze tlenu i pary wodnej czyli  (jezeli dobrze pamietam)
3C+O2+H20-> 3CO+H2
Natomiast w metodzie SynFuel Shell-GtL, pierwszy etap syntezy polega
na spaleniu metanu(gazu ziemnego) w atmosferze ubogiej w tlen, czyli
2CH4+02->2CO+4H2

Wegiel to nie gaz ziemny!

Data: 2009-04-30 21:43:40
Autor: Przemek V

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:gtck6u$7ok$1mx1.internetia.pl...
[...]

Ja tam chemikiem nie jestem ale trochę przy tym dłubałem od strony bardziej biznesowej - patrzyliśmy na ile na bazie CTL dałoby się zrobić z Polski drugi Kuwejt. Gdyby ceny ropy były na poziomie $150 / baryłkę przez dziesiąt lat to jak najbardziej. Przy okazji może górnictwo stało by się rentowne. Niestety ropa potaniała :(

 GTL zaczyna od gazu i kończy na paliwach płynnych. Fischer Tropsch (CTL) zaczyna od węgla, powstaje gaz i dalej z gazu paliwa płynne. Tak w uproszczeniu to ten GTL Shella to taki fragment CTL.

Data: 2009-04-30 22:31:59
Autor: Bastion

Użytkownik "Przemek V" <miatamad@poczta.onet.naszaojczyzna> napisał w wiadomości news:gtcvio$4k$1nemesis.news.neostrada.pl...

 GTL zaczyna od gazu i kończy na paliwach płynnych. Fischer Tropsch (CTL)
zaczyna od węgla, powstaje gaz i dalej z gazu paliwa płynne. Tak w
uproszczeniu to ten GTL Shella to taki fragment CTL.

To tak jak bys powiedzial, ze trasa do Krakowa  z Lodzi autostarda
to to samo co trasa Gdansk- Szczecin- Lodz- Krakow drogami lokalnymi.
Bo osiagnieto ten sam punkt docelowy.

Reasumujac
Trzymajac sie tej samochodowej analogii,
Fischer Tropsch w drodze do Krakowa startowal z Gdanska i jechal po wioskach
a SynFuel Shell-GtL z pedzi z Lodzi autostrada.

Data: 2009-04-30 08:17:56
Autor: inz.mamon
Użytkownik "Przemek V" <miatamad@poczta.onet.naszaojczyzna> napisał w wiadomości news:gtaea5$7rr$1atlantis.news.neostrada.pl...
Ile za takie posty teraz płacą?

On ma to w zakresie obowiązków. Wliczone w stawkę miesięcznego zaszeregowania... Rozumiem go, pewnie też na rodzinę na utrzymaniu i coś do garnka musi włożyć.

PS: pomyśleć, że z zażenowaniem i rozbawieniem oglądam stare kroniki filmowe. Po jakie licho sięgać tak daleko?? ;)

Data: 2009-04-30 08:46:05
Autor: J.F.
On Wed, 29 Apr 2009 22:13:46 +0200,  Przemek V wrote:
[...]

Wiesz, koledze tez naraz spadlo spalanie o ~10% i skojarzyl ze
zatankowal ostatnio "cos lepszego". Dziwne, ale kto wie - wymaga
sprawdzenia.

Moje bydle niestety okazalo sie odporne na "lepsze" paliwo.

J.

Data: 2009-04-29 21:19:28
Autor: Hinek
jakie wrazenia z nowego V-Power GTL?
A w moim aucie to nawet rysy zniknely z przedniej szyby po zatankowaniu
V-super-turbo-extra-mega-Power!

--
Hinek

Data: 2009-04-29 21:40:51
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Wojtek pisze:
u mnie mam przejechane niecale 400km od zatankowania do pełna, juz widzę, że zrobie więcej km na baku niz na "zwykłej" ropie.

Zatarłem tym silnik, który dawał radę sprężać nawet wodę. Odradzam - gówna jakich mało.

Nie mówię o "dowcipie" mechanika, który powiedział, że dodatkowo mam do wymiany większość uszczelek bo je jakiś kwas z tego gówna pożarł.

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-04-29 22:35:48
Autor: Bastion

Użytkownik "Rafał "SP" Gil" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:gtaag2$eu$1inews.gazeta.pl...
Wojtek pisze:
> [...]
> zrobie więcej km na baku niz na "zwykłej" ropie.

Zatarłem tym silnik, który dawał radę sprężać nawet wodę.

Czy mozna zatrzec silnik paliwem?

Data: 2009-04-30 22:57:57
Autor: bratPit
jakie wrazenia z nowego V-Power GTL?

Zatarłem tym silnik, który dawał radę sprężać nawet wodę.
Odradzam - gówna jakich mało.

Czy mozna zatrzec silnik paliwem?

oczywiście, i nie tylko, wrzucałem tutaj niedawno fotki co się może stać silnikowi jeżeli uwierzy się marketingoidom,
brat

Data: 2009-05-01 20:47:16
Autor: Bastion

Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:gtd3ci$p89$1inews.gazeta.pl...

> Czy mozna zatrzec silnik paliwem?

oczywiście, i nie tylko, wrzucałem tutaj niedawno fotki co się może stać
silnikowi jeżeli uwierzy się marketingoidom,

Foty widzialem, te z rozwalonym blokiem silnika(fajne!).
No ale co te foty maja wspolnego z zatarciem silnika?

Duza zawartosc siarki w ropie moze przyczyniac sie
do zacieracia pompy wtryskowej(pompa smarowana jest ropa). OK.
Tylko jak paliwo syntetyczne z 0% zawartosci siarki i weglowodorow
aromatycznych moze zatrzec silnik?
To chyba jakis zart.

Na tej grupie sa wyrazne podzialy na krytykujacych/chwalacych:
- jazde na swiatlach
- diesle
- benzyniaki
- LPG
- auta na F
- kapeluszniczy styl jazdy

Cos czuje ze GTL bedzie nastepny.

Data: 2009-05-01 22:11:21
Autor: bratPit
jakie wrazenia z nowego V-Power GTL?

Tylko jak paliwo syntetyczne z 0% zawartosci siarki i weglowodorow
aromatycznych moze zatrzec silnik?
To chyba jakis zart.

oczywiście że tak, ironia z lekką nutką dekadencji,

Na tej grupie sa wyrazne podzialy na krytykujacych/chwalacych:

staram się być z dala od takich podziałów, lubie albo pogadać rzeczowo albo pożartować, idiotyczne dyskusje dla sztuki na wzór politycznych z TV mnie nie bawią,
brat

Data: 2009-04-30 07:33:43
Autor: MichałG
Wojtek pisze:
u mnie mam przejechane niecale 400km od zatankowania do pełna, juz widzę, że zrobie więcej km na baku niz na "zwykłej" ropie.

autko citroen 1.9diesel wolnossący ( DW8 ) z przebiegiem 100.000
v-pover i podobne wynalazki to po prostu zwyczajne paliwo sprzedawane w całej europie na kazdej stacji ..... oprócz tego Płock produkuje takie 'całkiem zwyczajne'.... ;-) . Niestety znów nas ktos (od dawna) dyma....

Pozdrawiam
Michał

jakie wrazenia z nowego V-Power GTL?